Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5551 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 182, 183, 184, 185, 186  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 29 mar 2022, 14:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.11.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Panowie,
na co Wam to wygląda? Rozebrałem maskownicę słupka z nadzieją, że może jakaś osłona, ale wszystko wygląda OK.
"Ćwierkanie" pojawia się od 80km/h w górę. Już to kiedyś miałem, ale było mniej uciążliwe, a potem całkowicie ustąpiło.

https://www.dropbox.com/s/twhwmupnl1vvh ... 6.mp4?dl=0


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 paź 2022, 12:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2 września 2020, o 16:53 dropt07 napisał(a):
Dzisiaj miałem okazję mierzyć decybelomierzem GM1358 GM22 poziom hałasu we wnętrzu mojej M6. Niestety, była to droga z ograniczeniem do 50 km/h, więc dokonałem pomiarów tylko dla trzech prędkości. Oczywiście są to średnie wartości:
1. 70 km/h - ok. 61 dB (rozkład wartości 59,8 - 62,1 dB)
2. 60 km/h - ok. 60 dB (rozkład wartości 59,1 - 61,1 dB)
3. 50 km/h - ok. 59 dB (rozkład wartości 58,3 - 60,0 dB)
zanotowałem tylko graniczne wartości pomiarów, niemniej gro wyników układało się w okolicy wartości, które podałem.
Warunki pomiaru:
1. Pomiar dokonywałem pod W-wą, na drodze ogólnodostępnej przy średnim ruchu ulicznym.
2. Położenie decybelomierza na wysokości ucha kierowcy.
3. Ustawienie filtra w mierniku na "A" - co odpowiada czułości ucha człowieka.
3. Opony oryginalne (głośne) z przebiegiem 59500 km.
4. Pomiary dokonywane w jedną i drugą stronę; zapisów dokonywała osoba towarzysząca.
5. Pomiary na jednym rodzaju asfaltu, temperatura otoczenia 18 st. C.
6. M6 wyciszona podwójną/potrójną warstwą pianki w stosunku do tego co oferują firmy.
Przy ww. prędkościach wjazd na "cichy" kawałek asfaltu powodował spadek hałasu do wartości 55 dB, a więc ponad dwukrotny.
Oczywiście pomiary powtórzę na innej drodze i przy innych prędkościach.
Nasuwa mi się jeden podstawowy wniosek, ze przy niskich prędkościach podstawowy wpływ na poziom hałasu w sam. mają rodzaj opony i asfaltu.

W nawiązaniu do poczynionych dwa lata temu pomiarów wyciszenia nadwozia na oryginalnych letnich oponach B T001 dokonałem w ostatnich trzech tygodniach serii pomiarów poziomu wyciszenia po zmianie opon na Goodyear Vector 4Seasons G2 na podobnych warunkach, z tą różnicą, że robiłem je osobiście nagrywając rozkład pomiarów każdorazowo na telefon. Wartości pomiarów granicznych przy ww. prędkościach różnią się od 2 do 2,4 dB na korzyść opon Goodyear’a. Wjazd na cichy, gładki asfalt powodował spadek o kolejne 2-3dB. Komfort jazdy w oczywisty sposób się poprawił. Co zauważyłem, reakcja decybelomierza jest nieporównywalnie większa od przejeżdżającego samochodu niż od reakcji na pedał hamulca. Dopiero przejście na tryb sport i zwiększenie obrotów w okolice 5 tys. wzbudza podobną reakcję urządzenia co przejeżdżający samochód. Wniosek, szyby stanowią newralgiczny element wyciszenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2023, 18:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Witam, Panowie szybkie pytanie - wyciszył samodzielne cały bagażnik i drzwi i teraz w zimie częściej szyby mi parują, oczywiście nawiew mam z zewnątrz a szyby umyte i dalej mam problem. Podejrzewam, że wyciszając zatkalem w bagażniku otwory wentylacyjne, mam kombiaka - czy moglibyście mi pokazać na jakiejś fotce gdzie mogłem przytkać? Niewiem gdzie szukać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2023, 19:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie wystarczy jeździć z włączoną klimą ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2023, 20:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Jak mam włączone AC i tryb szyba/nogi to paruje cały tył auta, jak na nogi i kokpit to paruje przednia szyba w ciągu kilku minut i tak w kółko. Wymieniłem kabinowy, odgrzybilem klimę, wlot powietrza pod podszybiem czysty, szyby umyte. To chyba nie jest normalne nie? Wydaje mi się że to przez moje wygłuszenie, pewnie zatkalem otwory wentylacyjne. Jeśli uważasz inaczej to co jeszcze można by zrobić, może coś robię źle?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2023, 23:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
to nie są otwory wentylacyjne ale kratki w tylnej dolnej części za nadkolami. raczej ciężko to zatkać i tego nie zauważyć. a czego użyłeś do wygłuszenia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2023, 04:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dokładniej pisząc, kratka wentylacyjna bądź zawór odpowietrzający kabinę, jednokierunkowy (ma taką gumową zasłonę/klapkę) wypuszczająca powietrze i nie pozwalająca wpuścić powietrze do wnętrza....
Znajduje się po lewej stronie nadkola, pod linią zderzaka tylnego. Można ją dotknąć bądź częściowo zobaczyć, wyjmując tą półkę na klamoty po lewej stronie na podłodze.
Jest umieszczona w takiej samej wnęce jak lewarek po prawej stronie (jeśli jest).
Wymiary na oko, to 20x10cm, i nie sposób jej nie zauważyć.
Podejrzewam że powód parowania wnętrza będzie inny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2023, 07:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
5 marca 2023, o 23:55 ultracar napisał(a):
to nie są otwory wentylacyjne ale kratki w tylnej dolnej części za nadkolami. raczej ciężko to zatkać i tego nie zauważyć. a czego użyłeś do wygłuszenia?

