Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 23:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 18:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.12.2019
Posty: 4
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Dobra, rozumiem. Bardzo dziękuję

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 19:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeżeli martwisz się czasem - przekop wątek, jest podany dokładnie w sekundach czas maksymalny. Przy temperaturze powiedzmy 20C, bez klimy, z pełni naładowanym akumulatorem, kondensatorem (jak masz i-eloop) z wyłączonym radiem powinieneś te 2 minuty osiągnąć.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 21:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wydaje mi się, że czas działania i-stopa nie zależy od obciążenia odbiornikami prądu. Teraz w zimie najczęściej silnik się włącza wcześniej ponieważ temperatura w kabinie spada i trzeba dogrzać. U mnie to właściwie jedyny powód. Kondensator może być rozłądowany, a i tak i-stop nie włączy silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 22:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli mierzymy czas oddania Energi z kondensatora, to mierzymy czas od w pełni naładowanego kondensatora.
Jeśli już mamy mierzyć, to jedyny warunek to odbiór Energi.
Więc, jak kolega wyżej wspomniał, dobrze napisał że na wyłączonym AC przykładowo.

Ja już wcześniej napisałem, max jaki ja wycisnąłem z w pełni naładowanego kondensatora to 2.20minut.

Przeważnie, jeśli warunki na to pozwalają, czyli taka sama temp na zewnątrz jak i ustawiona w AC, czas wydłuża się znacznie. Im większa różnica temp zewnątrz/wewnątrz tym czas się skraca.
Do tego dochodzi jeszcze wieczór jak włączone światła. Mimo że ledy to i tak jest to odbiór prądu z kondensatora.

Proste.

A to że kondensator oddaje przykładowo 2 minuty normalnie, ruszymy dwa metry i znowu zadziała istop na następne dwie minuty, to niestety prąd nie leci już z kondensatora a z akumulatora rozruchowego.
Widać to po napięciu w instalacji el w samochodzie.
Napięcie akumulatora i defacto w instalacji elektrycznej mazdy potrafi spaść nawet poniżej 12v.

W tym momencie powinniśmy zadać pytanie, co z ochroną akumulatora kwasowego?
Tutaj dziwnie mazda sobie założyła, ale spadek napięcia poniżej 12v ma swoje skutki. Chyba że takie chwilowe według mazdy, nie robi różnicy. No ale dlaczego.l możemy stosować dwu minutowe postoje na istopie kilka razy pod rząd wiedząc, że przez 5 metrów toczenia się mazdy nie damy na tyle Energi do akumulatora czy kondensatora, które możemy ponownie odzyskiwać na istopie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 22:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dla tego algorytm ładowania aku powinien być sprawniejszy,a tak nasze aku są strasznie zmęczone i ciągle płaczą o więcej prądu.A jak to sie ma u osób z wyłączonym i-stopem na stałe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie chcę znowu bredni pisać ale...
jest i-stop bez kondensatora! Pisałem że nie, udowodnili że tak. W każdym razie bez loopa.
Klima to odbiornik prądu! Millerek I mylisz się, jest określony czas max (innowacyjna technologia, synchronizacja z obrotem czegoś tam) tyle trzyma ciśnienie gdzieś tam. Tyle wyczytałem przez 3,5 roku na forum.Komp wyliczył że minęło, nie wiem, 135 sekund czy 195 i niezależnie od prądu - silnik startuje.

Wszystko jest jasno opisane w tym wątku.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Powoli i jeszcze raz napisz
Ja napisałem o swoim akurat aucie i o kondensatorze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Napisali mi jak krowie na rowie że kondensator ładuje aku, stop działa na aku a nie na kondensatorze. I masz stopa nie mając kondensatora. Tak samo łączyłem czas działania stopa z kondensatorem.
Najniższe wersje M6 miały stopa bez eloopa (czyli w domyśle kondensatora).

Dodam: nie widzę poza ładną graficzką sensu obrazowania naładowania kondensatora - bez obciążenia paski czasem nikną w oczach, czasem są bardzo długo. Nie ma to nic wspólnego z momentem odpalenia stopa. I jak mam wszystko "git" to nawet jak mi odpali stop i przejadę 2m to znowu stop mi się odpala i trzyma praktycznie tyle samo. Jak wytrzymał bardzo długo. Potrafi na wszystkich paskach trzymać 5 sekund i potrafi trzymać minutę na jednym. Pisałem to 2-3 lata temu jak się intensywnie gapiłem na te paski :)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Za szybko jednak i mam problemy

Mam kondensator i mam akumulator (rozruchowy), czyli mam I-Stop oraz I-Eloop.

