Teraz jest Śr, 22 maja 2019, 18:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 77  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 20:07 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 279
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Peterka47, masz jakieś złe doświadczenia z Exide, czy tylko tak piszesz? Z tego co wiem to teraz chyba tylko takie są oryginalnie w sprzedaży.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 20:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1013
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos napisał(a):
Peterka47, masz jakieś złe doświadczenia z Exide, czy tylko tak piszesz ?.

Mam złe doświadczenia. To już mój drugi akumulator wymieniony ba gwarancji. Oryginalnie miałem Yuase, ale ze względu ba problemy z I-Stop wymieniono mi go na Exide i po następnych 8 miesiącach znów wymieniono na Exide i znów jest do dooopy.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 22:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1405
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie badziew. Yasa dla mnie wcale nie lepsza.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 22:48 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pablos napisał(a):
Cytuj:
Ja kupiłem ponad rok temu Exide

Brałeś z ASO, czy sam gdzieś szukałeś?
Kupiłem lokalnie w sklepie w Tarnowie. Sam zamontowałem i zresetowałem licznik
Peterka47 napisał(a):
Do I-Stop tylko Yuasa. Exide to badziew


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Badziewie czy nie, poprzedni oryginał mazdy też Exide wytrzymał 5lat i 29h pracy iStop. Za cenę dwóch Yuasa kupię 3 Exide i wyjdzie na to samo.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Stary user GY papa , nowy GJ <pucu> - kosmos
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 15:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 374
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
14 marca 2019, o 22:48 zboq napisał(a):
Kupiłem lokalnie w sklepie w Tarnowie. Sam zamontowałem i zresetowałem licznik

Możesz zapodać, jak to zrobiłeś z tym zresetowaniem silnika i w jakim celu :?:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 mar 2019, 21:40 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Resetowalem licznik dni akumulatora skoro go wymieniam. Instrukcję znalazłem na tym forum.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Stary user GY papa , nowy GJ <pucu> - kosmos
Obrazek


Ostatnio edytowano N, 17 mar 2019, 21:40 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2019, 08:56 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 54
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem się ostatecznie na Centrę ze względu na cenę. Na razie odpala ładnie, i-stop się włącza (nie mam i-loopa).
Zrobiłem też procedurę resetowania licznika dni akumulatora podaną w tym wątku wcześniej - prosta robota. Nie wiem tylko dlaczego, bo tej operacji nadal mam SOC 0%. Czy te systemy potrzebują kilku dni jazdy, aby ten procent na nowo się ustawił na realnym poziomie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2019, 10:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 407
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
SOC powinien się ustalić w ciągu 6-48h.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 07:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Mam pytanko , panowie. Czy odlaczenie i wyjecie akumulatora , nie spowoduje jakichs bledow komputera? mam mazde 6 z 2013 roku 2.2 diesel 150 koni.Pytam , bo musze zmienic filtr paliwa i trzeba wyjac akumulator z powodu dostepu do filtra.

-- Dodano: 24 marca 2019, o 07:24 --

Czy ktos juz sam zmienial akumulator?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 07:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 901
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Raczej nie. Jedyne co się u mnie pojawiło po odłączenie akumulatora to odnotowana próba kradzieży ;) ale to nie jest błąd tylko informacja odczytana z komputera/

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~207000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 08:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Dziekuje za odpowiedz. ( niezly przebieg. ja mam 65.000.)
Poszukalem i poczytalem. Mowi sie o przypadkach rozkodowania radia , ustawien fotela , szyb itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 09:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.01.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
McROBI napisał(a):
Dziekuje za odpowiedz. ( niezly przebieg. ja mam 65.000.)
Poszukalem i poczytalem. Mowi sie o przypadkach rozkodowania radia , ustawien fotela , szyb itp.


To też nie błędy, tylko taki reset ustawień. Wszystko do ogarnięcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 10:00 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 279
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Kupiłem sobie areometr żeby sprawdzić gęstość elektrolitu. Nie wiem, czy mój akumulator jeszcze da radę w następną zimę, czy już trzeba odkładać na nowy.
Teraz pytanie, wystarczy pobrać elektrolit z jednego korka, czy trzeba sprawdzać wszystkie?
Ewentualnie warto teraz dolewać wody destylowanej? Jeśli tak to ile, pod korek?
Pytam, bo wcześniej miałem akumulatory bezobsługowe i nie bawiłem się w takie rzeczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 10:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7809
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
24 marca 2019, o 10:00 Pablos napisał(a):
pytanie, wystarczy pobrać elektrolit z jednego korka, czy trzeba sprawdzać wszystkie?

