Teraz jest Wt, 25 cze 2019, 20:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 20:30 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Mam wersje sky energy automat czyli kiera bez łopatek. Pytanie czy jak zakupie kierownice z łopatkami to podejdzie pluh&play? Czy trzeba je jakoś aktywować?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 cze 2018, 13:51 
Świeżak
Offline
Od: 22.05.2018
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ciekawe pytanie. Jestem aktualnie na etapie "wybielania" wnętrza mojej M6 :)) Odpowiedź trochę by mi pomogła w opracowaniu strategii zmiany koloru i wyglądu kierownicy :)

_________________
Oby do przodu...
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 cze 2018, 14:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
http://forum.mazda6club.com/interior-ex ... uring.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 14:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Podepne się pod temat ;) czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą te dwa przyciski? W mojej kierownicy takich nie ma, a chce zmienić na ten model właśnie, z łopatkami. Chyba powinno działać?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:30 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aktywny tempomat?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 475
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U nas jest to chyba pod jednym przełącznikiem "mode", zmiana trybu tempomat aktywny/ogranicznik predkosci. Jakoś tak, instrukcji nie czytałem a z ogranicznika nie korzystam. Mozliwe, że piszę głupoty :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:38 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To jet kiera z 2016 roku, z wersji SkyPassion 2.5 bądź 2.2 d.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie tylko 2016, bo ja mam taką w 2015. Jeden to włączenie/wyłączenie tempomatu, drugi to włączenie/wyłączenie limitu prędkości.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:45 
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 5019
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i się zgadalismy :)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
W opisie aukcji stało lift 13-15, Cos namieszane ale lift raczej na pewno. Moja wersja to lift 2015, wersja podejrzewam skyenergy? W każdym razie automat bez łopatek, i bez tych "chromowanych" wstawek na kierownicy. Widzialem taka w innej wersji i mi się spodobała.. chyba powinno pasować?

Dzięki za odpowiedzi chłopaki, już wiemy do do czego jest :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 15:20 
Amator
Offline
Od: 04.01.2019
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
A wiecie dlaczego na łopatce z prawej strony jest obok plusa(+) napis OFF?
Co można wyłączyć tą łopatką?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 15:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1023
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sterowanie łopatkami wyłączysz :D
Przy D jak włączysz to możesz właśnie w ten sposób wrócić do automatu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 21:03 
Amator
Offline
Od: 04.01.2019
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Ale żeby sterować łopatkami nie trzeba ustawić skrzyni na M? Żeby wyłączyć łopatki trzeba przytrzymać ta z napisem Off czy jak? Pojedyncze naciśnięcie zwiększy bieg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 21:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 12.06.2017
Posty: 301
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pierwsze naciśnięcie którejkolwiek łopatki przełącza na manual. Żeby wyłączyć łopatki trzeba przytrzymać tą z napisem Off przez 2-3 sek. Na wyświetlaczu pojawi się wtedy "A" co ozn. tryb automatyczny.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 22:23 
Amator
Offline
Od: 04.01.2019
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Ok dzięki muszę przetestować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sty 2019, 14:11 
Świeżak
Offline
Od: 03.09.2016
Posty: 18
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
11 stycznia 2019, o 21:42 dropt07 napisał(a):
Pierwsze naciśnięcie którejkolwiek łopatki przełącza na manual. Żeby wyłączyć łopatki trzeba przytrzymać tą z napisem Off przez 2-3 sek. Na wyświetlaczu pojawi się wtedy "A" co ozn. tryb automatyczny.


