Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 16:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 19 sty 2021, 20:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
w moim przypadku zagościły belki Yakima Flush Bar i box Thule Montion XT XL, o długości zewnętrznej 215 cm.
box i belki przesunięte są maksymalnie do przodu, aby klapa nie zahaczała o boxa


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2021, 17:10 
Amator
Offline
Od: 04.10.2015
Posty: 88
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Witajcie. Może ktoś podać mi długość tulejek dystansowych i srób bagażnika do sedana.Musze dorobić bo gdzieś podczas przeprowadzki zginęły a nie chce wywalać w ASO 200zl. Dzieki .

_________________
2015 ale przed lift,
wersja VISION


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 mar 2021, 22:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Panowie, czy ktoś próbował na belkach thule wingbar edge zamontować 4szt Thule proride, chyba nie wejdzie....
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 mar 2021, 20:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.12.2017
Posty: 43
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
Stoję przed wyborem uchwytu na rowery i pojawiło się następujące pytanie - czy mały rower dziecięcy (a dokładniej 14 calowy Woom 2) wejdzie do uchwytu Thule Proride? Czy raczej na tak mały rower lepiej Thule Freeride? Ma ktoś może już jakieś doświadczenia w tym zakresie?

Z góry dzięki za podpowiedzi!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 mar 2021, 21:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Wydaje mi się że z obydwoma może być problem, że nie będzie jak złapać za ramę, wszystko zależy od roweru.
Niedawno sprzedawałem swoje proride 591 i gość przyjechał z rowerkiem na kołach 18" I ledwo się dało to ogarnąć.
Jeśli jesteś z Krakowa lub okolic możesz wpaść do mnie użyczę do "przymiarki" proride 598

14 cali z decathlon woziłem w bagażniku
16 cali decathlon już w proride 591

btw polecam Proride 591/598 bardzo dobre uchwyty


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 mar 2021, 08:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.12.2017
Posty: 43
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
Proride zamierzam kupić do swojego roweru także chyba wezmę na próbę po jednym uchwycie Proride i Freeride i po prostu sprawdzę czy te 14 cali tam wejdzie :) Jak nie wejdzie to albo zwrócę albo przyda się na przyszłość.

Mam jeszcze pytanie odnośnie samego bagażnika - przeglądając różne opcje trafiłem na allegro na ofertę ASO Voyager z oryginalnym bagażnikiem dachowym Mazdy (https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dach ... 0220533962 )

Czy to jest Thule pod marką Mazdy? Jeśli tak to zakładam że to Wingbar 127, a nie Wingbar EVO?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 mar 2021, 09:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Pod koniec lutego w Rowertour.com kupiłem wingbar Evo za 801pln, zbliża się sezon i ceny idą w górę https://www.rowertour.com/p/164676/thule-wingbar-evo-bagaznik-dachowy-mazda-6-5-dr-kombi-mk.-iii-2013-na-relingi-srebrny

Ten mazdy wygląda bardziej jak Thule smart track, tylko stopy inne https://www.rowertour.com/p/209995/thul ... gi-srebrny

W poprzednim aucie miałem Atere podobną do wingbar i powiem Ci ze evo jest super jeśli masz uchwyty z śrubami T nic nie trzeba ciąć ani wyciągać gumy
Obrazek

Osobiście wolałbym poszukać dobrej używki proride na olx zamiast nowego freeride, trafiają się całkiem dobre sztuki (np niedawno moje)


Ostatnio edytowano Cz, 25 mar 2021, 09:56 przez Gophfer, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 mar 2021, 09:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.12.2017
Posty: 43
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: dolnośląski
A testowałeś już czy wejdą 4 rowery na Wingbar EVO? ;) Docelowo też pewnie za jakiś czas przydałyby mi się 4.

Obawiam się, że do proride nie wejdzie rower dziecięcy, a do freeride już tak.

Co wg Ciebie najbardziej przemawia za proride w porównaniu z freeride?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 mar 2021, 09:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Proride ma takie pokrętło i łapę która zaciska się na ramię, według mnie jest to bardzo wygodne i stabilne. Po drugie nie wiem jak do freeride się wkłada rower ale z proride jest to b.wygodne bo nie ma ramienia z jednej strony.