Jak się zatrzymam, na istopie, to energia el do mazdy leci z kondensatora. Kondensator ładuje się z alternatora jeśli odzyskujemy energię w momencie hamowania silnikiem dlatego nie mamy sprzęgła jednokierunkowego Na alternatorze.
Akumulator pełni funkcję akumulatora rozruchowego oraz, dodatkowe źródło Energi elektrycznej jeśli kondensator jest na wyczerpaniu w momencie kolejnego szybkiego zatrzymania się na istopie, stąd też napisałem o spadku napięcia w instalacji poniżej 12V.

Moja teoria.

... Dopisałeś Jeszce w poście, ok.
Ja też się kiedyś pytałem, czy jest jakiś pid w forscanie, który wskazywałby na aktualna pojemność kondensatora.
Bo te kafelki w MZD to tylko grafika.


Ostatnio edytowano Pn, 27 sty 2020, 23:20 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moja teoria.
Dokładnie taką miałem.
Jest istop bez eloop.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dodać jeszcze trzeba że jest pod fotelem wielka przetwornica DC/DC która tym wszystkim zarządza, jakoś, pośrednio przykładowo albo bezpośrednio.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Wedrowiec napisał(a):
Nie chcę znowu bredni pisać ale...
jest i-stop bez kondensatora! Pisałem że nie, udowodnili że tak. W każdym razie bez loopa.
Klima to odbiornik prądu! Millerek I mylisz się, jest określony czas max (innowacyjna technologia, synchronizacja z obrotem czegoś tam) tyle trzyma ciśnienie gdzieś tam. Tyle wyczytałem przez 3,5 roku na forum.Komp wyliczył że minęło, nie wiem, 135 sekund czy 195 i niezależnie od prądu - silnik startuje.

Wszystko jest jasno opisane w tym wątku.
Nie, klima to nie odbiornik prądu, tylko sam nadmuch/dmuchawa. Zgoda do tego, że jak spadnie ciśnienie w układzie klimatyzacji to musi silnik odpalić, żeby ruszyć sprężarkę od klimatyzacji, która jest napędzana paskiem klinowym, ale akurat to nie ma nic wspólnego z akumulatorem.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Klima to tak potoczne, ja wolę określić to jako AC ogólnie, bo AC odpowiada za utrzymanie temp w kabinie do ustawionej.

https://www.youtube.com/watch?v=-_azkhopg5E

Dlatego mam kondensator, aby mógł odciążyć silnik od ciągłego produkowania prądu do akumulatora przykładowo. Alternator pracuje cyklicznie jakby, ale przede wszystkim jako produkcja prądu dla samochodu w ruchu oraz do ładowania kondensatora w momencie zdjęcia nogi z pedału (odzysk Energi) jak i coś tam poleci na utrzymanie akumulatora przy życiu.


Ostatnio edytowano Pn, 27 sty 2020, 23:31 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
pawko rozumiem że używając klimatyzacji nie zużywamy prądu z akumulatora i nie mamy wpływu na jego ładowanie?

-- Dodano: 27 stycznia 2020, o 23:31 --

Millerek na filimu masz strzałki.
http://nema.club/2014wsm/service%20high ... 001761.gif
leci z tego lub z tego.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No tak tak, za to wszystko odpowiada przetwornica DC DC,

Ale pierwsze zasilanie odbiorników podczas istopa, leci z kondensatora jeśli jest naładowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek czyli skończy się kondensator to leci akumulator.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W mojej opinii tak.
Bo...
Poza forscanem, mierzyłem napięcie bezpośrednio na akumulatorze miernikiem jak włączył się istop.
Napięcie było takie samo jak w instalacji mazdy, oczywiście.
Ponadto, miałem miernik cegowy na przewodach który umożliwił mi monitorowanie prądu na przewodzie masowym.
Dopiero po około 1.5 minuty napięcie malało jak i zwiększał się pobór prądu na przewodzie masowym od akumulatora.

To pozwala mi pomyśleć, że najpierw rozładowywany jest naładowany kondensator, a w razie potrzeby później akumulator.

Ogólnie pisząc, kondensator jak i akumulator u mnie pracują dalej wspólnie, ale aku leci na końcu dopiero.

