Teraz jest Cz, 25 kwi 2019, 11:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5240 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 171, 172, 173, 174, 175
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 21:31 
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 141
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
14 kwietnia 2019, o 21:40 Smook napisał(a):
Ile taka nowa kosztuje?


ok 700 zł za komplet na wszystkie drzwi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 16:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 370
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czy ktoś kto wygłuszał podłogę może napisać jak bardzo udało się wygłuszyć hałas od pracy zawieszenia z przodu i od opon? Materiały mam już kupione (guma butylowa i pianka 5mm) bedę się za to zabierał jak temperatura się ustabilizuje. Jestem otwarty na wszelkie rady, z których miejsc dochodzi największy hałas i czym wygłuszyć.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 17:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 786
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mi wyciszala firma
Duzo pomoglo
Podloga plus nadkola plus bagaznik plus wiele innych
W sumie wszystko poza dachem
Uzywali Kilka wartsw pianki butylowej
Mazda ma wlasnie najwiekszy halas od kol
I podwozia..ale kamyczki uderzajace o nadkola tez mnie doprowadzaly do szalu


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 18:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 370
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Samą pianką robili czy gumę butylowa też dawali ? Ja chce dać najpierw gumę, a na to piankę. Jak teraz pracuje u Ciebie zawieszenie z przodu? Słychać ciągle i czuć pod nogami delikatne wibracje?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 19:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 786
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mieli roznego rodzaju maty i pianki
W zaleznosci od lokalizacji

Auto jest cichsze ale tez sprawie wrazenie
Miekszego. Wibracji nie ma.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 19:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 370
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czyli gra warta świeczki. Wstawie foty przed i po.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
Jest:
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 08:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2105
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Oczywiście ze warto :) jest mnóstwo zdjęc z naszych realizacji w tym wątku, wystarczy się cofnąć na wcześniejsze strony i trochę poszukać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 08:44 
Amator
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam.
Panowie czy ktoś wygłuszył tylko nadkola i podłogę bez ruszania dachu i drzwi.
Jakie efekty takiej operacji . Czy koniecznie trzeba robić drzwi żeby uzyskać mniej szumów w czasie prędkości pow. 130-140 km/h.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 15:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1420
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dach usłyszysz dopiero na samym końcu; najbardziej szumią nadkoła oraz drzwi.
Moim zdaniem udział w hałasie zewnetrznym rozklada się następujaco:
Nadkola 30%
Drzwi ( każde z osobna ) 5%
Bagażnik 5%
Podłoga ze słupkami B : 20%
Szyby boczne po 5%
Dach 5%


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 16:50 
Amator
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Wygłuszałem poprzedni swój samochód Mitsubishi Lancer - tam to dopiero był jazgot. Tak naprawdę zrobienie samych drzwi poprawiło akustykę samych głośników i szum od mijanych samochodów. Dopiero zrobienie podłogi i nadkoli rzeczywiste poprawiło warunki podróżowania. Zarówno na podłogę jak i na drzwi bezpośrednio na blachy poszły maty butylowe trochę upierdliwe klejenie bo trzeba odtłuścić powierzchnię a w drzwiach tego jest . Potem pianka na kleju super się układa i umożliwia wyklejenie wszelkich zagłębień. Kombinuje w pierwszej kolejności w M6 wykleić podłogę i nadkola .Z przedstawionego wyliczenia wynika że to połowa sukcesu dopiero w drugiej kolejności dobiorę się do drzwi. Aktualnie wstawiłem pionowe uszczelki szyb drzwi od strony wew. wstawiłem opisywaną wcześniej uszczelkę między maskownicę a uszczelką szyby od zewnątrz , wkleiłem komplet dodatkowych uszczelek opisywanych na tym forum , podmieniłem uszczelki drzwi z wersji FL3 dodatkowo je podklejając na taśmie dwustronnej. Do wersji typu
,,golec" jest znacznie ciszej ale do ideału jeszcze daleko.Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 17:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 12.06.2017
Posty: 254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 kwietnia 2019, o 17:50 Riva napisał(a):
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.


