Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 11:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1081 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 16:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
20 września 2020, o 13:36 doradca napisał(a):
Witam
Lakier fatalny. Aktualnie rzeczoznawca pisze audyt odnośnie lakieru dach 40 mikronów, maska 50 mikronów masakra, jego Subaru na masce 200 mikronów. Oddaję sprawę do prawnika. Powiadomiłem pismem też UOKIK, bo to jest zbiorowe naruszenie interesów konsumenta. Mają taką zakładkę konsument. Proszę was pisać do UOKIK jak będą mieć więcej skarg muszą się sprawą lakieru zająć. Mam kilkanaście odprysków 10 tyś przebiegu w ciągu prawie dwóch lat.

Skargę na grubość lakieru możesz sobie pisać tak jak na Berdyczów. Też mam 40 mikr. na dachu. Ale to nie ozn., że jest wadliwa, bo nie dostrzegam tzw. odprysków samych z siebie. Przytoczę tylko dwa cytaty z różnych artykułów.
„Grubość powłoki samochodowej różni się w zależności od producenta. Każdy stosuje nieco inne grubości, a przy tym nanosi lakier w innych technologiach. Wedle ogólnej zasady, w markach japońskich i koreańskich oryginalna grubość lakieru samochodowego, biorąc pod uwagę elementy zewnętrzne typu maskę, błotniki, dach czy drzwi, wynosi ok. 70 µm – 100 µm. U producentów europejskich grubość powłoki lakierniczej ma od 100 µm do 160 µm.
Co ważne, grubości lakieru samochodowego są różne również dla aut tego samego modelu, a nawet danego egzemplarza. Inną grubość lakieru na elementach zewnętrznych, o których wyżej, mają na przykład słupki, progi czy kielichy (40 µm – 60 µm). Grubością lakieru różni się więc każdy element karoserii.”
„Grubość powłoki lakierowej nie jest określona żadnymi normami. Nie ma aktualnych norm branżowych (motoryzacyjnych), polskich czy europejskich, które określałyby dopuszczalną (minimalną i maksymalną) grubość powłoki lakierowej. Podawane przede wszystkim przez producentów lakierów zakresy grubości powłoki lakierowej, np. 120 µm - 160 µm, są tylko teoretycznym wskaźnikiem i punktem odniesienia dla zalecanej podczas produkcji grubości powłoki lakierowej. Decydują o tym tylko i wyłącznie względy finansowe. W praktyce grubość powłoki lakierowej na lakierowanych fabrycznie pojazdach może być zarówno mniejsza, jak i większa od tej teoretycznej.
Najważniejsze jest to, żeby powłoka lakierowa była prawidłowa, czyli zawierała wszystkie technologiczne warstwy:
- warstwę fosforanową, która zabezpiecza antykorozyjnie oraz zwiększa przyczepność następnych warstw powłoki lakierowej,
- warstwę gruntu kataforetycznego, równomiernie nałożonego na wszystkie powierzchnie nadwozia,
- warstwę podkładu wypełniającego,
- warstwę lakieru nawierzchniowego, składającego się z bazy i lakieru bezbarwnego.”

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 17:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
22 września 2020, o 16:35 gzesiolek napisał(a):
Przez 24lata jedynie japonczyki nigdy nie rozkraczyly mi się na drodze...

Te czasy już minęły, obecnie samochodu nie kupuje się "po marce", ale po opiniach, bo gdybyś kupił felernego diesla Mazdy to pewnie byś mógł coś innego napisać.
Przez 2 lata jeździłem Citroenem C5 2.0HDi, zrobiłem od 135000km do 175000km i absolutnie nic się nie stało, zero awarii, a lakier na całym aucie oryginalny 140um i przez te 2 lata złapałem ze 4 odpryski, ale już od takich konkretnych kamyczków, bo jeden przeleciał przez maskę - tam zrobił 2 odpryski ... a później rozwalił mi szybę.
Mazdę 6 kupiłem w czerwcu 2020, od tego czasu zrobiłem 8000km ... zamalować musiałem z 8 nowych odprysków na masce, do tego jeden na błotniku koło lampy, jeden na lusterku, jakimś cudem pojawił się też na klapie bagażnika i dachu :D - a auto myję ręcznie co 2 tygodnie, także widzę co nowego się pojawia, a wcześniej na masce już zamalowanych było z 15, lakier masakryczny.
Mam szczęście, że tutaj oddam to auto bez problemu w rozliczeniu ... ale niestety już chyba Mazdy nie kupię (poza tym brakuje mi momentu diesla).

