Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 19 lut 2022, 15:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli chodzi o baterie, to marka nie jest aż tak ważna.
Ważne jest napięcie baterii, które poniżej około 3.1V a napewno przy 3V (miernik też swoje potrafi pokazać...) to będzie bateria już rozładowana.
Gdzieś w tym temacie wklejałem pomiary starej baterii na której mazda pipczała, jak i baterii nowej. Nowa bateria ma około 3.3V do nawet 3.35V i wtedy jest ok.
Trzeba szukać baterii nie markowych tylko świeżych nowych, leżakowane z końcową datą przydatności często nie trzymają napięcia powyżej 3V, tutaj zgadza się, marka baterii odgrywa znaczącą rolę.
Dlatego ja używam jeszcze blistra z baterią IKEA, wymiana dwóch baterii od razu przy komunikacie od mazdy z pilota + Omega profilaktycznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lut 2022, 18:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Do Omegi takie same baterie idą?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lut 2022, 19:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
CR 2032

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lut 2022, 23:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
CR2032 pasuje (mieści się) do pilota mazdy mimo że dedykowana jest CR2025, no i oczywiście CR2032 jest dedykowana do omegi.
CR2032 jest tylko troszkę grubsza od CR2025, to zaledwie 0.7mm.

Odnosnie napięcia baterii przy której mazda ogłasza wymianę baterii.
Zużyta bateria ma napięcie poniżej 3V, nowa ma 3.3V

Re 0.7mm różnicy, to tylko większa pojemność w założeniu.

Więc, CR2025 można zastąpić CR2032, bo wchodzi bez problemu i jest o większej pojemności.
ObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 00:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powiem tak. Pomimo, że w Omedze zakładam baterię CR 2032 o większej pojemności niż CR2025, którą mam w pilocie, to i tak Omega szybciej mnie informuje o potrzebie wymiany baterii niż pilot. Baterie zawsze wymieniam jednocześnie i właśnie po zakomunikowaniu przez Omegę (średnio po 6-7 m-cy). Widocznie Omega znacznie bardziej jest prądożerna. W obu stosuję Duracell’a z tej samej dostawy (ten sam termin ważności). Oczywiście mam świadomość, że ta w pilocie mogłaby jeszcze działać przez parę miesięcy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 09:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W mojej sytuacji, bateria w omedze kończy się jak jej napięcie spada poniżej 2.90V.
W pilocie zaś, jak spada poniżej 3V to mam komunikat.
Wymieniam od razu dwie baterie CR2032 kupowane w IKEA.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 09:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nigdy nie miałem żadnego komunikatu o padniętej baterii w pilocie. A padł wiele razy.
Że ma być 2025 a nie 2032 to pojęcia nie miałem :D

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 09:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Omega pipczy przy wsiadaniu do mazdy, a pilot od mazdy daje komunikat na zegarach, oczywiście pipczenia nie sposób nie słyszeć, tak komunikat na zegarze juz tak, bo pojawia się w momencie wysiadania z samochodu, po wyłączeniu zapłonu... jakoś tak to leci..., jeśli się nie mylę.
A że stosuje CR2032 zamiast CR2025, to świadczy tylko o moim lenistwie i pamiętaniu o kupnie dodatkowych CR2025, których w IKEA nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 10:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 lutego 2022, o 01:03 dropt07 napisał(a):
Omega szybciej mnie informuje o potrzebie wymiany baterii niż pilot.

Owszem, ale Omega potrafi pikać pół roku zanim zacznie padać. I to też nie tak nagle, tylko np. zaczyna gubić sygnał jak masz w kieszeni. Jak wyjmiesz, to działa normalnie. Ale to jest czas na wymianę baterii. Poza tym Omegę zawsze możesz rozbroić z kodu, więc jak padnie zupełnie, to nie ma tragedii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 12:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wymieniam praktycznie natychmiast, bo najczęściej mam je pod ręką jak i inne baterie do wszelkiego typu zegarów, pilotów TV/Video itp. Omegę mam stale w portfelu, raz żeby nigdy nie zapomnieć, dwa oddzielnie z pilotem i innymi kluczykami. Kurtka i portfel zapewne ograniczają w zauważalny sposób zasięg pestki ale te pipczenie jest dosyć denerwujące (raczej niespodziewane), którego najzwyczajniej nie toleruję. Pszczółka to pszczółka. No przecież nie będę z tego powodu wyjmował portfela i wzbudzał wśród osób towarzyszących delikatne zaciekawienie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 13:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pipczenie omegi jest irytujące, na dłuższą metę nie do akceptacji.
Dezaktywowanie omegi również odpada.
Szybciej wymienić baterię, nawet dwie od razu bo za miesiąc dwa zacznie padać bateria w pilocie (tak jak u mnie).
Wymiana obu baterii jest banalnie prosta, i całe szczęście nic więcej nie trzeba robić, żadnego programowania przypisywania nie ma żadnej procedury, a to się chwali akurat.
Chociaż przypisanie pozycji fotela do pilota musi być przeprowadzona na nowo, chyba...., nie pamiętam bo przestałem używać.