Za to wszystko i tak odpowiada przetwornica która odpowiada za napięcie wyjściowe Na alternatorze bo to nie jest alternator tylko 12V przecież.
Przetwornica odpowiada na napięcie i prąd w obie strony, za produkcję/odzyskiwanie, jak i za oddawanie Energi na istopie z kondensatora i akumulatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek i z tym się nie będę kłócił :)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 23:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A może powinieneś...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 00:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
To pozwala mi pomyśleć, że najpierw rozładowywany jest naładowany kondensator, a w razie potrzeby później akumulator.

Ogólnie pisząc, kondensator jak i akumulator u mnie pracują dalej wspólnie, ale aku leci na końcu dopiero.


Tak myślę.

Z dodatkiem (wyczytanym -> moje przemyślenie) po cholerę kondensator - po to że ma dostać kopa i kontrolowanie oddać. I dlatego nie da się "bezpośrednio" pod akumulator. Pojęcia nie mam czy kondensator przyjmując "strzała" może go oddać bez pośredników (takich jak pewnie są przy akumulatorze również) na np. radio. Bez kondensatora nie ma odzyskiwania energii (teoria, poparta autem z 2010), przynajmniej nie tak efektywnego, sam kondensator wystarcza czasami na 30 sekund i koniec. Takie jego zadanie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 09:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Wedrowiec klimatyzacja nie ma wpływu na ładowanie i rozładowywanie akumulatora, ale może mieć wpływ na długość działania istopa z powodu spadku ciśnienia w obwodzie. Sprężarka jest napędzana mechanicznie więc wymaga odpalenia silnika. Dmuchawa ma wpływ, niezależnie czy klimatyzacja włączona czy nie.
Chwilę przed uruchomieniem silnika z istopa na monitorze animacyjnym eloopa widać na dole która z lampek gotowości znika: silnik - akumulator - temperatura w kabinie.
Jeśli chodzi o samo działanie eloopa to mam podobne spostrzeżenia jak Millerek.
Ogólnie obserwując napięcie i natężenie prądu na baterii w forscanie widać, że dopóki są dwie cegiełki na animacji i więcej jest 0A lub więcej, czyli akumulator jest wręcz ładowany. Dopiero jak spada poniżej dwóch cegiełek to wchodzi na minus, czyli prądu z kondensatora już braknie, aby zasilić wszystkie odbiorniki.
Natomiast jeśli uruchomisz istopa w momencie kiedy nie ma cegiełek - kondensator pusty, to od razu masz prąd grubo na minusie, nawet ok 20A, czyli cała energia idzie z akumulatora.
Teoretycznie dla zdrowia akumulatora nie powinniśmy używać istopa w momencie gdy kondensator nie jest naładowany.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 10:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sprężarkę klimatyzacji Zostawmy w spokoju, bo to jest tylko element uruchamiany na potrzeby wyrównania tej temperatury którą mamy ustawioną na panelu AC.
Jeśli spada poniżej ustawionego robi się zimno w kabinie to istop wyłączy się aby ogrzać kabinę. W lato tak samo, jak temp rośnie to istop wyłączy się na potrzeby schłodzenia kabiny.
Do analizowania obecnej temperatury w kabinie, odpowiedzialny jest ukryty czujnik temperatury który pracuje ciągle wraz z aktywnym panelem AC. ..
OK.

Ja próbowałem sprawdzić ile istop może włączyć się bez ładowania kondensatora. Wystarczy toczyć się 5 metrów aby istop był już gotowy. Przez te parę metrów nie ma możliwości aby ładunek trafił do "pustego" kondensatora czy osłabionego akumulatora po kolejnym rozruchu.
Robiłem tak może z 8 razy pod rząd, kafelki niebieskie kondensatora w MZD czy też ogólnej zgromadzonej Energi (bo ja sam nie wiem co te kafelki konkretnie oznaczają), nie zniknęły do końca wszystkie. Zawsze zostawały dwa niebieskie na dole. Do tego napięcie w instalacji spadło chyba już do 11.50V.
Odpuściłem dalszą zabawę dojenia prądu zgromadzonego na potrzeby odbiorników prądu działających na istopie.
SOC spadł chyba 6 a może i 7% zaraz po rozruchu.
Ładowanie akumulatora było klasyczne. Niskie napięcie duży prąd na początku i wyższe napięcie mniejszy prąd po 10 minutach. Ale...
SOC nie powrócił tego samego dania do poziomu jak przed...
Ozzywiscie kafelki na postoju nie ładowały się, one w mojej opinii ładują się "podnoszą się" tylko podczas odzyskiwania energii w momencie hamowania silnikiem. Ok, to jest niby normalne z założenia.