U mnie w Maździe na masce 80um a na dachu 90um.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 18:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.07.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
do Dropt 07
Jeżeli lakier trójwarstwowy za który dopłaciliśmy 3600 zł nie zabezpiecza zwykłej jazdy po drogach publicznych z prędkością ok. 80/godz to coś jest nie tak. Może nawet mieć 30 mikronów ale powinien zabezpieczyć poruszanie się po drogach. W gwarancji Mazdy, Mazda: pisze twój samochód Mazda podawany jest eksploatacji w ekstremalnych temperaturach lub otoczeniu o nadmiernej zawartości kurzu, piasku lub soli. To jak się to ma jak korzystam tylko z samochodu do zrobienia zakupów a przebieg 10900 km w ciągu 20 miesięcy. Może piszesz z Mazdy Motor Poland, żebyśmy wszyscy sobie odpuścili. W mentalności samych Japończyków jest pracowitość i szanowanie klienta a nawet kłanianie się w pas jak wchodzi do sklepu. Jak kajał się dyrektor generalny przed amerykanami w przypadku pedału gazu w Toyocie. Tutaj ktoś nie dopilnował i nie wiedzą jak z tego wybrnąć dlatego malują całe samochody w ramach dobrej woli i tyle. I nie mów że jest w porządku, bo nie jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 20:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja tylko daję do zrozumienia, aby nie powoływać się na grubość a na kiepską jakość lakieru bez wnikania w techniczne aspekty jego składu, sposobu krycia itp., chyba, że ten aspekt masz rozwikłany. W przeciwnym wypadku będziesz musiał wykazać, że grubość lakieru ma wpływ na jego przyczepność.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 wrz 2020, 11:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomekdk, ale przeczytałeś moją wypowiedź? Ja właśnie piszę, że teraz nie ma co się kierować generalizowaniem co do kraju pochodzenia, marki itp. tylko trzeba kierować się konkretami. A dopisek o japońcach dałem dla obrony przeciw generalizowaniu w sprawie japończyków na podstawie określonych przypadków... No i warto znać szczególy... ja np. nie jeźdże prywatnie dieslami, więc japończyki nie miały prawa mnie zawieźć mechanicznie... Ale jakbym kupowałbym diesla brałbym praktycznie w ciemno auta z wyrobami dwulitrowymi od PSA... za to unikałbym ich benzyniaka 1.6T robionego razem z BMW...
Itd itp.
Więc nie ma wszystkie japońce są do d... albo wszystkie VW są do d... Po prostu trzeba poznawać konkrety a nie generalizować... Ok koniec OT.

Co do waszych problemów to jedynym sposobem wg mnie jest zorganizowanie w grupę, udokumentowanie i atak PR... Jak dostaną 50 zgłoszeń pojedynczych to się rozmyje, jednemu zrobią lepiej, jednemu gorzej, ale nawet nikt nie zgłosi do Mazdy, że jest jakiś problem z daną partią czy generacją.

A tak zebrać się w większą grupę, zebrać dokładne dane, VINy, roczniki, lakiery, zrobić dokumentacje zdjęciową, udokumentować gdzieś w sieci, wysłać pismo i atakować wszędzie via FB, artykuły motoryzacyjne...

nie na zasadzie "Mazda jest do d...", tylko
"Super, że wprowadzacie nowy model, ale przy okazji chcielibyśmy wiedzieć jakie kroki Mazda podjęła w związku z powracającym problemem dot. lakieru w takich i takich modelach (itd), o którym zostaliście Państwo poinformowani w takim i takim piśmie.
Poniżej link do dokumentacji zdjęciowej problemów - dla wszystkich zainteresowanych."