Użyłem pianki plus mata bitumiczna, ale zasłoniłem wszystko :D
Ok dzisiaj to odsłonie, macie jeszcze pomysły na parowanie?
Szkoda że nie macie fotki jak ten otwór wygląda było by łatwiej bo teraz mam wszystko przykryte pianką wygłuszającą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2023, 08:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
https://allegro.pl/oferta/kratka-wentyl ... 3015331659

Pierwsze z brzegu


Widok od wewnątrz
Obrazek

Jeśli tą kratkę zakleiles, to nie ma co się dziwić ze paruje, ona wypuszcza całe zużyte powietrze z wnętrza...

Jak ją uwolnisz ten zawór powietrzny, zdejmując maty..., parowanie szyb i którym wspominałeś powinno ustąpić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2023, 12:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Dzieki wielkie dobry człowieku :D
Tak mi się wydaje, że to zakleiłem i przez to jest problem :)
dam znać dla potomnych czy to rozwiąże problem

-- Dodano: 6 marca 2023, o 12:39 --

Możecie jeszcze zaznaczyć mi na fotce poniżej mniej więcej gdzie szukać, kurde wszystko mam obklejone pianką i niechce tego w ciemno rozrywać


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2023, 16:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam wszystkich. Pierwsza M6 z 2014r. , którą posiadałem do 2022r. została wygłuszona praktycznie w całości łącznie z dachem i bagażnikiem plus nadkola przednie z zewnątrz. Wstawiłem również komplet dodatkowych uszczelek itp. Aktualnie M6 z 2019r. i w porównaniu do poprzedniej wersji oprócz odgłosu jak w Cinquecento zamykanych drzwi wg. mnie nie wymaga dodatkowego wygłuszenia. Możliwe że jazdy z rowerami zweryfikują to odczucie i wtedy pokuszę się o zrobienie dachu. Wyklejony dach super poprawia termikę latem i to jest plus dodany. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2023, 18:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Millerek napisał(a):
....
Znajduje się po lewej stronie nadkola, pod linią zderzaka tylnego. Można ją dotknąć bądź częściowo zobaczyć, wyjmując tą półkę na klamoty po lewej stronie na podłodze.
Jest umieszczona w takiej samej wnęce jak lewarek po prawej stronie.... .



Tutaj ją dokładnie widać Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2023, 18:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 marca 2023, o 16:14 Riva napisał(a):
Witam wszystkich. Pierwsza M6 z 2014r. , którą posiadałem do 2022r. została wygłuszona praktycznie w całości łącznie z dachem i bagażnikiem plus nadkola przednie z zewnątrz. Wstawiłem również komplet dodatkowych uszczelek itp. Aktualnie M6 z 2019r. i w porównaniu do poprzedniej wersji oprócz odgłosu jak w Cinquecento zamykanych drzwi wg. mnie nie wymaga dodatkowego wygłuszenia. Możliwe że jazdy z rowerami zweryfikują to odczucie i wtedy pokuszę się o zrobienie dachu. Wyklejony dach super poprawia termikę latem i to jest plus dodany. Pozdrawiam.