No i Jeszce jedna kwestia. W momencie działania istopa, mam Ładowanie akumulatora, patrząc w forscanie mam prąd jakiś tam dodatni aby na ostatnich dwóch kafelkach prąd zaczął być ujemny by później znowu dojść do tego samego prądu jak ogólny pobór prądu w samochodzie. Dwa pidy tak.., BATT_CUR i ALT_CUR_DSD

Więc można powiedzieć, że ten ujemny prąd w instalacji pod pidem BATT_CUR to już jest dojenie akumulatora bo już kondensator jest pusty a prądu trzeba dostarczyć dalej. Jedyna opcja to z akumulatora rozruchowego...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 13:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
pawko jak bym nie wpisał w google wszędzie piszą że klima żre prąd.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 14:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak sprężarka klimatyzacji, ma działać, skoro silnik jest wyłączony na istopie ?

Na istopie jedynie wentylator od nawiewu się kręci, i to w dodatku ze zmniejszoną wydajnością, właśnie dla oszczędzania prądu na istopie

A jeśli już żre, to żre przez załączające ją sprzęgło (elektromagnes) bo działa na prąd ale i tak cyklicznie.

A jeśli już potocznie nazywamy klimą, to tak, żre prąd, parę czujników, jakoś sterownik, wentylator, sprzęgło wspomniane, przekaźnik może....
Ale klima sama w sobie nie działa jak silnik nie jest w ruchu.
Na istopie Pozostaje jedynie pracujący wentylator do wymiany powietrza w kabinie. Który szczątkowo wpuszcza zmrożony wymiennik ciepła od klimatyzacji który na długo nie starcza, stąd też skrócony czas działania istopa w upalne dni ale dlatego bo temperatura w kabinie zaczyna rosnąć od ustawionej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 14:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale ja pisałem o klimie jako całości w trakcie całego procesu.
Może z innej bajki.

Mamy 33 C, odpalamy obok siebie dwa takie same auta z takim samym naładowaniem akumulatora, dość niskim. W jednym odpalamy klimę na te 20C w drugim nie. Odpalamy silnik.
Po 10 minutach stan naładowania akumulatorów będzie identyczny?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 14:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak.

Bo to nie klima rozładowuje akumulator , tylko alternator ładuje akumulator , zwiększy się tylko prąd i napięcie (to zależy) od obciążenia w instalacji przez pracującą " klimę ".

Oprócz tego, to klima i tak będzie pracować tak samo, jedynie cykliczność włączenia sprężarki będzie inna.

Przecież to nie akumulator dostarcza nam w samochodzie prąd tylko pracujący alternator.....

Akumulator to tylko do rozruchu jest, i/lub czasami do istopa jak kondensator będzie pusty.

Przecież.....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 14:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli dla alternatora pod kątem ładowania akumulatora pracująca klima nie ma żadnego znaczenia?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 14:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najpierw pytałeś o wpływ klimy na akumulator.

Teraz piszesz czy na alternator.
Więc...

Na alternator tak, ma wpływ, ponieważ alternator uzupełnia obniżające się napięcie podczas obciążenia elektrycznego całego układu działającej klimatyzacji.
Napisałem to wyżej przecież
Obciąża również silnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 15:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
:D mi chodzi o całość.
Więc jak mamy jakiś poziom naładowania akumulatora i odpalimy klimę to zakładam że ten akumulator będzie wolniej się ładował. Jak sobie staniemy silnik się wyłączy to nam żre prąd z akumulatora. Jest go tam (prądu) coraz mniej :) Odpala się silnik, klima znowu rusza, ładowanie akumulatora jest słabsze. I istop nam może nie włączyć się / włączyć się na krócej ponieważ akumulator nie naładował się tak jakby naładował się bez klimy.

Chyba że alternator ma tyle zapasu że włączymy sobie wszystko co się da, po prostu będzie mocniej zasuwał, spadnie moc na koła i tyle.
Stąd pisałem o dwóch autach ze średnio naładowanym akumulatorem - czy akumulator doładuje się dokładnie tak samo z klimą/bez.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2020, 15:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Alternator ma bardzo dużo zapasu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.