Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 12 lut 2019, 12:24 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
10 lutego 2019, o 23:31 dropt07 napisał(a):
Dzięki. Zastanawiam się czy zadbać przed czy po gwarancji. Jeszcze nie wymieniałem modułu.


Jeżeli masz gwarancję, to może Tobie uznają. U mnie poprzedniemu właścicielowi to uznali, pierwsze lusterko w 2015, a drugie rok później. Jedynie gwarancja przedłużona tego nie obejmuje. W 2018 miałem wymieniany ponownie mechanizm lusterka, a teraz drugie szwankowało. Nie będę im płacił ino za wymianę co dwa lata, lepiej sprawdzić samemu czy da się naprawić. Jeżeli by gwarancja tego nie obejmowała to bym przeprowadził konserwację, pewnie i tak raz na parę lat będzie trza powtarzać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lut 2019, 16:00 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.06.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
witam. U mnie po sciągnieciu wkładu wnętrze było o dziwo czuste i suche......a Mazde kupiłem z lekko przetwrtym lusterkiem....i okazało sie, że cała obudowa lusterka troszke sie odgięła i mechanizm napotykał opór na plastikach. Wystarczyło delikatne odgięcie całości i wszystko smiga az miło:):):)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lut 2019, 00:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, moje prawe lustro, ma jakieś objekcje/problemy do prawidłowej pracy, do rozkładania się... hehehe
Dodam, że mam nowe "poprawione" (poza fabrycznymi) oba, lewe i prawe mechanizmy, od..., hmmm... od lipca 2018r?
Poczekam na serwis w czerwcu, podejrzewam bądź postaram się, aby wymienili mi od razu następny komplet (lewy i prawy).
Ponieważ na fabrycznych był podobny objaw jak teraz...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 mar 2019, 19:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.04.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
A u mnie jakiś ku...s rozłożył lusterko- nie wiem po co, jak miałem złożone. Teraz się nie składa i nie rozkłada. Z pierwszego postu wnioskuje, że mam tryb do wymiany. Czy ktoś wie:
1.jaka jest średnica na zew i wew,
2. ile ma zębów,
3. jaka jest wysokość


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2019, 13:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.04.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czy silniczek do składania lusterek można wymienić z zewnątrz, poprzez demontaż tylnej osłony lusterka?
Czy silniczki między sobą się różną jeśli lusterko wyposażone jest w system RVM?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 08:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
U mnie znów powrócił problem z rozkładaniem/składaniem prawego lusterka. Problem pojawił się po ostatnim umyciu auta, a myte zawsze tak samo. Wygląda trochę jakby czasem silniczek nie miał siły albo miał przerwy w dostawie prądu. Po paru dniach zaczęło znów normalnie pracować, ale raczej zdecyduje się na wymianę mechanizmu. Tylko się zastanawiam czy nie wymienić samej wiązki. Mógł ulec uszkodzeniu przewód, a tego się nie zobaczy. A to lusterko już było naprawiane w 2015/2016




6 maja 2019, o 14:35 robson87 napisał(a):
Czy silniczek do składania lusterek można wymienić z zewnątrz, poprzez demontaż tylnej osłony lusterka?


Jakaś szansa jest wymiany silniczka przy demontażu zewnętrznej obudowy, ale jest mało miejsca, żeby odpiąć wszystkie te zaczepy obudowy z mechanizmem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 09:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jeśli zatrzymuje się w połowie to właśnie problem z dostawą prądu. Jest uszkodzony przewód, rośnie opór i elektronika odbiera to jako opór silniczka (całkowite rozłożenie/złożenie).

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 09:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niekoniecznie już przetarty przewód, ponieważ brak poboru prądu nie zwiększa jego oporu.
wystarczy ogólny opór z zanieczyszczenia wewnątrz podczas składania, i już sterownik będzie odcianac napięcie z powodu zwiększonego poboru prądu na silniczku.
Trzeba będzie kiedyś sprawdzić jaki dokładnie element za to odpowiada i zmienić go na mocniejszy, aby wreszcie silnik nie był odcinany od napięcia.
Tak myślę że tak jest, bo nie za bardzo mi się myśli że jak mechanizm staje w miejscu, to ma opór tylko z samego zanieczyszczenia, brudu itp. Ponieważ, jeśli nie byłoby zabezpieczenia elektronicznego, silnik spalił by się w moment.

