Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Wyciszenie wnętrza
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=60&t=658
Strona 170 z 186

Autor:  DM2009 [ So, 14 lip 2018, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

splanie nie wiem.. osiagi jakby tak ale moze to odczucie lepiej wyciszonego silnika tylko

Autor:  niko123 [ So, 14 lip 2018, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

sami podaja 8,1 do 100 gdzie w starszej zachar zrobil np 7.3 a mazda podawala 7.8.

Autor:  DM2009 [ So, 14 lip 2018, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

ale 0,3s to raczej nieodczuwalne
zachar 7,3 wycisnal GJ z 2013... pewnie najlzejsza ze wszystkich 4 wersji

Autor:  niko123 [ So, 14 lip 2018, 17:02 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Sam napisałeś. :)

- ''auto wydaje sie slabsze ( moze wciaz nowy silnik plus wieksza masa) czuc wiekszy ciezar.'''
Testowaleś w trybie sport ? bo bez niego to niby max. moment obr. w tym nowym 194 ps jest przesunięty troche dalej, szkoda bo czym wcześniej tym lepiej.
I tak dobrze że ogarneli to bez adblue/ gpfa.

Byłem pewien że masa poszła w wyciszenie, zmiany są w zawieszeniu i pewnie nowy silnik z normami Euro 6.d może tez ma inna wage jak ten starszy 192 ps.
Trzeba poczekać na wiecej testów i opini :)

Autor:  DM2009 [ So, 14 lip 2018, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

fakt, pisalem
nie wiem czy fakt mozliwosci odlaczania cylindrow to
duze zmiany w silniku czy nie
przesuniecie momentu wyzej jej bez sensu.
przeciez dotychczasowe wersje mazdy 6 3 generacji tez spelniaja wymogi Euro 6.
nie musieli nic robic..
obnizyli chyba tez stopien sprezania..?

Autor:  niko123 [ So, 14 lip 2018, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Napisze na głównym bo to temat o wyciszeniu. :

Autor:  JurekMaslo [ Pn, 16 lip 2018, 07:49 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

niko123 napisał(a):
To trochę dziwne to civic wedle testów i recenzji na necie to jedno z najgłośniejszych w klasie kompakt.

Też tak sądziłem bo Civic IX generacji był cholernie głośny, a zwłaszcza głośny był hatchback. W wersji X Honda znacząco poprawiła wyciszenie. I co istotne - sedan jest cichszy od wersji 5D bo nie ma w nim głośnego szumu powietrza dobiegającego z okolic lusterek przy jeżdzie powyżej 140 km/h.
Co do pozostałych elementów wyciszenia nie będę się wypowiadał jako że nie jestem posiadaczem M6 ale jako były użytkownik M3, który trochę czasu i pieniędzy stracił przy wygłuszaniu "trójki" interesuje mnie ten temat i heroiczne niekiedy wręcz zmagania posiadaczy "6" z hałasem.

Autor:  zdzich44 [ Pn, 16 lip 2018, 08:14 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

16 lipca 2018, o 08:49 JurekMaslo napisał(a):
nie jestem posiadaczem M6 ale jako były użytkownik M3, który trochę czasu i pieniędzy stracił przy wygłuszaniu "trójki" interesuje mnie ten temat.

Ale między wyciszeniem trójki i szóstki jest przepaść. Mam obie w garażu.

Autor:  JurekMaslo [ Pn, 16 lip 2018, 08:57 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

16 lipca 2018, o 09:14 zdzich44 napisał(a):
Ale między wyciszeniem trójki i szóstki jest przepaść.

To prawda ale problem ten sam !

Autor:  gzesiolek [ Pn, 16 lip 2018, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

14 lipca 2018, o 14:09 niko123 napisał(a):
Co do uszczelek to tez dziwne bo w 2 lifcie zmienili uszczelki na inne i już praktycznie nie istanieje eus , może w 5 % gdzie przed 2 liftem był w 80 %.


Skąd masz te 5% i 80%?

Ja bym bardziej stawiał jeśli chodzi o prawdziwy EUS to coś około 50% przedliftowych (przed akcją serwisową uszczelek nieco więcej), po I lifcie 40%, po II lifcie 25%...
Ja w swojej 1FL klasycznego EUS nie mam, a za to jechałem 2FL która takowy miała... Ale np. w Jordana pod względem EUS było jak u mnie, ale ogólny szum od szyb i lusterek był nieco mniejszy (grubsze szyby)...