Nie wierzę, że po którymś tego typu poście nikt by się z PR Mazdy do was nie odezwał i sprawa nie była by kontynuowana...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 12:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Gdyby ten wątek zawierał więcej zdjęć z konkretnych przypadków, siła przebicia byłaby większa.
Trzeba o tego zacząć. Obrazowe przedstawienie problemu. Samo pisanie to za mało.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 19:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.07.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Niestety Mazda Motor Polan ma klientów gdzieś. Wydaliście kasę teraz się bujajcie sami. Ale to tylko w Poladi tak może być. Dlatego już pisałem wcześniej pisać od UOKIK maja zakładkę Konsumenci, wybrać zbiorowe interesy konsumentów. Jak otrzymają parę milionów kary to się zastanowią co z tym zrobić. Bo Mazda kłamie oto przykład https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo
drugie w głowie się nie mieści https://www.wykop.pl/artykul/4664043/za ... zywistosc/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 22:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Temat z youtub`a był na forum szeroko omawiany. Mazda kładzie ocynk w innej technologii, ot wszystko. Temat stelaża nie warty omawiania, bowiem mazda zapewne zna ten problem, a po 3 tygodniach środowiska morskiego zapewne u większości mazd stelaże się pokrywają takim nalotem. Sama obecność czystej wody na powierzchni nie jest wystarczającą przyczyną korozji. Ale gdy woda zawiera rozpuszczone sole (np. wilgoć morska), albo ma odczyn kwaśny lub zasadowy, powstają warunki do tworzenia się ogniwa korozyjnego. Jak Cię to boli pociągnij szmatką nawilżoną olejem i po ptokach. Później jej nie będzie.
Co innego kwestia odprysków na lakierze. Jest gwarancja na lakier, perforację blach a nie na jako taką korozję, no chyba, ze wyraźnie naruszy strukturę materiału.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 12:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.07.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wydałeś 150 tyś na auto i nie rusza cię że możesz mieć zardzewiałe stelaże siedzeń to podaruj to auto caritas. To nie powstaje podczas transport. Jak masz auto pod chmurką masz różnice temperatur i robi się powierzchnia rosa na metalu. Czyżby Mazda o tym nie wiedziała. Odnośnie ocynku, kłamią. Być może coś tam jest jak natrysk galwaniczny, jednak nie spełnia on ochrony przed korozją, pod mikroskopem występują grudki ocynku, a nie cynk jednolity jak w przypadku galwanizacji, woda dostaje się między grudki ocynku i penetruje blachę to pudrowanie twarzy poczytaj sobie jak jesteś takim specem z Mazdy. Więcej już tu nie pisze szkoda czasu i nerwów oddaje sprawę do prawnika. Zachęcam piszcie do UOKIK zdemaskujmy tych oszustów, którzy chcą zarobić łatwą kasę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 16:28 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Skoda , Seat ma częściowy ocynk tak polany po zewnątrz auta bo pod spodem go zabrakło zresztą nie tylko tam VW nie wiem prawdopodobnie to samo .
KIA, Hyundai itp. tak jak Mazda wymieniać by długo co jaka marka ma , ale jak widzisz fotki to wiesz że ktoś nie kłamie i nie opiera się na YT a na faktach dowodach .
Mam do dnia dzisiejszego Hyundaia stary bez ocynku i złośliwie nie gnije .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 17:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak, temat korozji to skomplikowana sprawa. Wiemy już doskonale, że nie tylko ocynk i lakier mają kluczowe znaczenie.
Ci co znają tematy korodowania ram nośnych np. pickup'ów Toyota lub np. korozję w Suzuki (Jimny :) ) wiedzą, że sam stop z jakiego jest wykonany dany element ma ogromne znaczenie. Chyba największe znaczenie.