To jest dobra ale ogólna odpowiedź. Wysil się i przeczytaj ten wątek chociaż od 2016 r. Nie pamiętam osoby (a było ich dostatecznie dużo), która by wyciszyła tylko podwozie i byłaby zadowolona, zwłaszcza jak mówisz o prędkościach ponad autostradowych. Na małe miasteczko, o niewielkim ruchu może to wystarczyć. Ale nie w ruchu wielkomiejskim, a tym bardziej pow. prędkości 140km/h. Pamiętaj, że pozostawiając niewyciszony dach, który najłatwiej wyciszyć, przy wspomnianych prędkościach będziesz słyszał go z potrojoną siłą (mówię o odczuciach). Siła wiatru zrobi swoje. To jest tak jak byś przed hałasem chciał uciec i wszedł do beczki, ale po chwili odruchowo sięgasz po wieko i ją zakrywasz. Tak jest z wyciszeniem kabiny.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 19:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 1420
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Po wyciszeniu prawie kompletnym ( bez dachu, bo tak naprawdę od sufitu nie szumi przy moim stylu jazdy) zastanawiałem się nad wymianą szyb kierowcy i pasażera na poliftowe czyli odrobinę grubsze. Ale odpuściłem porównujac MY2018 z moja GJ po dotyczczasowym zakresie - jest u mnie teraz tak samo cicho a przecież mam wciąż hałaśliwe Toyo na felgach. Te ciut grubsze szyby może zrobią różnicę podobnie jak wyciszenie dachu , czyli przy >>150 a ja tak nie jeżdżę.
Expertem od wyciszenia jest Mireck38 ze Słowacji- może dorzucisz parę swoich uwag?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 20:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 12.06.2017
Posty: 254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ten wątek jest jednym z największych na tym forum i ogromną kopalnią wiedzy i spisanych doświadczeń, i nie trzeba dodatkowych porad, a trochę chęci i samozaparcia. Z natury nie interesują mnie półśrodki. Praw fizyki nie zmienisz. A jeśli chodzi o szum powietrza jaki towarzyszy podróżującym z prędkościami powyżej 140 km/h (a o takich kolega Riva pisze) to w zdecydowanej większości pochodzi od tej części nadwozia, która jest powyżej maski silnika. I tak to przedstawiało wielu tu użytkowników.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 22:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1388
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
21 kwietnia 2019, o 20:41 Smook napisał(a):
Po wyciszeniu prawie kompletnym ( bez dachu, bo tak naprawdę od sufitu nie szumi przy moim stylu jazdy) zastanawiałem się nad wymianą szyb kierowcy i pasażera na poliftowe czyli odrobinę grubsze. Ale odpuściłem porównujac MY2018 z moja GJ po dotyczczasowym zakresie - jest u mnie teraz tak samo cicho a przecież mam wciąż hałaśliwe Toyo na felgach. Te ciut grubsze szyby może zrobią różnicę podobnie jak wyciszenie dachu , czyli przy >>150 a ja tak nie jeżdżę.


wedlug mojich badan, jak bym teraz robil rocznik 2013 kombi, to za 1 by zrobil dach, slupky A,B,C. Wedlug mojego ucha dach zrobil najwiekszy efekt, ale moze bez ostatnich akcii , by tego duzego efektu niebylo.
Po zrobienu dachu:
- poprawa halasu / rezonansu od kol na chraplawy asfalcie - moze u SDN niebedze takiego efektu.
- poprawa halasu okolitego ruchu - samochody, halas w tunelu, szum wiatru autostrada ......

W kombi warto okleic bagaznik, glownie wszytkie cienke blachy - podloge, boki pod szybami ( napewno kleic i pianke) .......

NO i jak sie robi dach, to jest wlasnie idealne zrobic i cala podloge ( i progi !! ) , bo musi sie rozbierat wszystkie plastiky , juz tylko fotele ze samochodu a mozna kleic podloge. Pod tylnym siedzeniem bym chyba juz nie kleil .