Ja nie zastanawiałem nad czymś innym bo w 2015 trafiłem 4 nówki sztuki 591, które wyszły mnie po 220/szt a miesiąc temu sprzedałem je używane po 350/szt i kupiłem 4szt 598 ze względu na bardziej dopracowane pokrętło i pasek/gumę która przytrzymuje koło za obręcz.

Czy wejdą 4... muszą . Belki Evo do M6 mają 127cm w poprzednim aucie miałem belki 122cm i na "zakładkę" (jeden przodem drugi tyłem) spokojnie wchodziło.

Jeszcze może niech ktoś inny się wypowie bo ja mogę być zbytnio stronniczy jeśli chodzi o proride. Używam od 6 lat i jestem bardzo zadowolony, ale też nie używałem innych.

Zobacz sobie jeszcze na firmę Atera, miałem belki alu i też bardzo fajne. Nawet wydaje mi się że łapy z tej Atery miały lepszy patent niż te z evo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 kwi 2021, 16:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 151
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
MaSt napisał(a):
Obawiam się, że do proride nie wejdzie rower dziecięcy, a do freeride już tak.

Co wg Ciebie najbardziej przemawia za proride w porównaniu z freeride?


Weź rowerek do bagażnika i podjedź do sklepu z uchwytami.
Jeśli proride będzie pasować, polecam model 598.
Freeride i proride dzieli tyle, ile dzieli Fiata 125p i Mazdę 6 - serio, jest przepaść.

Wkleję tu opinię, którą lata temu napisałem na Ceneo.

Cytuj:
Używałem uchwytów Thule 530, ProRide 591, a teraz ProRide 598 - podzielę się z Wami swoimi spostrzeżeniami, może komuś przyda się mój skrótowy opis.
Thule 530 ma prostą konstrukcję, jest cichy i niezawodny, ale równocześnie mało wygodny w użytkowaniu. Korzystanie z niego wymaga ciągłego użycia dwóch rąk (trzeba trzymać uchwyt w odpowiedniej pozycji podczas podnoszenia roweru), lepszej koordynacji ruchów (trzeba uważać by rower w trakcie montażu na dachu nie przewrócił się), sposób w jaki uchwyt zaciska się na ramie roweru często budzi obawy (ma się wrażenie, że rower wyleci z uchwytu lub odwrotnie ... rower trzyma się pewnie w uchwycie, ale czy rama roweru to wytrzyma?). Przejechałem z dwoma Thule 530 na dachu dobrych kilka tysięcy kilometrów i uważam, że jest co najwyżej poprawnym produktem - Thule 530 jest naprawdę solidny, ale Thule z serii ProRide (591 i 598) są nie tylko bardziej estetyczne, ale i dużo wygodniejsze w użyciu.
Thule 591 zachwycił mnie początkowo wygodą użytkowania. Jeden ruch aby wysunąć ramię uchwytu do odpowiedniej pozycji (blokuje się w niej samo, nie opadając). Drugi ruch, by rower włożyć do uchwytu (nie trzeba wtedy trzymać uchwytu w ręce, można skupić się na podnoszeniu roweru). Trzeci ruch to zamknięcie klamry chwytającej ramę roweru (szybkie i wygodne, nie ma tu większej obawy o kondycję ramy). Uchwyt solidny, przemyślany, ale ... jest niestety "ale".
Do szału w modelu 591 doprowadza mnie gwizd wydawany przez niego (niezależnie od użytego pod nim samochodu i bagażnika bazowego). Czy z rowerem, czy bez niego, zamiast szumu (akceptowalnego przy jeździe z rowerem na dachu) słychać gwizd. Irytujący gwizd. Był to jedyny prawdziwy powód, dla którego zacząłem myśleć o kupnie uchwytu Thule 598 (a nie kolejnego, znacznie tańszego 591) gdy postanowił kupić uchwyt na drugi rower.
Thule 598 jest najdroższym produktem w stawce ... cena jest wręcz zbyt wysoka. Udało mi się kupić go za ok. 460 zł w lipcu 2016 - da się znaleźć go w dobrej cenie gdy dobrze poszukamy. To niestety wciąż +50% w stosunku do Thule 591. Różnica wielka, ... ale wg mnie warto wydać więcej. Minusy? Dla mnie tylko cena. Jest wręcz nieuzasadnienie wysoka. Plusy? Jest cichy, nie gwiżdze jak 591. To wbrew pozorom ważne. Jest nieco wygodniejszy w użyciu od 591 - "łapa" chwytająca ramę jest większa, obejmuje ramę całkowicie, siła zamykania jest kontrolowana (nie musimy martwić się o uszkodzenie ramy, po prostu kręcimy póki pokrętło na to pozwoli, nie przejmując się niczym). W końcu metalowe elementy leżące na bagażniku bazowym są podgumowane, nie rysują więc go jak Thule 591 (mała rzecz, a daje wyraźnie pozytywny efekt). Podobno zmiana układu pasków sprawia, że rower tkwi w uchwycie stabilniej (być może, nie potrafię tego stwierdzić). Bardzo łatwo jest przekręcanie uchwytu "na drugą stronę" - robiłem to także w 530 i 591, było zdecydowanie mniej wygodne.
Który z uchwytów wolę? Bez wątpienia 598, ale wygoda i cisza okupione są bardzo wysoką ceną. Może komuś uda się trafić Thule 591, który nie wydaje irytujących dźwięków - nie jestem jednak jedynym użytkownikiem, którego trapi taki problem.
Pozdrawiam!