Też znam przykłady aut bez ocynku, które nawet uszkodzone powierzchniowo nie chcą za cholerę głęboko korodować.
Czasami gówniana blacha i żadne zaklęcia nie pomogą.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 22:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
doradca, to temat o odpryskach... Proszę trzymać się tematu, a nie dotykać tematów od dawna obgadanych na forum...

Nikt w 6tkach nie ma problemów z korozją stelaża, bo problem ten był masowy w jednym roczniku Mazdy 3 z Meksyku...
Zresztą zamiast robić tutaj jakieś dziwne wrzutki obadałbyś ten stelaż u siebie i byś wiedział czy jest czym się martwić czy nie...

Co do ocynku, to gównoburza nakręcona przez Pana Balkana i w sumie niedokończona.
A wszystko się oparło o to co można, a co nie można nazywać ocynkiem.
Ja proponowałbym olać kłótnie o nomenklaturę, tylko trzymać się faktów.

Faktem jest, że Mazda ma b. kiepski lakier (cienki i rysujący się od samego patrzenia)...
Faktem jest, że FL3 w lakierach premium ma jeszcze jakąś wadę i podatność na odpryski...
Faktem jest, że Mazda ma przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne i dobrze jest newralgiczne miejsca (czyli podwozie) zabezpieczyć dodatkowo...

Ale faktem jest też, że nowa Mazdy nie gniją na potęgę i mimo fatalnego lakieru i przeciętnego zabezpieczenia b. rzadko pojawiają się narzekania na rudą... A jeśli już się pojawiają to pojedyncze które dotyczą zwykle łączeń, zawiasów, śrub, podwozia, styku pracujących elementów itp... Czyli statystycznie jakoś ta blacha musiała być zabezpieczana, bo wg Pana Balkana i antyfanow kazda nasza Mazda powinna być sól-red po dwóch zimach...

Aha UOKIK jak sama nazwa mówi zajmuje się sprawami konsumenckimi, stawiam dolary przeciw orzechom, że większośc nowych Mazd jest brane na firmę/działalność... i wtedy UOKIK poza ew. poradą nic nie może zrobić...

doradca, trzymamy kciuki za to, że z Twoją Mazda i jej lakierem będzie wszystko ok, bo widać, że Cię dużo nerwów sprawa kosztuje.
Ale za spamowanie nie na temat o tym jaka Mazda jest do d... będę rozdawał ostrzeżenia ...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 22:27 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dziękuję grzesiolek za komentarz i podsumowanie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 07:13 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A ja odnoszę wrażenie że pan " Doradca " to Mazdy nie ma , ale to moje subiektywne odczucie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 12:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
2 października 2020, o 13:12 doradca napisał(a):
Wydałeś 150 tyś na auto i nie rusza cię że możesz mieć zardzewiałe stelaże siedzeń to podaruj to auto caritas. To nie powstaje podczas transport. Jak masz auto pod chmurką masz różnice temperatur i robi się powierzchnia rosa na metalu. Czyżby Mazda o tym nie wiedziała. Odnośnie ocynku, kłamią. Być może coś tam jest jak natrysk galwaniczny, jednak nie spełnia on ochrony przed korozją, pod mikroskopem występują grudki ocynku, a nie cynk jednolity jak w przypadku galwanizacji, woda dostaje się między grudki ocynku i penetruje blachę to pudrowanie twarzy poczytaj sobie jak jesteś takim specem z Mazdy. Więcej już tu nie pisze szkoda czasu i nerwów oddaje sprawę do prawnika. Zachęcam piszcie do UOKIK zdemaskujmy tych oszustów, którzy chcą zarobić łatwą kasę.