W drzwiach idealne komplexowo zrobic srodek drzwi ( blachy za glosnikem ) bitumen + pianka , taka co nienabierze wilgoc

ja jescze robilem tunel pod przednia szyba od strony silnika, troche mnej slychac silnik w obrotach

ps: mialem jazde z modelem 2019, ja bym tam dach chyba zrobil :)
podloga juz byla w miare o.k , jestem ciakawi jak bedze w M3 SDN z halasem od kol


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2019, 06:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.09.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Riva dawałes taśmę na uszczelkę między tymi spinkami czy obiecałes całe drzwi w przestrzeni tych otworów na spinki i na to uszczelka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2019, 12:29 
Amator
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Dawałem taśmę dwustronną piankową - RANAL 9mm próbowałem z 3M trochę kiepsko trzymała - może nie ten rodzaj .
Podklejałem uszczelkę po jej zdjęciu - niestety taśmę trzeba rozcinać co otwór na spinkę . Wklejałem taśmę od otworu do otworu. Taśma w miarę dobrze się trzyma więc nie było problemu .Spinki oryginalne ciężko się wyjmują i łamią się ich uchwyty. Kupiłem za parę groszy na allegro całe nowe komplety.Po wklejeniu taśmy wpiąłem spinki do uszczelki i montowałem dociskając do drzwi. Po paru dniach taśma wulkanizuję się i praktycznie nie do oderwania. Wcześniej kupiłem mikrogumę 6 mm z chęcią wciągnięcia jej do uszczelki montowanej na karoserii. Po kilku próbach zrezygnowałem. Nawiasem przestrzeń w uszczelce jest całkiem spora i guma 6mm nie wypełniła by jej w pełni.Potrzeba matką wynalazku w więc mikrogumę na próbę wcisnąłem w górnej części uszczelki drzwi montowanej w karoserii. Tj między uszczelkę a blachę w jej górnej części. Podniosło to oryginalną uszczelkę i efekt szumu w tej części drzwi znacznie się zredukował. Na tym etapie to chyba wszystko co można zdziałać nie wymieniając szyb.
Ps. uwaga do postu powyżej ,,mirecsk38" w drzwiach na gołą blachę idą maty butylowe - pianka jest klejona od wew. części zdejmowanej tapicerki drzwi. Przynajmniej tak robiłem kierując się radami firm wyciszających nadwozia. Pozdrawiam.

-- Dodano: 23 kwietnia 2019, o 13:29 --

Jeszcze słowo w nawiązaniu do mojego poprzedniego postu. Wczoraj postanowiłem sprawdzić co jeszcze można zrobić w sprawie uszczelek drzwi , uszczelek szyby i doszedłem do wniosku że nic co zostało już zrobione. Zaklejałem kolejno taśmą drzwi do nadwozia później dokleiłem paski taśmy szyba - drzwi i tak naprawdę żaden ten zabieg nie poprawił akustyki auta.
Pozostają maty na podwozie nadkola drzwi i dach oraz nadzieja że wakacyjne podróżne nie będą okupione kolosalnym zmęczeniem i bólem głowy. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2019, 10:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2105
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Czy komuś może zostało ok 0,5 m uszczelki typu Z - takiej jak w tym zestawie ?
https://pl.aliexpress.com/item/For-Mazd ... 3c00pSmGND

tyle właśnie mi zabrakło i w trzecim aucie mam zrobione tylko jedne drzwi :(


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2019, 13:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.09.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Riva ja wczoraj podkleiłem moją uszczelkę taśma dwustronną dociskając ją jak tylko się dla do drzwi. Dziś przejechałem sie i przy 160 może jest troszkę lepiej. Chce tylko dodać że mam nowa uszczelkę tyle ze do FL1. Myślę że uszczelka z najnowszej wersji może jeszcze polepszyć efekty. Ogólnie mam wygłuszone w aucie wszystko za wyjątkiem tylnych nadkoli i dochodzę do wniosku że teraz największy problem to szyby. Poważnie zastanawiam sie nad wymiana szyby czołowej na akustyczną oraz bocznych przednich, ale jeszcze chyba do tego nie dorosłem, bo nie wiem czy to faktycznie coś da. Ilekroć wsiadam i jadę q7 mojego ojca i później przesiadam się do madzi, utwierdzam się w przekonaniu że fabryki nie poprawię i że jest to walka z wiatrakami:)


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2019, 14:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7785
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
24 kwietnia 2019, o 11:12 slawek napisał(a):
Czy komuś może zostało ok 0,5 m uszczelki typu Z

Mi coś zostało, ale ile to muszę sprawdzić. Jeżeli możesz kilka dni poczekać, to będę wiedział na 100%.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2019, 15:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2105
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tombien - Jasne poczekam :) dzięki


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5240 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 171, 172, 173, 174, 175

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.