Poza EUS to nie klasyczny problem wyciszenia... tutaj jest kwestia jakiegoś drobiazgu w ustawieniu uszczelek i wtedy im lepiej wyciszone auto tym bardziej ten EUS słyszysz...

Autor:  Smook [ Pn, 16 lip 2018, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Dokładnie.

Autor:  dropt07 [ Pn, 16 lip 2018, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

W ubiegłym tygodniu zakończyłem "kompletne" wyciszenie samochodu, tj. podłoga i część grodzi czołowej, drzwi (2 warstwy dynamat xtreme - mata butylowa+ 1 dynamat dynaliner - pianka termo-akustyczna), bagażnik (sedan), dach (z szyberdachem), maska silnika. Wszystkie słupki, w tym przednie na tyle ile pozwolił mi ogranicznik mocujący tapicerkę. Nie wyciszałem od zewnętrznej strony nadkoli. Dotychczasowe wyciszenie pozostawiłem. Całość dodatkowego wyciszenia waży ok. 34 kg. (koszt materiału ok. 6 tys. zł) Czas montażu wraz z podłączeniem dodatkowego oświetlenia powitalnego (przód i tył) oraz podłączeniem wideorejestratorów (przód, tył) z osobnym zasilaniem (powerbank) - 18 dni roboczych / 10-11 godz. dzienne w pojedynkę (oczywiście na raty).
Spostrzeżenia b. subiektywne po krótkim teście ok. 110 km, prędkość do 150 km/godz.:
- jazda do 100 km/h nie słyszę praktycznie opływu powietrza. Stojąc na skrzyżowaniu nie słyszę ruszających samochodów jednocześnie z 3 pasów, trochę jak w kabinie bezechowej. Ale karetkę słyszałem, co prawda wytłumioną ale dość wyraźnie (inna częstotliwość w stosunku do ogólnego gwaru poruszających się pojazdów).
- jazda 100 - 150 km/h słychać wraz ze wzrostem prędkości narastający zdławiony szum opływającego powietrza. Przy 150 km/h częstotliwość opływającego powietrza nie powoduje konieczności przygłaszania radioodbiornika. Poziom 8. Przed wygłuszeniem używałem poziomu 15.
- znaczna różnica w odbiorze muzyki i rozmów telefonicznych. Powiedziałbym nawet bardzo znaczna. Choć nie jestem audiofilem to uważam, że brzmienie z głośników mnie zadowala (jak na razie membramy nie odklejone), w każdym bądź razie da się słuchać, choć do zestawu domowego im daleko. Mikrofon lepiej wybiera komendy głosowe.
-odgłosy ze strony podwozia bardzo wytłumione. Przy przejazdach przez nierówności słychać teraz stłumione dudnienie (bum, bum) nie przypominające ostrego, "nerwowego" jak poprzedni uderzenia,
-odgłosy od asfaltu lub opon (jak na razie oryginały) wydają nadal podobne dźwięki, tylko nieco zmodulowane ale ich intensywność jest jakby podobna. Uważam, że położenie kolejnych warstw niewiele by zmieniło, tzn. w stopniu mnie zadowalającym. Większy efekt uzyskam zmieniając opony na cichsze. Na rodzaj asfaltu obiektywnie nie mam wpływu.
-pierwsze wrażenie po wjechaniu na asfalt po wyciszeniu samochodu (zwłaszcza słupków górnych i dachu) to zwiększone wrażenie dobiegania wszelkich odgłosów od strony szyb, zwłaszcza tej od kierowcy (pogrubionej, podwójnej, klejonej). Z biegiem pokonywania kolejnych kilometrów efekt tego wrażenia zanika.
- podobnie jak przed, tak i po wygłuszeniu nie zauważyłem EUS w granicach ww. prędkości, jak to miałem w poprzednim samochodzie, czy testowej maździe (2015).
- gdybyście mnie spytali czy ponownie bym wygłuszał samochód po obecnych doznaniach powiem tak. Tak, o ile miałbym jeździć tym samochodem przez np. 8 lat. Zdecydowanie nie, gdybym miał go wziąć w leasing bez wykupu. Po prostu się najnormalniej w świecie nie opłaca. To relatywnie droga inwestycja.
Poniżej, dla osób rozpatrujących wyciszenie, zestawienie danych dot. zużycia materiałów:
Wygłuszenie drzwi
10 szt. mat (305mm x 914mm) = 2,79 m²/6,13kg na 4 szt. drzwi.
2 szt. mat (137,2 cm x 81,3 cm x 0,032 cm) = 2,23 m²/0,8kg na 4 szt. drzwi.
∑ 6,93 kg : 4 = 1,73 kg na 1 szt. drzwi (bez uwzględnienia odpadków)