Dodam od razu, że fanem Thule nie jestem.
Wolałem wydać tysiaka na belki Yakima Whispbar Flush (o których przeczytałem zresztą na tym forum) niż używać posiadanych belek Thule.. strasznie mnie irytowały.
598 jest jednak bardzo dopracowanym i sensownym produktem, trudno się do czegoś przyczepić.
W ostatnich latach przejechałem z 598 grube tysiące km (w ostatnio roku miałem go na dachu 10 miesięcy, więc niemało) i kupuję teraz 2 kolejne (tym razem czarne) - jest wg mnie godny polecenia.
Swoją drogą, Amazon.de czy Amazon.pl ma teraz na niego niezłe ceny, z revolutem cena jest naprawdę atrakcyjna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 kwi 2021, 16:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Ja miesiąc temu wymieniłem wszystkie 4szt 591 na 598 I ergonomia jest dużo lepsza. Dopracowane bardziej: łapa trzymająca ramę, pokrętło i taśmy trzymające obręcz (rewelka to automatyczne dociąganie ), rynna ma też inny kształt z tego co widziałem w crash testach ma to zapewnić chyba większą stabilizację i bezpieczeństwo.

Co do "światu" 591 nie wiem czy to wina samego uchwytu, zmiany w konstrukcji nie są aż tak duże ...

Może belki Ci gwizdały , belki polecam thule evo wingbar, mega patent z tym chowaniem śrub T pomiędzy gumami (cichutko jest). Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 kwi 2021, 19:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 151
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
14 kwietnia 2021, o 17:41 Gophfer napisał(a):
Ja miesiąc temu wymieniłem wszystkie 4szt 591 na 598 I ergonomia jest dużo lepsza. Dopracowane bardziej: łapa trzymająca ramę, pokrętło i taśmy trzymające obręcz (rewelka to automatyczne dociąganie ), rynna ma też inny kształt z tego co widziałem w crash testach ma to zapewnić chyba większą stabilizację i bezpieczeństwo.

Co do "światu" 591 nie wiem czy to wina samego uchwytu, zmiany w konstrukcji nie są aż tak duże ...

Może belki Ci gwizdały , belki polecam thule evo wingbar, mega patent z tym chowaniem śrub T pomiędzy gumami (cichutko jest). Obrazek


Dodam, że dużo daje także podgumowana podstawa.
W 591 jej nie było i potrafiła zostawić rysy na bagażniku bazowym (na belkach).