Podobną opinię wyraziłem kilka lat temu. A to dzięki poprawie sztywności nadwozia i zastosowanie grubszej blachy w podwoziu (podłodze).
Moim zdaniem raczej w tej wersji (FL3) nie warto zaczynać z wygłuszaniem jednego elementu bo zakłócimy ogólny balans wyciszenia. Przez co będziemy bardziej uwrażliwieni na hałasy dochodzące z innych stron pojazdu. Przy projektowaniu takie niuanse się uwzględnia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2023, 16:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
6 marca 2023, o 18:05 Millerek napisał(a):
Millerek napisał(a):
....
Znajduje się po lewej stronie nadkola, pod linią zderzaka tylnego. Można ją dotknąć bądź częściowo zobaczyć, wyjmując tą półkę na klamoty po lewej stronie na podłodze.
Jest umieszczona w takiej samej wnęce jak lewarek po prawej stronie.... .



Tutaj ją dokładnie widać Obrazek


Teraz widać to świetnie, wiadomo gdzie szukać od środka

-- Dodano: 13 marca 2023, o 16:35 --

Odsłoniłem wloty, szyby nie parują - problem rozwiązany :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 19:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć,
Na wstępie chciałęm się przywitać to mój pierwszy post na tym forum. :) Od niedawna zabrałen się za wyciszenie mojej M6 GL.
Zacząłem od usprawnienia uszczelek(https://pl.aliexpress.com/item/32791936091.html) oraz wyciszenia bagażnika StP Aero + StP Accent 6mm. Przy uszczelnianiu drzwi zastanawiam się jak mogę zainstalować uszczelkę typu Big D na drzwiach mojego samochodu? Czy są jakieś szczególne wskazówki lub kroki, które powinienem znać i przestrzegać podczas instalacji?
Zauważyłem że tam na drzwiach wokół są oryginalne uszczelki i zastanawiam się jak u was wyglądał montarz.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 20:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Link, który podałeś zawiera instrukcję montażu wszystkich rodzajów dołączonych uszczelek. Oczywiście jest to zestaw dodatkowych uszczelek poprawiający w minimalnym stopniu wyciszenie, w większym, stanowi dodatkową ochronę przed brudem. Poprawia jakość zamykania elementów, do których jest przyklejana uszczelka (dźwięk bardziej stłumiony).
Efekt montażu zależy o dokładności montującego, czystości powierzchni, do których przyklejamy gumy profilowane, b. dokładnego odtłuszczenia pow., nałożenia preparatu (np. firmy 3M) w miejscu połączenia, zwiększającego przyczepność warstwy klejącej uszczelki. Ot wszystko.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 maja 2023, 22:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja na ten moment zakończyłem etap wyciszania wnętrza, drzwi, podłoga wraz z bagażnikiem oraz nadkola. Efekt przerósł moje oczekiwania, ale zawsze można coś jeszcze poprawić. Mianowicie zastanawiam się nad zmianą szyb przednich. Czy późniejsze wersje (mam 2013 rok) mają szyby klejone/warstwowe? Ktoś już pokusił się o zmianę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 maja 2023, 22:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 maja 2023, o 22:14 Jumper5 napisał(a):
Czy późniejsze wersje (mam 2013 rok) mają szyby klejone/warstwowe?

