Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Wyciszenie wnętrza
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=60&t=658
Strona 171 z 186

Autor:  Smook [ Wt, 21 sie 2018, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Ale wiekszości z nas te auta zaczynały żwawo jeździć po paru tys km . Był kiedyś taki wątek roztrząsany. Nawet w erze przedkarczowej, kiedy wszyscy jeździli wolniej ciesząc się bardziej z posiadania nieopatrzonej fury niż osiągów.

Autor:  pawko [ Wt, 21 sie 2018, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Dokładnie, ja swoją robię spokojnie powtarzalne 7.8. Masa robi swoje.

Autor:  manci39 [ Pt, 24 sie 2018, 15:56 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Witam,
mam pytanie odnosnie wyciszenia tylko samych nadkoli. czy jest sens robic to po zabezpieczeniu podwozia przed korozja? niestety nie orietuje sie czy usluga wyciszenia podwozia nie uszkodzi w jakikolwiek zabezpieczenia przed korozja? widzialem ze w rzeszowie koszt takiego wyciszenia jesli dobrze pamietam to w okolicach 1.5-2k.

Autor:  JaFGdy [ Pt, 24 sie 2018, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Jak najbardziej po. Masz zabezpieczenie, więc śmiało oklejaj matami.

Autor:  Brugi [ Pt, 24 sie 2018, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

manci

Oklej same plastikowe nadkola

Bagażnik z nadkolami - 3,5 m2:

Zestaw podstawowy - StP Black Silver = 375zł - 10 mat butyl 1,8mm 75x50cm + 3,5 m2 Pianka 6mm K6s

Zestaw premium - StP Black Gold = 509zł - 10 mat butyl 2,3mm 75x50cm + 3,5 m2 Pianka 6mm K6s

Zestaw diamond - StP Aero = 817,50zł - 10 mat butyl 2,3mm 75x50cm + 3,5 m2 Pianka 7mm KO7s

Ja oklejam auto zestawem premium
Już mam za sobą podłogę i bagażnik.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Autor:  manci39 [ So, 25 sie 2018, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Dzięki za odpowiedzi <spoko>

Autor:  Karaluch75 [ N, 2 wrz 2018, 08:05 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Macie jakieś opinie na temat http://ciche-auto.pl z Wrocławia?
Jutro oddaje im M6 2017 2.5 sedan do kompleksowego wyciszenia.

Autor:  DM2009 [ N, 2 wrz 2018, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

jaki koszt takiego czegos?
na ile czasu zabieraja auto?

Autor:  tombien [ N, 2 wrz 2018, 09:48 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

2 września 2018, o 09:05 Karaluch75 napisał(a):
Macie jakieś opinie na temat http://ciche-auto.pl z Wrocławia?

W tym wątku już były opinie o tej firmie, trzeba się cofnąć o kilka lat wstecz. :)

Autor:  niko123 [ Śr, 5 wrz 2018, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Mazda na 245 ? Bridgestone Turanza T005 A i 245 , chyba miało być 225.


Mazda 6 2018 kontra Opel Insignia, Volkswagen Passat - diesle nadal w dobrej formie.
Mazda najlepiej wyciszona - lepiej od passata i 3db mniej od insigni a 3db to jakby 2x głośniej.

http://www.auto-swiat.pl/testy/mazda-6- ... mie/0e05yx


Link to testu T005, nowe opony ale dalej najglosniejsze w teście jak kiedys T001.
Za maist wyciszać fabrycznie powinni zmienić marke, mazda wycisza to i tamto ale uparcie ciągle najglośniejsze opony dają.

https://www.sklepopon.com/testy-opon/po ... 195-65-r15

Autor:  DM2009 [ Cz, 6 wrz 2018, 23:59 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

bo to sa japonskie opony :-)

Autor:  Karaluch75 [ N, 9 wrz 2018, 07:28 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

2 września 2018, o 09:05 Karaluch75 napisał(a):
Macie jakieś opinie na temat http://ciche-auto.pl z Wrocławia?
Jutro oddaje im M6 2017 2.5 sedan do kompleksowego wyciszenia.


