Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 18:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 16:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Obrazek
Ja od lipca 2017 mam taki akumulator.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 16:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.04.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
U mnie akumulator został wymieniony na gwarancji. Po 1 roku użytkowania. Gwarancja była na 2 lata. Więc od wczoraj znowu mam 2 lata gwarancji. Pan w ASO stwierdził, że są problemy z akumulatorami i zna ten problem, ale to nie oni decydują o wymianie.
Koszt wymiany akumulatora i diagnozy to 150 zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 21:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ten pan z ASO chyba nie był na szkoleniu. Wszystkiemu mieli zaprzeczać i mówić, że to pierwszy taki przypadek... ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 22:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
leeart jaki akumulator miałeś i na jaki wymienili?.
Zastanawiam się,może Mazda dostrzegła problem z akumulatorami YUASA i przechodzą na EXIDE nie tylko z oszczędności.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 22:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak widzisz wyżej mam Exide i nam takie same problemy. To nie jest problem akumulatora


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 23:13 
Offline
Ja znowu ładowanie.. Co ciekawe po podłączeniu CTEKa momentalnie poszedł na 4 punkt. Hmm. Aku odpięty od samochodu.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 23:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Robert i ty robisz duże dystanse i jeździsz dłuższy czas. Styl jazdy tez masz raczej agresywny. Czyli te wszystkie pierdoleniu ze rozładowanie związane jest z użytkowaniem w tym samochodzie mozna o kant doopy potłuc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 23:19 
Offline
Ale co ciekawe jak pamiętasz miałem 4A ładowania po 20 minutach gdzie ty miałeś 0-1A. A i tak kupa. U mnie pewnie Webasto swoje robi. Które i tak jak większość rzeczy w Maździe działa strasznie hujowo i średnio rozmraża szyby. :(


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 23:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Robert pamietam to ze u Ciebie w pełni naładowanym aku Forscan pokazywał prąd ładowania na poziomie 4A. U mnie czy jest naładowany czy jak teraz poniżej tych 60% a teraz pewnie poniżej 59% prąd bardzo szybko spada do 1A a potem do 0A. I ja nie mam Webasto ani kamerki ani innych cudeniek podłączonych do instalacji elektrycznej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 23:26 
Offline
Kamery nie mam bo jestem świeżo po wymianie szyby i jeszcze nie ogarnąłem przyklejenia kamery. :) Pewnie byłoby jeszcze gorzej.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2018, 07:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.04.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
18 stycznia 2018, o 22:37 pedrito napisał(a):
leeart jaki akumulator miałeś i na jaki wymienili?.
Zastanawiam się,może Mazda dostrzegła problem z akumulatorami YUASA i przechodzą na EXIDE nie tylko z oszczędności.

EXIDE/EXIDE


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2018, 08:51 
Offline
No i znowu, po 39 ładowaniu wszystko działa.. :hihi:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2018, 09:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Leeart czy Ty naprawdę myślisz ze jest to problem akumulatora? Ja przynajmniej tak Twego posta rozumiem. Według mnie głównym powodem jest skopany system ładowania a problem z akumulatorem jest tylko tego skutkiem. U mnie od prawie dwóch tygodni MMPOL doktoryzuje sie nad parametrami jakie dostali z ASO. Na pismo tez jeszcze chyba nie odpowiedzieli


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2018, 20:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.04.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
W moim przypadku tak, oprócz ASO potwierdził to sprzedawca w moim osiedlowym sklepie.
U mnie akumulator nie był rozładowany bo na woltomierzu pokazywał 12,4v, ale prąd miał za słaby, który nie mógł odpalić auta. Podobno akumulator nie mógł się wzbudzić. Po przejechaniu nie całych 3km nawet i-stop mi działał, a gdy odpaliłem go na krótko od fokusa na desce nie było informacji o sprawdzeniu akumulatora. Wyglądało to tak jak by nigdy nie było problemu z akumulatorem. Znajomy powiedział (nie wiem ile w tym jest prawdy), że jakbym zaniósł go do domu na jakieś 3h to miałbym szanse na odpalenie auta. Drugi sposób to podobno podłączyć na chwile żarówkę bezpośrednio do akumulatora. Pamiętam, że diesla tak sąsiad odpalał, najpierw włączał światła, potem gasił i dopiero odpalał.
Ale nie twierdzę, że nie mam problemu z ładowaniem.
W moim akumulatorze był zły elektrolit za rzadki, ale na właściwym poziomie.
Znalazłem coś takiego.
Jeżeli poziom elektrolitu w akumulatorze bezobsługowym jest zbyt niski (o czym sygnalizuje biały kolor „magicznego oczka” nie we wszystkich akumulatorach), to istnieją trzy możliwe przyczyny takiego stanu:

