Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 23:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 16 sie 2020, 20:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Millerek będzie wymiana <spoko> . Nie No żartuje, mam nadzieje ze go uratujesz :wink: .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sie 2020, 21:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki

Nie mam pojęcia, ale jest na horyzoncie myśl kupienia nowego EFB...
Ponieważ..., , po 2h ładowania natężenie prądu spadło do 5A, ok.., ale zaczęło się podnosić. Wzrosło do 5.5A i przerwałem Ładowanie, możliwe że z powodu wysokiej temperatury w pomieszczeniu i samego akumulatora podczas ładowania.
Jutro rano podłączam ponownie do ładowania, zobaczę co to będzie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sie 2020, 13:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek, a oświetlenie wnętrza masz na normalnych żarówkach, czy led-ach?
Poza tym nauczka, żeby zawsze zamykać samochód :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sie 2020, 13:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zwykle żarówki. Led miałby tą zaletę, że pobór prądu jest mniejszy ale i światło jest mocniejsze które to byłoby widoczne z większej odległości. Na zwykłej żarówce nic prawie nie widać, co nie zwraca uwagi sąsiadów.
Właśnie wracam z włożenia EFB pod maskę, procedury i w drogę....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sie 2020, 20:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wiem cz to ważne, bądź przypadek a może i zależność, ale... Jeśli w kabinie mam bardzo gorąco bo stało w pełnym słońcu, i zacznę jechać...to...
Zauważyłem że jeśli ustawie klimatyzację na temp niżej jak 21.5stC (przykładowo 19stC), to napięcie ładowania mam stałe na poziomie 13.65-13.70V. Jeśli natomiast, klimę ustawie na 21.5stC bądź 22, to napięcie w instalacji w samochodzie mam już 14.95V.
Wspomnę że przy 14.95V prąd ładowania od razu jest większy.
Może ktoś to sprawdzić u siebie? Może chodzi o zbyt dużą różnicę temp wewnątrz samochodu względem ustawionej..? No i jeszcze w parze dochodzi do tego brak ładowania i eloopa podczas odzyskiwania energii


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sie 2020, 22:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sądzę, że chodzi tutaj o tę różnicę. Samochód mam ustawiony w pełnym Słońcu i gdy wsiadam to żar jest niemiłosierny a pulpit jak rozgrzany węgiel. Temperaturę na eco mam ustawioną na 23-24 st. i nie majstruję już przy niej. Na zewnątrz wskazuje ostatnio regularnie 29 st. Ruszam od razu po odpaleniu na tak ustawionej klimatyzacji i całkowicie otwartych bocznych przednich szybach. Przy tych warunkach (takie panowały u mnie przez ostatni tydzień) przy dohamowywaniu silnikiem przed pierwszymi światłami (ok. 800m od ruszenia) włącza mi się i-eloop i zamykam szyby. Więc prąd ładowania musi być konkretny. Natomiast klima po zamknięciu szyb ma dużo lżej i nie wyje, co daje mi możliwość słuchania radia na 12 poziomie. Nie mam forscana ale stawiam, że tutaj algorytm zależy od tej różnicy. Z moich obserwacji wynika, że jeśli różnica temperatur na zewnątrz i ustawieniem klimy nie przekracza 6-7 st. to panują optymalne warunki do szybkiego zadziałania i-eloop’a i i-stopa podczas upałów. Oczywiście pomijam inne parametry typu przypadkowe włączenie ogrzewania, szyby, siedzenia, kierownicy itp.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 sie 2020, 03:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, zgadza się ale ja nie o tym.

Tak jak napisałem wyżej, podczas ustawienia klimatyzacji na temperaturę niższą niż 21.5stC, skutkowało obniżeniem napięcia w instalacji do 13.65V i słabym prądem ładowania akumulatora.
Dochodził do tego brak ładowania kondensatora (bądź bardzo dłuuuugie Ładowanie ponieważ jedna kostka nie chciała się zaświecić tak szybko jak przeważnie...), ale to może na inny temat.

Więc, istnieje pewne domniemanie, iż ustawienie niskiej temp skutkuje słabym Ładowaniem aku (13.65V zamiast 14.95V), z tą różnicą czy to było jednostkowe u mnie czy w ogóle tak jest u wszystkich. Jeśli tak jest, to na jak długi czas, czy takie niskie napięcie będzie utrzymywane do momentu schłodzenia kabiny względem ustawionego?

