Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=59&t=2686
Strona 14 z 25

Autor:  pbbp [ Pt, 3 sie 2018, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

ja robiłem 4 lata temu w mojej byłej GH (w Krośnie, jesli będziesz zainteresowany mogę poszukać adresu), koszt wtedy około 1200 PLN.
ostatnio widziałem zdjęcia od nowego właściciela i podwozie jest w bdb stanie. Moim zdaniem gra warta świeczki.

Autor:  Pepe87 [ Pt, 3 sie 2018, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

pbbp : jestem zainteresowany, podaj proszę jakieś namiary.

Autor:  pbbp [ Pt, 3 sie 2018, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

poszedł priv.

Autor:  Andrzejsr [ N, 5 sie 2018, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

@Pepe87 : jeśli Rzeszów w rachubę wchodzi , to mogę polecić z doświadczenia, kilka aut tam robiłem : panowie Śliż (ojciec i syn) Kielanówka. Znajdziesz w internetach telefon.
Koszt Mazdy 6 - podwozie i profile zamknięte coś ok 800zł 3 lata temu, środki Valvoline. Robią auto kilka dni - rozbieranie plastików gdzie trzeba, mycie , suszenie (teraz dobre warunki pogodowe) , oklejenie wszystkiego co niekonserwowane i konserwacja. Mam porównanie dwóch 156tek które równolegle miałem - jedną konsekrowaną, drugą nie. Kilka naszych zim i różnice ewidentne.

Autor:  Chopper [ Wt, 20 lis 2018, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Widzieliście?


Autor:  pbbp [ Wt, 20 lis 2018, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

tak, temat poruszany był w innym wątku,
jest i odpowiedź na materiał Mazdy. No to niech dalej sprawdzają, moze dowiemy się czegoś więcej nt. naszych aut:

Autor:  jajuniooo [ Cz, 22 lis 2018, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

bardzo dziwna ta sytuacja...

Autor:  pszyman [ Cz, 22 lis 2018, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Ktoś się mija z prawdą. Pytanie czy mazda by sie tak podłożyła i szlifowała lakier na jakimś lewym egzemplarzu? To byłyby dopiero strzał w kolano :)

Autor:  dropt07 [ Cz, 22 lis 2018, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Na mój nos to kwestia miernika, który nie wykrywa na blaszanych elementach cynku w ocynku blach mazdy. Mówi się, że mazda do ocynkowanie używa stopu różnych pierwiastków, którego procentowy skład jest tajemnicą firmy. Zatem zawartość cynku w ocynku blach może być np. 30% a nie 90% i nie każdy miernik to wykryje. Podejrzewam, że stosowana przez mazdę technologia ocynku jest tańsza niż zwykle stosowana. Dlatego też ASO nie wie jak dokładnie nazwać ten ocynk, gdzie cynk ni jest tak dominującym pierwiastkiem. Ale to tylko moje domniemanie, a nie jakaś konkretna wiedza. Ale nigdy bym na podstawie miernika nie dowodził, że mazda nie ma ocynku dopóki bym nie zbadał kilkoma nieinwazyjnym metodami lub organoleptycznie. Bo to wygląda tak ze najpierw opluć a później się jakoś wyjaśni.

Autor:  gzesiolek [ Pt, 23 lis 2018, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

dropt07 ale cały materiał opierał się na tezie Mazdy strasznie gnija... bezstronności i rzetelności było w nim tyle ile wyciszenia klasy Premium w Mazdzie... Nawet jeśli ocynku by nie było mój odbiór był negatywny...

Autor:  Zbyk [ Pt, 23 lis 2018, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Cytuj:
Zatem zawartość cynku w ocynku blach może być np. 30% a nie 90% i nie każdy miernik to wykryje.

To nie tak kolego dropt07. Ocynk w tym przypadku na blachy karoseryjne kładzie się elektrolitycznie.

Autor:  dropt07 [ So, 24 lis 2018, 01:01 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Wiem o tym doskonale, ale pod pojęciem ocynku mam na myśli cynk nakładany elektrolityczne oraz warstwę pasywacyjną, ja zauważyłem oliwkową, która dodatkowo chroni blachy i od grubości tych warstw i składu tej drugiej mogą być problemy z wykryciem tej pierwszej. Ale to tylko moje domniemanie. Nie czuję się tu specjalistą. Ale żeby tak pluć i czekać czy mazda odpluje.

Autor:  Zbyk [ Wt, 27 lis 2018, 00:55 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

A tu kolejna odpowiedz:


Autor:  limo [ Wt, 27 lis 2018, 04:13 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Mazda Polska pokazała to co chciała pokazać. Zlecili pomiar składu i dystrybucji pierwiastków przy pomocy spektroskopii rentgenowskiej, ale bez podania grubosci warstwy, zeby zle nie wypasc na tle konkurencji. Juz sama grubosc lakieru rzedu 70um mowi sama za siebie.

