Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 20:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam
Odświeżę temat, Pragnę się upewnić czy któryś z was zamontował sobie hak poza ASO i nie wpłynęło to na gwarancję?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 21:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja mam zamiar przed wiosną - autohak lub steinhoff prawdopodobnie. Na razie rozeznanie cenowe robiłem haków o przyzwoitych opiniach:
- Autohak słupsk 650zł
- Steinhoff 850zł
- wiązka 13 pin z modułem 250 (jeśli hak ma nie służyć przyczepie z oświetleniem z wstecznym światłem na przyczepie wystarczy 7 pin - coś połowę tańsza)
- montaż 200-400zł
Oba haki - automaty z tym że jeden poziomo wypinany, drugi pionowo - pojęcia nie mam jaka to różnica praktyczna ?

Co do gwarancji coś często ten wątek ostatnio tu się pojawia - że jak coś zrobisz sobie w aucie to gwarancja odleci. Jakaś psychoza normalnie czy co ? jest na sali ktoś komu _faktycznie_ odmówiono jakiejś naprawy gwarancyjnej przez montaż czegokolwiek w _swoim_ aucie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 gru 2015, 08:13 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Andrzejsr, różnica w wypinaniu jest taka, że przy pionowym nic nie wystaje spod zderzaka, a przy poziomym widać gniazdo.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 kwi 2016, 22:42 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Też sie do tematu podłącze....z tego co pytałem handlowca w aso to po cichu mi powiedział...."montuj pan hak jaki pan chcesz, ale wiązke lepiej kupic w serwisie, a droga jest"
ciekawym jak to w końcu jest, bo jakoś nie mam chęci płacić im 3k za głupi hak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 19:41 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Mazda jak kazdy producent daje swoje logo na czyjes haki, jak ktos chce przeplaca. Hak wez steinhoff (550-1100zl), kabel kupujesz firmy Jaeger (13 pin jaeger 21120515, 7 pin jaeger 21120515, ok. 400zl) i tez po sprawie. OK mam inna generacje, ale aso tez swoje chcialo za hak (900 euro staly, 1100 zdejmowany <hahaha> a mi wyszlo ułamek tej kwoty). pozdr


Ostatnio edytowano Cz, 21 kwi 2016, 19:54 przez schildkroete, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 19:49 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Dzieki bardzo za info :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 19:54 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Sprawdz sobie wszystkie numery bo ja nie wiedzialem czy masz sedan czy kombi. Na stronach producentow ktorych wymienilem sa katalogi. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 08:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja tam wziąłem gratis przy zamówieniu... używam 2-3x na rok i jakbym miał płacić choć tysiąc to pewnie było by mi szkoda....

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 10:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
rraadd napisał(a):
Też sie do tematu podłącze....z tego co pytałem handlowca w aso to po cichu mi powiedział...."montuj pan hak jaki pan chcesz, ale wiązke lepiej kupic w serwisie, a droga jest"
ciekawym jak to w końcu jest, bo jakoś nie mam chęci płacić im 3k za głupi hak


ja mam właśnie dziś montowany , pojeżdżę to powiem, a jeździć z jego wykorzystaniem zamierzam dość sporo.
Ale z wiązkami robiłem rozeznanie to co mi wyszło:
- są 13 pin i 7 pin - te pierwsze gdy np. lawetę czy większą przyczepę holujemy - ze światłami cofania itd, z własnym prądem itd.
- jest jakiś "moduł" co ma działać tak, że nie pobiera powiedzmy prądu z kabelka żarówki jak to się kiedyś robiło , ale ten prąd z żarówki np. stop daje sygnał do modułu, on dopiero puszcza właściwy prąd na stop przyczepy
- coś tam z czujnikami parkowania robi jeszcze (przypuszcza - dezaktywuje)
- hak zamówiłem fmy Auto Hak Słupsk - najtańsze z tych przyzwoitych, od sprzedawcy duuuużo haków i wiązek sprzedającego który te wiązki dobiera tak aby nie mieć zwrotów i te rzekomo nie mają .
- sprzedawca na allegro 'ace-gerlach' , wiązka u niego 240zł 13 pin, hak automatyczny poziomy 650zł. Ceny montażu są mocno zróżnicowane (wg instrukcji haka 2 roboczogodziny) , od 200 do 800zł, w ASO chyba jeszcze więcej, odpadło od razu.