Ja już przestałem używać automatu, jedno już umarło, drugie w połowie jeszcze żyje, czekam do zakończenia gwarancji. Dostanę wtedy oba nowe, i sam biorę robotę w łapy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2019, 16:48 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Dziwnie że po 2-3 dniach od mycia lusterko zaczęło normalnie chodzić, płynnie, bez opóźnienia względem drugiego. Nie chce mi się wierzyć, że w tak krótkim czasie od czyszczenia zrobił się taki brud by powodował zacinanie się mechanizmu. Wygląda jakby wilgoć powodowała zakłócenie działania elektroniki.

Podczas pierwszego rozebrania, sam mechanizm w puszcze nie był brudny, o dziwo było czysto, ale jednak coś przeszkadza. Jutro najwyżej jeszcze raz rozbiorę to lusterko (szkoda wydawać od razu z ok. 500 zł mechanizm +wiązka), ale przed demontażem umyję samochód, może resztki wody mi podpowiedzą co się dzieje. Teraz również przeczyszczę styki złączek (o których poprzednio zapomniałem). Może też się skonsultuję z elektromechanikiem. Jeżeli problem będzie powracał to wtedy ino wymiana.

Trochę jest do robienia w tej Madzi:
- puszczające uszczelki (efekt niedomkniętej szyby, będzie trza wdziać m.in. sznur gumowy, dokleić uszczelkę "P" przy słupku B),
- falująca maska (prawdopodobnie uszczelka na podszybiu niedomaga),
- położenie lakieru ochronnego,
- wyciszenie wnętrza.
Ale na samą mechanikę nie mogę narzekać, jest dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2019, 17:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możliwe że to sama elektronika, bądź przewody bądź wilgoć ogólnie pisząc, prowadzi do problemu.
Możliwe że właśnie tak jest, trzeba postawić jakąś konkretną diagnozę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2019, 20:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
U mnie problem zaczął się z lewym. Właśnie tak do połowy dochodziło, najczęściej po myciu. Po czasie się składało, ale dużo wolniej niż prawe. Udało mi się naprawić po gwarancji dzięki dobrej woli ASO. Wymieniony został mechanizm i lusterko chodzi super, cichutko i nawet teraz szybciej niż prawe. Nie jest to zatem problem z wiązką. To mechanizm dostaje po tyłku od wilgoci i po jakimś czasie zaczyna szwankować. Ale widzę, że znów jakieś ciekawe teorie powstają :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2019, 23:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
9 czerwca 2019, o 21:22 Pablos napisał(a):
Ale widzę, że znów jakieś ciekawe teorie powstają

No to jak to jest ze mechanizm raz dziala a raz nie. Mechaniczne rzeczy jak padaja to raz a dobrze ;)
Jesteś pewien że mechanizm ci wymienili ? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2019, 05:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jestem pewien, ponieważ już było słychać z jakim oporem stary mechanizm działa. Tego nowego prawie nie słychać. Zresztą widziałem co jest wymieniane. Wilgoć dostaje się do środka i taki tego skutek. Także sama wymiana to nie wszystko, trzeba to też zabezpieczyć na przyszłość. A z mojego doświadczenia to właśnie mechanika lubi padać powoli, elektryka zazwyczaj wysiada konkretnie. A przy naprawie trzeba zdemontować lusterko, rozbierając drzwi, inaczej raczej się nie da.
Zresztą, kolega Nifares opisał to elegancko na poprzedniej stronie, więc po co drążyć temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 cze 2019, 21:47 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Skończyłem rozbiórkę oraz montaż po raz drugi. Wiązka jest w porządku, przekazuje moc na silniczek (nie ma przerwy w dostawie prądu). Sam silniczek na tej wiązce bez obciążenia pracuje jak szalony, nie zwalnia (w ręku nie da się utrzymać). Zatem mechanizm jeszcze raz spryskałem oczyszczaczem hamulcowym (prawie cały pojemnik). Następnie spryskałem porządnie smarem konserwującym Wurtha (coś jak WD40, lecz mniej łapie brudu) i zostawiłem go na noc. Następnego dnia jeszcze raz spryskałem smarem Wurth i nadmiar wylałem. Potem zalałem mechanizm białym smarem Boll. Lusterko zmontowałem. Niestety po rozruszaniu nadal ma zacięcie w jednym punkcie ale tylko przy rozkładaniu. Jeżeli bardzo delikatnie przez ten punkt pomoże się palcem lub wykona się na ułamek sekundy operację zamknij/otwórz to otwiera się do końca. Mechanizm pracuje cicho. Posiada może drobne opóźnienie rzędu niecałej sekundy w porównaniu do drugiego lusterka. Z każdym użyciem troszkę spadało to opóźnienie (widać że smar się rozchodzi).

