Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 15:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 11 wrz 2022, 08:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
O Kuzwa 90e więcej :arrow: . Przecież to jest chore ;(.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2022, 11:29 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, to się nazywa inflacja. W 2015 w Turcji można było kupić nowego VW Golfa w cenie dzisiejszego Iphone 13. Także poczekaj, niedługo te akumulatory będą jeszcze droższe. Tanio to już było, więc teraz trzeba dbać o to co się ma. Ja swój Exide jak się tylko zrobi zimno będę wyciągał i trzymał w domu pod kołdrą :lol: A tak na serio, po 3 latach użytkowania uważam, że jest dużo lepszym akumulatorem od Yuasa, nie ma żadnych problemów z niedoładowaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2022, 17:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja z Yuasą nie miałem w ogóle żadnych problemów podczas 7 lat użytkowania auta. Wymieniłem go (chociaż jeszcze działał normalnie), bo obawiałem się nadchodzącej zimy i mimo wszystko stwierdziłem, że już chyba trzeba. Exide użytkuję dopiero rok, więc zobaczymy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2022, 07:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No i chyba dopada mnie skutek "inteligentnego" ładowania mazdy. Zauważyłem że akumulator dość szybko "gubi" napięcie pomimo tego że ostatnio było sporo tras. Trzeba będzie zrobić ładowanie poza autem.

Muszę też permanentnie wyłączyć istop, on bardzo mocno drenuje akumulator.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2022, 22:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2014
Posty: 192
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Koledzy, muszę kupić akumulator. Oryginał wytrzymał 7,5roku.

Jakiego szukać? Kilkadziesiąt postów wcześniej znalazłem takie parametry : min. 65Ah i prad rozruchowy min 520A.
Silnik benzyna 2.0 165KM.
Czy te parametry są OK?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2022, 20:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No dobra chyba muszę napisać sprostowanie do mojego poprzedniego postu. Akumulator ładuje się jednak poprawnie, ostatnio auto stało kilka dobrych dni, SOC spadł do 49%, dziś w trasie podładował się do 78%. Oczywiście przy tej wartości prąd ładowania spadł już do 2A no ale z tym ciężko wygrać.
Jednak Viofo Duo w trybie bit low rate czyli nagrywanie 24h powodował dość szybkie drenowanie akumulatora, to jednak dwie kamery. Ewidentnie w momencie gdy zadziałał moduł odcinający zasilanie poniżej progu odcinającego napięcie spadało dużo wolniej. Przestawiłem kamerę w inny tryb, powinno być lepiej.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 wrz 2022, 10:57 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ha, wychodzi na to że kamerka samochodowa w trybie postojowym to straszne zło dla aku i powinna mieć chyba swój własny :lol: Sam się zastanawiam nad zamontowaniem kamerki, ale chyba z trybu postojowego zrezygnuję, bo aku i bez tego po tygodniu stania ma SOC w okolicach 50% - 6 rok już leci.

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 24 wrz 2022, 10:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W zasadzie dwie kamery w trybie ciągłego nagrywania. Przełączyłem ja w tryb buforowania i detekcji ruchu, w tym trybie jest już akceptowalny pobór prądu, np. nie nagrywa bez sensu całą noc w ciemnym garażu bez jakiegokolwiek ruchu.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 wrz 2022, 12:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tą kamerą w trybie parkingowym...
Proponowałem gdzieś w temacie prostsze rozwiązanie.
Power bank 20-40kmAh podłączony do ładowania QC 3.1 po zapłonie albo ładowarką tradycyjną z gniazda zapalniczki.

Taki power bank pewnej popularnej marki na X ładuje się z prędkością zgodną z QC 3.0 jednocześnie zasilając urządzenie zewnętrzne ale już z prądem max 1A przy napięciu 5V.

Dwie kamerki mają pobór max około 0. 5A i często nie muszą mieć wyższego napięcia niż wspomniane 5V.

Co nam to daje? Daje to nam zasilanie kamerki na około 2 do 8 tygodni w trybie parkingowym w zależności od pojemności i poboru prądu kamerki, a w momencie uruchomienia pojazdu zaczyna się szybko ładować zgodnie z QC 3.0.

Umożliwia to pozostawienie samochodowego akumulatora rozruchowego w spokoju, bez jego drenowania czy też delikatnie pisząc pojemności bądź też ważnego parametry SOC.

Power Bank umieszczamy gdzie chcemy, nie musi być widoczny na wierzchu. Kabelologia nie jest skomplikowana, a zapewni nam zasilenie kamerki nonstop niezależnie od instalacji elektrycznej pojazdu. Jedynie podczas ładowania które odbywać się będzie tylko wtedy gdy mazda zacznie jechać....

Dla mnie jedyny dyskomfort to reset power banku w momencie rozpoczęcia ładowania co skutkuje chwilowym zanikiem napięcia na wyjściu czyli zasilania kamerki.