Aha - to cholernie ciężkie żelastwo >25kg !!!

Aha drugie - nie automatycznie wypinany tylko odkręcany to już w ogóle tani jest, jakbym miał 2-3 razy na rok używać , a jednocześnie nie dostał automatu gratis jak grzesiolek ;) , to brałbym zwykły i tylko gdy trzeba przykręcał, to tylko 2 śruby. Cała konstrukcja jest ta sama, tylko sposób mocowania samej końcówki inny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 07:39 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 240
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Będę montował hak do GJ kombi. W serwisie powiedzieli mi 2800 z montażem. W zawierciu jest Pan który montuje haki od 20 lat i powiedział mi ze za hak z montazem zapłacę ok 850zl. Różnica spora. Czy ktoś moze montował tam hak? Ile kosztuje taki montaż poza ASO ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 11:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Olej ASO z ich wymysłami.
Montowałem ok miesiąc temu : hak f-my AutoHak ze Słupska (wszystko idealnie pasuje) + wiązka od tego samego sprzedawcy, tu szczegóły (montaż 400, hak automat poziomy 650, wiązka 250) wszystko sprawdzone - ciągnę tym 1400kg. :

viewtopic.php?f=46&t=1968&start=30

edit - a jak masz u jednego doświadczonego montaż + hak to się nie zastanawiaj, pewnie bierze dużo to ma na same haki lepsze ceny, a ta moja cena 400 za montaż to jedna z wyższych jakie mi podano, od 200 się zaczynały.
Tylko dopytaj o rodzaj haka - czy i jaki automat - jak poziomy to widać , jak pionowy to nie widać, trochę droższy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 21:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 240
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Hak proponował mi tez z autohak ze słupska. Wiązkę chyba wezmę normalna a nie dedykowana. No i nie automat tylko na dwóch śrubach 19. Raz lub dwa razy w roku mogę je odkręcić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 21:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wiązkę ja u tego z Chrzanowa kupowałem, też uniwersalna, tyle że 13 pin z jakimiś modułem . Jak wystarczy Ci 7 pin to jeszcze tańsza (brak wstecznego zdaje się , generalnie - większa przyczepa : 13 pin, jakieś rowery itp. drobiazgi : 7 wystarczy).
I jak najbardziej jak 1-2-3 razy w roku to na śruby. Wtedy hak coś 300zł lub jeszcze mniej. A trzyma i holuje tak samo. Jak gość ma doświadczenie to lepiej niż ASO to zamontuje wszystko.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 21:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Mnie by osobiście wkurzało, jakbym za każdym razem spoglądając na tylny zderzak widział mocowanie haka. Przy oryginale nic nie widać, chyba, że się zaglądnie pod zderzak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 22:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie przy oryginale (bo mazda nie produkuje haków, tylko salony kupują od producenta haka - być może też masz Autohak Słupsk? lub Thule, lub Steinchoff itp. nie wiem). Więc nie przy oryginale nie sterczy, tylko przy wypinanym pionowo po prostu. Auto hak też takie ma - ze 2 stówki raptem droższe. Nazywa się szumnie "wertykalny" , tu pada WOW , mam werykalny hak! :) i jeszcze do rymu - wertykalny - oryginalny :)
(proszę o lekkie potraktowanie powyższego ;) )

Ale hej, to Mazda tylko, może sobie jej sterczeć nawet i założony cały czas. Hak ma holować i tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 05:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Wiem, że nie produkowany przez Mazdę, tak jak światła, felgi i masę innych części. Oryginalny, znaczy na liście akcesoriów fabrycznych. Nie piszę, że wystaje jak założony, bo każdy wystaje, ale kiedy złożony, bo u mnie praktycznie cały czas w tym stanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 07:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
tombien - ja Cię rozumiem, miałem przed laty takie podejście do pierwszej Alfy - żadnych czujników parkowania, haka itd. bo psują linię.