1. Uszkodzone jest „magiczne oczko”.

2. Uszkodzony (mechanicznie) jest akumulator.

3. Problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu lub prostownika.

Z doświadczeń producentów akumulatorów wynika, że uszkodzenia „magicznego oczka” są bardzo rzadkie, a problem najczęściej leży w instalacji elektrycznej samochodu. Dlatego też w pierwszej kolejności należy sprawdzić alternator, który – jeśli jest uszkodzony, może ładować akumulator zbyt wysokim napięciem, co powoduje nadmierne zużycie elektrolitu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 04:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
learat, masz akumulator bezobsługowy z tym "magicznym oczkiem"? Ja mam Exide, i to jest akumulator obsługowy i nie ma tu żadnego oczka o którym tak piszesz. Zły elektrolit jak to piszesz- za rzadki, czyli nie ma gęstości, czyli akumulator nie był doładowywany odpowiednio i nadmiar siarki musiał się gdzieś odłożyć, a elektrolit to bardziej woda niż kwas. Potocznie mówiąc akumulator jest zasiarczony. Poziom elektrolitu w tym akumulatorze można sprawdzić odkręcając korki cel. Nadmierne zużycie elektrolitu może być też spowodowane wysokim prądem ładowania, co jak wiemy ma miejsce w naszych autach.
Ja osobiście wątpię już, że w tym aucie jest jakiś inteligentny system zarządzania ładowaniem akumulatora. Alternator ładuje w aku prąd o wartości jaki ten w danym momencie jest w stanie przyjąć. Każdorazowe odpalenie silnika- czytaj i-stop to duże prądy obciążenia akumulatora, wytrącanie się siarki, rzadki elektrolit , coraz większy prąd ładowania w początkowej fazie i aku po 2 latach jest do wymiany. Tak ekstremalnej eksploatacji nawet te akumulatory EFB nie są w wstanie dłużej wytrzymać.
Dobrze, że kolega Modo podał procedurę wyłączenia i-stopa. Pewnie to będzie pierwsza rzecz jaką zrobię po wymianie aku na nowy.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


Ostatnio edytowano So, 20 sty 2018, 09:51 przez JaFGdy, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 10:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jarek nie do końca jestem przekonany ze jest to sprawa I-Stopa. Sa inne marki które stosują I-Stop rownież w dieslach . Tez maja taki problem?
U mnie prąd ładowania nawet po pełnym naładowaniu aku prostownikiem to był ok 20A ale przez chwile ( zaraz po rozruchu) i spadał do 2A a potem niżej
Od pewnego czasu nie uzywam I-Stopa i nie widzę zadnej różnicy w ładowaniu akumulatora. Jak było źle tak jest źle. A to cudo I-Eloop chyba nie obciąża aku a wręcz przeciwnie ma go wspomagać. Podczas dwóch miesięcy mialem zastępczy samochód tez 2,5 Pb AT kombi i robiłem mega krótkie odcinki. I-Stopa na każdym skrzyżowaniu wykorzystywałem i ani razu nie miałem problemu z I-Stop ani U-Eloop. Jak brałem ten zastępczy to miał przebieg ok 10100 km i nikt na pewno nie przejmował się I-Stopem. A działał cały czas jak go miałem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 18:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.04.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja pierwszy akumulator wymieniłem po 4 latach i tylko dlatego bo mi i-stop nie działał i od czasu do czasu miałem info by sprawdzić akumulator. Za namową żony, bo jechaliśmy do Francji w zimę zmieniłem by tam w razie czego nie narobić sobie jakiś zbędnych kosztów. Tak jak pisałem wcześniej dzisiaj mam 3 akumulator. Czyli wytrzymał parę dni dłużej niż rok. Pierwsza wymiana 12,12,16r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 19:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ładowanie z alternatora prądem w okolicach 1A to jest jak najbardziej prawidłowa wartość, oczywiście nie zaraz po rozruchu.

