Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 03:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 16 cze 2017, 10:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
nieeeeeee
mógłbym zejść w sensie medycznym :wink: :lol: :lol: <hahaha> :hahahaha:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 14:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
JaFGdy czy MMPOL wyjaśnił sprawę aku i ładowarki ? Czy nadal cisza w tej sprawie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 18:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Peterka47 cisza. Wychodzi na to, że samo nie wiedzą. Jak wrócę do kraju jadę do ASO. Niech pomierzą i zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 18:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Włączyłem Omegę. Wszystko działa tak jak z wyłączoną.

Oznacza to tyle, że ten powalony akumulator tak się mocno sam rozładowuje jak jest chłodniej. Teraz cały czas mi się utrzymuje 66-70. Jeżdżę cały czas tak samo... <%>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 19:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rkarcz a jak twój nowka sztuka AMG? Trzyma pojemność? Działają wszystkie systemy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2017, 03:50 
Offline
Wszytko ok. iStop gotowy za każdym razem.. wrrrr... :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2017, 04:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Trzeba widocznie samemu zainwestować w akumulator do i-Stop i olać ten "specjalny" mazdowski.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2017, 06:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Te ,,specjalne" mazdowskie części,akumulatory,hamulce,czy tam inne ....... taaaaakie sobie.Jak się wymieni coś na inne,nie mazdy to są lepsze. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2017, 07:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
rkarcz - a ile masz % naładowania tak z ciekawości?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2017, 07:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z tego co udało mi sie dowiedzieć to mój aku tez został wymieniony. Oczywiście na ten jedynie słuszny Mazdy. Ale jaki to jest, o jakiej pojemności ? Od Mazdy nie jestem w stanie tego sie dowiedzieć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2017, 07:43 
Offline
KMBak, nie mam tego super interfejsu a mój ELM nie działa z Forscanem. I póki działa to jakoś przestało mnie to interesować.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 13:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dostałem odpowiedź jak ładować akumulator.
Obrazek
Najlepsze: Przy ładowaniu No constant current recharger device available:
1. Ustawić 10-15A i ładować w sumie 60min.
2. Po godzinie znowu ustawić 10-15A i ładować według skazań tabli.
Poza kilkoma grzecznościowymi zwrotami nic więcej. Ostatnie zapytanie napisałem do nich 25 maja, potem dwa monity. Dziś mamy 22 czerwca. <hahaha> <hahaha> <hahaha> kawałek instrukcji.
Macie może dostęp do tej instrukcji. Z chęcią wyślę linka do niej szanownej pani.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 13:20 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Sprawdź to https://www.dropbox.com/s/rpxrkcrwel2td ... m.pdf?dl=0


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 14:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A napisali jaki to aku?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 14:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.08.2016
Posty: 102
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Oo to jest ciekawe

For battery during the vehicle storage, recharge it every 2 months.  For battery during parts storage, recharge it every 4 months.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 17:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Peterka47 tak jak napisałem wyżej. Oprócz dwóch zdań grzecznościowych na początku i jednego na końcu plus dokładnie to co już wkleiłem nic, nic na temat akumulatora.
Huncwot niestety moje obecne łącze nie daje mi możliwości korzystania z dropboxa.
Biorąc pod uwagę zalecenia prądu ładowania to jest naprawdę jakiś wyjątkowy akumulator kwasowo-ołowiowy.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 23:52 
Offline
BATTERY CONDITION INITIALIZATION LEARNING (i-stop LEARNING) [SKYACTIV-G 2.0]
BATTERY INSPECTION [SKYACTIV-G 2.0]
i-Stopp - Batterie nicht aufgeladen
"SOC (%) -> Electrolyte Gravity (kg/L) (approx.) -> Battery Voltage (V) (approx.)
100 -> 1,270 -> 12,6
75 -> 1,220 -> 12,4
50 -> 1,190 -> 12,2
25 -> 1,155 -> 12,0
0 -> 1,100 -> 11,9"


Battery Electrolyte Gravity Inspection
BATTERY RECHARGING [SKYACTIV-G 2.0]
Battery maintenance during storage
"<Battery maintenance points during storage>
Point I:
Inspect battery condition by reading “BATT_SOC” with MMDS.
Specific gravity of battery acid is uneven after charging. Therefore, leave the battery for 6~48 hours when reading SOC after charging. The PCM does not show the correct SOC right after charging because it is unstable, sometimes M-MDS temporarily shows “0%” as SOC.

Following table shows SOC reduction rate per day on each vehicle condition as reference. (The rate may vary depending on vehicle’s equipments and individual variability)
Vehicle condition -> SOC reduction per day
Normal condition -> 1.16%/day
Room fuse removed -> 0.48%/day
Room & audio fuses removed -> 0.4 %/day
Battery negative cable disconnected -> 0.17%/day"


BATTERY CONDITION INITIALIZATION SETTING (i-stop SETTING)
" The “BATT_SOC” value is displayed “0%” because the battery charge condition is not stabilized
after connecting the negative battery cable (it is necessary to leave battery undisturbed for approx. 6 to 48 h to stabilize battery charge condition)."