I rozumiem, że chodzi o wygląd gdy się nie holuje - i o tym waśnie pisałem - że w przypadku Mazdy to obojętne, bo owszem zgrabne auto , ale użytkowe a nie dzieło sztuki. Bez przesady. I o tym, że nie tylko hak poświęcony przez ASO i wyceniony przez nie idiotycznie, będzie niewidoczny (miejsce mocowania i gniazdo) . Inna sprawa, że wozić prawie niepotrzebne 30kg dzień w dzień całymi latami, a praktycznie nie używać, to nie wiem po co.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 08:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Założyłem pod kątem wożenia rowerów, dostałem go zupełnie gratis za spóźnienie dostawy, choć miałem go na liście wycenionych akcesoriów przy zakupie, tak zawsze taniej - duzo. Zawsze może się też przydać, jak będę musiał przyczepkę zaczepić. A te kg naprawdę mnie nie bolą, bo sam dużo nie ważę. :)

Na gwarancji lepiej, żeby w kablach grzebało ASO, bo potem spychologia stosowana. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 10:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tam nie ma wielkiego grzebania, nie da się nic zepsuć, instrukcja montażu jak z IKEI. Wszystko w komplecie ze złaczkami, kabelkami , no wszystko , wszystko. Mając trochę czasu można samemu. Albo zlecić bo jak pisałem 200-400zł to kosztuje (mechanika + elektryka). Cena w ASO to nieporozumienie i należy ją tak traktować, no lub jako później ładnie wyglądającą w rabatach - taki jest jej cel.
Jak gość montuje haki 20 lat to spokojniejszy byłbym robiąc to u niego, niż w ASO.
A elektryk który u mnie montował i wiązkę i czujniki parkowania , i... mówi że uwielbia mazdy robić - wszystkie plastiki niesamowicie łatwo demontowalne , okablowanie na wierzchu, dostęp idealny (może złodzieje też dlatego je lubią ? :P ) . Faktycznie - za nakładkę progu wystarczy pociągnąć i już mamy główną wiązkę do tyłu na wierzchu dosłownie. Izolacja to też jakaś taka mało istniejąca :)
Kolejny raz się przekonałem o plastikowości Mazdy (pierwszy szok to schowek pasażera czy jak montowałem ogrzewanie postojowe - zaglądał ktoś od dołu pod deskę ? :) , ale ma to swoje dobre strony - prostota - im prostsze coś tym mniej do popsucia.
Co do prezentu od ASO- ich ten hak przypuszczam na oko 5 stówek kosztował (dla salonów cena) . Ale darowanemu koniowi... Choć do rowerów to się dachowy stosuje - pod każdym wzgl lepszy. Chyba że dach zajęty, lub jeździ się SUV'em gdzie nawet 2m wzrostu do pakowania na dach nie wystarczą, to tak. Ale w kombi ? - to jego zaleta - niski dach. Po to się kombi kupuje. Poprzednia 6tka miała 100kg udźwigu na dachu , chyba najwyższa dopuszczalna w klasie.

Zresztą nieważne , podaję ile realnie kosztuje dobrej jakości hak. Kto czyta sam sobie wybierze co i gdzie kupi i czy widoczny czy niewidoczny. Ale wiedzieć nie zaszkodzi. I ignorować w tym względzie ASO.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 10:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dla mnie nadwozie kombi to nieporozumienie, a na dachu bagażnika nie założę.

Montaż w ASO ma jeden niezprzeczalny plus. Oni robią w kółko te same modele i mają w tym wprawę i to bardzo dobrą (wymiana tarcz i klocków 20 min!).

