Teraz jest Wt, 25 cze 2019, 20:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2484 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 83  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 12:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1431
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tak i jest i już. Gdzie byś w Europie nie zamówił Yuasę Q-85 przez ASO dostaniesz Exide.
Przy okazji dowiedziałem się też, że niektóre Yuasy mają wady...

Moim zdaniem po gwarancji trzeba szukać innego akumulatora. Może żelowego? AGM?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 13:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 475
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Exide EL604 za 4 stówki a bliźniacza Centra CL604 360 PLN... Parametry te same, producent ten sam, naklejka inna.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 13:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1058
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
KMBak napisał(a):

Moim zdaniem po gwarancji trzeba szukać innego akumulatora. Może żelowego? AGM?


KMBak to ty chcesz używać swoją Mazdę po gwarancji??? .Ja już zastanawiam się nad wymianą samochodu. A gwarancje mam do października.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 13:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1431
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Oj nie przesadzaj. Myślisz, że kupisz inną markę i będzie wszystko cacy? Bądź realistą. Teraz każde auto ma wady. Premium czy sremium. Problemy w Maździe są naprawdę do przeżycia. Wkurzają, ale do przeżycia.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 20:13 
Bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dlaczego uważacie, że Exide jest gorszy od Yuasa? Macie z tym jakieś złe doświadczenia? Z tego co się dowiedziałem to ten mazdowski Exide czymś się różni od standardowego, właśnie ze względu na te dodatkowe systemy w aucie. Jest też chyba trzyletnia gwarancja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 21:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1431
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No właśnie, że padnie jak Yuasa tak samo, bo ładowanie jest jakie jest to wiemy. Może cena Yauasy właśnie jest nadmuchana (niewspółmierna do jakości). Skoro wszystko pada...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 10:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1058
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A u mnie od ostatniego poniedziałku dziad działa. Tak mnie wkurza ten system . Hak znam życie za chwile znów przestanie działać.
Yuasa jest zdecydowanie lepsza bo nieprodukowane w Centrze. Każdy akumulator który robi centra to totalny szajs. Wiem to własnego doświadczenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 11:49 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odnośnie ieloopa istopa i samego akumulatora.
Podejrzewam, że takie mizerne stany akumulatora dokładnie pisząc jego stopień naładowania a tym bardziej %SOC, nie jest do końca jasny a tym bardziej zrozumiały.

Patrząc na parametry akumulatora, możemy przypuszczać wiele ale co konkretnie? Możemy tylko przypuszczać że niski SOC pokazuje nam o stanie naładowania akumulatora.
Możemy przypuszczać że prąd ładowania akumulatora rzędu 1A czy nawet 0A prowadzi do uszkodzenia akumulatora.

Przypuszczać możemy, podejrzewać możemy, oceniać również.

Ale, czy znamy dokładnie w sposób zrozumiały taki stan rzeczy?

Nie wiemy czy akumulator pada, nie wiemy czemu nie ładuje, nie wiemy dlaczego tak się dzieje.

Jest tylko późniejszy fakt, że po zimie wszystko wraca do normy przez nas zakładanej której w zimne pory roku nie uraczymy, z małymi wyjątkami jak widać.

Jeszcze nikomu raczej akumulator nie padł w sensie rozruchu no chyba że miał już kilka dobrych latek niech będzie ponad 4 lub 5 lat. Tyle przecież żyją akumulatory.

Nie znamy do końca procesów ładowania czy działania wszystkich systemów gdzie akumulator bierze wiodący udział.

Możemy tylko bazować na wiedzy związanej z samym akumulatorem, co tam się dzieje jakie parametry powinien mieć, gęstość napięcie minimalne itd, oraz jak z nim postępować podczas ładowania poza samochodem.

Snujemy tylko tezy teorie że Mazda nie ładuje akumulatora, prawdy pewnie nie dowiemy się jeszcze długo dlaczego w Maździe jestbtak a nie inaczej.

Bo z drugiej strony patrząc, nie mając istopa ieloopa, wiemy jak i co się dzieje z akumulatorem? Jakie są jego parametry podczas eksploatacji?
Nie, nie wiemy bo tego nie badamy nie patrzymy bo nie ma takiej potrzeby. Jedynie teraz mając istopy które zależne są od samego akumulatora, zaczynamy się bawić i wnikliwie sprawdzać monitorować i stawiać diagnozy by później rwać włosy z głowy....

Wiemy jak dotąd tyle, że przysparza to nam tylko zawrót głowy delikatnie pisząc.

Brodzimy jak g..no w przeręblu..

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 11:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1058
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie parametry samego akumulatora są takie ze akumulator jest naładowany po sufit. Wiem o jednym użytkowniku, któremu akumulator padł po półtora roku użytkowania. A jeździł tym samochodem naprawdę dużo. Nie zgodzę się se zima na decydujący wpływ na niedziałanie I-Stop. U mnie działa ( a właściwie nie działa) tak samo w zimie jak w lecie. Problem jest pewnie w oprogramowaniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 12:05 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak masz akumulator naładowany po sufit cokolwiek to oznacza, to dlaczego istop Tobie raz działa a później nie działa? A jak nie działa to co za to odpowiada? Akumulator tylko?
Albo inaczej, jak działa istop to napewno wiesz ze akumulator jest na full?