Nie, to nie belki gwizdały :)
Same belki Yakima Whispbar Flush - brak gwizdu (ten sam patent z gumą na stałe, zresztą chwalę je sobie dużo bardziej niż Thule, używam już trzeciej pary w trzecim aucie, dowiedziałem się o nich na mazda6forum i to jest to... polecam)
Same belki Thule - brak gwizdu.
Którekolwiek z belek plus uchwyt Thule 530 - brak gwizdu.
Którekolwiek z belek plus uchwyt Thule 598 - brak gwizdu.
Którekolwiek z belek plus uchwyt Thule 591 - gwiżdże.

Podejrzewam, że są egzemplarze lepsze i gorsze pod tym względem, ale wiem że nie tylko w moim 591 był taki efekt. Dla mnie rzecz dość irytująca, ale może nie każdy takie rzeczy słyszy, to kwestia osobnicza, czasem zależy też od wieku.
Moj ojciec na przykład ewidentnie nie wyłapuje niektórych dźwięków w samochodzie, które mnie doprowadzają do szału. 26 lat różnicy robi swoje, ucho z czasem przestaje rejestrować niektóre częstotliwości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 17:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Gophfer napisał(a):
Panowie, czy ktoś próbował na belkach thule wingbar edge zamontować 4szt Thule proride, chyba nie wejdzie....
Obrazek
Kurcze kuszą mnie te edge tylko nie wiem czy zmieści mi się 4szt uchtywom thule proride 598....

Ktoś próbował, na 4szt na edgach lub podobnych (takich co nie wystają poza relingii)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 maja 2021, 16:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
mar00ha napisał(a):
A przy okazji polecę wszystkim kupującym w Odyssey kombiaki (również z własnego doświadczenia). Przy tej małej uliczce wzdłuż Prymasa Tysiąclecia zlokalizowany jest dość spory sklep z akcesoriami typu bagażniki dachowe, boxy, uchwyty rowerowe. Zaraz po odebraniu swojej szóstki stawiłem się tam po zakup bagażnika bazowego.
Wybrałem Thule Wingbar Edge i szczerze polecam go właścicielom Mazdy 6 w wersji kombi - jeszcze nie widziałem tak dobrze prezentującego się na dachu bagażnika.

Miałem obawy czy nie za niski jest i czy dam radę przewozić na nim box, bez ryzyka uszkodzenia anteny na dachu. Jednak po przymiarce w wyżej wymienionym sklepie moje wątpliwości zostały rozwiane. Pasuje idealnie i jest mnóstwo miejsca. Przynajmniej z moim modelem boxa.



mar00ha
@mar00ha nie wiem czy wozisz/woziłeś rowery na tych Thule Wingbar Edge bo zastanawiam się czy zmieszczą się na nich 4 uchwyty rowerowe Thule proride 598. Mam wingbar Evo I myślałem o wymianie na Edge ale obawiam się że 3 uchwyty to bedzie maks....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 cze 2021, 20:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.06.2021
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Cześć, witam szanowne grono! papa

Jestem w trakcie procesu kupna bagażnika do sedana 2.0 GJ rocznik 2107. Widzę, że nie ma świeżych postów dotyczących tego zagadnienia. A pewnie przez te parę lat trochę się zmieniło. Dlatego zakładam nowy. Szukałem co nieco i wiem, że muszę wymienić listwy dachowe na takie z miejscem na montaż belek. Ja mam pełne listwy bez otwieranych miejsc. Oznaczenia listew - part numbers GHY1509H0 (right) and GHY1509L0 (left). Dostępne np tu: https://mazdaczesci.pl/produkt/listwa-d ... -6-gl-2018

I teraz znalazłem takie ogłoszenie: https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dach ... 7769410916? cena: 869
Jest tutaj teoretycznie jest komplet, czyli listwy z otworami oraz belki sygnowane przez mazdę. Doczytałem się, że producentem tych belek jest Thule. I teraz pytanie czy ktoś może to potwierdzić? Oraz czy ktoś używa takiego bagażnika i może się wypowiedzieć?

Druga opcja to bagażnik/belki WHISPBAR - YAKIMA: https://boxcars.pl/bagaznik-dachowy-whi ... zda-6.html cena: 1 109 Oczywiście tutaj dochodzi jeszcze dodatkowo koszt listew. Co do bagażnika to piszą, że ten bagażnik jest najcichszy na rynku.