Najlepiej sprawdzić wszystkie, bo nie w każdej celi jest taki sam poziom gęstości - wynik trzeba uśrednić ze wszystkich cel.
24 marca 2019, o 10:00 Pablos napisał(a):
Ewentualnie warto teraz dolewać wody destylowanej? Jeśli tak to ile, pod korek?

Zasada jest taka, że poziom elektrolitu powinien być powyżej płyt. Jeżeli są zakryte jest ok.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 10:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Polecam ten kanał na youtube:

https://www.youtube.com/user/CentrumAkumulatorow

Oglądnijcie sobie parę filmów wieczorkiem o aku co i jak, będziecie wiedzieli jaki prostownik będzie potrzebny, jakim napięciem i prądem ładuje się oraz jak dbać o aku.
Pozdrawiam.

Ps: Dlaczego nie daję odpowiedzi tylko odpowiedzi wymijające, ano dlatego, że w ten sposób lepiej i więcej zapamiętacie.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 11:13 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 279
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
tombien, dzięki za odpowiedź, teraz tylko trzeba znaleźć chęć żeby to zrobić :wink:

Zbyk, dzięki za linka, akurat widzę, że to sklep w moim mieście, w razie czego można uderzyć do nich po nowy akumulator :D

Jeszcze takie ostatnie pytanie, czy trzeba zerować BATT_DAY przy wymianie akumulatora, jeśli tak, to da się tylko z kompa, czy telefonem jakoś też?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 12:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 407
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Czy można stworzyć jakiś podwieszony wątek gdzie te wszystkie informacje o akumulatorze będą w jednym miejscu? Mamy tu już 70 stron i cały czas powtarzają się te same pytania, bo nie każdy ma czas i chęć studiować tyle postów.
Jeśli trzeba mogę zebrać i opisać najważniejsze informacje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 13:03 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
pawko ktoś musiał by mieć na to czas. Uwierz mi aby choć jeden temat ogarnąć jest to sporo pracy na kilka godzin. Chyba, że Ty jesteś chętny i masz sporo czasu na zebranie tych informacji i napisanie do Pana Admina. (napisane bez sarkazmu, abym mnie nikt źle nie zrozumiał)

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 13:03 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 279
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
pawko, w sumie bardzo dobry pomysł <spoko>

Ładna pogoda, więc ruszyłem tyłek z domu. Na skrajnych celach miałem 1,25, potem czym bliżej środka to 1,27 i 1,28, więc jak na 5-letni akumulator chyba nie jest źle?
Co do poziomu elektrolitu to z boku są kreski lower i upper level. U mnie jest gdzieś tak na 70% pomiędzy nimi. Jest sens dolewać do maksymalnego poziomu?
I czy lepiej zapobiegliwie myśleć o wymianie na jesień, czy na razie trzymać?

I jeśli chodzi o wymianę, szukać takiej samej Yuasa T110, jak mam teraz, alternatywy z innej firmy, czy też brać Exide z ASO z 3-letnią gwarancją?
Dla mnie wymogiem jest to aby akumulator bez problemu przeżył przynajmniej tyle samo czasu co teraz posiadany.
Fajnie jakby opinia była od kogoś z dieslem z systemami I-Stop i I-Eloop.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 13:12 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Pablos nie wiem czy zmieści się aku od diesla. W ON aku jest większy i możliwe, iż półka w benzynie jest mniejsza. Firma to jedno pojemność aku to drugie. Więc, nie koniecznie
aku tej firmy będzie dobry do benzyny lub na odwrót.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 13:48 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 279
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Zbyk, no własnie ja potrzebuję do diesla :D
W benzynie jest inna Yuasa, ja u siebie w M6 mam YBX7335 T110, taką, jak w CX-5. U mnie jest 80Ah, 780A.
Po prostu chcę kupić dobry akumulator, z którym nie będzie problemu, więc 100 czy 200 zł różnicy w cenie nie odgrywa dla mnie roli.
Ten co mam teraz nie sprawia problemów, nie chcę się po prostu w następną zimę obudzić z ręką w nocniku, jak zechce paść.