...a ja znam użytkownika który wymienił akumulator dopiero po 9 latach eksploatacji, i nie jeździł codziennie...

I co to znaczy że padł mu aku po 1.5 roku? Dlaczego padł po 1.5 roku? Wiesz dlaczego? ....

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


Ostatnio edytowano Pt, 11 sty 2019, 12:06 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 12:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1058
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Milerek cały czas pisze wystarczy odłączyć ba chwile przewód akumulatora i potem podłączyć. I -Stop działa dobrze. Dopóki nie zacznie go kontrolować coś w układzie wyznacza SOC na poniżej 68%. Co to jest i dlaczego pojęcia nie mam. Teraz pod praca przez conajmniej 8 godzin samochód sto ba mrozie i wszystko działa. Magic. Akumulator sprawdzam testerem i on pokazuje SOH100% a SOC 98%


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 12:24 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, spoko...

Napisz mi lepiej coś czego nie wiemy... A co gorsza, dlaczego tak się dzieje.. , lub ogólnie coś więcej niż to co może nam napisać klawiatura

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 12:29 
Bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 460
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
viewtopic.php?f=62&t=729&p=315680#p315680
Tu opisałem moje doświadczenia z akumulatorem i SOC.
Moim zdaniem, większości przypadków te znienawidzone 1-2A prądu ładowania są prawidłowe, bo akumulator jest naładowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 14:15 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Luke, czytałem twoje poczynania i mam pytanie.
Jak odlaczyles czujnik na klemie minusowej, włączyłeś zapłon i włączyłeś odbiorniki prądu (ogrzewanie foteli szyby kierownicy itp), aby zjeść trochę prądu z akumulatora poza wiedzą czujnika... to czy oby nie wygenerowałeś sobie błędu U1007 odpowiedzialnego za brak komunikacji tego czujnika..?

Czy może sam się później skasował?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 14:37 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 13.10.2014
Posty: 426
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Millerek ja chyba jako pierwszy zrobiłem taki manewr więc odpowiem...
jak włączyłem zapłon to pojawił się błąd i istop nie działał pomimo wysokiego SOC i pozostałych spełnionych parametrów, silnik był niegotowy, dopiero po skasowaniu błędu zaczęło wszystko działać.
Natomiast druga próba była taka, że zostawiłem auto na pół godziny z odłączonym czujnikiem na postojówkach i z włączonym radiem, bez włączania na zapłon i błędu nie było.


Ostatnio edytowano Pt, 11 sty 2019, 14:41 przez pawko, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 14:56 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, to wszystko wyjaśnia przecież to równie ważna wskazówka

Jeszcze zapytam, jaki był czas dołączenia czujnika na zapłonie i jaki był wzrost parametru SOC w obu przypadkach, a za pierwszym razem na zapłonie jakie użyłeś włączyłeś odbiorniki prądu... wszystko na max czy też nic...

Oraz, istop nie był gotowy z powodu gotowości silnika który miał błąd? Chociaż to oczywiste ale brak gotowości zgłaszał (nie pokazał, nie podświetlany był.. ) silnik czy akumulator?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 14:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1058
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli odłączysz kabelek i potem na włączonym zapłonie uruchomisz odbiorniki elektryczne aby rozładować trochę akumulator to przy ponownym podłączeniu i uruchomieniu silnika I-Stop nie zadziała ale tym razem z powodu silnika ( ikonka silnika wygaszona). Po pewnym czasie I-Stop działa. Nie kasuje żadnych błędów


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 15:10 
Bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 460
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po manewrze z odpięciem czujnika ikona silnika będzie podświetlona dopiero po pewnym czasie (następny dzień). Błędów nie sprawdzałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 15:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1058
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może nie następnego dnia. Raczej po kilkunastu minutach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 15:23 
Bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 460
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie dłużej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 16:03 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Więc błąd jest, istop nie działa, silnik nie aktywny...
Po czasie błąd się kasuje i wszystko wraca do sprawności istopa.

Ile zyskujecie SOC?

Jakie są później po kilku dniach czy tygodniu spadki SOC, jeśli w ogóle jakieś są..?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 16:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 13.10.2014
Posty: 426
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Wzrost SOC zależy od tego jak bardzo rozładujesz akumulator bez podłączonego czujnika. U mnie po pół godzinnym graniu i świeceniu pozycyjnymi wzrosło o ~7% i utrzymuje się tak już prawie dwa tygodnie w przedziale 72-75%. (wzrost z 67)
Jak włączyłem zapłon bez czujnika to był błąd i silnik niepodświetlony, ale od razu go usunąłem forscanem i się podświetlił.
Podejrzewam, że po tym błędzie wystarczyłoby jeszcze raz zgasić i odpalić silnik, ale tego nie sprawdzałem.