Zębatki nie miały żadnych wykruszeń, może to być wina silniczka (w co mi się za bardzo nie chce wierzyć ze względu na jego testy) lub tego ślimaka w puszcze mechanizmu. Nie rozbierałem go, ma ten pierścień blokujący, miałem obawy że potem go nie złożę. Ślimak sprawiał wrażenie zapieczonego (choć już go w lutym czyściłem i smarowałem, może za słabo :idea: ), porównałem go teoretycznie z uszkodzonym mechanizmem z poprzedniego lusterka (pochodzącego od strony kierowcy). W tym "uszkodzonym" podstawa przegubu (ślimaka) płynnie się obracała, a w tym zacinającym się szło to z bardzo dużym oporem (wręcz nie można było obrócić go ręką). Po tym aktualnym smarowaniu pracuje z mniejszym oporem ale widać że jeszcze coś mu dolega. W puszcze z mechanizmem nie widziałem wody po ostatnim myciu, od góry się nie dostaje (oryginalna uszczelka silikonowa mocno dociska do rantu obudowy). Mam podejrzenie że więcej wilgoci wchodzi w miejscu przegubu mechanizmu i go zaciera. Poobserwuje jeszcze parę dni ten mechanizm, ale pewnie i tak czeka mnie jego wymiana (ok 300 zł. bez robocizny) :/ W lutym po nasmarowaniu, mechanizm zaczął w pełni poprawnie działać dopiero po kilkunastu użyciach.

P.S.
Wolę wpierw próbować pogrzebać niż pójść na łatwiznę i "inżynierom" mazdy lub ASO oddawać kasę co 2-3 lata. ASO już wymieniało mi mechanizm w lewym lusterku. Po ich robocie drga mi wkład lusterka (typowy objaw jak w lusterku made in china) przy prędkościach autostradowych (też muszę to obadać, może nie dokręcili jakiś śrubek). Oczywiście oni nie widzą swojej winy, wszystko dobrze wykonali... A nuż ktoś wpadnie na forum na pomysł jak jeszcze to trochę poprawić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 cze 2019, 23:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
A ja mam inne pytanie. Moje lustro niestety padło już na amen i nie działa składanie. Czy Lusterko na 10 pin czyli tyle ile mam teraz, będzie pasować również od Mazdy 3 bądź Cx5? Patrząc na zdjęcia wydają się identyczne. Może ktoś z Was potwierdzić mi to info? Moge mieć b dobrych pieniążkach właśnie z 3 przed FL.

Bardzo proszę o info


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 cze 2019, 18:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
I jeszcze jedno, macie jakiś patent na założenie tej obejmy na sprężyne? Z rozebraniem nie było problemu, a w drugą stronę już 2 dzień walczę i nix

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

-- Dodano: 23 czerwca 2019, o 19:34 --

Udało mi się wszystko złożyć jak trzeba. Niestety pomimo wyczyszczenia całego mechanizmu, przesmarowania dokładnie każdego elementu, dalej jakby lustro nie ma zbyt siły na działanie. Chodzi wyraźnie wolniej od prawego oraz co 2 rozkładanie zaczyna stawać:(

Jednak trzeba chyba dokonać zakupu nowego..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 20:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Czy może ktoś mi powiedzieć czy jest oddzielny bezpiecznik do grzania lusterek?
Zakupiłem auto z USA i to że nie jest składane automatycznie to nie problem choćby się przydało. Ale problemem jest grzanie a raczej jego brak. Nie mam pomysłu czy jest to po prostu uszkodzone czy w ogóle brak na wyposażeniu. Pomyślalem, że może jest jakiś bezpiecznik od tego? Aczkolwiek w instrukcji nie widzę. Ewentualnie jakaś rada co z tym fantem zrobić? Czy da się zidentyfikować jakoś po numerze czy jest ono wyposażone w spiralę grzewczą?
Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sie 2020, 18:50 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Nie wiem czy jest dodatkowy bezpiecznik, może jest sprzężony z włącznikiem ogrzewania tylnej szyby, bo dopiero jak się je włączy to idzie grzanie na lusterka.

