Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 13:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 14 lut 2019, 19:35 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Po naladowaniu prostownikiem tydzien temu w niedziele i braku jazdy od tamtego czasu wczoraj soc=80%, dzis po przejechaniu 2 km soc=95%, po kolejnych 2 km soc= 98%. Soc mierzylem testerem akumulatora micro 200, bo na forscanie caly czas soc=0%. Dodam, ze auto po 2 wymianach aku + alternator (bo nie wiedzieli skad tak szybkie wyladowywanie aku, wiec wymienili alternator) ;) Pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lut 2019, 00:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz jaśniej? jakie te dwa akumulatory są/były, i czemu alternator wymienili? bo się dziwili skąd prąd ucieka?
Odpowiedz, pośpiech nie jest wskazany


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lut 2019, 10:56 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Niestety nie pamiętam jakie aku miałem wcześniej. W tej chwili tj. po drugiej wymianie mam Exide. Auto użytkowałem rok w Norwegii. W czasie tego roku auto nie odpaliło mi przez akumulator 3 razy. Pierwszy raz zimą, wówczas wymieniono mi akumulator. Drugi raz latem, po 2-tygodniowym postoju. Trzeci raz kolejną zimą, i wtedy stwierdzili, że aku jest dobry, więc uciekający prąd (niewystarczające doładowywanie aku) to wina alternatora i mi go wymienili. Następnie po powrocie do Polski pojechałem prosto do ASO, żeby ocenili ten uciekający prąd i od razu na dzień dobry wymienili mi na Exide (to było rok temu w kwietniu). Tydzień temu, 4 dni po przejechaniu ponad 500 km, pojawił się komunikat, że jest problem z aku. Podłączyłem prostownik i go podładowałem. Wczoraj miałem taką akcję, jaką opisałem wcześniej, a jutro wizyta w ASO, żeby sprawdzili ten aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 17:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, jak przypuszczałem, po 100 km jazdy SOC wrócił do 90%. Jak dla mnie wszystko zachowuje się prawidłowo, systemy działają mimo tego, że akumulator ma już pewnie z 5 lat. Nie wiem, może wersji, którą mam, opisywane tu problemy nie dotyczą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 19:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sprawdziłem zachowanie się SOC przy wpiętym interfejsie i-car. Spadek na dobę 3%. Przy odłączonym - brak spadku. Tak to działa u mnie.
W tej chwili mam SOC 74% i z każdą jazdą ok. 15-30 min rośnie o 1-2%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 19:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Raczej zasługa temperatury.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 19:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie. Specjalnie testowałem w zbliżonych temperaturowo warunkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 21:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
chlopaki, znalazlem info, niemam sprawdzone, przy deaktivaci I-STOP sie deaktivuje inteligentne ladowanie akumulatora. Sprawdzal juz ktosz ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lut 2019, 05:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Raczej tak się nie dzieje. Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Podaj źródło informacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lut 2019, 12:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ja to niemam jak sprawdzic, niemam z akku problemu, moze sie wypowiedzec jak to dziala tej, kto ma wylaczonego i-stopa , tylko nie guzykiem :) , jak u niego dzial doladowanie aku

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lut 2019, 13:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.02.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam, pojawiło się takie info, dwa razy w ciągu tygodnia.

