Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 17:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Popielasty, Tombien, dzięki za odpowiedzi. Ja u siebie mam oba systemy, więc raczej bateria EFB będzie potrzebna. Rzucę okiem na te akumulatory, warto mieć jakąś alternatywę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 11:42 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Moje autko to benzyna 2.0 165km z iellop
Wypatrzylem takie aku, który polecacie?

https://allegro.pl/oferta/yuasa-efb-sta ... 7707662426

https://allegro.pl/oferta/sebang-efb-q8 ... 7385478848


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 11:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Z tych dwóch Yuasa.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 12:50 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
A możesz polecić jakiś "lepszy"? Najlepiej z jakimś linkiem bo dostępność aku a la Q85 to jakaś kpina :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 12:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Sebang to koreańska firma, której 16% udziałów ma Yuasa. :)
Jeżeli patrzeć na cenę, to ja bym postawił na Sebang zamiast na Exide. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 14:06 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Tylko ja mimo wszystko dopytuje bo bardziej mi zależy na jakości, a nie cenie aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 14:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
To w takim razie zostaje Yuasa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 14:13 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
A jak z Boshem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 14:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ja bym celował w Moll'a albo Banner.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 14:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Nie znalazłem Moll'a, który nadawałby się wymiarowo do GJ/GL.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 14:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak się zastanawiam, czy jak się nie używa i-stop to potrzebny jest akumulator EFB. Tego typu jest ciężej dostać niż zwykły. Myślałem o tym proponowanym wcześniej Bosch 0 092 S40 280 lub Varta Blue Dynamic 595 404 083.
Z Exide pojawia się EA954 lub EB954 - różnią się chyba tylko prądem rozruchowym.
W Maździe pytałem, niby 900zł za oryginalny (nie wiadomo jakie parametry) i ewentualnie prawie 300zł za wymianę i adaptację. Chyba w tym nie ma nic magicznego żeby tyle płacić za usługę?
Ma ktoś może ten oryginalny w dieslu (nie Yuasa) żeby sprawdzić jaka jest pojemność i prąd? I jak z tym EFB, naprawdę potrzebny taki?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 17:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1. Ja nie miałem robionej żadnej adaptacji, wszystko działa jak trzeba. BATT_DAY mam chyba ok 1300 dni, więc nikt nie robił adaptacji przy wymianie aku.
2. Ten Bosch nie ma chyba tego EFB, ja nie używam i-stop, mam wyłączony permanentnie przez kodowanie przez forscana i nie ma żadnego problemu z tym że akumulator nie jest EFB. Nie mam też i-eloop.
3. Pytanie czy ten akumulator nie jest za duży do M6? Stronka http://jakiakumulator.pl/mazda-6-iii-gj ... umulatory/ podaje że powinien być do M6 80Ah. Ja mam CX-5 i pokazuje 95Ah: http://jakiakumulator.pl/mazda-cx-5-i-k ... umulatory/ - wiem że ta stronka to nie jest szczyt informacji technologicznych, ale z drugiej strony oni też na czymś bazują.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


Ostatnio edytowano Śr, 23 sty 2019, 17:14 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 17:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
23 stycznia 2019, o 14:09 Pablos napisał(a):
I jak z tym EFB, naprawdę potrzebny taki?

Jak masz i-Eloop to według mnie musi być EFB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 17:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, mam ten system, akurat co dziwne, po ostatnim rozładowaniu akumulatora działa nadzwyczaj dobrze. Chyba był odłączany czujnik, po tym akumulator naładował się podczas jazdy. Teraz, jak tylko niebieska lampka gaśnie, nawet przy mrozie po ok. 2 km to system zaczyna działać.
Z tymi EFB większymi jest problem, niby w katalogu Boscha i Varty są ale nie mogę znaleźć w sprzedaży. Co do wielkości to chyba tak samo powinno być w szóstce i CX5, w końcu ten sam silnik i pewnie alternator.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 18:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W instrukcji do CX-5 jest T-110 wpisany. Wszędzie jak czytam to zalecany od 95Ah (minimum). Ciekawe skąd różnica względem M6.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 20:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
23 stycznia 2019, o 17:11 tombien napisał(a):
Jak masz i-Eloop to według mnie musi być EFB.

Chyba nie koniecznie, bo EFB jest dedykowany do aut z Sart/Stop. i-Eloop to magazynowanie energii, a w naszej Maździe jest do tego kondensator.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 21:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
System i-Stop to częste ponowne rozruchy, które pewnie jakiś negatywny wpływ na akumulator mają. Ale system odzyskiwania energii ma na pewno większy, gdyż akumulator nie jest ładowany cały czas jednakowo. Owszem, kondensator cześć energii magazynuje, ale jak jest pełny to akumulator też coś z tego przejmuje. Stąd też czujnik przy akumulatorze i cały ten skomplikowany algorytm, który nie pozwala do końca naładować akumulatora, żeby ten mógł zawsze przejąć nadmiar prądu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 23:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...więc tylko i wyłącznie EFB.