Wcześniej tego nie widziałem, ponieważ nie miałem aktualnego podglądu w forscanie, jak również nie ustawiam zazwyczaj temp niższej od 21stC.

O istopie i czasie jego trwania też nie chcę pisać bo wiemy jak działa i dlaczego włącza się na dłużej bądź na krócej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 sie 2020, 06:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Millerek u mnie jest tak samo, ale ja to raczej identyfikuje z intensywnością nadmuchu. Jak zmniejszasz temperaturę to siła nadmuchu się zwiększa i bardziej obciąża instalację. Czy włączone A/C czy nie spadek napięcia jest taki sam.

Podobnie jest z włączonymi światłami, choćby postojowymi i już jest 14,1 a nie 14,5.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 sie 2020, 10:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Intensywność nadmuchu jest funkcją temperatur (nawiewanego powietrza mierzonego na wlocie - czyli na zewnątrz, wylocie na dolne partie, nasłonecznienia kokpitu), które są zbierane z czujników oraz ogólnego stanu układu klimatyzacji, w szczególności poziomu czynnika schładzającego. Dane te m.in są przerabiane przez odpowiedni moduł komputera pokładowego. Tak, że ta temp. 21,5 st przy której zmienia się poziom napięcia i prądu w układzie, a o której pisał Millerek winna się zmieniać wraz z ze zmianą parametrów, o których wspomniałem powyżej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 sie 2020, 15:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
W trybie AUTO zapewne tak jest, ale to jest dużo prostsze, przy wyłączonej klimie zwiększamy ręcznie nawiew i napięcie również spada, dmuchawa ogólnie pobiera dość dużo prądu, pewnie stąd te spadki.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2020, 09:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Mój Exide EFB wymieniony ponad rok temu działa bez problemu,wszystkie systemy, I-stop OK :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 wrz 2020, 17:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2013
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Czesc.
Mam problem z akumulatorem, polegający na tym, ze dosyc często i jak dla mnie w dziwnych momentach pojawia mi sie komunikat o potrzebie inspekcji ładowania i wyłącza sie start-stop. Ostatnio pojawiło sie to kilka razy, np. Po 500 km na autostradzie następnego dnia jechałem miastem do pracy i po 10km cos takiego wystąpiło. W drodze powrotnej wyłączyła sie kontrolka i wrócił start-stop a następnego dnia rano znowu nie działał.
Dzisiaj wrecz stojąc na światłach wyłączył mi sie i-stop (w trakcie kiedy był aktywny) i pojawił komunikat o inspekcji (kilka minut wczesniej wpisałem zasilacz od kamery do gniazda).
Akumulator ma 8 lat (GJ 2.0) i zacząłem szukać akumulatora ale nie jestem pewny, czy to na pewno problem akumulatora czy czegos innego. Nigdy w sumie nie lądowałem go a jakis tydzien temu auto stało z włączonym światłem wewnątrz ok. 6h.
Co sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 wrz 2020, 17:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Mój wniosek jest taki, że akumulator wytrzymał Ci prawie 2x dłużej niż fabryka przewiduje.
Wymień na nowy przed zimą. W serwisie zapłacisz 600-700 z instalacją.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 wrz 2020, 20:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Zatopawel sprawdzić napięcie ładowania na klemach.
Sprawdzić gęstość elektrolitu w akumulatorze najlepiej po nocy, po odstaniu samochodu.
Najlepiej podłączyć się pod OBD chociażby ELM327 aplikacją forscan żeby sprawdzić dokładnie błędy oraz odczytać poziom naładowania akumulatora batt_soc.
Po tym można coś wywnioskować. Jeśli jednak zdecydujesz się na wymianę akumulatora na nowy nie ma sensu jechać do ASO, jak potrafisz operować kluczem 10 zrobisz to sam. Akumulator kosztuje ok 400zł.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 wrz 2020, 14:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2013
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Ok, Dzieki za podpowiedzi.
Gdyby to musiala byc wymiana akumulatora, to ktore modele byscie mogli polecić? (GJ 2.0 107kW) gdybym sam wymieniam aku, to czy obyłoby sie bez resetów oprogramowania itp?