Prośba o pomoc


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano So, 23 lut 2019, 23:43 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 15:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: podlaski
Witam, przestał działać i-stop na początek chcę podładować akumulator czy przy ładowaniu prostownikiem muszę go odłączyć, czy mogę ładować z podpiętymi klemami?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 21:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Kolego lj111 tu w tym wątku jest to napisane, ale ok napiszę jeszcze raz.
Aku musi być odpięte z klem.
Powinieneś mieć prostownik minimum o prądzie 0.1 pojemności akumulatora.
Szczytowe napięcie ładowania w końcowym etapie powinno wynosić 16.2-16.5V.
Czas ładowania w granicach 10-14 godzin.
Po około 10 godzinach powinieneś miernikiem sprawdzić jakie masz napięcie ładowania. Powinno być już w granicy 16.2V, jeśli jeszcze nie ma docisnąć do 14 godzin i znowu sprawdzić.
Powinieneś zrobić to w weekend bo na następny dzień aku nadaje się do sprawdzenia gęstości. Jeśli gęstość wynosi odpowiednią wartość dla danej temperatury aku masz naładowane pod korek i gotowe do zamontowania.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 22:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: podlaski
Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 09:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Noworoczne obserwacje SOC.
3.01-90%
4.01-94%
8.01-96%
9.01-99%
Ferie, postój auta.
19.01-61%
21.01-75%
25.01-77%
28.01-68%
9.02-61%
21.02-83%
25.02-87%
26.02-92 do 96
Interfejs cały czas podłączony.
Akumulator nie doładowywany, samochód sam sobie poradził w tym czasie z dobiciem SOC o 40%.
Dzisiaj w trakcie jazdy:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 09:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
U mnie po miesiącu od ładowania jest 66-67% i już nie podnosi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 09:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
100% się długo nie utrzyma, przy takim SOC prąd ładowania jest dodatni praktycznie tylko po odpuszczeniu nogi z gazu podczas aktywacji eloopa...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lut 2019, 22:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Oczywiście napięcie akumulatora nie ma nic do SOC ?
Rano na klemach miernikiem mam 12,60V a SOC 80%.
Wiem liczy się gęstość elektrolitu a napięcie na klemach to pewnie było ok ale 10 lat temu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2019, 07:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, dokladnie. Mi przy mocno rozładowanym akumulatorze miernik wskazywał podobne napięcie. Dopiero przyrząd do sprawdzania pokazał prawdę. Muszę jeszcze sprawdzić gęstość, kumpel ma przyrząd to może podjadę do niego. U mnie akumulator się ładnie naładował alternatorem, SOC teraz mam 94%, systemy działają elegancko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2019, 09:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolega zdzich ma rewelacyjne ładowanie akumulatora
Powiedz dodatkowo, ile kilometrów przy tym wzroście robisz, 2 czy 20 a może 200km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2019, 10:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja średnio dziennie koło 20 km, + 2x średnio start stop ale tylko w tedy jeśli mam naładowany iloop. i przez ostatnie miesiące SOC - 75% - 84% akumulatora nigdy nie ładowałem dodatkowo prostownikiem.
W pierwszym roku od odebrania z salonu SOC był w granicach 88%- 96%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2019, 11:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Zwykle przebiegi u mnie to kilka razy w tygodniu 2x po 35km po wioskach, czasem trochę po KRK , trochę obwodnicy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2019, 14:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jestem ciekaw ile prądu pobiera silnik w czasie start stop.
Mam naladowany iloop to w czasie zgaszenia silnika prąd mi nie ucieeka z akumulatora bo fordscan daje że ciągle jest dodatnie ładowanie.
Wartość spada do 3 kresek iloopa i ładowanie staje się ujemne, wtedy włączam silnik aby nie rozładować aku.
Czy ktoś wie jeśli stoję na światłach i mam naładowany iloop na full, te niebieskie paseczki, czyli ładowanie bat cur dodatnie ale ile pobiera prądu z aku w czasie właczenia silnika ?
Podobno w czasie rozruchu aku najbardziej dostaje po dupie, jestem ciekaw czy wielokrotne wyłączenie i włączenie silnika odbija się na SOC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2019, 15:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 marca 2019, o 14:49 Grek77 napisał(a):
Wartość spada do 3 kresek iloopa i ładowanie staje się ujemne, wtedy włączam silnik aby nie rozładować aku.

Bez przesady, istop i tak nie działa dłużej niż 2,5 minuty chyba. Nic się nie rozładuje...
1 marca 2019, o 14:49 Grek77 napisał(a):
ile pobiera prądu z aku w czasie właczenia silnika ?

Forscan pokazuje przez 0,5 sek -127A.
1 marca 2019, o 14:49 Grek77 napisał(a):
jestem ciekaw czy wielokrotne wyłączenie i włączenie silnika odbija się na SOC

Z moich obserwacji parametrów wynika, że po odpaleniu silnika przez istop ładowanie skacze do klikunastu A, aby potem spaść w ciągu parunastu sekund do wartości sprzed zgaszenia silnika. Moim zdaniem w tym czasie zostaje uzupełniony ładunek akumulatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2019, 18:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzięki za informację. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 08:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 88
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Panie i Panowie,

Szukam porady, bo nadszedł kres akumulatora w mojej Madzi i proponują Centrę albo Bannera. Co polecacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 08:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
14 marca 2019, o 08:34 ottoflick napisał(a):
Co polecacie?
Na taki wymieniłem jak był i jestem zadowolony https://www.akumulatory24.pl/yuasa-ybx- ... p-860.html.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 16:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ottoflick napisał(a):
Panie i Panowie,

Szukam porady, bo nadszedł kres akumulatora w mojej Madzi i proponują Centrę albo Bannera. Co polecacie?
Ja kupiłem ponad rok temu Exide, 200zł taniej od tej Yuasy i póki co działa bez problemowo. Istop i iEloop używane na bieżąco...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Stary user GY papa , nowy GJ <pucu> - kosmos
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 16:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Cytuj:
Ja kupiłem ponad rok temu Exide

Brałeś z ASO, czy sam gdzieś szukałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 18:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Do I-Stop tylko Yuasa. Exide to badziew


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.