2.5 minuty i baterie wymienione, dwie baterie...., i spokój.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lip 2022, 22:08 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
@Millerek
Szkoda że wcześniej nie przeczytałem Twojego wpisu, ani też sam nie spróbowałem 2032 wcisnąć. Pierwsze podejście do wymiany baterii miałem takie, że kupiłem specjalnie blister 2032 a tu zonk :D potrzebne 2025. Spróbuję następnym razem. Dzięki za info!

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lip 2022, 12:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
A ja w końcu wziąłem się za wymianę baterii w kluczyku zapasowym bo Energizer 2025, który wsadziłem jako nowy powodował wyświetlanie komunikatu o niskim stanie baterii po wyłączeniu auta. Wsadziłem więc Duracell dla odmiany i poszedłem do samochodu. Bardzo się zdziwiłem jak pilot w ogóle nie zadziałał, nawet lampka na nim nie mrugnęła. Spróbowałem więc zrobić eksperyment i otworzyłem drzwi kluczem. Od razu zaczął wyć alarm, ale udało mi się odpalić zapłon. Alarm przestał wyć dopiero jak odpaliłem silnik. Także autem można było już spokojnie jechać, ale co ciekawe, nie można było otworzyć bagażnika :idea: Zaraz miałem drugi, używany na co dzień klucz i nim też nie mogłem. Dopiero jak wyłączyłem auto, zamknąłem i otworzyłem tym działającym kluczem to mogłem dostać się do bagażnika. Wynika z tego, że bez działającej baterii można dostać się do auta i odpalić ale może być problem z otwarciem bagażnika. A jeśli chodzi o ten zapasowy klucz, to nadgorliwy Duracell nakleja papierek na baterię, którego zapomniałem ściągnąć :lol: Także zapasowy klucz też działa, bez zbędnych komunikatów. Widać, że potwierdza się iż bateria 2025 musi być naprawdę renomowana. Mazda to wybredna jednak jest <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 10:25 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Pablos nie wiem czy to kwestia tego że mam M3, a nie M6 (chociaż pod tym względem chyba nie powinny się niczym różnić), wymiana baterii w kluczyku na marketowe przebiegła bezproblemowo. Dioda na kluczyku od razu reagowała na przyciski i auto otwiera się bez problemu.

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 20:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
madstorm, a masz u siebie system keyless? Ja Duracella za pierwszym razem włożyłem bez ściągnięcia papierka, po zrobieniu tego pilot działa bez problemu. Natomiast poprzednia bateria Energizer może była jakimś leżakiem. Spadek napięcia w baterii powoduje to, że Mazda wyświetla komunikat. Jest to na tyle wcześnie, że można spokojnie baterię wymienić zanim kluczyk przestanie działać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 12:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie niestety jak pada to mogiła, bez ostrzeżeń i możliwości odpalenia. Zarówno pilot jak i immo. Nic nie pika, nic nie ostrzega. 2 lata temu(?) zakończenie roku szkolnego, żar z nieba, planowany wyjazd a ja latam po okolicznych marketach szukając baterii - to bez problemu - i mikro śrubokręta żeby immo rozkręcić.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 18:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Mam pytanie.
Ile wytrzymują nowe baterie w kluczyku?
Z opisu wynika, że dwa lata.
To prawda?
Pytam bo jeszcze nie wymieniłem. :)

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 19:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2019
Posty: 58
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
U mnie trzymaja mniej wiecej rok.

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 20:25 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
14 sierpnia 2022, o 21:53 Pablos napisał(a):
madstorm, a masz u siebie system keyless? Ja Duracella za pierwszym razem włożyłem bez ściągnięcia papierka, po zrobieniu tego pilot działa bez problemu. Natomiast poprzednia bateria Energizer może była jakimś leżakiem. Spadek napięcia w baterii powoduje to, że Mazda wyświetla komunikat. Jest to na tyle wcześnie, że można spokojnie baterię wymienić zanim kluczyk przestanie działać.


Tak mam Keyless. Może po prostu trafiłeś na nieświeże baterie. U mnie właśnie tego komunikatu nie było, podobnie jak zresztą pisze Wedrowiec. Może nagram jeszcze jeden film, bo generalnie mimo że bateria wydawała się padnięta, to jak się trochę potańczyło z kluczem przy drzwiach to auto w końcu się otworzyło z przycisku na drzwiach. Nie wiem jak to wyjaśnić, ale tak się działo z oboma kluczykami. W zapasowym specjalnie nie wymieniałem baterii, żeby móc potestować po urlopie.

15 sierpnia 2022, o 19:31 adrian41 napisał(a):
Mam pytanie.
Ile wytrzymują nowe baterie w kluczyku?
Z opisu wynika, że dwa lata.
To prawda?
Pytam bo jeszcze nie wymieniłem. :)


U mnie to 2 lata, podobnie jak większość odpowiedzi w tym poście.

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 22:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zależy też od trybu - immo. Może być wzbudzony/oczekujący - wtedy żre szybko, czasem na rok nie wystarczy. Na żądanie - wciskasz żeby odpalić - lata.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.