Aktualnie oryginalny mam taki, jak ten:
http://www.yuasa-akumulatory.pl/ybx7335 ... -p-27.html

Na Allegro można wyhaczyć o stówę taniej. Nie wiem, czy w tej cenie dostanę Exide w ASO.
Ewentualnie ktoś przetestował coś innego, bądź może nie warto ryzykować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 14:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Pablos czy to ma być aku do I-STOP? do głębokiego rozładowania? Czy może być zwykły.
Z alledrogo ja bym nie kupował. Wolę sklepy stacjonarne. Skoro masz sklep Świat Akumulatorów pod nosem to moje stopy już by tam w Poniedziałek powędrowały.
Oni mają ogromną wiedzę, a przy okazji sprawdzili by Ci twój stary i powiedzieli jakie są jego parametry.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 15:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 407
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
To że masz słabszą gęstość nie musi oznaczać że akumulator się kończy. W pierwszej kolejności trzeba spróbować naładować, ale czymś porządnym a nie ładowarką mikroprocesorową.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 15:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 982
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pablos, przy parametrach jakie ma obecny Twój aku, to nie ma sensu wymiana. Spokojnie da radę kolejną zimę. Nawet wody bym nie dolewał. Jedynie morze przelał bym elektrolit z cel o większej gęstości do cel o mniejszej aby choć trochę wyrównać gęstość.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 15:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1405
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dokładnie. Gęstość spada wraz z naładowaniem. Jeśli po naładowaniu (porządnym prostownikiem), gęstość dalej będzie mała to faktycznie się kończy.
Ale warto po ładowaniu odczekać przed pomiarami z 12 godzin.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 15:31 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 279
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki za odpowiedzi!

Zbyk, tak mam oba systemy, I-Stop i I-Eloop, z czego ten pierwszy staram się wyłączać po ruszeniu (szkoda paska od alternatora, ostatnio wymieniałem z napinaczem).
Mogę podjechać do tego sklepu, akurat mieszkam po drugiej stronie miasta, ale pewnie za darmo starego nie sprawdzą. A jeśli chodzi o nowy to ceny widzę podobne do Yuasa.
Ten z Allegro jest z jakiegoś normalnego sklepu, mają też stacjonarne placówki.

pawko, akurat tylko mam tą ładowarkę z Lidla. Jakąś lepszą musiałbym kupić lub od kogoś pożyczyć.

JaFGdy, mogę się jeszcze faktycznie pobawić z wyrównaniem gęstości, do tego areometru dość sporo elektrolitu wchodzi. Przyrząd do sprawdzania pokazywał sprawność 80%.

KMBak, na razie akumulator wydaje się być naładowany samym alternatorem, sprawdzałem. W grudniu trochę słabo kręcił, ale po zresetowaniu i później już doładowywaniu alternatorem przy większych trasach, nie było problemu. Systemy załączały się bez względu na pogodę, gdy tylko niebieska lampka od temperatury płynu chłodniczego znikała


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 15:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1013
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 marca 2019, o 13:48 Pablos napisał(a):
Po prostu chcę kupić dobry akumulator, z którym nie będzie problemu, więc 100 czy 200 zł różnicy w cenie nie odgrywa dla mnie roli.


Kazdy bedzie sprawiac problemy. Jak juz pisalem ja mialem trzy razy wymieniany akumulator. Czy w MAzdzie 6 jest doaldowywany akumulator ? byc moze akumulator pokazuje SOC 80-100%, ale to brane/wyliczane do I-Stop jest w okolicach ( dzis u mnie 73%) systematycznie spada. Ale jak ma nie spadac jak BAT_Curr jest 0-1A. Widać silną zależność pomiedzy But_Cur a SOC ( tym branym do I-stop). MAzda opowiada dyrdymaly ze trzeba dynamicznie jezdzic, duzo jezdzic. Ale to nie ma najmniejszego znaczenai jesli chodzi o SOC brane do I-Stop. Ostanio zrobilem doswiadcenia na A2 przez 130km do Łodzi) Samochód odebrany z ASO po ladowaniu , SOC na poczatku trasy 78% na koncu 79% ( o 130 km) Jazda dynamiczna i szybka. Prad ladowania 0-1A. Powrót ta samą trasą. I po ok 35 km SOC 100% ( sto). Prad ladowania wzrosl do 80A i sukcesywnie spadal. po osiagniecu 100% SOC prad bylna poziomie 20A-30A. Co zostalo zrobione przed jazdą z Lodzi do Warszawy? Na jakies 10 minut odlaczylem kabelek od czujnika I-stop i posiedzialem w samochodzie sluchajac radia. Potem podlaczylem kabele i ruszylem w trase. CZyli zaleznosc medzy SOC a BATT_CUR jest bardzo silna. Dlaczego BAT_CUR normalnie tak nie dziala? Blad w oprogramowaniu czy celowe dzialanie MAzdy. Jesli celowe to jest to oszustwo ze strony Mazdy