Podobne wątki:
https://www.drive2.ru/l/462609073100030240/
http://www.cx5-forum.de/f12/soc-batteri ... -6047.html
"I wanted to give you a brief feedback regarding my battery problem. I added the NOCO and charged my battery with the Repaimodus. After reconnection, the SOC value was still at 0%. After a few days, the re-readings yielded a SOC of 96%. So seems to be all right again."


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 04:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Limo, dzięki za te informacje. Czy to jest z oficjalnej strony Mazdy? Bo na pewno nie z dostarczonej z samochodem instrukcji obslugi. Pomijam fakt ze jest to po angielsku. Nie musze znac angielskiego ani żadnego innego, aby uzytkowac samochod kupiony w kraju , gdzie oficjalnym jezykiem jest jezyk polski. Nie musze sie tez znac na elektryce , elektronice. Jak mam zmierzyc napiecie aku, jesli nie ma takiego wskaznika w samochodzie? Kupowanie miernikow? Dla mnie bez sensu. Jesli w tym samochodzie obsluga aku jest tak wazna, to powinno byc to opisane w instrukcji, wartosc aktualnego napiecia lub poziom naladowania latwo dostepny na wyswietlaczu w samochodzie. Co to specjalny tym aku gdzie trzeba sprawdzac gestosc elektrolitu? Sa w tej chwili dostepne aku bez koniecznosci odrecania korkow i spawdzania gestosci lub poziomu elektrolitu. Jakim prostownikiem to ladowac? Tego Mazda nie podaje.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 10:59 
Offline
Masz rację, ale gdy serwis sobie nie radzi a ktoś ma odrobinę zacięcia oraz minimum multimetr to może część z tych procedur sam przejść. Tester oraz ładowarka serwisowa są podane w niemieckiej dokumentacji (trzeba włożyć trochę wysiłku i użyć translatora).

W ASO powinni używać Mazda / Acctiva Professional 35A -> "It provides a constant current of maximum 12.4 A for the Q85-Battery and 16 A for the T110 at a charging end voltage of 17 V. Electrolyte Gravity: Between 1.17 and 1.24 (default setting). An additional switch-off function after 6 hours ensures that the battery is not overcharged."

Polecana to Acctiva Easy 1206 (ale i tak za droga do uzytku prywatnego): http://www.fronius.com/cps/rde/xbcr/SID ... apshot.pdf

Kolega z Niemiec użył firmy NOCO 7200: http://www.motoautko.pl/product-pol-329 ... -7-2A.html

Przy manualnym ładowaniu nalezy utrzymywac stałą wartosc pradu ładowania miedzy 10-15A (napiecie do 17V DC) i ładować maksymalnie 6 godzin.

Pobór prądu w stanie spoczynku to ok. 55-60 mA przy fabrycznym immobilizerze.

Pomiar elektrolitu jest o tyle istotny iż to on decyduje o tym, czy elektrody akumulatora są zwarte (dendryty) a wtedy akumulator podlega procedurze wymiany.


Ostatnio edytowano Pt, 23 cze 2017, 12:57 przez limo, łącznie edytowano 7 razy

 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 12:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tu jest link do Mazda Acctiva Proffesional 35A, dla zainstersowanych
http://www.fronius.com/cps/rde/xbcr/SID ... apshot.pdf

i jeszcze jedna strona z tej instrukcji

Proper use The charger is designed to charge the batteries listed below. Any other use or use beyond
this purpose is deemed improper. The manufacturer shall not be held liable for any damage
arising from such usage. Proper use includes:
- complying with all the operating instructions
- regular checking of the mains and charger leads
The following batteries may be charged:
- Wet batteries:
sealed batteries with a liquid electrolyte (recognisable by the vent plugs) and lowmaintenance/maintenance-free
wet batteries (MF)
- Gel batteries:
sealed batteries (VRLA) with immobilised electrolyte (sealant)
- 12V Mazda batteries:
Q85 SKYACTIV, T110 SKYACTIV


ciekawe czy w naszych Mazdach jest ktorys z tych wyminionych aku.

Limo,
Pytanie to czy Cteck nadaje sie do ladownia naszych aku czy nie? MMPOL twierdzi ze nie ale nie podaje innego.