Tez macie korozje powierzchniowa na tych elementach?
http://www.wykop.pl/ramka/4664043/zabez ... zywistosc/
https://www.[inne forum].pl/forum/viewtop ... 4&t=207695

Autor:  Wedrowiec [ Wt, 27 lis 2018, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Pamiętam dyskusje z forum Mitsubishi - nowo odbierane auta miały dużo gorszy nalot na wydechu. Dopisywali się ci co odbierali auta 3-5-8 lat wcześniej - też tak mieli przy odbiorze i po tych 3-5-8 latach (pomijając zużycie i brud :) ) za dużo to się nie różniło. Generalnie wychodziło na to że w perspektywie 10 czy 15 lat taka rdza nie ma żadnego znaczenia pod względem bezpieczeństwa czy zużycia/wytrzymałości elementu. Więc jak nie jest widoczne to nie ma sensu z tym nic robić. Więc żadne dzieci do żadnego bagażnika z tego powodu nie wpadną.

Autor:  tombien [ Wt, 27 lis 2018, 11:24 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

27 listopada 2018, o 11:09 limo napisał(a):
bez podania grubosci warstwy

A jakie ma znaczenie dla zabezpieczenia antykorozyjnego grubość warstwy?

Autor:  limo [ Wt, 27 lis 2018, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Korozja to korozja i jeżeli po roku jest nalot to po latach sie tylko poglebi. Nie robmy z tego normalnosci. Wystarczy, ze importer to robi. Zamiast reagować na filmy Balkana lepiej niech zajma sie klientami Mazdy. Jeszcze, zeby byl to duzy koszt a mozna byloby to doczyszcic i oddac do lakierowania proszkowego (za 20 zl to zrobia) przynajmniej zachowujac twarz. Słabe to.

Autor:  victor [ Wt, 27 lis 2018, 23:44 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Jestem ciekawy jakości stali, bo jakiś czas temu wypłynęła sprawa:
Cytuj:
...Kobe Steel sfabrykowała dane na temat parametrów produktów ze stali, aluminium i miedzi dostarczanych ponad 200 odbiorcom...


Kobe Steel to japoński producent stali, rynek jest tam bardzo specyficzny - tzn. zamknięty.
Bardzo niechętnie sprowadzają towary, więc jest duże prawdopodobieństwo, że stal wykorzystywana w produkcji była właśnie od Kobe.

Jaka jest prawda wie tylko Mazda.

Autor:  Millerek [ Śr, 28 lis 2018, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Sprawa Kobe Steel, jest na tapecie już od dłuższego czasu, ponad rok albo dwa.
Oficjalnie była mowa o aluminium i metalach kolorowych.
Faktem jest, że fabryka coś namieszała, i sama stal (prawdopodobnie) również została "zmodyfikowana".
Nie wchodząc w politykę, napewno każdy z nas, jest posiadaczem metali z tej fabryki.

Autor:  limo [ Cz, 29 lis 2018, 09:28 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Nie namieszała a było to celowe działanie i nie martwiłbym się o fotele a o parametry karoserii przy zderzeniu, bo jezeli słupki B miały stal HSS 1500 MPa a w praktyce jest 980 MPa jak na elementy dachu to już jest spory problem. Kwestia foteli i oparc w Mazdzie to po prostu czysta oszczednosc na lakierze lub/i ocynku.

Przykładowa rama fotela do "oszukańczego" VW Golfa rocznik '99 (kiedys lakierowali):
Obrazek

Ford Focus 2012 - 2016:
Obrazek

Autor:  victor [ Cz, 29 lis 2018, 09:38 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Tak to właśnie jest obecnie - księgowi projektują auta.
Ktoś policzył ile to litrów farby i godzin pracy zostanie oszczędzonych, na efekty nie trzeba było długo czekać.

Nie porównywałbym aut czy elementów z 2000r z obecnymi - to jest bezcelowe.
Mogę przysłać Ci zdjęcie Audi 100, które od 15lat stoi "pod chmurka" i rdzewieje tylko tam, gdzie pozaginały się błotniki.
Także jeżeli chcesz coś porównywać, to elementy/części/samochody z tych samych lat produkcji.

Autor:  Wedrowiec [ Cz, 29 lis 2018, 09:48 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Cytuj:
Tak to właśnie jest obecnie - księgowi projektują auta.
to samo na forach czytałem i 8 i 13 lat temu jak kupowałem poprzednie nowe auta :D

Autor:  limo [ Cz, 29 lis 2018, 09:58 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Auta z lat 90tych np. japonskie tez mialy wady np. korozja karoserii byla duzo wiekszym problemem.
Jak spojrzymy na ramy foteli duzo mlodszych aut z ostatnich lat to w przypadku np. Opla Insignii, VW Passata, Audi, BMW wygladaja podobnie jak te w VW z lat 90tych i sa lakierowane.
Klienci kupuja wzrokiem, wiec oszczednosci sa tam, gdzie klient nie zajrzy (np. nikt nie bedzie w salonie rozpinal tapicerki kanapy lub foteli).

Autor:  Smook [ Cz, 29 lis 2018, 10:03 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Jasne , teraz księgowi żałują nawet na auta do crash testów. W związku z czym zaprzestano ich przeprowadzania. Zresztą, po co straszyć ludzi. Same paździerze teraz robią. Żaden by nie przeszedł nawet na jedną gwiazdkę.