Bagażnika będę używał zapewne dwa razy w roku. Warto płacić te kilka stówek więcej za Yakimę? Będę wdzięczny za podzielenie się Waszymi doświadczeniami. Dzięki z góry!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 cze 2021, 12:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 151
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Odpowiadając na pytanie - tak, warto płacić więcej.
W Oplu i Hondzie miałem Thule. W Hondzie bardzo mnie irytował (starszy model), kupiłem więc Whispbara Flash.
W efekcie, kupiłem taki sam także do Mazdy 6 GJ i BMW 5 G30, poza Oplem w 3 autach mamy teraz Yakimę.
Do G30 taki zestaw kupowałem miesiąc-dwa temu za 960 zł.
Jak dobrze poszukasz, może znajdziesz dużo taniej niż za 1100.
Listwy do 6ki mam, ale nie są obowiązkowe - ich cena to lekka abstrakcja.
W adapterze Yakimy, kicie dopasowującym bodajże K694 (z pamięci lecę, mogłem pomylić) masz 'czopki zatyczki', wystarczy wiertarką obrobić istniejące listwy i jesteś 150 zł do przodu.
Yakima wyszła też w zupełnie czarnej wersji, to tak dla Twojej informacji.
W grafitowej Hondzie i jasnoszarym BMW mamy srebrne, ale w ciemnoszarej Maździe czarne belki. Wygląda to duuużo lepiej na takim kolorze auta. Do tego uchwyty rowerowe Thule 591 czarne i jest zestaw git.

-- Dodano: 10 czerwca 2021, o 13:09 --

Sprawdziłem i koryguję:

Płatność: Przelewy24 płatność online.
Termin dostawy: 01-04-2021
Dostawy: Kurier - płatność online
0,00 zł
Łączna kwota do zapłaty
978,00

Bylo ciut drożej i już prawie 2.5 miesiąca temu.

Hossa.pl

Możliwe, że wersja srebrna była tańsza.

Co do listew - po zakupie nowych stare i tak pewnie wyrzucisz lub wstawisz na zawsze na półkę w garażu.
Moze potraktuj to testowo - dziura wywiercona wiertarką i yakimowe czopki gdy nie używasz.
Jesli się nie sprawdzi i uznasz, że wolisz dedykowane listwy, wtedy na nie wymienisz 'samoróbkę'.
Nie są żadnym cudem, to te same listwy, które masz, ale z otworami i małymi maskownicami (bardzo ciężko chodzącymi).

https://hossa.pl/bagaznik-whispbar-flush-s26-k694.html

Srebrne 995 zł w tej chwili.
Pewnie sprowadzą też czarne za tyle samo jeśli wybrałbyś takie i o to ich poprosisz.


Ostatnio edytowano Cz, 10 cze 2021, 18:45 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 cze 2021, 14:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.06.2021
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Dzięki Alberto! Znalazłem jeszcze troszkę taniej tutaj: https://podrodze.net/bagazniki-samochod ... 2013-.html

Dobry pomysł z przewierceniem. A masz gdzieś może instrukcję gdzie przewiercać te listwy? Chodzi odległości zeby dobrze trafić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 cze 2021, 15:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 151
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Jest to opisane w instrukcji Yakimy K694W, w necie znajdziesz łatwo pdf - ale nie pamiętam czy to jest bardzo precyzyjnie objaśnione, chyba dość skrótowo.
Tak naprawdę te listwy możesz sam wyjąć, nawet teraz by zobaczyć o co chodzi, odkryjesz wtedy gwintowane otwory na śruby umiejscowione w dachu Mazdy.
Po przyłożeniu listwy z powrotem zobaczysz gdzie otwory muszą iść (ale dobrze wiercić je już posiadając kit 694w, by dopasować średnicę otworu pod 'zatyczkę', która jest w zestawie).
Zdjęcie i założenie listw z powrotem to chwila, więc możesz sobie to obejrzeć by wiedzieć z czym to się je i czy potrzebujesz listew za 150.