Witajcie,
Wczoraj odebrałem auto z ciche-auto.pl i po pomiarze jest w nim o 2,9db ciszej (w tym przy 130km/h i 160km/h), a to ok 45% redukcji hałasu. Poza tym dobrze "opracowane" głośniki dla poprawy audio i zmniejszenia drgań tapicerki. Do tego 230 fotek z tej operacji :)
Dziś jadę w pierwszą 100km trasę poza miasto to będę miał porównanie. Póki co napawałem się super dźwiękiem.
Dam znać, sam jestem ciekaw wrażeń po trasie.

Autor:  MaSt [ N, 9 wrz 2018, 07:59 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Karaluch75 jaki wyszedł koszt tego wyciszenia?

Autor:  kichu [ N, 9 wrz 2018, 08:40 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

I daj znać co dokładnie robiłeś i jaki był tego koszt.

Autor:  Smook [ N, 9 wrz 2018, 08:58 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Tylko 2.9dB ?! Czy może to wartość już poprawiona o częstotliwosciową charakterystykę akustyczną (A) dla zakresu słyszalnego?

Autor:  niko123 [ N, 9 wrz 2018, 09:17 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

3db to odczuwalnie 2x ciszej.
Ja po zmianie opon koło 1,0 - 1,5 db słyszałem różnicę.

Autor:  Smook [ N, 9 wrz 2018, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Czujniki rejestrują nateżenie / zmiany ciśnienia akustycznego w całym spektrum. Odczuwa się oczywiście to, co słyszymy ( w dużym uproszczeniu). Stąd miernik w tym samym czasie w ajfonie pokazuje np 85dB a ten profesjonalny (akustycznie zoptymalizowany) 68 dB(A)
Oczywiście po wyciszeniu spadek hałasu będzie różny - przy tym pełnym spektrum odpowiednio większy a mierzony z optymalizacją akustyczną mniejszy. Dla odróżnienia ten ostatni oznaczony jest jako dB(A)

Autor:  niko123 [ N, 9 wrz 2018, 18:09 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Yhhyyyy <o0>

Autor:  Foster [ Cz, 4 paź 2018, 07:40 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Witam, wymyśliłem sobie że spróbuje wygłuszyć wnętrze mojej 6. Zrobiłem już wszystkie drzwi oraz wnętrze bagażnika. Pozostała mi jeszcze podłoga i dach. Czy ktoś z Was rozbierał podsufitkę i wyciągał kanapę tylnego siedziska. Na co trzeba uważać. Szukałem jakiś fotorelacji ale nic nie ma. Z góry dziękuje za pomoc

Autor:  dropt07 [ Cz, 4 paź 2018, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