Dodam tylko że nawet jak nie przytrzymasz na off to i tak wejdzie w tryb automatu po ca. 15-30 sekundach. Nie mierzylem czasu ale tak działa. Ja nigdy ie przekładam dźwigni gdy chce korzystać z łopatek właśnie dlatego że wtedy mam pewność powrotu do automatycznego trybu. A łopatki sa bezcenne podczas jazdy w górach do hamowania silnikiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 17:34 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Koledzy takie szybkie pytanie odnośnie łopatek. Tak jak wspomniałem mam wersję sky energy bez łopatek zakupiłem kierownice z łopatkami. Auto odstawiłem do serwisu na lakierowanie elementu i przy okazji poprosiłem o wymianę kierownicy. Niestety dzisiaj pan oddzwonił że nie można jej zmienić bo stwierdzili że ta która chcę wstawić ma łopatki a moja nie i że ta nie pasuje. Powiedziałem że to nie mozliwe,powiedział że jeszcze to sprawdzi i oddzwoni ale tego nie zrobił. Potrzebuje pomocy jak to zrobić bo auto stoi tylko do piątku u nich a później za bardzo nie mam komu tego zlecić.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 19:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Coś się wyjaśniło z montażem kierownicy z łopatkami? Koniec końców udało Ci się ją zainstalować?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 20:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Serwis niestety mnie olał,a na tą chwilę niestety nie mam czasu się tym zająć. Gdzieś kiedyś wyczytałem że jest to niby plug&play ale teraz już nie wiem czy serwis ściemniał czy miał racje.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 18:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Panowie czy ktoś kto dokładał łopatki lub zakładał kierownice z nimi może pomóc w tym temacie?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 kwi 2019, 12:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.06.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
Wczoraj u siebie w Mazda 6 2013 Sky Energy wymieniłem kierownicę na taką z łopatkami z wersji po pierwszym lifcie i działa bez problemów. Polecam bo jest mega frajda z używania łopatek.


Ostatnio edytowano Śr, 10 kwi 2019, 12:50 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 kwi 2019, 17:34 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Wymienialeś sam? Wszystko pasowało bez przeróbek? W serwisie mówili, że trzeba jakieś czujniki skrętu ustawić itp...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Śr, 10 kwi 2019, 17:34 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 08:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.06.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
Tak, wymieniłem sam. Naprawdę nie ma w tym nic trudnego. W necie znajdziesz instrukcję jak i gdzie nacisnąć aby wyciągnąć poduszkę z kierownicy i odłączysz dwie kostki (oczywiście przy odłączonym aku). Do odkręcenia kiery musisz mieś klucz nasadowy 21. Następnie włożysz kierownicę z łopatkami, podłączysz te same dwie kostki w swoje miejsce, wciśniesz poduche, podłączysz aku i wszystko działa. Cieszysz się z nowej funkcjonalności ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 08:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Dzięki bardzo za odpowiedź. Czyli rozumiem że nie trzeba żadnych kątów kiery ustawiać?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 09:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.06.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
Nie trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 09:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Super

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 14:09 
Świeżak
Offline
Od: 22.05.2018
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Właśnie zainstalowałem sobie łopatki do kierownicy.
Sprawa dosyć prosta - w moim przypadku kupiłem używaną kierownice z łopatkami od modelu z aktywnym tempomatem.
Ponieważ miała inne przyciski na kierownicy , przełożyłem do swojej tylko łopatki i wiązkę elektryczną
( która ku mojemu zaskoczeniu oprócz dodatkowych kabelków do łopatek, niczym nie różniła się od wiązki w mojej )

I teraz dla potomnych :))
W moim przypadku po założeniu zmodyfikowanej kierownicy pojawiły się błędy SCBS i AFS ..
Dwa dni kombinowałem co mogłem spierniczyć :)) I udało się, naprawiłem.
Już tłumaczę, podczas zdejmowania kierownicy oznaczyłem sobie markerem jej położenie.
Ale widocznie w momencie kiedy zabrałem ją z samochodu, zwijak kierownicy przy kolumnie
musiał się samoczynnie obrócić. Podczas montażu po prostu obróciłem zwijak i założyłem kierownicę.
Nie zwróciłem uwagi na to w którą stronę się obrócił ( bo tego nie widziałem ) i finalnie się okazało że założyłem go o 360 stopni obróconego.
Jak do tego doszedłem ? Zacząłem przeglądać internet, czytać o kierownicach i gdzieś na forum BMW natknąłem się na
temat o znaczniku w zwijaku - który trzeba ustawić. I u nas w Mazdach jest taki znacznik. W samym zwijaku jest małe okienko,
podczas obracania zwijakiem w odpowiednim położeniu w tymże okienku pojawia się żółty znacznik.
Więc kierownica musi być zainstalowana tak że 1. ślad markera musi się pokrywać, 2. w okienku musze mieć znacznik.
Ot cała filozofia. Mam nadzieję że czytelnie opisałem, a może komuś oszczędzę niepotrzebnych emocji po wymianie kierownicy :)))


Pozdrawiam
Nif.

_________________
Oby do przodu...
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.