-- Dodano: 10 czerwca 2021, o 16:14 --

http://www.shop1auto.com.au/Fitting_ins ... k/K694.pdf

Strony 6 i 7, zatyczka na stronie 9.


Ostatnio edytowano Cz, 10 cze 2021, 18:46 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 cze 2021, 15:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.06.2021
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
No i elegancko! Dziękuję!


Ostatnio edytowano Cz, 10 cze 2021, 18:48 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 cze 2021, 15:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 151
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Nie ma sprawy.
Dodam, że bagażnik jest na tyle cichy, że w Hondzie miałem go na dachu z 10 miesięcy bez zdejmowania w zeszłym roku.
Tam mocowanie bagażników (na łapach) było ciut upierdliwe, a co chwilę woziłem rower na dachu, więc nawet nie czułem potrzeby demontowania go, aż do stycznia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2023, 14:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: podlaski
Poszukuję belek oraz box dachowy do swojej Mazdy 6 kombi z 2015 r.

Czy OEM mazdy niby thule są wpozadku
? Mocowanie do relingów.

Na co muszę zwrócić uwagę szukając belek oraz box ? Jakie wymiary ?

Szukać będę w używkach więc na przypasowanie osobiście będzie ciężko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2023, 15:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
W poprzednim aucie (identyczne relingi) miałem jakiś model Atera w M6 mam thule wingbar. Sam bagażnik wingbar jest lepszy bo jest cichszy bardziej opływowy ale atera miała te przewagę ze łatwiej i szybciej się demontował. Z tym mocowaniem thule jest więcej zabawy.

Co do boxa , thule były dla mnie zbyt drogie, kupiłem całkiem fajny i niedrogi z Norauto Bermude 400 (producentem jak się nie mylę jest Hapro )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2023, 21:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Czy ktoś przewoził 4 rowery na dachu w Mazdzie 6 sedan 2017? Bagażnik Thule, mocowanie Thule. Już same bagażnik są ciężkie a co dopiero rowery.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2023, 22:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Ja przewozilem 4 na belkach thule i uchwytach thule ale mam kombi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2023, 12:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Właśnie o sedana mi chodzi, czy się dach nie wygnie. W kombi są relingi?

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2023, 12:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski

Ale były chyba też kombi bez relingow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2023, 15:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 lutego 2023, o 12:53 Gophfer napisał(a):
Ale były chyba też kombi bez relingow

Wydaje mi się, że nie były sprzedawane w Polsce, a poza tym to chyba bez relingów były tylko najniższe wersje 145KM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2023, 20:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 lutego 2023, o 21:06 mrsojer napisał(a):
Czy ktoś przewoził 4 rowery na dachu w Mazdzie 6 sedan 2017? Bagażnik Thule, mocowanie Thule. Już same bagażnik są ciężkie a co dopiero rowery.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka

Dach bezpiecznie przeniesie 50 kg. Więc jeśli wśród 4 rowerów są dziecinne to w porządku. Ważniejsza będzie prędkość, momenty hamowania i przyspieszenia. Po prostu trzeba pamiętać, że opór rośnie proporcjonalnie do kwadratu prędkości, podobnie siła pochodząca od rowerów podczas np. hamowania. I te 50 kg zamienia się na 300 kG. Wiec trzeba jechać z rozwagą. Wtedy nie ma problemów.
Ci co jeżdżą 140 km/h nie do końca zdają sprawę jak dach pracuje, wszelkiego rodzaju zgrzewy itp. Niektóre puszczają, zmniejsza się sztywność nadwozia. Potem się dziwimy, że coś tam delikatnie skrzypi ale nie wiemy co. Często niby niezauważalne ale zawsze…

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2023, 22:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Staram się nie przekraczać 120 gdy jadę z rowerami, więc prędkość nie powinna być problemem. Właśnie o nagłe hamowanie mi chodzi. Uchwyty rowerowe thule są wygodne ale ciężkie. 4 kg jeden. Łącznie, mniej więcej mój zestaw na dach wyliczyłem na 75kg :/

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2023, 23:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Trzeba by sprawdzić nośność dachów kombi i sedan. Mogę 4 rowery ważyły mniej niż 40 kg do tego 4 proride i belki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.