Gość, który robi raz ten a kilkadziesiąt razy inne może coś zespuć. Jak zepsuje to nie naprawi, a ASO jak już coś zepsuje to wymieni na nowe. Ja nie lubię być królikiem doświadczalnym :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 11:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
tombien napisał(a):
Dla mnie nadwozie kombi to nieporozumienie, a na dachu bagażnika nie założę.

Montaż w ASO ma jeden niezprzeczalny plus. Oni robią w kółko te same modele i mają w tym wprawę i to bardzo dobrą (wymiana tarcz i klocków 20 min!).

Gość, który robi raz ten a kilkadziesiąt razy inne może coś zespuć. Jak zepsuje to nie naprawi, a ASO jak już coś zepsuje to wymieni na nowe. Ja nie lubię być królikiem doświadczalnym :)


No widzisz - dla mnie sedan jest nieporozumieniem, a z niezbyt zgrabnym wydłużonym dla celów "praktycznych" odwłokiem na modłę amerykańsko-ruską (jak Mazda GJ to już w ogóle). Ale dach jest na tym samym poziomie. Jest kilka sedanów zgrabnych, zwartych, ale nie u Mazdy niestety.

Co do królików - jakimiś złudzeniami żyjesz. To w ASO są największe rotacje personelu. Który się na czyimś aucie uczy (lub nie uczy bo w nowych nie ma co się psuć, więc czego się uczy? wymiany oleju. I montażu haka :) . I równolegle jest masa niezależnych serwisów z renomą, które bez problemu poprawią jak coś zawalą. O takich mówię, zarówno sieci jak i niezależne. Były tu nieliczne (bo mazdy nie prowokują awarii) przypadki w tym wymiany dobrych klocków, lub olania tematu luźnego paska alternatora , skutkującej wymianą zdaje się na koszt klienta akku. To nie doświadczenia? Ta magia ASO po prostu jest śmieszna.
Zresztą - wymiana hamulców w 20min - to już wszystko jasne. Już widzę w tym czasie oczyszczenie, pomiary itd. Dziękuję bardzo :)

Powtórzę w temacie jeszcze raz - hak holowniczy to banalna dla mechanika i elektryka sprawa, jest masa ich do wyboru do GJ, w tym b. dobre , idealnie pasujące, krajowe, montaż jest tani, nie wymaga w żadnym wypadku ASO. Kropka.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 12:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Andrzejsr napisał(a):
Choć do rowerów to się dachowy stosuje - pod każdym wzgl lepszy.

Ja tam wolę stelaż na haku... A kombi kupiłem po to, żeby nie musieć nic na dachu wozić... :P
Bo bagażnik wystarcza dzięki temu dla rodziny 2+2...
Miałem trzy razy w życiu okazje jeździć z czymś na dachu w poprzednim Lancerze Sedanie bez haka (2xbox a 1x rower) i zawsze czułem się z tym niekomfortowo...
Stąd od razu jako gratis wziąłem hak na bagażnik rowerowy i zupełnie nie żałuje...
Tak mi pasuję i nie zamierzam nawracać wszem i wobec, że to pod każdym względem lepsze rozwiązanie...
Niech każdy używa tego co mu pasuje i tyle...

-- Dodano: Śr, 1 cze 2016, 13:12 --

Andrzejsr napisał(a):
No widzisz - dla mnie sedan jest nieporozumieniem, a z niezbyt zgrabnym wydłużonym dla celów "praktycznych" odwłokiem na modłę amerykańsko-ruską (jak Mazda GJ to już w ogóle). Ale dach jest na tym samym poziomie. Jest kilka sedanów zgrabnych, zwartych, ale nie u Mazdy niestety.

O gustach się nie dyskutuje... ale w Mazdzie widzę spójność... choć masz racje nieco na hamerykańska modłe, ale nie można zarzucić tutaj doczepiania odwłoka... To nie hatchback na siłę przeprojektowany na sedana...

Andrzejsr napisał(a):
Co do królików - jakimiś złudzeniami żyjesz. To w ASO są największe rotacje personelu.