Oczywiście zdążyć się może ze zapotrzebowanie kamerki będzie wyższe niż zdolność ładowania że względu użytkowania samochodu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 wrz 2022, 16:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tym power bankiem muszę sprostować troszkę....

Są kamerki które mają opcje nagrywania parkingowego dopiero po jakimś uderzeniu wstrząsie itp, to się nazywa chyba tryb detekcji czy jakoś tak...
Takie ustawienie powoduje bardzo małe pobory Energi. To zaś pozwoli na bardzo długie korzystanie z powerbanka.

U znajomego tak zrobiliśmy i jemu jego kamerka na jego ustawieniach, na powerbanku i pojemności 40.000mAh dzialac potrafi znacznie dłużej, może krócej niż te wspomniane "do 8 tygodni".

W zależności jaka będzie konfiguracja ustawień kamerki (rejestratora), przełoży się to na czas jej działania na wyłączonym silniku.

Najważniejsze co chciałem zaproponować, to to że nie ciągniemy zasilania z akumulatora samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 wrz 2022, 21:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 września 2022, o 17:04 Millerek napisał(a):
Z tym power bankiem muszę sprostować troszkę....

Są kamerki które mają opcje nagrywania parkingowego dopiero po jakimś uderzeniu wstrząsie itp, to się nazywa chyba tryb detekcji czy jakoś tak...


W przypadku mojej kamery to się nazywa detekcja ruchu a zapis video jest buforowany - następuje z wyprzedzeniem i obejmuje czas kilku sekund przed faktycznym zdarzeniem. Po zdarzeniu włączenie kamery to w wielu przypadkach jest już po bigosie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 wrz 2022, 19:38 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Czyli kamerka pracuje cały czas w takim trybie, ale na niskim poborze energii. Pewnie można też ten pobór prądu modyfikować tym co ile klatek ma rejestrować. Klatki są zapisywane tymczasowo w pliku cache (czyli takiej jakby pamięci podręcznej), nadpisywanym co ileś sekund. W momencie zdarzenia (np. uderzenia), odpowiedni zakres czasowy jest kopiowany do folderu gdzie znajdują sie filmy.

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 wrz 2022, 19:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Panowie skończmy już poruszać temat związany z wideorejestratorem, mamy od tego osobny wątek.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lis 2022, 13:44 
Amator
Offline
Od: 04.01.2019
Posty: 89
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Jaki polecacie akumulator do M6 2,5 PB bez i-eloop?
Czy np. Varta Silver się nada? Chciałbym coś lepszego niż Varta blue czy Bosch itd


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 14:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.08.2018
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Właśnie odebrałem przesyłkę ze sklepu z nowym akumulatorem (Sebang Q85L 65Ah 680A), tester pokazuje SOH 86% i SOC 98%.
Czy powinien mnie martwić parametr SOH na poziomie 86% (nie oczekuje 100%, choć to fabrycznie nowy akumulator), ewentualnie czy po podładowaniu ten parametr się poprawi?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 17:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie po 6 latach i 160k km zaczął się poddawać akumulator (BOSCH S4 028 830A 95Ah). Czasami zaczął się pojawiać błąd P0A8D z wartością PID VPWR ok 10.1V. Przejeździłem tak 2 tygodnie, błąd pojawiał się różnie, przy porannym rozruchu, czasami po 2-3 uruchomieniu w ciągu dnia. Generalnie samochód zawsze odpalał, ale czasami słabiej kręcił. Zdecydowałem się na GROM BATTERY 100AH 850A, 550 zł z montażem. Zobaczymy co to warte, gwarancji 3 lata. Bosch/Varta 590 zł.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2022, 21:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.11.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Witam państwa.
Mam problemy z akumulatorem.
Otóż od początku.
Zakupiłem mazdę w marcu, autko chodziło aż miło do czasu.
Po około trzech miesiącach zapaliła się kontrolka e-loopa. Prosiła o odczekanie 3 minut do naładowania. Było tak kilka razy w odstępie jakiś 2-3 tygodni aż do czasu gdy zapalił się czerwony komunikat odnoście awarii start stopa, jak i e-loop przestał odzyskiwać energię w czasie jazdy.
Wiadomo to jest bajer, zignorowałem bo i tak auto jeździło.
We wrześniu zaczęły się przygody, podczas jazdy do sklepu zapaliły się wszystkie kontrolki, wyłączyło się wspomaganie i ogólnie auto juz nie chciało odpalić.
Ładowanie akumulatora i do mechanika.
Okazało się że alternator nie ładuje.
Szybka wymiana na nowy AS-PL A5396S ( taki był wsadzony wcześniej) i auto śmiga (dalej nie ma start stopa)
Pod koniec października ta sama sytuacja z kontrolkami.
Decyzja wymiana akumulatora ( był jeszcze org.)
Nowy Aku - Varta 12V 85Ah/800A Start&stop EFB (P- biegun cienki (pojazdy japońskie))
Auto śmiga (start stopa nie ma)
I nagle wczoraj podczas drogi znów awaria wszystko zgasło.
Auto odpalone na kable, powrót do domu, awaria i znów na kable byle dojechać.
Mechanik ma czas dopiero za tydzień, do tego czasu auto stoi.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak?
Na co zwrócić uwagę?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Ostatnio edytowano So, 26 lis 2022, 14:57 przez maciekelga, łącznie edytowano 2 razy
Połączono z istniejącym tematem. Szczyt lenistwa! Wielki temat na pierwszej stronie działu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 14:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zbyk Jakim prostownikiem ładujesz?