Wygłuszenie bagażnika
Dynamat Xtreme: 9,5 szt. mat (305mm x 914mm) = 9,5 x 0,61 kg = 5,795 kg (2,648 m²)
Dynamat Dynaliner: 3,0 szt. mat (137,2 cm x 81,3 cm x 0,064 cm) = 3,0 x 0,8 kg = 2,4 kg (3,346 m²)
∑ 8,15 kg

Wygłuszenie podłogi
16 szt. mat (305mm x 914mm) = 16 x 0,61 kg = 4,46 m²/9,76 kg na podłogę do połowy słupków
4 szt. mat (137,2 cm x 81,3 cm x 0,064 cm) = 4,45 m²/3,2kg na podłogę do połowy słupków
∑ 12,96 kg

Wygłuszenie dachu (+ maska silnika)
Dynamat Xtreme: 8,5 szt. mat (305mm x 914mm) = 8,5 x 0,61 kg = 5,185 kg (2,369m²)
Dynamat Dynaliner: 2,0 szt. mat (137,2 cm x 81,3 cm x 0,064 cm) =2,0 x 0,8 kg = 1,6 kg (2,231 m²)
∑ 6,785 kg
Suna summarum cały sam. ∑∑ = 6,93 + 8,15 + 12,96 + 6,785 = 34,825 kg (ok. 34 kg po uwzgl. odpadów)

Autor:  slawek [ Pn, 16 lip 2018, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

16 lipca 2018, o 20:52 dropt07 napisał(a):
Po prostu się najnormalniej w świecie nie opłaca


Jak to sie nie opłaca ?? trzy lata jezdzić wq..nym i zmęczonym hałasem? taka poprawka jest bezcenna !!!!
ja wykleiłem forda transita z mega efektem a ostatnio nawet Audi A5 dostało pod boczki 6mm pianki i tez jest duża róznica - takie zboczenie chyba już.... każde następne auto dostanie dotakowe wyciszające kg :)

dropt07 szacun :)

Autor:  dropt07 [ Pn, 16 lip 2018, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Opłaca się gdy dużo jeździ się w trasach, zwłaszcza z prędkościami autostradowymi. Jeśli się bujasz głównie po mieście a trasy robisz dwa razy do roku, okazyjnie a za 3 lata w leasing bierzesz nowy samochód to nie widzę większego sensu takiego wydatku, no chyba, że z tańszych materiałów, nie premium i zrobisz to sam.
Ja zrobiłem to do prywatnego samochodu, którym zamierzam dłużej pojeździć.

Autor:  gzesiolek [ Wt, 17 lip 2018, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

18dni roboczych? 10h dziennie?

6000 PLN na metariały...?

I szału nie ma?


Toć to łącznie wartość kilkudziesięciu już tysięcy PLN gdyby w tym czasie coś wykodzić dla klientów...


To ja już wolę jeździć moją niewyciszoną :P

A, że na autostradach robię jakieś 4-5tys. km rocznie... da się przeżyć...

Autor:  CzerwonaStrzala [ Pn, 23 lip 2018, 09:32 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

A myślałem, że temat szumu autostradowego w nowych generacjach to temat zamknięty <oczy> .



Generalnie same pochwały ale od 16:19 :arrow: .

Czy oni nie słuchają/czytają opinie klientów ? :mad: .
Właśnie to mnie w Mazdzie wkurza.
Przecież to nie miejski samochód więc trasy z zasady będzie częściej pokonywać.
No chyba, że w Japonii max to 100 km/h :D .

Autor:  Smook [ Pn, 23 lip 2018, 11:26 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

100 km/h w Japonii a także wciąż jeszcze głównym rynku dla Mazdy czyli USA. Ale i w Polsce za pare lat będzie normalnie - czyli nie będzie się dało zapier...alać. Zatem zakup Mazdy można potraktować perspektywicznie.

Autor:  CzerwonaStrzala [ Pn, 23 lip 2018, 12:24 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Sorrry ale słaby argument Za .. :wink: .