Nie ma reguły... Generalizowanie jest krzywdzące dla wielu mechanikorów i ASO (jakoś w serwisie ASO Hondy zresztą w Sigmie obok Ciebie byli ludzie którzy pracowali tam naście lat, tak samo w Auto Krak Mitsu trafiałem przez 4lata na te same osoby... Pewnie na najniższym poziomie mechanikora zdarzały się rotacje, ale kwestia czy ktoś młodych ogarnia i przypilnuje, bo tacy są praktycznie wszędzie...)
Ale masz racje, że poza gwarancją i ew. problemami z jej uznaniem ASO nie ma uzasadnienia ceny swoich usług... Ale mechanicznie Honda całe życie była ogarniana przez jeden serwis... i kto ją kupił na dawcę części jak pełnoletnią i z przebiegiem ponad 300k km? Tenże serwis...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 12:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Żadne generalizowanie nie jest dobre i dlatego przekornie tak agrumentowałem tombienowi aby to dostrzegł.
Co do dachu - jeśli hobby daje frajdy tyle że jakieś bezznaczenia szumy z dachu przez tysiące kilometrów się nie liczą, to można wozić. Wóz jest środkiem do celu a nie celem w tym wypadku. Rowery to dla dzieci wożę, sam nie lubię za bardzo tego "hobby" i na kolorowo i obciśle nieestetycznie poubieranych a jeżdżących najwyżej 5 km po miejskiej ścieżce . Co innego faktycznie jeżdżący - ale Ci to wożą rower w kawałkach lub jest im wożony gdzieś w teren. Przekleństwo na drogach, zwłaszcza na końcach ścieżek rowerowych. Lub na jezdniach ze ścieżką obok - i tak asfaltem jedzie i się oburza na zwrócenie uwagi.
Sam kupiłem bagażnik na hak niedawno - na rowery, na wszelki wypadek, bo sperzętu na dachu do pływania przybywa, ale wiem że to gorsze rozwiązanie i nie przekonuję tylko dlatego " że mam" .

Co do ASO - chodzi mi o nie gloryfikowanie i zimne podejście. A nie na zasadzie "ja tak robię to tak jest najlepiej" . Bo tam żadnych cudotwórców nie ma. Zwłaszcza do montażu haka takowych nie trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 14:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Andrzejsr napisał(a):
To w ASO są największe rotacje personelu

Zależy od ASO. Nie we wszystkich tak jest.
Andrzejsr napisał(a):
jest masa ich do wyboru do GJ

W tej chwili tak, ale wtedy kiedy ja montowałem było inaczej. Mimo tego nie zamontowałbym innego.
Nie sądzę też, że wtedy taki spec od haków montował już do GJ, kiedy tych samochodów było mało.
Andrzejsr napisał(a):
dla mnie sedan jest nieporozumieniem

Dla mnie też nie jest idealny, bo taki to hatchback, którego nie mogę odżałować po GH. Sedan to mniejsze zło.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 14:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tombien, liftback... Też mi brakuje w ofercie... Na szczęście kombi w Maździe jest ładne... ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 14:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
tombien napisał(a):
Andrzejsr napisał(a):
jest masa ich do wyboru do GJ

W tej chwili tak, ale wtedy kiedy ja montowałem było inaczej. Mimo tego nie zamontowałbym innego.
Nie sądzę też, że wtedy taki spec od haków montował już do GJ, kiedy tych samochodów było mało.



Kurcze, ale co to za różnica do jakiego auta ten hak? ludzie, to tylko hak. Czy mazda taka, czy śmaka, czy opel czy cokolwiek to - obojętne przecież. Zresztą każda śrubka, każdy punkt jest w instrukcji opisany, każdy kabelek, a elektryk samochodowy i to oleje bo po prostu wie, obojętne w jakim aucie. Jakby coś specyficznego dla GJ nie wiem - kondensator itp. to może nie wiedzieć. Ale mówimy o zwykłym pospolitym haku.

