Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=59&t=2686
Strona 17 z 25

Autor:  ploza [ Cz, 3 sty 2019, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Słuchajcie chyba niepotrzebnie bijemy pianę bo ktoś tam na yt pokazał i powiedział, że nie ma ocynku. Ktoś inny pokazał i powiedział, że jest. Po tym, ten pierwszy, znów pokazał, że jednak nie ma i ma na to papiery.Teraz ten drugi znów coś pokaże i powie, że ma na to papiery. My natomiast będziemy o tym dyskutowali w nieskończoność.
Widzieliśmy, że skoda tego pierwszego ocynku ma na 4 mazdy i co z tego? Jak ktoś nie widział skody z rdzą niech tu napisze. Ja widziałem wiele i co to wszystko zmienia? Naprawdę chcemy walczyć z księgowymi? Powodzenia

Autor:  Millerek [ Cz, 3 sty 2019, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Hehe, też właśnie...
Ale wiesz, smród pozostanie i to bez różnicy że niemieckie w pełnym ocynku też rdzewieją, i to nie słabiej od japońskiej Mazdy

Autor:  karwiny [ Cz, 3 sty 2019, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

I coś do tematu:
http://www.mazda.com/en/innovation/mazd ... 8U_B5C_0ms

http://www.wykop.pl/ramka/4664043/zabez ... zywistosc/

Autor:  Terminator181 [ Cz, 3 sty 2019, 23:57 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Po drugim linku czar pierwszego prysł .

Autor:  Kierowca [ Pt, 4 sty 2019, 01:27 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Widziałem temat ze stelażami. Pomijajac juz sam fakt dla mnie dziwnej przypadlosci do pokrywania sie tych elementów rdzą, zastanawia też fachowość napraw. Jednostronne pokrycie lakierem takiego stelaża nie załatwi sprawy. To nic innego jak pudrowanie syfa. Dla mnie jedyną właścową naprawą byłaby wymiana. No komplikacje dla producenta ogromne, zdaję sobie sprawę.

Zobaczymy ile czasu tak naprawione stelaże wytrzymają. Ja daje kilka miesięcy. Przecież w zakamarkach gnije to dalej, nie ma na to siły. Trzebaby piaskować i zanurzać w czymś. Nie twierdze ze stelaze sie rozleca, chodzi mi o ponowne pojawienie się rudej. Będę obserwował ten temat.

Cały temat znajdziecie na innym polskim forum Mazdy.

Autor:  gzesiolek [ Pt, 4 sty 2019, 09:36 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Ale temat stelaży jest namacalnym faktem, dotyczy w 99% Mazd 3 z Meksyku i to tak, że na niektórych rudych osadach był znacznik pisakiem z fabryki...
I to jest temat który Mazda powinna dokładnie zbadać, wyjaśnić... i przez niego powinna być stawiana do pionu... ale co robi mr Bałkan? brnie dalej w konflikt semantyczny, co jest ocynkiem, a co nie jest... a użytkowników tych trójek olewa ciepłym sikiem... dlaczego? Mam nadzieję, że nie dlatego, że dostał zlecenie na zrobienie szumu wokół gnicia nadwozi nowych Mazd...
Nawet jeśli te na złość jak na razie nie gniją...

Terminator181, zrozumiałbym także jakby skupił się na cienkim lakierze, czy na elementach takich jak dach, które są po prostu niezabezpieczone żadną warstwą cynku i to wynika nawet z materiałów udostępnionych przez Mazdę...
Nie... Ważniejszy jest szum wokół tego że Mazdy gniją bo nie ma ocynku...

Jak widać po stelażach, jak jest nagłośniony problem, to od razu pojawia się dziesiątki jeśli nie setki osób które go posiadają ze zdjęciami itp.... Dlaczego pod filmami Bałkana, mocno nagłośnionymi, pojawił się na razie chyba jeden przypadek rdzewiejącej Mazdy nowych generacji z podpisem właściciela i linkiem do jakichkolwiek zdjęć (wpisów w stylu Mardza, przecież wiadomo, że Mazdy rdzewieją itp. nie liczę)

Czy nie powinno to dać do myślenia, że jednak nowe Mazdy nie gniją na potęgę?

Nie zmienia to faktu, że chętnie się dowiaduje nowych rzeczy i chętnie poznam technologie Mazdy dot. tej powłoki z cynkiem... Bo wg wszelkich informacji które znalazłem to nie jest zwykły natrysk, tylko jednak jakaś kąpiel galwaniczna, ale jednak nie taki pełen ocynk jak w Europie...

Autor:  Kierowca [ Pt, 4 sty 2019, 10:44 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Koniec końców sądzę, że wszystko sprowadzi się do tego co można nazwać ocynkiem a co nie.
Pewnie może tu być dowolność.
To że uznaliśmy w Europie jak to ma wyglądać, może to pozostać naszym problemem.