Autor:  ABC1 [ Śr, 25 lip 2018, 16:02 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

" Przymusowy ogranicznik prędkości w pojazdach to nowy pomysł unijnych urzędników na poprawę statystyk bezpieczeństwa drogowego.
Jeśli konsultacje przyniosą urzędnikom pomyślne wnioski, możemy spodziewać się wprowadzenia ISA jako obowiązkowego wyposażenia nowych pojazdów już w roku 2020. "

Jak ty nie pojedziesz wolniej to EU to za ciebie zrobi. <%>

I szumy same znikną , nie będzie trzeba wygłuszać .

Autor:  wilczek [ Pn, 6 sie 2018, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Czy samo wyciszenie nadkoli coś daje, czy trzeba raczej zrobić to w połączeniu z podłogą albo drzwiami?

Autor:  dropt07 [ Pn, 6 sie 2018, 11:26 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Coś tam da, ale to nie będzie zadawalający efekt jaki byś się spodziewał. Wiem bo wyciszałem na raty. Najlepszy efekt uzyskasz jak całość wyciszenia zamkniesz wyciszeniem dachu. Dodatkowe uszczelki w drzwiach dopełniają oczekiwany efekt. Powiem tak, jadąc po Warszawie mam w samochodzie błogą ciszę, i wrażenie że jestem odcięty od wszelkich hałasów. Jedyny dźwięk jaki czuję to przejazd przez nierówności jezdni i delikatny szum ustabilizowanego nawiewu klimatyzacji ustawionej na eco. Teraz samochód to miejsce, w którym odpoczywam od wszelkiego hałasu.

Autor:  hip81 [ Cz, 9 sie 2018, 20:33 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Czy naprawde jest tak zle z tym modelem mazdy z wyciszeniem???,wszyscy tak strasza ze az strach kupowac?,mialem GH i tam bylo glosno czyli co wersji GJ nie poprawili??,czy moze wypowie sie ktos kto przesiadl sie z GH do GJ i jaka jest roznica?

Autor:  niko123 [ Cz, 9 sie 2018, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Wyciszenie fl2/fl3 to poziom insigni czy superba, jest ok.

Autor:  dropt07 [ Cz, 9 sie 2018, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Z M2017 nie jest źle, tak jak sugeruje niko123 na poziomie konkurencji. W M2018, którą niedawno "testowałem" (skydream 2.5 l) jest nieco lepiej z wyciszeniem ale nie przez to, że wsadzili dodatkowe maty wygłuszające lecz wzmocnili(usztywnili) newralgiczne węzły konstrukcyjne szkieletu, przez co jest większa sztywność nadwozia, a tym samym mniejsze jego drgania, które przenoszą niepożądane dźwięki. Z literatury niniejszego działu możesz wnioskować, iż gorzej pod tym względem było w poprzednich wersjach M2012-2015.
W M2018 nie ma szczególnego powodu do wygłuszania jednostki, no chyba, że chcesz mieć błogą ciszę do 100 km lub stłumiony przynajmniej dwukrotnie dźwięk wewnątrz powyżej 130 km.

Autor:  kichu [ Pn, 13 sie 2018, 11:48 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

W M2018 różnice pod względem szumu powietrza robią też klejone szyby z przodu, jak wsiądzie na tył to opływ powietrza którego generalnie nie słychać z przodu przy drzwiach (szyby), z tyłu jest już wyraźnie słyszalny przy wyższych prędkościach.

Autor:  DM2009 [ Pn, 13 sie 2018, 12:05 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

klejone szyby z przodu to juz byly w 2017

Autor:  kichu [ Pn, 13 sie 2018, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Nie jeździłem :) 2018 to pierwsze do jakiej wsiadłem po swojej :)

Autor:  pawko [ Wt, 21 sie 2018, 09:43 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

Jeździłem SkyDream przez 3 dni, w stosunku do mojej FL1 jest bardziej głucho w środku, mniej też słychać opływające powietrze, nadal bardzo słychać opony. Natomiast mam odczucie, że jest wolniejsza.

Czy ktoś poradził sobie z efektem otwartej szyby? Próbuję na różne sposoby z uszczelkami - bez efektu :(

Autor:  DM2009 [ Wt, 21 sie 2018, 13:08 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

ja tez mialem odczucir
wykastrowanego silnika
ale moze to kwestia lepszego wyciszenia/ usztywnienia
konstrukcji i to tylko odczucia

Autor:  niko123 [ Wt, 21 sie 2018, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Wyciszenie wnętrza

W czasopiśmie motor czy auto świat m6 2018 2,5 zrobila 100 w 8,5 sec. - czyli jednak wolniejsza.

Strona 170 z 186 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/