Czyli co - teraz gdybyś miał montować, wiedząc że to to samo, wciąż pojechałbyś z 3 tysiącami do ASO zamiast około tysiącem do nie ASO ? (lub znacznie mniej jeśli odkręcany) osiągając ten sam efekt - zamontowanego haka i wiązki ?
I polecasz taki sposób wydawania pieniążków użytkownikom GJ ? a później liczenie kropelek benzyny ? ;) ech.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 14:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Andrzejsr napisał(a):
I polecasz taki sposób wydawania pieniążków użytkownikom GJ

Polecam montowanie w nowym samochodzie tuż przed odbiorem. Bo najtaniej w ASO (nie liczą kosztów montażu), często dają gratis i nie trzeba się obawiać o fachowość usługi. A "fachowców" to ja znam wielu.
Andrzejsr napisał(a):
a później liczenie kropelek benzyny ?

Przepraszam, ale o co ma do tego benzyna?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 14:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Andrzejsr, ale co Cię tak boli... bo nie rozumiem... jeden kupi tu drugi tu... Jeden umie jeździć bardziej oszczędnie drugi mniej, po co te wycieczki, bo nie rozumiem...
Jeden kupi maksymalną wersje z mocnym silnikiem drugi kupi znacznie biedniejszą ze słabszym silnikiem, bo to jego wybór i jego decyzja... Powiem szczerze, strasznie mnie irytują Twoje zapędy mentorsko-nawracające na jedyną słuszną Twoją wizje...

Zlituj się, daj innym postępować po swojemu, nawet jeśli Twoim zdaniem popełniają błędy...

tombien może polecać wg swojego doświadczenia jedne podejście, ja drugie, a Ty trzecie... Każdy sobie oceni co woli, nie musisz przy tym dop...ac się do decyzji/opinii innych... Sorki za OT, ale jakoś tak mnie to razi...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 15:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
gzesiolek - w pełni się z Tobą zgadzam w kwestii haka. :)

A co liftbacka:
Kod:
Termin liftback jest marketingowym określeniem nadwozia typu hatchback, dostęp do przedziału bagażowego i pasażerskiego odbywa się w ten sposób. W porównaniu z hatchbackiem, pokrywa bagażnika liftbacka jest zazwyczaj dłuższa, jej linia prowadzona jest pod mniejszym kątem

wikipedia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 18:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
gzesiolek napisał(a):
Andrzejsr, ale co Cię tak boli... bo nie rozumiem... jeden kupi tu drugi tu... Jeden umie jeździć bardziej oszczędnie drugi mniej, po co te wycieczki, bo nie rozumiem...
Jeden kupi maksymalną wersje z mocnym silnikiem drugi kupi znacznie biedniejszą ze słabszym silnikiem, bo to jego wybór i jego decyzja... Powiem szczerze, strasznie mnie irytują Twoje zapędy mentorsko-nawracające na jedyną słuszną Twoją wizje...

Zlituj się, daj innym postępować po swojemu, nawet jeśli Twoim zdaniem popełniają błędy...

tombien może polecać wg swojego doświadczenia jedne podejście, ja drugie, a Ty trzecie... Każdy sobie oceni co woli, nie musisz przy tym dop...ac się do decyzji/opinii innych... Sorki za OT, ale jakoś tak mnie to razi...


Nawracanie ? tak, od przekonania że tylko ASO może dotykać tego cuda jakim jest GJ to tak, będę nawracał. I od mitów innych przeróżnych. Bo nie znoszę mitów i owczego pędu.
Pyta kolega czy może spokojnie montować w doświadczonym zakładzie zewnętrznym, czy też jest coś może w montażu haka takiego, do czego wiedzę i umiejętności ma tylko ASO.
Odpowiadam że nie ma . A tombien oświadcza że by się bał montować poza ASO. Bez uzasadnienia żadnego poza "obawą" . Sądząc że tylko ASO dysponuje hakami niewidocznymi. To przepraszam, ale jak tego nie prostować jak to są bzdury normalne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.