Tak, od końca 2016, czyli rok modelowy 2017.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 maja 2023, 12:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Zrób wpierw dach. Szyby to naprawdę na samym końcu..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 maja 2023, 21:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tyle się upociłem z całym środkiem, że na razie odpuszczam dach. Muszę zregenerować siły :)
Nie mniej dzięki za podpowiedź, wezmę pod uwagę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 maja 2023, 22:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W kwestii wygłuszania dachu. Kolega znajomego postanowił kompleksowo wygłuszyć samochód (marki nie znam), więc wygłuszył co tylko się dało łącznie z dachem itp. Efekt: samochód jak postoi na słońcu to jest nie do schłodzenia przez mniej niż godzinę ;(( . Wszystkie te maty mają taką pojemność cieplną, że oddają ciepło jak cegła szamotowa. Klima na maxa a z dachu leje się żar.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 09:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nie potwierdzam ale i nie mogę zaprzeczyć, że dla niektorych materiałów tak może być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 18:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
90% ciepła w stojącym na słońcu samochodzie przedostaje się przez szyby. Dzięki właściwościom szkła kumulującego energię cieplną szybko nagrzewa się kokpit pod przednią szybą i tak naprawdę on ma dużą pojemność cieplną i promieniuje wewnątrz ciepło.
Maty poliuretanowe to termo-akustyczne pianki z pęcherzykami powietrza wewnątrz, które działają jak dobry izolator termiczny. A jak je położysz na dach (na matę bitum.) i podsufitkę to mamy dodatkowy izolator termiczny, który stanowi przestrzeń wypełniona powietrzem pomiędzy nimi.
Krótko mówiąc to materiał termiczno-akustyczny. Na stronach producenckich są dane na ten temat. Kiedyś, jak tym tematem się zajmowałem najlepsze właściwości miała mata Dynaliner. No ale jest najdroższa.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2023, 08:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Zastanawiam się czy maty bitumiczne na pewno nadają się do wnętrza, a szczególnie na mocno nagrzewajace się elementy. Nie w kwestii absorbcji i akumulacji ciepła ale ryzyka kancerogennosci. Podobnie jak wszystkie ropopochodne produkty maty bitumiczne mogą w procesie rozkladu dawać nam dawkę syfu do organizmu. Czy ktoś widział jakieś certyfikaty (zdrowotne) dla tego typu materiałów?
Wielu z nas wozi dzieci w spontanicznie wyciszanych autach. Myślę, że to ważne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2023, 11:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mata butylowa (lepsza wersja mat bitumicznych) nie zawiera węglowodorów aromatycznych i innych szkodliwych substancji. Są produktami certyfikowanymi, bezpiecznymi dla zdrowia oraz pod względem niepalności.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2023, 00:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
też uważam, że butyl poza lepszymi właściwościami jest "bezpieczniejszy"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2023, 18:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2022
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Siemka Panie i Panowie, napiszcie mi jakie uszczelki kopowaliscie do drzwi, i ja wyciszaliscie nadkola, chodzi mi o to ze będę dawał maty na metalowe nadkole pózniej na mate chce dać tą masę i na plastikowe nadkole piankę, tylko zastanawiam się jakiej grubości dać piankę żeby wszystko spiąć razem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lis 2023, 22:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Witam wszystkich
Mam co prawda Mazdę 3, ale postanowiłem ją wygłuszyć i podzielę się swoim osiągnieciem co do wygłuszenia świstania powietrza z szyb bocznych.
Najbardziej nie dawało mi spokoju świsty, szumy powietrza przy wyższych prędkościach i upór się opłacił.
Problemem było za słabe doleganie szyb w drzwiach do uszczelek, a świsty z tyłu pochodziły od otworu pod uszczelką na pionowym słupku w drzwiach, który oddziela szybę ruchomą od stałej.
Rozwiązaniem jest naklejenie uszczelki o grubości 5mm, szerokości 10mm po uszczelkę szyby odsuwanej.
W tym celu należy zdjąć/odchylić uszczelkę szyb ruchowych w drzwiach (najpierw opuszczenie szyby, odtłuszczenie, naklejenie na blaszany rant, gdzie wchodzi uszczelka szyb, najlepiej 2mm od końca rantu zostawić, aby uszczelka szyb weszła. Polecam ten rant okleić od zewnątrz i wewnątrz, po oklejeniu nic nie widać, że coś było robione. Uszczelka musi się ułożyć, przed zamknięciem szyby po doklejeniu dodatkowej uszczelki jej umyciu trzeba ją spryskać smarem sylikonowym, ponieważ za pierwszym razem szyba może się nie domknąć, póki się nie ułoży odpowiednio. Dzieje się tak bo wchodzi ciaśniej. Uszczelka jest taka, że ona jest elastyczna, ma pamięć kształtu i idealnie się tam dopasowuje. No i jak pisałem po całości wcale jej nie widać.
Oto link do uszczelki:
Uszczelka gumowa akustyczna U5s izolacyjna do futryn drzwi okna 5mm
https://www.bitmat.pl/uszczelka-gumowo- ... a-do-drzwi

Zamawia się w odcinkach 2mb, gdzie taki odcinek starcza na jedne drzwi (zewnątrz i wewnątrz).
Polecam kupić 4 sztuki/ 8mb i sprawa załatwiona.
Koszt mniej jak 100 zł z przesyłką.
Efekt bardzo dobry.

Oczywiście polecam wcześniej przeciągnąć sznur z mikrogumy przez uszczelki w otworze drzwiowym i opcjonalnie uszczelce drzwi (ja tak zrobiłem) - wtedy efekt będzie maksymalny.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 10:45 
Świeżak
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Powiedzcie mi, ile te Wasze Mazdy ważą bo takich ilościach doklejonych mat wygłuszających ? Przecież to jak by dodatkowo wozić 2 rosłych pasażerów ;-) . Te biedne z silnikami 2.0 to sie przecież nie uniosą. Ile to dodatkowych Kg takie pełne wygłuszenie ma ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 13:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Ja u siebie szacuje na 50 max 60kg więcej. W sumie to nie zauważyłem różnicy w dynamice i spalaniu.
Spalanie w sumie co do 0.1 pokazuje jak przed wygłuszeniem. Od dwóch lat do pracy robię tą samą trasę.
Liczyłem się z tym, że dodatkowe kilogramy mogą mieć wpływ ale jak się okazuje nią mają albo mają pomijalny, a komfort akustyczny bez porównania.
Mazda 3 sedan 2017.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5551 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 182, 183, 184, 185, 186  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.