To, że Mazdy od kilku lat nie gniją bardziej niż konkurencja, potwierdza internet.

PS. BMW też miało identyczny problem ze stelażami.

Autor:  Terminator181 [ Pt, 4 sty 2019, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Dlatego jako właściciel Mazdy chciałbym, aby riposta czy przekaz od MAZDA Polska był stanowczy, konstruktywny i spójny. Przecież nie może być tak, że u różnych dealerów mówią co innego. Fajne auto, a od strony medialnej pieprzą sprawę. Przykład w święta, gadka o autach ogólne nowych i tekst szwagra. Auta teraz tak robione, mazda też na 5 lat bo nie ma ocynku. No i żołądkuj się z nim. Nie, nic nie odpowiedziałem i tyle. Dziwne to, ale najlepiej co Japończykom wyszło to stylistyka, resztę powierzchownie potraktowali.

Autor:  Kierowca [ So, 5 sty 2019, 13:33 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Sprawdzałem stelaże tylnych oparć w mojej nowej M6. Nie ma ani grama rdzawego nalotu. Blacha jednak nielakierowana jak wszędzie.
W przyszłości potraktuję ją twardym woskiem do nadwozia. Zakładam, że powinien być wtedy spokój.

W M3 blacha z meksykańskiej fabryki musiała być jakaś zawęglona lub coś w tym stylu.

Autor:  Zbyk [ N, 6 sty 2019, 00:51 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Kierowca
Nie zawęglona tylko zawilgocona. Węgiel jest składnikiem stopu z żelazem. Stop żelaza z węglem to stal.
Nalot rdzy mógł powstać od zawilgocenia z powodu długiego stania na placu np. pół roku.
Pozdrawiam.

Autor:  Kierowca [ N, 6 sty 2019, 14:41 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Racja, chodziło mi o złą postać węgla lub też złą jego zawartość.
Ja raczej skłaniam się ku temu, że pewne partie były kiepskiej jakości.

W dowód z pisakiem nie wierzę. Sądzę, że nie pisano po zardzewiałych stelażach, a po prostu kolorowy znacznik podnosi się na rdzawym nalocie.
Co by jednak nie pisał, spora wtopa.

Autor:  Ramzes13 [ N, 6 sty 2019, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Koledzy obserwuje ten wątek , jak i wiele innych ponieważ przymierzam się do zakupu , i chce zobaczyc czy mazda poradziła sobie ze rdzą .
Czytając ten wątek widac ze mazda ma jeszcze jakies minimalne zaniedbania , jesli chodzi o ochronę antykorozyjną . Ale też były podane tu przykłady innych marek , które tez mają problem . Na yotube można tez obejrzeć wypowiedz osoby która pracowała w salonie samochodowym, i mówiła ze niektóre samochody są naprawiane w salonie zanim są wydane włascicielom ( naprawy lakiernicze )
Jeżeli nowa generacja III bedzie choć o połowę mnie rdzewiała od mojej , to biorę ją w ciemno ...

Autor:  Millerek [ N, 6 sty 2019, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Wmasz obecnie GG/GY, więc możesz brać w ciemno. <spoko>

Autor:  matixp [ N, 6 sty 2019, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Panowie myslicie żeby konserwacje robić teraz w zimie czy dojezdzić do wiosny i dopiero zrobic jak bedzie cieplej i juz nie będzie tej nieszczęsnej soli na drogach?

Ps. Nie mialem możliwości zrobienia wczesniej ponieważ dopiero niedawno kupilem samochód.

Autor:  tombien [ N, 6 sty 2019, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Jeżeli samochód jest nowy (nie jeżdżony) to można robić i teraz w zimie. Jak używany, lepiej poczekać do wiosny (mycie, suszenie i schnięcie).

Autor:  matixp [ N, 6 sty 2019, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Tzn nie robił bym tego sam tylko zlecę firmie się tym zajmujacej. Samochód kupiłem używany i aktualnie nim jeżdżę.
Chyba poczekam do wiosny kiedy juz bedzie cieplej i wtedy się za to zabiorę.
Ale chyba nie powinno się nic za bardzo dziać z podwoziem jak jeszcze dojeżdżę tę zimę?

Autor:  tombien [ N, 6 sty 2019, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Ja bym poczekał. :)

Autor:  Terminator181 [ Pn, 7 sty 2019, 12:43 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Ciąg dalszy o ocynku. Sytuacja dziwna przyszło mi powiadomienie o 16tym odcinku, gdzie jest dalszy ciąg sporu o ocynku Mazdy. Ogladnąłem go, następnie chciałem udostępnić link i nic. Film wykasowany. Ciekawe? Obrazek

Autor:  KMBak [ Pn, 7 sty 2019, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Ja go obejrzałem.
Faktycznie zniknął z YT. Dziwne rzeczy się dzieją... <boisie>

Autor:  Terminator181 [ Pn, 7 sty 2019, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Może chodzi o głos u mnie był zniekształcony gdy mówił bezpośrednio do kamery. Mimo to wyszło, że ocynk jest, ale nakładany chyba natryskowo, a nie poprzez zanurzenie w cieczy. Przez co jest popękany, niejednolity, technika porównana do techniki na aucie europejskim z 1991 roku gdzie auto to było uznawane za mega rdzewiejące.