Rkarcz,
czy Twoj nowy AMG jest bezobslugowy tzn bez koniecznosci odkrecania korkow, sprawdzania poziomu i gestosci elektrolitu?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 13:28 
Offline
Najważniejsze są parametry ładowania podane powyżej a ładowarka mikroprocesorowa robi to samo po prostu zwinniej i zabezpiecza aku przed uszkodzeniem (pomiar pradu ladowania/napiecia/temperatury). Patrzac na dokumentacje, ktora podales w Mazda / Acctiva Proffesional 35A mozna ustawic tez gestosc elektrolitu.

Tutaj wątek odnośnie ładowarki Ctek MXS 5.0: https://www.mx5-nd-forum.de/index.php?t ... 6b76b5540d

"Dear Mr. M .....,

Thank you for your message. A short search on the Internet showed that a lead-acid gel battery is installed.
All CTEK chargers operate with the IU charging characteristic (including demand-controlled, voltage-free and electronic safe). Chargers
Are suitable for a permanent connection and this also when the battery power is removed (consumer) or otherwise fed
(Generator). The chargers are suitable for all types of lead-acid batteries (wet, MF, Ca / Ca, EFB, gel and AGM).
We can not understand your dealer's statement. "

Best regards

i. A. Team Sales"


Wątek: http://www.cx5-forum.de/f10/batterie-an ... -1915.html
"Special parameters must be observed for the charge, "constant-current" and "high-voltage" charging: e.g. For charging voltage (initially 17-17.5V!), Setting a constant current and defining a charging time. Mazda recommends the Würth "Acctiva Professional 35 / 70A" (also similar to Fronius). The charging current is to be 1/5 of the capacitance (Q85 => 12.4A, T110 => 16A) The charging time results from the measurement result of the specific acid density (eg 1,17 g / cm³ = 360min; = 180 min, other values ​​are given in the bulletin.) A charging time of 6h is not to be exceeded. After charging and disconnecting, wait until the terminal voltage is below 15V.

Mazda still gives criteria when a battery is still "chargeable" or better to be replaced.
1) Measurement of the spec. Density before loading: if a cell has a value less than 1.17, it should be replaced. At 1.17 or more, a charge can be carried out.
2) Measurement after charging: the cells have a value of 1.25 or more, then the battery is full. If a cell has less than 1.25, it has to be replaced."


Fundamental Knowledge of Battery used for i-stop System
"(For Europe only)
The same way of charging can be performed by using a manual type low-voltage battery charger. Follow the procedures below.
1. Adjust the charge current to 10A.
2. After 60 minutes have elapsed since the start of charging, adjust the charge current to 10A again.
3. Then continue the charge for the required time.

Some automatic battery charger can also be used if they are equipped with the following functions.
- Charge-voltage can be adjusted between 17.0 – 17.5V.
- It can charge keeping a constant current. A guide of charge-current is 1/5 of the battery capacity (AH).
Battery for PE: 12.4A (=1/5 X 62AH)
Battery for SH: 16.0A (=1/5 X 80AH)
- It can set charging time.
* Sample automatic battery charger Wurth ACCTIVA PROFESIONAL 35A/70A. The screen shows the charging condition is set as follows:
-Charge voltage: 17V
-Charge time: 6.0H
-Charge current is selected according to AH."


US -> procedura testowa: https://mazda.oemdtc.com/782/i-eloop-ba ... da3-mazda6
US -> ładowarka Midtronics MIDGR8-1200AMP Multi-Tasking Diagnostic Station: https://www.amazon.com/s/?field-keyword ... aoemdtc-20

Yuasa Yu-Fit: http://0104.nccdn.net/1_5/179/365/246/Y ... -Yuasa.pdf


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.12.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
romex napisał(a):
Witam Wszystkich Forumowiczów,

jest to mój pierwszy post, jeżeli gdzieś był już omawiany proszę o wyrozumiałość.

Mój problem polega tym że po 3 miesiącach użytkowania "padł" akumulator. Samochód jest użytkowany codziennie (około 50 km) w weekendy (po 200-300 km), wiec akumulator ma szansę na doładowanie się podczas jazdy. Pewnego pięknego dnia po prostu odmówił współpracy. Wezwane Mazda Asistance - uruchomiło samochód z zewnętrznej baterii, sprawdziło poziom ładowania alternatora (12-13 V, podobno książkowy).

Po tym fakcie przejechałem z 50 km aby akumulator miał szansę na doładowanie się. Kolejnego dnia odstawiłem samochód do ASO, które dwa dni walczyło z tematem i stwierdziło że akumulator padł. Serwisant poinformował mnie, że muszą zostawić samochód w serwisie do czasu otrzymania nowej baterii z MP w ramach gwarancji. (dodatkowe 3 dni). Chciałem kupić akumulator ale poinformowano mnie że nie posiadają takiego na stanie.???