Na zapłonie włączałem światła, tylną szybę i podgrzewanie foteli, ale trwało to może 30-45 sekund w celu sprawdzenia czy SOC spada z odłączonym czujnikiem czy nie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 22:18 
Bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 460
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2 "sesje" po ok. 5 min z włączonym podgrzewaniem foteli z przodu, tylnej szyby i dmuchawą (czyli jakieś kilkadziesiąt amperów) dały wzrost SOC o ok. 15-18%.
To w miarę prosto można obliczyć, trzeba sprawdzić ile A ciągną te odbiorniki (podłączony czujnik). Jeżeli np. 50A, to rozładowywanie przez 6 min. powoduje upływ 5Ah. (1/10 godz). A 5Ah to dla akumulatora 64Ah jakieś 8%. Oczywiście to obliczenia przybliżone.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 20:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
11 stycznia 2019, o 12:29 Luke napisał(a):
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=62&t=729&p=315680#p315680
Tu opisałem moje doświadczenia z akumulatorem i SOC.
Moim zdaniem, większości przypadków te znienawidzone 1-2A prądu ładowania są prawidłowe, bo akumulator jest naładowany.

Luke, napisałeś tam, że:
8 stycznia 2019, o 21:49 Luke napisał(a):
Moim zdaniem akumulator jest naładowany. Świadczy o tym prąd, napięcie i rezystancja wewnętrzna.

Nie zgodzę się z Tobą, bo tu trzeba by podać gęstość elektrolitu aby określić stan naładowani aku. Nie pamiętam dokładnie gęstości elektrolitu w moim poprzednim aku, ale były pośrodku pola żółtego. O czym to świadczy było pisane już wielokrotnie.
Akumulator z kiepskim elektrolitem nie jest w stanie przyjąć już więcej ładunku i stąd taki prąd. Taka wersja też jest możliwa. A skąd się bierze kiepska gęstość elektrolitu - wedle Mazdy, styl jazdy co niektórych jest nieodpowiedni aby odpowiednio doładować aku, ale tego nie ma w instrukcji :wink:

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 08:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 13.10.2014
Posty: 426
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Wczoraj przyszła odwilż i wraz z nią stopiło procenty do 55 z 73. Miałem trochę jeżdżenia i odrobiło do 62. Wyjąłem akumulator, gęstość 1.23, ładowany 40 dni temu.
Jutro wkładam roczny akumulator Varta EFB o parametrach Exide 60Ah. Resetuje wszystko co się da, zobaczymy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 09:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1058
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A u mnie od tygodnia dziad działa i wszystkie systemy tez. Ostatnie lądowanie w ASO w listopadzie a potem pare razy zdjęty i założony przewód z akumulatora.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 10:06 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pawko, a czym Ładowałeś akumulator te 40 dni wstecz?
Ta gęstość 1.23 to w jakich warunkach była mierzona, bo wyszło gorzej niż źle jak na akumulator po ładowaniu nawet 40 dni temu.
No i przy jakiej temperaturze mierzyłeś elektrolit?

Podałem wyżej tabelkę gęstości w zależności od temperatury, spójrz co ci wychodzi.

A tego twojego z tą niską gęstością 1.23 to ja z chęcią przygarne za piwo skoro wymieniasz na inny...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 10:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 13.10.2014
Posty: 426
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Prostownikiem podobnym do Stefpola, ale nie jestem w stanie uzyskać gęstości większej niż 1.25-26 już od dawna.
Znam tabelkę z gęstością, mierzyłem w temperaturze pokojowej, wczoraj na wieczór wyjąłem z auta, dziś pomiary. Napięcie 12.7V.
Właśnie go ładuje i trafi on do drugiego auta - cx7, a stamtąd biorę do siebie na próbę.
Mam takie spostrzeżenia co do akumulatorów.
W wyżej wspomnianym cx7 akumulator miałem oryginalny przez 9 lat, nigdy nie było z nim problemu, wymieniony został w grudniu 2017 bo już słabo kręcił w mrozy, a ładowanie nie wiele dawało.
Zastąpiony został Vartą 60Ah EFB żeby przy okazji właśnie móc sprawdzić zachowanie w szóstce.
Ze względu na mazdowe problemy z akumulatorem zacząlem obserwować napięcie w tym nowym akumulatorze w cx7, ku mojemu zdziwieniu jest tragedia, stopniowo napięcie spada, obecnie już jest na poziomie 12V w spoczynku. Może te akumulatory start-stop faktycznie wymagają doładowywania i to dużym napięciem bo słabiej przyjmują ładunek.
Starego akumulatora tak nie obserwowałem, ale wytrwał 9 lat bez zaglądania, co w przypadku obecnego stanu varty byłoby niewykonalne, jak zdarzało się raz na jakiś czas sprawdzić napięcie na klemach to zawsze było minimum 12.5.
Fakt że auto jest mało jeżdżone.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 14:56 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A podczas końca ładowania jakie masz napięcie?
Spozzynkowe jeszcze ujdzie ale gęstość już nie..

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 15:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 13.10.2014
Posty: 426
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Około 16,2V


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2484 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 83  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.