Dlaczego? Że względu na jego pracę, żaden inny nie wytrzyma tak długo, ze względu na temp pod maską, niskiego stanu naładowania, wysokich prądów ładowania, wysokiego oddania prądu, tysiące razy oddania wysokiego prądu na rozrusznik itd etc...
On nie ma takiego życia jak zwykły kwasowo ołowiowy akumulator nie mający istopa ieloopa.

EFB tylko i wyłącznie, chyba że zwykła bateria z wymianą co pół roku. AMG się nie nadaje bo wysokie temp go zniszczą, chyba że zmienimy mu lokalizację w bagażniku przykładowo...

Jedynie wzmocniony specjalnie, czyli kwasowo ołowiowy EFB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 00:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Co prawda artykuł dość stary ,ale trochę przybliża temat,przynajmniej w ogólnym zarysie.
https://www.skarbiec.biz/lifestyle/gadz ... 3_2013.htm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 09:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Artykuł dobrze to wyjaśnia, problem tylko taki, że ciężko coś dopasować z EFB do diesla w szóstce. Wychodzi na to, że albo mazdowski albo niewiadomo co. Dlatego zapytałem bo może ktoś ma sprawdzony zamiennik. Na razie oryginalny jeszcze kręci (ma sprawność rozruchową 80%) ale lepiej mieć jakiś punkt zaczepienia. Zwłaszcza, że według artykułu żywot to 4-5 lat, a mój tyle ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 19:47 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I niestety akumulator trzeba było doładować systemy przestały działać inicjacja I- stoopa I- loopa poszła sprawnie, ale mam problem z batt_soc niestety pozostał taki sam jak przed ładowaniem, może macie pomysł( procedurę) resetowania tego parametru, z góry dziękuje za pomoc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 20:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Jest w tym wątku z 30 razy napisane jak to zrobić, jak i czym ładować.
W sumie może warto jakoś podczepić te najważniejsze rzeczy?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 20:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
ProszęObrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 21:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
No akurat to nie to.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 21:37 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzięki za reset batt_day przyda się też ale szukam batt_soc czytam dalej forum szkoda, że tych przydatnych informacji nie ma na osobnej stronie

-- Dodano: 24 stycznia 2019, o 21:37 --

Pytanie czy batt_soc resetuje sie może przez odpięcie czujnika przy klemie -, a następnie odpięciu tej że klemy od akumulatora I powtórnym zamontowaniu w odwrotnej kolejności z zachowanie 1 minutowej przerwy ??.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 22:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dokładnie tak się robi, najlepiej ładować z odłączonym akumulatorem jeżeli jest i-Eloop. Inaczej nic to nie da.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 22:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Czujnik -> klema -> klema i co najmniej 10 minut przerwy zanim czujnik.
Akumulator należy ładować poza samochodem prostownikiem, który dochodzi a nawet przekracza 16V. Zwykła ładowarka nic nie da, a jeśli da to na bardzo krótko.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 16:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dlaczego poza autem ładować? Jeśli jest klema odpięta to nie ma potrzeby wyjmować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 18:41 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzięki za udzielone informacje: aby naładować aku niestety trzeba go odpiąć od klem lub wymontować, z auta przy porządnym ładowaniu lepiej wymontować zwłaszcza jak zacznie gazować wtedy wydobywa się wodór i opary które raczej nie są obojętne dla auta- karoserii. Niestety na razie tylko podładowałem ładowarką ale widzę, że muszę dokonać zakupu porządnego prostownika, najlepszy byłby automat ale nie znalazłem takiego który by przekraczał 16V, a tylko taki gwarantuje zrobienie gęstości 1.28 + wszystkie automaty które znalazłem gwarantują max 16 a tak naprawdę to musi być choćby 16.2V , może macie jakieś pomysły?? Ja dziś kontaktowałem się ze sklepem zajmującym się takową sprzedażą i polecili prostowniki: Arctic cl 12, deca clas 16 ewentualnie stefpola jeśli chodzi o automaty to stefpol 516M, Deca 11, ale one mają max 16V więc gęstości nie zrobią natomiast odradzali wszelkiego rodzaju ładowarki ala lidl, biedronka itp. itd. jedyną jaką polecali to holenderski Wictron. Muszę teraz sprawdzić i podjąć decyzję liczę na pomoc...
Myślałem też o urządzeniu stefpola podtrzymującego napięcie przez zapalniczkę podczas ładowania aku ale skoro po ładowaniu i tak trzeba zrobić cykl inicjacji systemów i-stop i-loop i baat_sooc to chyba to urządzenie nie ma sensu bo i tak trzeba odpiąć klemę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 19:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
a EXIDE / CENTRA ????? EL/CL604 ????

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.