Może i lepiej jak nie masz składania z automatu mi teraz wytrzymało 1,5 roku i idzie na gwarancję (tak to bym sam rozebrał). Jak jest sucho to normalnie działa, ale jak są większe opady czy jak umyje się auto to się zawiesza. Przeczyszczone lusterko lepiej działa od młodszego, chociaż jemu też jeszcze bardzo rzadko, ale zdarzy się zawiesić. Szkoda tylko, że gwarancji nie przedłużają na wymieniany mechanizm, ciągle by ich się odwiedzało ^^ Trzeba jeszcze ASO pilnować przy wymianie aby dokręcali starannie śruby (szczególnie łączenie wkrętami mechanizmu ze statywem z żeliwa) inaczej jest problem jak pisałem we wcześniejszych postach.

-- Dodano: 2 sierpnia 2020, o 19:50 --

Mając dość czyszczenia - 3 razy - wymieniałem mechanizm lusterka od strony pasażera. Od strony kierowcy mechanizm został wymieniony jeszcze na gwarancji, gdyż poprzedni wytrzymał zaledwie 1,5 roku :mad: Dlatego teraz kiedy się jest na urlopie to chciałem przeciwdziałać temu zjawisku. Zapewne by zaczęło się zacinać na wiosnę ^^

Więcej szczegółów na 3 stronie
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=8454&start=60


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 wrz 2020, 15:27 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Dzięki za porady, naprawiłem i działa.
Dodam wskazówki od siebie:
1. Najlepiej zacząć od kupienia zapasowych zatrzasków do tapicerki, bo raczej jakiś pęknie przy zdejmowaniu.
2. Zatrzaski kopułki lusterka (te podwójne) najlepiej podważyć wkładając dwa śrubokręty na raz, ale muszą być bardzo cienkie. Gruby odegnie jeden zatrzask za mocno i zablokuje możliwość odgięcia drugiego.
3. Przy składaniu mechanizmu trzeba zwrócić uwagę na pozycję tej dużej plastikowej tulei bo da się ją włożyć obróconą o 180° i wtedy całe lusterko będzie w złej pozycji względem samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 10:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.07.2019
Posty: 16
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: podlaski
Pod kleje się pod wasz post.
Witam serdecznie.
Niech mi ktoś doradzi co może być przyczyną ciągłej pracy silniczka lusterka, nie wiem czy zamawiać nowe czy może da się z tym coś zrobić samemu.
Otóż lusterko od strony kierownika przestało mi się składać i rozkładać (gdy pomagam ręka to jest ok i nawet się blokuję tak jakby automat to zrobił) drugie działa.
Co ciekawe, silnik pracuje cały czas, wyłącza się po wyłączeniu auta czyli po odcięciu prądu.
Gdy odpalam auto silnik lustra też zaczyna pracować ale lusterko jest zablokowane, dopiero jak przekręcę guzik który otwiera lusterka, mogę popchnąć lustro aby je otworzyć.

Z góry dzięki za wskazówki.

Ps. Mazda 6ka sedan, 2017r

Envoyé de mon HD1913 en utilisant Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 15:17 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Zapewne któryś z elementów mechanizmu się uszkodził. Wyłamane zęby ślimacznicy, lub wyrobione gniazdo na oś silnika w ślimaku (tam oś jest ścięta s jednej strony a ślimak na nią luźno wchodzi).
Inne opcje to pęknięcie tej dużej sprężyny albo zeskoczenie podkładki zaciskowej trzymającej sprężynę, ale obie są bardzo mało realne.
A słychać przeskakiwanie w czasie kiedy silnik działa, czy tylko sam dźwięk silnika? Bo jeśli przeskakuje to może wyłącznik krańcowy nie reaguje (on chyba jest nadprądowy, przynajmniej tak mi się wydaje).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 cze 2021, 14:39 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.07.2017
Posty: 47
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
22 września 2020, o 11:18 MichalBelgia napisał(a):
...co może być przyczyną ciągłej pracy silniczka lusterka...


pewnie już nie aktualne ale dzisiaj to przerabiałem więc zostawię dla potomnych.

powodem jest brak oporu na którymś z plastikowych elementów.
W moim przypadku wyrobiło się gniazdo osi zębatki i nie przekazywała dalej napędu.
Wydrukowałem sobie nową ;) tu projekt: https://www.thingiverse.com/thing:4124142