Co do "grudek ocynku" - a może to wystarcza ? jakoś bardzieju ufam konstruktorom mazdy niż redaktorowi z miernikiem. Ocynk wcale nie musi idealnie przykryć chronionej powierzchni, zresztą to realnie niemożliwe - zawsze jakieś mikroszczelinki będą.
Podpowiedzią dlaczego - mogą być zabezpieczenia statków:
https://marinelab.pl/anody-aluminiowe-c ... ny-jachtu/

W kazdym razie - 6tki są od bodajże 2012 rok na naszych mocno zimami zasolonych drogach i (też miałem co do tej korozji legendarnej obawy początkowo) tragedii jakoś nie widać. 8 lat już powinno byłoby coś się dziać - w sensie zjadania blach przez rdzę. Tymczasem - nic. W swojej od 2015 r mam kilka rysek na głębokość do tego ocynku, co go niby nie ma, z którymi nic nie robiłem - i nic.
(odpryski to odpryski - inny temat) .
(BTW co ma stelaż siedziska do karoserii czy podwozia ?)

BTW2 - sprzed kilku lat z rozmowy u znajomego mechanika co do tego "rdzewienia japońców" - "mamy często problemy z odkręceniem jakichś śrub zawieszenia itp. Pordzewiałe bo... przez lata nie ruszane. We fiacie, alfie nie zdążą , bo przez czas jednego wahacza w japońcu tam ze 3-4 się zmienia i nowe śruby za każdym razem" .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 17:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 06.07.2018
Posty: 169
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Co do zebrania osób i pisania pisma,
już to zrobiłem było ponad 10 osób jak dobrze pamiętam i Mazda polska zlała temat kompletnie w ogóle nie podejmując tematu.
Możliwe, że pisanie na facebooku coś by wskórało tylko tak naprawdę pytanie co oni mogą zrobić.
Jak na razie jedynie co robią to ten ich "gest handlowy" gdzie jak wiadomo z poprawkami jest różnie.
Tylko dodam od siebie co do rysowania się lakieru. Tak jak poprzednicy pisali, jest strasznie ale to strasznie podatny na zarysowania. Mycie auta na myjce potrafi jednak zrobić te mikro rysy, sprawdzałem jak to wyglądało po ostatnim malowaniu i na początku nic ale później po kilku myciach już zaczynają się pojawiać mikro rysy,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 16:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.11.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Cześć,

Od zeszłego Piątku jestem szczęśliwym posiadaczem M6 (Rok produkcji 2018 , sedan, silnik 2.0).
Po przebrnięciu przez wątek widzę że dostępne opcje na ochronę przed odpryskami (jestem świadom że to nie daje 100% ochrony) to albo powłoka ceramiczna albo naklejki.

Z tego co czytałem powłoka ceramiczna chroni też lakier przed korozją, dlatego myślę że zdecyduje się na nią.
Chciałem spytać czy któryś z kolegów na forum ma może do polecenia sprawdzone miejsce gdzie taką powłokę nakładają ? (Województwo mazowieckie)

Z innego wątku widziałem jeszcze że warto zabezpieczyć podwozie woskiem przed korozją. (Ewentualnie widziałem że jeden kolega zabezpieczy jeszcze progi)
Pytanie laika, co jeszcze powinienem zrobić by moja Madzia się godnie starzała ?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 19:26 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Osobiście uważam że chroni tylko dobra folia


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 00:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Powłoka ceramiczna czy jakakolwiek inna nie chroni przed odpryskami. Tylko folia.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 09:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.11.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Pytanie, naklejaliście sami ? Dużo cierpliwości mam więc mógłbym dać radę ;)
Czy jednak polecilibyście żeby zrobić to w warsztacie ?

Z tego co patrzyłem to część samochodu można okleić część pokryć powłoką ceramiczną.
Robił ktoś już tak ?
Bo zastanawiam się czy będzie duża różnica wizualna między częściami nadwozia.