To masz zrobione co łatwiejsze. Zorganizuj sobie podręcznik Manual Workshop 2014 jest link tu gdzieś na forum. Po prostu trzeba mieć pojęcie gdzie znajdują się mocowania spinek i ich rodzaj co ma wpływ na ich sposób demontażu.
Proponuję zacząć od podłogi bo po jej zrobieniu możesz szybko złożyć gdy uznasz, że nie masz na tyle czasu aby wygłuszać dach. Aby dostać się do dachu musisz zdemontować wszystkie osłony boczne od dołu do góry oraz każdorazowo siedzenia (piszę z pamięci).
1. Odłącz zamocowany przy ujemnej klemie inteligentny czujnik akumulatora odpowiedzialny za określenie parametrów akumulatora takich jak SOC poziom naładowania, po kilku minutach odepnij klemę ujemną i zabezpiecz przed ewentualnym zwarciem. Po wyciszeniu i złożeniu pojazdu zamontuj najpierw klemę a po kilku minutach czujnik. Jest to ważne bo jeśli zrobisz w tym momencie błąd to komputer może pozyskać błędne info. o stanie akumulatora i wozisz się z tym jak wielu innych na tym forum i reset może ci nie pomóc a często i ASO.
2. Złóż oparcia tylnych siedzeń i rozłącz kostki od przewodów elektrycznych (chyba jest ich 5). poodkręcaj śruby od oparć i je wyjmij.
3 Zdemontuj boczki oparć tylnych poprzez odkręcenie śruby i podniesienie do góry.
4. Przesuń w bok płaskie dwa zaczepy pod siedziskiem tylnej kanapy i wysuń ją do przodu.
5. Wyjmij zagłówki z przednich foteli i poodkręcaj 4 śruby mocujące każdy fotel. Rozłącz kostki przewodów pod fotelem odchylając fotel nieco do tyłu tak aby można było włożyć dłoń. Wyjmij z poj. fotele.
6. Zdemontuj dolne śruby mocowania pasów bezpieczeństwa po uprzednim usunięciu plastikowej osłony.
7. Zdemontuj środkowy tunel poczynając od tylnej osłony, którą demontujesz od dołu do góry - wymaga trochę siły. Później po kolei do przodu tunelu demontuj poszczególne elementy. Ważne znać system mocowania z manuala poszczególnych elementów.
8. zdemontuj środkowe plastikowe osłony progów przednich i tylnych po czym osłonę dolną środkowego słupka po uprzednim demontażu górnej śruby mocowania pasów bezpieczeństwa (uprzednio naciśnij w środkowej części osłony śrub i je wyjmij)
9. zdemontuj przednie osłony dolnej części przedniego słupka, to samo tylnego.
10 . zdejmij górne osłony słupków środkowych i tylnych. Przy tylnych uważaj aby nie zgubić metalowych spinek, gdyż przy wysuwaniu osłony mogą wpaść do zakamarków karoserii na wieki. W moim przypadku jedną z takich spinek musiałem zakupić w ASO.
11. Poodkręcaj mocowania uchwytów dachowych oraz oświetlenia wewnętrznego, a także osłon przeciwsłonecznych. Przy odkręcaniu uważaj aby tapicerka dachu nie spadła i pourywała przewodów. Nie zapomnij o trzech spinkach w kolorze tapicerki w tylnej części dachu. Dużo trudniejsze jest wygłuszania dachu z szyberdachem, gdzie trzeba stosować różnej grubości materiał wygłuszający i ogólnie jest bardziej skomplikowane.
Montaż w odwrotnej kolejności. Uważaj na demontaż osłony przedniego słupka. Jest ona m.in. mocowana za pomocą specjalnej opaski przymocowanej do słupka aby nie zrobiła krzywdy pasażerowi w przypadku uruchomienia poduszki powietrznej, znajdującej się pod tą osłoną. Normalnie w serwisie to przecinają i zdejmują, ja męczyłem się przy częściowo zdemontowanej osłonie. Jeśli się dobrze przygotujesz do tych operacji nie powinieneś uszkodzić jakiejkolwiek spinki. W moim przypadku dach wygłuszałem na opuszczonej na fotele tepicerce. Zaopatrz się w komplet specjalistyczny kluczy, w szczególności nasadki do śrub do przykręcania foteli. I jeszcze jedno, masz jedyną sytuację aby zabezpieczyć podwozie. W podłodze jest wiele otworów technologicznych w które można wstrzyknąć środek zabezpieczający przed korozją. To plus tego że robisz to sam i masz taką możliwość. Korozja zaczyna się od wewnątrz.

Autor:  niko123 [ Cz, 4 paź 2018, 15:57 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Daje wam coś wyciszenie drzwi ? widziałem że fabrycznie wszystkie otowry są zakryte i pod boczkiem drzwi tez dali jakies jasnej pianki, wiec nie ma tragedi, ale po dodatkowym wyciszeniu pewnie nie ma takiego rezonansu drzwi jak gra audio. dobrze myślę ?
Niekiedy jak mam kawalek basowy to na volume w radiu koło 35 odzywają się lewe drzwi koło klamki, coś drga i to słychać, pewnie wy wyciszenie tego by nie było.