Tu materiał wcześniej przytoczony przez Zibi12, a konkretnie od tego momentu:
https://www.youtube.com/watch?v=TSm1IfNDKt0?t=1863

Postanowiłem dziś sprawdzić gęstość elektrolitu w akumulatorze (Yuasa), przypomnę co najmniej 4.5 letni, bo kiedy został wyprodukowany nie mam pojęcia. Wiem natomiast kiedy samochód zjechał z taśmy, więc od tego momentu liczę.

Wcześniej systemy nie działały, zrobiło się zimniej, nie jeździłem dłuższych odcinków (powyżej 50 km). Zrobiłem trasę 300 km, po 150 km i-Stop już działał, po kolejnych 2 dniach znowu 300 km.
Ostatnie dni tradycyjnie, minimum 50 km na zimny rozruch, po kilku dniach postoju w temperaturze otoczenia (zewnętrznego) i dalej wszystko działa, ale jak ma nie działać skoro taki mam elektrolit w każdej celi:
1.jpg

Obserwując zachowanie akumulatora u siebie wiem, że im krótsze odcinki pokonuję i im niższa jest temperatura tym mniej naładowany jest akumulator. Poza napięciem, które widzę na bieżąco (miernik w gnieździe zapalniczki) oraz badanym elektrolitem, nie sprawdzam żadnego innego parametru.

Jeżeli sprawdzacie SOC, który nadmiernie spada przez noc, sprawdziłbym właśnie wtedy gęstość elektrolitu. Wskazanie tego parametru nie musi być jednoznaczne z tym co się dzieje z akumulatorem. Przy okazji będzie można przekonać się czy wskazuje prawidłowo.

Patrząc na posty, problemy z akumulatorem dotykają zarówno pierwsze modele jak i kolejne. Ale też nie wszyscy narzekają, więc pytanie, gdzie leży problem?

A tak przy okazji zobaczcie sobie na obrazek z fragmentem opisu produktu CTEK, jeżeli coś takiego wyprodukowali, nie sądzę, że Mazda jako jedyny producent ma z tym problem:

2.png


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 21:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tombien nie zgodzę sie z Tobą ze prąd ładowania jest jak najbardziej prawidłowy. Takim prądem musisz ładować akumulator bardzo długo ( wyjęty z samochodu). Musiałbym jeździć non-stop aby takim prądem podczas jazdy naładować akumulator. Jak juz pisałem ostatnio zrobiłem ponad 400 km i prąd ładowania przez ok 300 km był 0A. I-Stop nie działał tzn ikona aku nie była podświetlona . Zdeaktywowakem I-Stopa przyciskiem i niecnie pomogło . Nawet po przejechaniu 350 km i krótkim postoju tez nie uaktywnił sie zanim go zdeaktywowalem. Mam w gnieździe zapalniczki włożony czujnik naładowania aku. I codziennie rano zapala mi sie czerwona dioda czyli aku powinien byc natychmiast doładowany. Powtorze po to sie dzieje po przejechaniu 420 km ciągłej jazdy.
Kolega Rkarcz nie używa I-stop a tez akumulator mu nie doładowuje sie. I jeździ na długich odcinkach. Ciekawe obserwacje na KMBak. System ładowania S moze u I-Stop w Mazdzie jest niedopracowany . Sprzedają bubel za duze pieniądze . Magicy z Mazdy nie radzą sobie z zestrojenie tych wszystkich systemów albo maja to w doopie. Ewentualnie ignoranci pisza software-y do tego samochodu. Widać ze działa to losowo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 21:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
20 stycznia 2018, o 21:09 Peterka47 napisał(a):
nie zgodzę sie z Tobą ze prąd ładowania jest jak najbardziej prawidłowy.