-- Dodano: 24 września 2020, o 15:15 --

Szukam odpowiednich modeli i mam jedna wątpliwość - czy Yuasa YBX7100 bedzie pasowała do mojego auta (Gj 107kw i-stop)? Zaproponowano mi ten model w jednym ze sklepów ale w wyszukiwarce pokazuje mi YBX7005.
Alternatywnie rozważam Sebang Q85L, Vartę D53 i Centrę CL600.
Co polecacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 10:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć,
samochód stał nie używany jakieś 10 dni.
Dzisiaj z trudem odpalił i wyświetla:
"Battery Managmenet System malfunction"
"Usterka istop"
"Usterka systemu sterowania akumulatorem".

Pojeździłem z 30min. Normalnie odpala ale komunikaty nie zniknęły. W itopie akumulator jest niegotowy.
Czy to już czas na wymianę akumulatora?
Wieczorem podepnę się pod komputer i sprawdzę poziom naładowania.
Auto z 2015, 90k przebiegu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 11:50 
Świeżak
Offline
Od: 30.08.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Miałem kilka sytuacji że po pojawieniu się problemów/alarmów konieczne było odpięcie akumulatora (po naprawie oczywiście) aby je zresetować. Nie pomagało nawet resetowanie przez komputer


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 13:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Odpaliłem znowu po godzinie i kontrolki zniknęły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 paź 2020, 10:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może ktoś podlinkować procedurę wymiany akumulatora (co po kolei trzeba zrobić i co potem trzeba poustawiać). Gdzieś już widziałem, ale teraz nie mogę tego znaleźć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 08:54 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Proszę

Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)

1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz dźwignię biegłów w pozycję N.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
4. Wyłącz zapłon i odłącz masę od akumulatora, jeżeli to samochód z i-Eloop, przed odłączeniem akumulatora odłącz czujnik akumulatora.
5. Po 1 minucie podłącz masę do akumulatora a następnie podłącz czujnik akumulatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 17:57 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.10.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Witam.A jak wygląda ta procedura(reset licznika BATT_Day) z manualną skrzynią?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 18:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A w manualnej skrzyni nie ma pozycji neutralnej ? - (podpowiem -luz) . :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 18:57 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.10.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
ok,dzięki ,myślałem że to jest tylko do automatu.... działa <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 19:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
..., a że się tak zapytam, w którym miejscu ma być ta migająca kontrolka ładowania <niewiem>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 19:30 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.10.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
czerwony trójkąt ostrzegawczy i komunikat :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2020, 19:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
yacek1969 - dzięki :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 paź 2020, 19:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Warto dodać, że reset dni akumulatora to punkty od 1 do 3. Punkty od 4 do 5 to już reset czujnika prądu i temperatury.

U mnie po roku od wsadzenia Exide działa elegancko. SOC 99%, systemy działają bez zarzutu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 paź 2020, 22:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W jakim celu robi sie Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day) ?
Co jak podlacze nowy aku bez tego resetu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 paź 2020, 09:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Reset licznika dni akumulatora chyba nie jest jakiś kluczowy. W serwisie po wymianie akumulatora raczej tego nie robią. Na pewno jest informacja dla nas, jeśli zapomnimy, kiedy wymienialiśmy akumulator. Nie wiem, czy system uwzględnia ten parametr biorąc pod uwagę jakąś degradację akumulatora, może Millerek coś wie na ten temat.

Bardziej kluczowy jest reset czujnika akumulatora, bo z jego wskazań jest wyliczany SOC dla poprawnego działania systemów start-stop i ładowania kondensatora. Aczkolwiek, czujnik powinien sam dojść do siebie po wymianie akumulatora, ale to już może chwilę dłużej potrwać, nawet kilka dni. Zapewne po odpięciu czujnika następuje reset jego wcześniejszych wskazań a nie samego czujnika. Ten tylko mierzy prąd i temperaturę i podaje to do komputera.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 paź 2020, 17:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Który model Exide pasuje do benzyny Mazdy Sedan 6 GJ 2012 - 165kM z i-eloop. Obecnie mam Yuasa, który jeszcze cały czas działa (8lat), ale coraz częściej wyskakują komunikaty battery managment, więc pewnie niedługo padnie. W sumie to przez te 8 lat nigdy go nawet nie doładowywałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.