-- Dodano: 28 listopada 2022, o 15:00 --

11 stycznia 2022, o 20:45 Luke napisał(a):
11 stycznia 2022, o 18:24 dirtracer napisał(a):
opcja 3 kupuję nowy aku jednak wydaję 2x tyle $ i zapominam o temacie (na jakiś czas)

Ja bym tak zrobił. Zapominasz na następne 8 lat.
Gdybyś jednak wybrał jedna z pozostałych opcji, to nie uchroni cię to przed opcja 3 tylko trochę później :)


Jak to możliwe 8 lat spokoju!? U mnie w maździe po pół roku już SOC spada tak, że i-stop nie działa. Akumulator Exide. Prąd ładowania normalnie to 1A-2A. Jak to możliwe, żeby takim prądem doładowywać akumulator na poziomie dobrego SOC.?! Szlag mnie trafia z tym ładowaniem. Kupiłem zasilacz jak podano wcześniej. Ładuję zgodnie z procedurami Millarka (17V, 10A). Pomaga na chwilę i znowu trzeba podładowywać. Uważam, że algorytm ładownia jest skopany w maździe, a przynajmniej w niektórych seriach produkcyjnych MAZDY.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 14:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To eloop... Zło wcielone :) Ja nie mam i jestem szczęśliwy :D istop wyprogramowany i 160k km na akumulatorze zrobione.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 14:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 listopada 2022, o 15:00 Terminator181 napisał(a):
U mnie w maździe po pół roku już SOC spada tak, że i-stop nie działa.

Ale na wiosnę znowu zacznie działać.
Ja nic z akumulatorem nie robię. Nie doładowuję. Działa 6 rok. Nie sprawdzam histerycznie SOC :) Ważne żeby akumulator kręcił rozrusznikiem, prawda?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 16:27 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, nieprawda :wink: Ja mam i-eloop i żadnych problemów z niedoładowaniem akumulatora. Aktualnie mój Exide brandowany przez Mazdę będzie zaliczał czwartą zimę. Kilka dni temu sprawdzałem i SOC wynosił 99%. Nie mam problemu z i-stop zimą, działa normalnie ale staram się za każdym razem wyłączać po ruszeniu. Zauważ, że problemy z akumulatorami zgłaszają użytkownicy benzyn. Jak na mój gust ze względu na to, że w benzynie montowany jest słabszy akumulator to i pewnie alternator też jest słabszy. I tu może być pies pogrzebany. U mnie jak tylko SOC spada w okolice 90% to akumulator jest ładowany. Systemy załączają się praktycznie po zgaśnięciu niebieskiej lampki temperatury silnika. Auto w tygodniu robi po max 30 km dziennie po mieście, na weekendy stoi w nieogrzewanym garażu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 16:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Luke napisał(a):
28 listopada 2022, o 15:00 Terminator181 napisał(a):
U mnie w maździe po pół roku już SOC spada tak, że i-stop nie działa.

Ale na wiosnę znowu zacznie działać.
Ja nic z akumulatorem nie robię. Nie doładowuję. Działa 6 rok. Nie sprawdzam histerycznie SOC :) Ważne żeby akumulator kręcił rozrusznikiem, prawda?

NIESTETY NIE ZADZIAŁA. Bo za cholerę nie potrafi mazda samoczynnie doładować akumulatora. Po 8 godzinach jady z nad morza to może doładuje 8%.
Też bym nie sprawdzał gdyby systemy e-loop i i-stop działały (bardziej e-loop, bo i-stop mnie denerwuje i jak tylko mogę to go wyłączam). Aha! A wręcz muszę sprawdzać bo gęstość elektrolitu bardzo spada. Ostatnio do 1.18.
Także mam pytanie czy Ktoś ma sprawdzony jakiś prostownik, który naładuje (zrobi gęstość) EFB automatycznie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 16:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 listopada 2022, o 17:42 Terminator181 napisał(a):
NIESTETY NIE ZADZIAŁA