Myślałem żeby folię zrobić na częściach najbardziej narażonych na odpryski ( przedni zderzak, maska, ranty drzwi, nadkola ) a resztę potraktować ceramiką.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 11:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja bawiłem się z folia ppf na tylnym progu, gdzie dziecko mi najbardziej niszczy lakier.
Powiem tak - wymaga dużo precyzji i doświadczenia. Biorąc pod uwagę cenę dobrej foli, wiem ze sam bym nie chciał tego kłaść na trudniejsze miejsca.

Nie wiem jak z twoimi zdolnościami manualnymi. Możesz kupić przycięty wstepnie kawałek jak ja i położyć na próg. Zobaczysz jak Ci się z tym pracuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 12:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 06.07.2018
Posty: 169
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Z tego co słyszałem to widać punkt gdzie się kończy folia ale to może zależy od rodzaju folii.
Tak jak pisali poprzednicy, jeżeli zależy Ci na tym aby auto zabezpieczyć przed odpryskami etc. to tylko folia.
Ceramika tak naprawdę pomoże Ci łatwiej myć auto i tyle. Mikrorysy, odpryski, zarysowania to wszystko będzie występować przy ceramice, a niestety lakier w mazdzie jest bardzo ale to bardzo delikatny więc trzeba się obchodzić jak z jajkiem ...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 12:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.11.2019
Posty: 134
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Grubość większości powłok ceramicznych nie przekracza nawet mikrona, nie ma więc opcji, żeby chroniła przed odpryskami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 15:06 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Ja robiłem sam maskę leflektory i lusterka. Najlepiej wyszła maska i leflektory gorzej lusterka bo były z formatki lepiej z większego kawałka kleić


Ostatnio edytowano Pt, 1 sty 2021, 21:13 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Usunięcie zdublowanego tekstu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2021, 18:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.10.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: wielkopolski
Witajce,

Ostatnio byłem na reklamacji swojej M6 2019, red soul w związku z niesprawnymi lusterkami. Po wymianie pogadałem chwilę z doradcą i podpytałem o lakier. Przyznam, że jak na roczny model (mam go od nowości) ma naprawdę sporo odprysków - maska, dach, krawędzie obok szyby itd - stwierdził, że niestety ten model a tym bardziej ten kolor już "tak ma", jest sporo reklamacji. Obejrzał elementy auta i mówił by gwarancja była zatwierdzona muszą być co najmniej 2 odpryski na jednym elemencie o średnicy około 1,5cm więc krótko polecił mi jeszcze trochę pojeździć i wrócić pomalować całe auto w ramach gwarancji.

I tutaj pytania o waszą opinie:
1.Co myślicie o ponownym malowaniu w ramach gwarancji? Mam na myśli, że warstwa będzie podwójna ~200 mikronów, czy Mazda będzie w stanie dać jakiś papier że malowanie auta było ze względu na odpryski a nie "całkowitą kasacje" i próbę sprzedaży jako "nówka"- głównie chodzi mi o przyszłą odsprzedaż?
2. Doczytałem, że po ponownym malowaniu auta lakier nie jest już tak bardzo podatny na odpryski niemniej myślałem o nałożeniu folii i ceramiki - jakie elementy czym sugerujecie obłożyć by cieszyć się dłużej "kolorem"?

Dziekuje :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2021, 21:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.11.2019
Posty: 134
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Raczej chodziło o średnicę 1,5 mm :D. Ogólnie z informacji, które uzyskałem jest tak, że oni w dokumentacji piszą, że chodziło o malowanie ze względu na odpryski.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 mar 2021, 11:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 06.07.2018
Posty: 169
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
OutOfTouch napisał(a) napisał(a):

I tutaj pytania o waszą opinie:
1.Co myślicie o ponownym malowaniu w ramach gwarancji? Mam na myśli, że warstwa będzie podwójna ~200 mikronów, czy Mazda będzie w stanie dać jakiś papier że malowanie auta było ze względu na odpryski a nie "całkowitą kasacje" i próbę sprzedaży jako "nówka"- głównie chodzi mi o przyszłą odsprzedaż?
2. Doczytałem, że po ponownym malowaniu auta lakier nie jest już tak bardzo podatny na odpryski niemniej myślałem o nałożeniu folii i ceramiki - jakie elementy czym sugerujecie obłożyć by cieszyć się dłużej "kolorem"?