Autor:  Zbyk [ Cz, 29 lis 2018, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Wybacz Smook, nie mogę się z Tobą zgodzić.
Auta na krasz testy kupowane są przez niezależne firmy. Żadna firma nie daje aut za darmo do testów.
NCAP kupuje auta sam, nawet 20 sztuk jednego typu.
Pozdrawiam

Autor:  zdzich44 [ Cz, 29 lis 2018, 12:15 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Cyrk i afera z powodu powierzchniowej rdzy na stelażu. Wystarczy pogrzebać w necie na zagranicznych forach i takie kwiatki wychodzą w nowych BMW, Toyotach, Daciach i pewnie innych. Ale to Mazda obrywa :)
Przykłady z samego BMW:
https://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?s=79482ee2e8bb50146dd47d0b0062c3d0&attachmentid=730706&stc=1&d=1343964389
https://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?s=79482ee2e8bb50146dd47d0b0062c3d0&attachmentid=730753&stc=1&d=1343987301
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cea46b0f956e7098

Autor:  Smook [ Cz, 29 lis 2018, 12:49 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Zbyk napisał(a):
Wybacz Smook, nie mogę się z Tobą zgodzić.
Auta na krasz testy kupowane są przez niezależne firmy. Żadna firma nie daje aut za darmo do testów.
NCAP kupuje auta sam, nawet 20 sztuk jednego typu.
Pozdrawiam
Sugerujesz, że fabryka robi jak leci i jak wyjdzie a potem czeka aż ktoś kupi ich produkt i jebnie nim o ścianę?
Może i tak się kiedyś działo w FSO, bo po co eksperymenty robić skoro produkt samochodopodobny sam się sprzedawał.
We współczesnym przemyśle samochodowym jest jednak gdzieś konkurencja i walka o klienta. Różnie się objawia.
Stąd fanboje wideł, łańcuchów oraz stringów.
Stąd pośrednio auta sprzed 10 lat nie przejdą równie bezpiecznie crashtestów tak jak te współczesne, chociaż zespawane byly z blach fizycznie grubszych. Cadillac z lat 60tych bedzie dużo wiekszym ryzykiem w razie wypadku niż tegoroczna Kia Picanto.
Przecież to oczywiste, że na etapie projektowania niszczy się dziesiatki prototypów aby osiągnąc docelowo ten pożądany kompromis pomiedzy wytrzymałoscią, estetyką a ekonomią produkcji.
Pisałem sarkastycznie i zgryźliwie bo ciężko się czyta tendencyjne niczym kurwizja posty kolegów .

Autor:  victor [ Cz, 29 lis 2018, 13:15 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

29 listopada 2018, o 12:49 Smook napisał(a):
ciężko się czyta tendencyjne niczym kurwizja posty kolegów


Chciałem wyrazić swoją opinię, że inaczej wyglądały auta produkowane 20lat temu i nie można ich porównywać z obecnymi (chodzi o jakość wykonania, materiałów itp).
Nie zgodzę się, że tylko stelaże foteli w Maździe mają rdzawy nalot, a w innych jest super, bo jak widać po zdjęciach, problem jest ogólny, a krytykuje się jedną markę.

Czy to celowe oszczędności materiałowe, czy brak dobrej jakości stali - nie wiem.

Autor:  Millerek [ Cz, 29 lis 2018, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

Szczerze to oczy bolą od czytania...

Teraz czy kiedyś...Co za różnica? Za każdym razem coś jest nie tak, zawsze można wszystko podważyć, inaczej odebrać, inaczej spojrzeć, zawsze będzie wymóg stricte personalny bo mnie się coś tam nie podoba, bo mnie ciągle coś nie pasuje a bo paluszek i skuwka itd...

No ale przecież mamy zezwolenie na pierdolenie.... :-)

Marudy marudzą na jakiś produkt np samochód a kończy się na mądrościach że zmieniliby nawet świat! Ha taki oto człowieczek jest ma forum wieeelki że aż strach...

Marudzi klepie jak potrafi, wszystko chciałby zmienić bo mu coś nie pasi, ale zacząć zmianę od samego siebie? Co.? Niemożliwe przecież....

Panie i pany, gdzie zostawiliście rozsądek, zdrowe myślenie, akceptację tego co macie?... Aha, no tak...to radzę sobie samemu coś wyprodukować, zachwalać na lewo i prawo i niegdy pod żadnym pozorem nic nie powiedzieć że coś zrobiłem nie tak...cicho wtedy jak mysz pod miotłą się siedzi...

A w myśl przysłowia, że żyd dla towarzystwa kazał się powiesić.. To tak jak zbiór malkontentów na forum, gadam narzekam słuchają mnie więc żyje!....

A bez sensu... :-)

Autor:  limo [ Pt, 30 lis 2018, 23:47 ]
Tytuł:  Re: Podatność na korozję GJ/GL - zabezpieczenie

... i nieprawda jest jakoby dach przeciekal, bo prawie nie padalo <spoko> Napisz to posiadaczom 3-ek, ktorzy wrzucili zdjecia a importer ich olał :wink:

Strona 14 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/