Oglądałeś ten materiał?
Nie piszę, że przez cały czas ma takim prądem ładować (1A), a dopiero po jakimś czasie, po rozruchu zimnego silnika. Ciągłe ładowanie dużym prądem "zabije" akumulator w bardzo krótkim czasie.
Ładowanie prądem 0A oznacza brak ładowania. Jeżeli u Ciebie tak się dzieje oznacza, że masz coś nie tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 21:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Głównie chodzi o to, że system stara się naładować akumulator jeśli zostanie on rozładowany i komputer to pamięta, a nie robi tego jeśli rozładowanie nastąpiło przed wyłączeniem komputera (40-60 minut od ostatniego zgaszenia auta). I to jest wg mnie zdupczone.

Cytuj:
Ładowanie prądem 0A oznacza brak ładowania.


No to kilkanaście osób ma coś zdupczone. Dlatego żądamy naprawy od MMPOL. Dziś jechałem 20 minut odczytując dane... Po 10 minutach prąd 1A/0A. Czyli jakiś ułamek pewnie. Przez pierwsze kilka minut około 3-4A. Ja nie oczekuję ładowania 10A. Ale te 3-4A na 100% akumulatora nie zabija. Bez żartów. A zagwarantowało by odrabianie strat nocnych/postojowych.

Inna rzecz to te losowe spadki w ciągu nocy. Wielu to zaobserwowało - nikt nie wie o co chodzi...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


Ostatnio edytowano So, 20 sty 2018, 21:25 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 21:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Pytanie skąd komputer "wie", jak ma ładować akumulator? Bo nie sądzę, że wyłącznie po wartości parametru SOC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 21:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
20 stycznia 2018, o 21:24 tombien napisał(a):
Pytanie skąd komputer "wie"


O właśnie. Szkoda, że ASO tego nie wie. I każdemu zleca doładowywanie prostowniczkiem. <offtopic> Zamiast rozwiązać problem.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 21:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie SOC od dłuższego czasu jest 0%. I jak akumulator jest naładowany to SOC tez jest 0% ale wszystkie systemy u mnie wtedy działają.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 21:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Tez mi glownie zimą nie dzialal istop i ieloop, ale od kiedy wylaczylem na stale istopa , ieloop dziala zawsze zima lato zawsze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 04:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
tombien Jak często ładujesz akumulator prostownikiem? Odłączasz aku od auta gdy go ładujesz? Poza tym zgadzam się z tym co napisałeś wyżej.
TheBesTia Właśnie odchodzę do tego, że trzeba będzie tak zrobić aby nie wymieniać aku co 2 lata, i przynajmniej utrzymać w działaniu e-iloop.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 09:24 
Offline
Wasze odczyty ładowania 0A czy tam 1A to tylko z fordskana czy też są inne programy co daja tyle informacji o aku ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 09:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
To dane z komputera. Każdy soft poda taki sam odczyt.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 14:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Panowie , może ktoś kto ma dobre kontakty z porządnym ASO
spróbuje umówić się na testowanie systemu ładowania.Zamiast ciągle doładowywać słaby aku ewentualnie sprawdzać parametry ładowania na postoju w garażu niech podepną swojego kompa z prof.programem diagnostycznym i sprawdzą czy przy powiedzmy SOC 59% jakim prądem jest ładowany aku. Przecież przy tych parametrach systemy nie działają i komp.pokładowy powinien jak najszybciej starać się doprowadzić aku do pełnej sprawności,oczywiście w bezpieczny dla niego sposób.U większości dzieje się tak,że po uruchomieniu prąd skacze na 20-25 A a po 5 min.4-5 A żeby po kolejnych 15 min. spaść na 0-1 A.Zgodnie z dyskusją powyżej ,gdyby w ciągu 1-2 godzinnej jazdy komp utrzymywał by prąd lad. na poziomie 5-10 A znacząco podniosło by poziom naładowania nie uszkadzając aku. Takie dane zebrana przez ASO na ich sprzęcie na pewno były by bardziej wiarygodne dla Mazdy i mogły być również załącznikiem dla naszego pisma.
Ale to tylko takie moje niedzielne przemyślenia. :hi:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 14:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
21 stycznia 2018, o 04:32 JaFGdy napisał(a):
Jak często ładujesz akumulator prostownikiem?

Rzadko, łącznie 3 razy, w tym 2 razy w tym roku. Drugi raz po tygodniu, po odłączeniu klem. Uważam, że to jest niezbędne do pełnego naładowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.