Autor:  dropt07 [ Cz, 4 paź 2018, 16:53 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Ten kawałek pianki nie jest związany na całej powierzchni z boczkiem lecz w trzech, czterech punktach zgrzany do występów plastikowych. Więc tłumienie jest dość iluzoryczne. Pod niego należy podkleić na całej powierzchni boczku piankę gąbczastą najlepiej grubości ok. 6mm, a w miejscach newralgicznych, najczęściej zewnętrznych o gr. 3mm tak aby można zapewnić szczelność przylegania tapicerki wew. do szkieletu drzwi. Elementy dystansowe boczku należy bezwzględnie pozostawić wolne od pianki bo muszą dotykać szkieletu drzwi (ewentualnie podkleić izolacją, co zapewni dobre spasowanie i nie pozwoli rezonansować. Na zewnętrzną blachę od strony wewnętrznej na wysokości głośnika można dać dodatkowo piankę (przyklejoną na matę butylową). Wtedy dodatkowo unikamy rezonansu. Poziomu głośności 35 nie będziesz musiał uzyskiwać bo lepszy efekt będziesz miał już przy 20. Będziesz miał wrażenie, że poziom 35 rozerwie słabe membramy głośników albo je odklei. Pod śrubkami mocującymi tapicerkę należy podłożyć kawałek pianki nie więcej jak 2 mm. nie będzie rezonansować. Jak zrobisz to sam dokładnie zastanawiając się nad sensownością klejenia każdego kawałka to będziesz miał oczekiwany efekt. Firmy tego nie zrobią bo nie zarobiłyby na chleb. Kładą na boczek jeden do trzech kawałków ale one w 50% odstają od boczku, który jest mocno pofałdowany. Dokładne wyklejenie to kilkadziesiąt kawałków pianki a to zajmuje dużo, dużo czasu.

Autor:  niko123 [ Cz, 4 paź 2018, 17:07 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Tylne drzwi tez warto mimo że tam nie ma basowych glośników ? co do spinek nie wiem jak w m5 ale w focusie ojca kiedys przy ściąganiu boczków parę mi poszlo spinek, i kupilem na allegro, w m6 tez trzeba dokupić ? , jesli tak dajcie linka jaki konkretny model spinek bo boczków, bo jak jakiś padnie to lepiej mieć na zapas.

''Elementy dystansowe boczku należy bezwzględnie pozostawić wolne od pianki bo muszą dotykać szkieletu drzwi'' - tego nie kumam, chodzi o to że jak dam piankę 6mm w niewłaściwym miejscu to nie dam rady boczka zaczepić bo będzie odpychała pianka co nakleiłem ?

Jak wiecie robiłem pomiary miernikiem więc tak.
m6 fl2 - najpierw opony na ciche .
Potem 6mm pianka na zewnetrze nadkola i wneki nadkola.
Zaklejone otowry technologiczne słubek B.
Ekeft teraz jest tak cicho - przy 120 km koło 62-64 db przy 140 kolo 65-67 db.
Eusa brak juz fabrycznie ale po tym wyciszeniu, wychodża następne dźwięki, - teraz słyszę coś kolo uszczelek słupek B na wysokości głowy, to nie eus bo po odebraniu fl2 2017 bylo jak najbardziej ok ale jak cos wyciszasz po kolei to zawsze coś będzie do poprawki, wydajem i się że to może uszczelki, może kupie dodatkowe i zobacze czy coś to dało.

Kolega ma superba III i teraz moja po tych delikantych wyciszeniach jest znacząco lepiej wyciszona a fabrycznie było podobnie jak w superb, po samych wymianie opon już było lepiej od superba. - nie miałem potrzeby tego robić ale mam wolny czas to coś robię przy furce :).

Autor:  dropt07 [ Cz, 4 paź 2018, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Elementy dystansowe boczku to te części plastikowe boczku, które są prostopadłe do jego płaszczyzny i przylegają do konstrukcji blaszanej drzwi. W podręczniku warsztatowym Manual Workshop 2014 masz wymienione. W ASO też dostaniesz ale za 3 szt zapłacisz jak za paczkę kilkudziesięciu na Alieexpress do Atenzy 6. Pytanie po co ci cała paczka.

Autor:  niko123 [ Cz, 4 paź 2018, 18:07 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Danke :)

Autor:  popielasty [ Cz, 11 paź 2018, 06:51 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Pozwolę sobie zapytać - czy ktoś próbował stosować owiewki Heko? Czy to coś daje / zmienia? :)

Autor:  Foster [ Pn, 22 paź 2018, 04:55 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Panowie a jak zapatrujecie sie na cos takiego https://www.youtube.com/watch?v=dp8pL-NiAw0

Autor:  Smook [ Pn, 22 paź 2018, 06:36 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Mam coś takiego od dawna jako niezbednik do przedlifta. Warto, bo za niewielkie pieniadze efekt wymierny.

Autor:  CzerwonaStrzala [ Pn, 22 paź 2018, 08:18 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Jest zauważalnie ciszej w trasie :?: ??

Autor:  koliber1960 [ Pn, 22 paź 2018, 10:14 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Proszę , proszę :)

Strona 171 z 186 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/