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 16:22 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 279
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wiesz co Peterka47, nie wiem, może u Ciebie cos jest skopane. Ja mam przedlifta i akumulator normalnie się doładowuje podczas jazdy. W grudniu słabo kręcił, potem stał 2 tygodnie w serwisie (z innej przyczyny). Po odebraniu był już dość mocno rozładowany (przyrząd pokazał 40% sprawności). Czujnik był zresetowany, ja przejechałem się po tym jakieś 200km i na drugi dzień przyrząd pokazał 80% sprawności. Po unormowaniu się SOC cały czas jest na poziomie 80-95% i kiedy się jeździ to rośnie.
Ja nie widzę tu żadnego oszustwa ze strony Mazdy. Kiedy moje auto było jeżdżone po 14 km dziennie akumulator nie nadążał się ładować. Teraz śmiga po 50-60 km i nie ma problemu. Nawet jak chwilę postoję z włączonymi światłami i elektroniką, SOC spadnie, a potem przejadę się kilka kilometrów, z powrotem rośnie. Ja staram się nie korzystać z I-Stop ze względu właśnie na dodatkowe rozładowywanie akumulatora i męczenie silnika wraz z osprzętem. Nie interesują mnie ekologiczne dyrdymały (jeżdżę przecież dieslem, hehe) i nie wierzę w oszczędność paliwa. Jedynie może ten I-Eloop coś daje, ale minuta zasilania elektroniki z kondensatora szału nie robi.
Także według mnie trzeba jeździć żeby akumulator się ładował i według mnie nie ma co się przejmować prądem ładowania, który jest sterowany przez komputer.

Peterka47, dlaczego tyle razy wymieniano Ci akumulator? Coś nie działało? Może to nie wina baterii lecz alternatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 16:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1013
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To jest fragment oficjalnej odpowiedzi z MMPOL:
"Dotychczasowe wizyty w serwisie potwierdziły, że Pana samochód jest sprawny. System działa stabilnie i jednakowo od momentu zakupu pojazdu, zgodnie z założeniami producenta.
Dwukrotna wymiana akumulatora potwierdza tezę, że nie była wymianą zepsutego na dobry, tylko nie w pełni naładowanego na naładowany."

i jeszcze jeden fragment z tego samego pisma MMPOL:

"W tym miejscu należy wskazać, że akumulator jest jedynie magazynem energii (elektrycznej), nie zaś jej źródłem. Energia elektryczna w samochodzie pochodzi z procesu przetwarzania jej w alternatorze z energii mechanicznej. Ta energia mechaniczna z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy samochodu z energii zawartej w paliwie, którego optymalizacja zużycia jest celem systemu i-stop.

Żeby magazyn (czegokolwiek) mógł magazynowane przez siebie medium (np.: energię elektryczną, mechaniczną, ciecz, ciało stałe) wydać, musi ono tam przedtem zostać zdeponowane."


Any comments?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 17:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 407
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
24 marca 2019, o 15:46 Peterka47 napisał(a):
CZyli zaleznosc medzy SOC a BATT_CUR jest bardzo silna. Dlaczego BAT_CUR normalnie tak nie dziala? Blad w oprogramowaniu czy celowe dzialanie MAzdy. Jesli celowe to jest to oszustwo ze strony Mazdy

Po raz kolejny to napiszę... komputer samochodu może sterować jedynie napięciem a nie natężeniem prądu.
Napięcie i natężenie jest ściśle od siebie zależne. Wynika to z prawa Ohma. Problem leży po stronie akumulatora EFB, że przy napięciu 14,6V zachowuje się jak naładowany, bo absorbuje tylko 1A. EFB potrzebuje przynajmniej 16V, a instrukcja mówi nawet o 17-17,5V aby w pełni się naładować. Więc jeśli już masz lekko rozładowany akumulator to nie odrobisz tej straty w samochodzie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2293 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 77  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.