Jak nie macie to możecie zamówić na ali, jest tego pełno:
https://www.aliexpress.com/item/1005002559854070.html

A tu dobry filmik, pokazujący cały proces naprawy:
https://www.youtube.com/watch?v=Z5nx1SMbJHE
https://plastik-avto.ru/collection/remk ... rkal-mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 paź 2021, 15:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.10.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
hej,

i moja 6stka ma ten problem. Możecie polecić fachowca z Krakowa i okolic który nie będzie chciał wymienić całego lusterka? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 paź 2021, 13:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jest jeszcze jeden element wprost odpowiedzialny za cały ten bajzel. W moim przypadku w puszce na silnik oraz przekładnię było sucho i bez oznak korozji. Natomiast problem powodował mechanizm ślizgowy, do którego jest dostęp po wycięciu sprężyny oraz tulei. Trzeba to wymyć i dobrze nasmarować. Posłużę się zdjęciem @mario2011, 2 blaszki zaznaczone czerwoną strzałką:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sty 2022, 21:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
potwierdzam uwagę @Jumper5, do której dodam jeszcze drugą stronę tego mechanizmu, tzn. od strony koła zębatego współpracującego ze ślimakiem. Na załączonym zdjęciu oznaczyłem miejsce, w którym widoczny jest niewielki ślad korozji. W tym miejscu znajduje się koło zębate, które od góry dociskane jest sprężyną. Pomimo silnego docisku i niewielkiej szczeliny od dołu tego mechanizmu (tam, gdzie występuje metalowa podkładka, o której napisał @Jumper5), napór powietrza podczas jazdy z dużą prędkością zapewne wtłacza w te okolice wilgoć (deszcz, po myciu auta, itp.).
IMG_970821.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2022, 14:29 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2019
Posty: 31
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: podkarpacki
Witam. A powiedzcie czy ktoś z was wie jak wypiąć wtyczkę sterowania szkłem w lusterku ?
Bo to jest taka szeroka wtyczka, ale nie widać czy ma jakieś zaczepy blokujące czy coś w tym stylu, chyba że wystarczy podważyć dwoma cienkimi śrubokrętami, ale bałem się to uczynić aby czegoś nie uszkodzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2022, 16:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Masz na myśli wtyczkę przy tapicerce drzwi? Ten główny przewód (sterowanie położeniem lusterka, ogrzewanie oraz ewentualnie sygnalizacja pojazdu w martwej strefie) wypinasz przyciskając plastik w okolicach dłuższego boku wtyczki. Jeśli jednak chodziło ci o złącze do zasilania sygnalizacji pojazdu w martwej strefie to użyj małego płaskiego śrubokręta i lekko po wsunięciu w szczelinę podważ wtyczkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2022, 08:55 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2019
Posty: 31
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: podkarpacki
Nie, chodzi mi o tą wtyczkę zaznaczoną strzałką na foto, to jest wtyczka w lusterku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2022, 11:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Jasne, masz inny typ lusterka. Jeżeli zależy Ci na demontażu mechanizmu składania lusterka do zobacz, może jest to możliwe bez wypijania tego złącza, o którym wspominasz. Należałoby wypiąć kabelki od zasilania silniczka składania lusterka (złącze znajduje się pod gumową zaślepką) a następnie przeciągnąć całą wiązkę poprowadzoną przez otwór w mechanizmie zamykania lusterka. Na koniec masz uwolniony mechanizm bez konieczności wypijania tego złącza sterowania położeniem szkła lustra. Ja bym tak spróbował patrząc na załączone przez Ciebie zdjęcie. Oceń sam czy ma to sens.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 21:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Witajcie Panowie,
Mam ten sam problem z moją mazdą.
Pomimo świetnej fotorelacji z naprawy trochę się obawiałem rozbierać to wszystko sam. Dla takich strachliwych jak ja podsyłam filmik na YT gdzie koleś robi to samo.
https://www.youtube.com/watch?v=U88sKxOYXkg

Jest jeszcze jeden filmik na którym autor naprawia problem tylko psikając WD-40. Jestem do tego mało optymistycznie nastawiony, ale chyba przed rozebraniem całych drzwi spróbuję jeszcze tą metodę. Raczej nie zaszkodzi. A jak nie pomoże to trzeba będzie się pobawić i rozebrać cały mechanizm :)
https://www.youtube.com/watch?v=bT_EdbUetDE


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.