Dziekuje :)


1. No tutaj trzeba uważać bo na moim przykładzie wychodzi, że niestety ale nie umieją malować. U mnie jest na niektórych elementach ponad 300 mikronów. Oczywiście masz informację w historii aso, że było malowanie co nie zmienia faktu, że trzeba się będzie tłumaczyć przyszłemu kupującemu (już nawet nie liczę efektu mory oraz skórki pomarańczy)
2. Niestety ale zależy czy to dobrze zrobią. U mnie problem nadal występował po ponownym malowaniu. Ceramikę od razu sobie daruj, ona w ogóle nie chroni przed odpryskami (wiem bo mam), jedyne realne zabezpieczenie to właśnie folia, która swoje kosztuje.

Muszę w sumie obejrzeć znowu dokładnie auto bo dawno tego nie robiłem, a już trochę km nastukałem (obecnie 43k), a co do rozprawy to niestety ciągle czekam na termin wszystko przez koronę.

-- Dodano: 29 marca 2021, o 12:12 --

Ale mnie ktoś załatwił z autem albo salon albo ubezpieczyciel.
Sprawdzałem sobie portal leasingodawcy, żeby sprawdzić raty etc.
Nagle zwróciłem uwagę na pewien wpis, zgłoszenie uszkodzenia auta.
Nic nigdy nie było zgłaszane z mojej strony.
Znalazłem na autodna, że moje auto ma historię wpisu.
Kupiłem ten raport.
Okazuje się że mam wpisane uszkodzenia auta z lutego 2019 roku w miejscach, które zgłaszałem na początku.
Możliwe że ujki naprawili mi auto z mojego AC co wyjaśniałoby dlaczego płaciłem tak dużo za ubezpieczenie.
Treść wpisu

ODNOTOWANO SZKODĘ NA POJEŹDZIE
Kraj: POLSKA
Rezultat: USZKODZENIE NADWOZIA
Miejsce uszkodzenia: Przód, Prawy przód, Lewy przód, Tył, Prawy tył, Centralna część
Kwota: 7000 - 10000 PLN

Będę teraz próbował to wyjaśnić dlaczego w ogóle taki wpis widnieje i kto go zgłosił skoro nie było żadnego uszkodzenia z mojej strony.
Do osób, które też miały naprawiane auto z Good Will, sprawdźcie sobie czy też nie macie w historii wpisu czegoś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 mar 2021, 11:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mozesz napisac gdzie naprawiales i kto Ci taki numer wywinal. Ja niedlugo napisze posta na temat ujkow z aso bemo warszawa. Dla potomnych, zeby wiedziec jakie miejsca omijac.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 mar 2021, 12:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 06.07.2018
Posty: 169
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Odyssey Warszawa - tam auto było zakupione i tam była przeprowadzana naprawa,
kto dokonał wpisu nie wiadomo.
Dzwoniłem do ubezpieczyciela poprzedniego i nie mają informacji na temat uszkodzeń z OC ani AC więc na szczęście tego nie ma w systemie.
Ale skąd się wziął wpis w AutoDNA to nie wiadomo. Będę próbował to wyjaśnić ale w tym momencie nie teoretycznie ale realnie obniżyli mi wartość auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 mar 2021, 12:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
29 marca 2021, o 12:44 malagb napisał(a):
Ja niedlugo napisze posta na temat ujkow z aso bemo warszawa. Dla potomnych, zeby wiedziec jakie miejsca omijac.

Napisz koniecznie, jak nie tu, to daj mi na priva, bo bardzo jestem ciekaw. Kupilem u nich i serwisowalem pewien czas, robilem rowniez naprawy z OC sprawcy. Sprawiali wrazenie OK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1081 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.