Piszesz to z doświadczenia z poprzedniego roku?
U mnie tak to działa. Nic nie muszę doładowywać. Kiedyś robiłem procedurę oszukania kompa wyliczającego SOC (bo moim zdaniem on źle to wylicza). Teraz nawet tego nie muszę.
Sprawdzałeś gęstość elektrolitu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 17:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie w benzynie działa od nowości więc już 6,5 roku minimum. Na przeglądzie sprawdzili aku i niby git. Kręci. Poprzedniej zimy istop przy -10 się włączał jak co roku ;) w tym roku jeszcze nie było takich temperatur ale przy -1 się włącza niestety.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 17:59 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pytanie jaki alternator jest w 2.5 benzynie, 150A jak w dieslu, czy 100A jak w 2.0 benzynie. Bo mi się coś wydaje, że to od tego zależy skuteczność ładowania akumulatora podczas jazdy.
No i jeszcze kwestia stanu paska i napinacza, a zwłaszcza jego rolki. Ich zużycie też może powodować problemy z ładowaniem akumulatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 18:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Napinacz - chyba napinacz - właśnie mi wymienili. Gość to określił "to się kiedyś pasek klinowy nazywało". Powiedział że jak strzeli to laweta. 1100 bodajże ta przyjemność w ASO. Ciekawe ile przepłaciłem. W każdym razie - był do wymiany a aku jak złoto śmigał i śmiga (odpukać).
Edit widzę że od 300 więc zgolili jak to ASO :D

Teraz jeszcze mam do wymiany coś tam :D cieknie trochę :D 4K krzyknęli i 2 dni na wymianę. To już trzeba będzie sprawdzić poza ASO.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 18:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Luke napisał(a):
28 listopada 2022, o 17:42 Terminator181 napisał(a):
NIESTETY NIE ZADZIAŁA

Piszesz to z doświadczenia z poprzedniego roku?
U mnie tak to działa. Nic nie muszę doładowywać. Kiedyś robiłem procedurę oszukania kompa wyliczającego SOC (bo moim zdaniem on źle to wylicza). Teraz nawet tego nie muszę.
Sprawdzałeś gęstość elektrolitu?


Tak. Piszę to z doświadczenia. Niezależnie od jazdy (30km do pracy i z powrotem oraz wyjazdy po Polsce), mazda nie potrafi utrzymać SOC na odpowiednim poziomie nie mówiąc o samoistnym podbiciu SOC. Gęstość sprawdzałem też i była marna więc musiałem doładowywać (tak było przy oryginalnej Yuasie jak i teraz Exide ). W chwili zapału na początku udawało mi się zrobić gęstość 1.28 nawet. Ale jak mówię mazda nie potrafi utrzymać akumulatora na dobrym poziomie tak, aby systemy i-stop i e-loop działały. Można by określić krzywą spadkową SOC od momentu naładowania akumulatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 18:52 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Terminator181, coś jest nie tak u Ciebie. Na początku też miałem Yuasę, auto z 2014 roku ale rejestrowane w lutym 2015. Gdyby nie to, że zaczął mi się pojawiać komunikat przy odpalaniu to bym tego akumulatora nie wymieniał. SOC zawsze był w porządku, gestość też. Ale czuć już było, że prąd rozruchowy nie ten, widocznie spadki napięcia przy odpalaniu generowały komunikat. Jesienią 2019 roku wymieniłem na Exide i do tej pory działa bez żadnego problemu. Nawet wydaje mi się, że lepiej niż poprzednio Yuasa. Ale w międzyczasie miałem wymieniany pasek z napinaczem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 19:23 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Raczej nie jest to wina napinacza. Tak jest od nowości. Prąd ładowania poza jakimiś chwilowymi momentami po rozruchu jest na poziomie 1A, 2A. W tym widzę problem raczej. Akumulator więcej oddaje prądu niż dostaje. Może więcej osób napisze jaki jest prąd ładownia u nich?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2022, 20:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Musiałbyś zacząć od doładowania akumulatora i zrobienia gęstości na przyzwoitym poziomie, bo 1,18 to bardzo kiepsko.
Już tutaj wielokrotnie był poruszany model ładowania, który ma swoje cykle rozładowania i ładowania akumulatora. Akumulator nigdy nie zostanie naładowany przez system Mazdy do 100%. Ale system jest na tyle sprawny, że wystarcza do poprawnego działania auta i systemów. Ja przykładowo raz w roku (zimą) biorę aku do domu i doładowuję StefPolem i na rok mi wystarcza. Przy czym ja robię tylko jakieś 15k km rocznie i są okresy kiedy auto stoi nieruszane kilka lub kilkanaście dni.
Takie jedno doładowanie w roku zapewnia święty spokój na cały rok uzytkowania auta. Mam aku Exide, który kupiłem w grudniu 2018 r i do tej pory z niego korzystam.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: lukash i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.