Autor:  KMBak [ Pn, 7 sty 2019, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Najlepiej to podsumował. Cynk jest, ocynku nie ma. Gorzej bo na dachu nawet tego natrysku nie ma (ponoć).

Autor:  pbbp [ Pn, 7 sty 2019, 13:35 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

filmiku nie widziałem, ale z tego co napisał KMBak i pomijając materiał Mazdy, wynika że elementy nadwozia są cynkowane (przynajmniej niektóre) , a Balkan (wraz ze swoim miernikiem) wprowadza w błąd.
Inne kwestą jest sposób cynkowania, na szybko znalezione w necie:
wyróżniamy cztery główne metody cynkowania:
-proszkowe,
-zanurzeniowe (inaczej ogniowe),
-natryskowe,
-galwaniczne.

Autor:  Millerek [ Pn, 7 sty 2019, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

A może Mazda ma galwaniczne...?

Autor:  pbbp [ Pn, 7 sty 2019, 14:04 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

od około min. 3:13 jest odpowiedz od przedstawiciela MMPOL:
https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo

poza tym Balkan we wcześniejszym mailu pisał o stali 'rust proof steel' jako nierdzewce, co jest tez błędne, nierdzewka określana jest jako stainless steel.

Autor:  gzesiolek [ Pn, 7 sty 2019, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

3 stycznia 2019, o 22:48 karwiny napisał(a):
I coś do tematu:
http://www.mazda.com/en/innovation/mazd ... 8U_B5C_0ms


Wg tego cały podkład pod lakierowanie z zapewne dodanymi jonami metali w tym cynku nakładany jest galwanicznie...
Ale nie jest to odrębny proces ocynku...
Tylko jest jeden połączony, gdzie najpierw jest powierzchnia fosforanowana, tak by poprawić przyczepność farby elektrolitycznej i dopiero w kąpieli galwanicznej jest osadzana warstwa farb z dodatkiem cynku...

Czyli takie coś pomiędzy ocynkiem natryskowym a ocynkiem galwanicznym, ale przy minimalizowaniu ilości cynku do minimum...

Autor:  Terminator181 [ Pn, 7 sty 2019, 14:09 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Tutaj macie badanie ocynku przez firmę która produkuje mierniki grubości lakieru samochodowego. Której to firmy miernikiem posługuje się Bałkany.
https://www.prodig-tech.pl/cynk-gl-pro-6-faz/

Autor:  gzesiolek [ Pn, 7 sty 2019, 14:38 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Terminator181, dzięki...

W sumie zaczyna się to układać w całość, bo jeśli w Maździe ten niejednorodny ocynk nakładany jest wraz z farbami elektrolitycznymi/podkładem to odpada wspomniane ryzyko dostania się wilgoci/powietrza przed położeniem podkładu...
Stąd mimo cząstkowego ocynku nowe Mazdy nie gniją na potęgę... Ale są bardziej podatne na rdzewienie po nawet drobnych uszkodzeniach itp....
Tylko co z tym dachem... czyżby kąpiel nie była jednorodna i im bliżej powierzchni tym mniej jonów cynku?

Autor:  cezar99 [ Pn, 7 sty 2019, 17:29 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Taki film znalazłem, mazda testowana w środowisko silnie korozyjnym w Halifax w Kanadzie.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9LlzgSmqQk

Autor:  Terminator181 [ Pn, 7 sty 2019, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

https://www.youtube.com/watch?v=Y5_EV2nexwk
Tu już cały odcinek jest. Stwierdzenie końcowe takie : cynk jest, ale ocynku nie ma. Nie wiem co o tym myśleć. Trochę mazda chyba kluczy, no bo jeśli na filmach ich całe karoserie są spryskane to i dach powinien być pokryty cynkiem. Chyba zrobili takie minimum minimorum, aby mówić, że ocynk jest.

Autor:  malagb [ Pn, 7 sty 2019, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Wcale bym sie nie zdziwil gdyby zabezpieczone byly tylko miejsca najbardziej narazone na korozje, czyli "psiknac" delikatnie tu i tam byle nie za duzo bo kur... drogo wyjdzie. To nie tylko mazda, wszyscy tak robia dlatego w dwu/trzy letnich mercedesach i vw "leci" blacha (potwierdzone w autach znajomych).

Strona 17 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/