Czy spotkaliście się z taką sytuacją? Mam obawę, że jest to jakaś większa sprawa ale ASO nie chce mnie informować o wszystkim

Witam.
U mnie po około 2 miesiącach od kupna nowego samochodu przestał działać istop. Komputer stale pokazywał że akumulator nie jest gotowy. Dziwna sprawa bo codziennie przejeżdżam około 70km wiec jest doładowywany. Wizyta w ASO skończyła się doładowaniem akumulatora i dobrą radą żeby raz na czas go doładować samemu. Rozbawili mnie tą informacja. Jak narazie wszystko działa ale podejrzewam że gdy spadną temperatury będzie powtórka z rozrywki.

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 20:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Długie przebiegi dzienne nie gwarantują dobrego ładowania... W zasadzie nie wiadomo co gwarantuje... Taki X-Files...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lip 2017, 08:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wedlug serwisu w mojej Mazdzie 6 jest akumulator Q85 Yuuasa EFB, czyli prewnie we wszystkich 2,5 Pb.

-- Dodano: Pt, 21 lip 2017, 09:55 --

Czy ktos z Was uzywal przetwornicy napiecia 12VDC/230VAC zwlaszcza w czasie jazdy w swoich Mazdach? jesli tak to jakiej. Zauwazyliscie jakies negatywne skutki?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2017, 18:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2013
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie jest EFB Yuasa 80ah 782A w 2.2d 175km.
Ciekawe dlaczego wsadzali EFB do auta z systemem rekuperacji energii hamowania.
Czy nie powinien być AGM?
Ja znalazłem za 400zł aku EFB Moll 74ah 700a. Ma ok. 28 cm długości, także spokojnie wejdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 22:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Bo energia nie jest magazynowana w akumulatorze a w kondensatorze. EFB nadaje się do i-Stop, aczkolwiek o ile dobrze pamiętam są tu koledzy którzy wsadzili AMG.
Mi po ostatniej wizycie w ASO system zaczął lepiej ładować aku.
Wedle pana z ASO nic nie zrobili, żadnych testów i pomiarów bo mam dodatkowe niefabryczne okablowanie, ale jednak nawet przy jeździe miejskiej systemy zaczęły działać, gdzie wcześniej po doładowaniu aku przestały działać po 3-4 tyg, aż do dnia następnego po ostatniej wizycie w ASO. Zrobiłem potem tylko 30 minutowy test i mimo, że wcześniej po 10 minutach jazdy prąd ładowania miałem 0 lub 1 amper (głównie 0), teraz po tym czasie prąd wahał się miedzy 1 a 2 amper. Walczę z iCar2 BT bo nie mogę się nim połączyć z Forscanem na Androdzie, żeby bardziej na bieżąco odczytywać dane, a bardzo jestem ciekaw tych parametrów, szczególnie teraz, gdzie dziś była trasa ponad 600km i aku gotowy do działania.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 08:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Stan naładowania akumulatora po nocy (około 12h bezczynności) spadł o 2%. Co ciekawe wczoraj miałem 70% naładowane samą jazdą. Nie wiem czy taką wartość udało mi się uzyskać doładowując aku prostownikiem. Napewno nie udało mi się przy doładowaniu bez odłączonego aku od klem.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 15:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Nie chcę zapeszać, ale pojawiło się małe światełko w tunelu...
Już byłem umówiony na ładowanie aku to ASO... ale zrobiłem jeszcze jedną próbę...
Aku miał 65% przy tej wartości ładowanie 0-1A, jak spadało do 60% ładował 5-10A, ale gdy wartość zbliżała się do 65 znów ładowanie spadało.
Odłączyłem go, podładowałem 1,5h, odczekałem z pół godziny i podłączyłem do auta. Na drugi dzień pokazał 72%, od tamtej pory te 72 traktuje jakby swój poziom "0", który musi osiągnąć. I np. jak spada do 65% bo słucham radia itp. po odpaleniu daje 20A momentalnie dobija do 68% (jakieś 2-4min). Natomiast w momencie gdy osiągnie te 72%, ładowanie utrzymuje na poziomie 1A (tak jak wcześniej przy 65%). Wniosek z tego taki, że istotne jest to co "zbada" po podłączeniu aku... waham się czy nie doładować go jeszcze aby mu ten poziom podnieść...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 17:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A jakimi prostownikami ladujecie akumulatory? Powiem tak: jest kolosalna roznica w ladowaniu zwyczajnym prostownikiem transformatorowym, a zaawansowana ladowarka impulsowa... Zglebialem temat przy okazji ładowania akumulatorów na jachcie, np. do AGM-a potrzeba trochę innego napięcia ładowania. A i normalny aku, po naladowaniu zwykłym prostownikiem (takim z amperomierzem) po podłączeniu do dobrej ładowarki procesorowej lądował się jeszcze cała dobę!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 18:21 
Offline
Ja mam CTEK'a i działał na EFB, działa na AGM.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.