Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 2 cze 2014, 10:07 
Amator
Offline
Od: 15.10.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No i wreszcie jest prototyp :-)

Wyrzeźbiłem w weekend, bo mnie denerwowało, że syf się na obiektywie zbiera. A nie uśmiechało mi się za każdym razem wychodzić z samochodu po dłuższym przejeździe, żeby przetrzeć paluchem kamerę. Potrzeba matką wynalazku!

Stąd powstał twór inspirowany nowym nissanem note - tam nie ma spryskiwacza ciśnieniowego, tylko płyn leje się bezpośrednio na obiektyw. Jak przestanie padać, zrobię fotostory. Koszt szpejów do konstrukcji - około 30 zł. Najdroższe są te rozgałęziacze do płynu z zaworkami zwrotnymi.

K


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 2 cze 2014, 10:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Czekam z niecierpliwością na fotki, bardzo tego systemu brakuje. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 10:40 
Amator
Offline
Od: 15.10.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No to hyc, oto opis fotograficzny:

Kamera w miejscu montażu oryginalnego:

Obrazek

Z zewnątrz nad kamerą w szczelinie między plastikami umieszczona ścięta rurka igielitowa. Dalej przelotka 90 stopni i rurka kolejna, idąca dziurką po śrubce mocującej plastik pod szybą, pod blachami do oryginalnego spryskiwacza, w kolejności:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Śrubkę usunąłem, bo niespecjalnie widzę konieczność jej stosowania. Nic bez niej nie odleci, mocno się trzyma. Igielitowa rurka uniemożliwia jedynie włożenie oryginalnej zaślepki naokoło przycisku klapy. Myślę, że zmodyfikuję tę zaślepkę, żeby rurka przeszła i w razie czego kupię nową.
Rozgałęzienie przy oryginalnym spryskiwaczu zrobione zaworkiem trójdrożnym zwrotnym (do kupienia w motoryzacyjnym) - średnica 4-5 mm.

Tu natomiast widok ogólny na bebechy klapy - to zielone małe pod szybą to brzęczyk cofania.

Obrazek


Ot, cała filozofia. <spoko>

W rurki wrzuciłem przewężenia, żeby ciśnienia zrównoważyć. Na początku z wolnym przepływem był kłopot taki, że cały płyn leciał na kamerę, a do szyby nic. Pogmerałem z 'wkładami' ograniczającymi przepływ i jakoś jest teraz ok. Przy samej kamerze dobrze by było wrzucić jeszcze dwójnik zwrotny, żeby powietrze nie cofało się do rurki, teraz troszkę trzeba poczekać, zanim coś przepłynie.


Efekt: płuczemy kamerę od góry równomiernym strumieniem płynu pod niezbyt dużym ciśnieniem. Celem jest nie spryskanie, tylko spłukanie, jak w nowym nissanie note. Po włączeniu kamery cofania widać, jak ładnie płynie po ekranie fala i po 2-3 sekundach spływa - mamy czystą kamerę.

Nie wiem, jak to będzie działać na zaschniętym syfie, ale po burzy podmiejskiej spisało się na medal.

Jak będę rozbierał kamerę do ulepszeń, dam fotki złączki kątowej i ściętej rurki. Ale filozofii w tym żadnej nie ma. Całość w pełni odwracalna, używam istniejącego otworu, żeby nie wiercić nowych. Ale można by od wewnątrz całość zmontować równie dobrze - trzeba by tylko przewiercić się na wylot ze środka pod panel z logo Mazdy i jakoś zabezpieczyć otwór, żeby nie ciekło do środka i nie rdzewiało.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 11:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Screech - dzięki za relację - dobra robota. <spoko>

PS. Właśnie uświadomiłem sobie, że mam cholernego, pięknego, sedana, który z tyłu ma gówno (brak wycieraczki i spryskiwacza) nawet w bagażniku nie ma uchwytów do mocowania bagaży. Jak mi brakuje hatchback'a z GH w tym względzie... :mad:

Pocieszam się tym, że w kombi nie można otworzyć klapy z pilota. :-P
Jakby był HB było by wszystko...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 11:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Screech przetarłeś nowe szlaki :) Świetna robota - gratuluję <spoko>

tombien - Screech zaraz pokombinuje i będziemy mieć otwieraną klapę z pilota :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 11:25 
Amator
Offline
Od: 16.10.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
tombien napisał(a):
Screech - dzięki za relację - dobra robota. <spoko>

PS. Właśnie uświadomiłem sobie, że mam cholernego, pięknego, sedana, który z tyłu ma gówno (brak wycieraczki i spryskiwacza) nawet w bagażniku nie ma uchwytów do mocowania bagaży. Jak mi brakuje hatchback'a z GH w tym względzie... :mad:

Pocieszam się tym, że w kombi nie można otworzyć klapy z pilota. :-P
Jakby był HB było by wszystko...


Przecierz przy takim kącie ustawienia tylnej szyby jak w GJ sedan szyba podczas jazdy jest całkowicie
sucha i nie ma potrzeby aby była szpecąca kaoserię wycieraczka.
Nota bene przy niemal identycznej szybie w Hondzie Prelude 4g, którą kiedyś miałem przyjemność posiadać,
była wycieraczka i moim marzeniem było jej usunięcie :cool:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 12:13 
Amator
Offline
Od: 15.10.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZibiX napisał(a):
Screech przetarłeś nowe szlaki Świetna robota - gratuluję

tombien - Screech zaraz pokombinuje i będziemy mieć otwieraną klapę z pilota


A żebyś wiedział, że się przymierzam <pirat> Ale na pewno nie jako rozwiązanie w pełni automatyczne góra-dół - za dużo elektroniki by trzeba. Raczej prosty mechanizm podnoszący klapę na wysokość, z której już siłowniki pneumatyczne seryjne załatwią sprawę. Pozostaje tylko kwestia zamka, który ma rygiel niepozwalający na to, żeby się samo coś otworzyło. Tu kłopot największy, bo znowu - elektronika.

K


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 15:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Bart1000 napisał(a):
PrzecieŻ przy takim kącie ustawienia tylnej szyby jak w GJ sedan szyba podczas jazdy jest całkowiciesucha i nie ma potrzeby aby była szpecąca kaoserię wycieraczka.Nota bene przy niemal identycznej szybie w Hondzie Prelude 4g, którą kiedyś miałem przyjemność posiadać,była wycieraczka i moim marzeniem było jej usunięcie


Żeby była jasność - w sedanie mi zupełnie niepotrzebna - nawet brzydko by to wyglądało - tak wycieraczka. Bardziej żałuję, że niema HB, gdzie na pewno znalazł by się spryskiwacz i można by było przerobić tak jak w kombi. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 17:42 
Amator
Offline
Od: 15.10.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po całkiem długim czasie użytkowania stwierdzam, że bardzo fajny patent! Zimą działa idealnie, czyli wtedy, gdy potrzeba. Nie muszę już wychodzić z auta, żeby przetrzeć palcem kamerę, można parkować tyłem po 200 km w syfie. Ciśnienie jest akurat takie, że woda leje się równo na szybę i na kamerę. Nic nie przecieka, nie psuje się (dotychczas). Żyć, nie umierać!

Polecam!

A tu film z działania świeżo po przyjeździe z Radomia w śnieżycy:





<disco>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 19:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
"Zrób to sam" się kłania :)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 22:52 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Nie mam kamery, nie mam potrzeby przecierania palcem ani spłukiwania - nie mam problemu.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 21:55 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 244
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ekstra pomysl. Mam w Civicu ten sam problem, ze kamera wieczenie brudna. Widze w Mazdzie nie jest inaczej i tez trzeba bedzie pokombinowac..

Chyba bede musial zmontowac cos podobnego, mozesz dac linki albo jakies fotki poszczegolnych komponentów z zestawu?

Zastanawiam sie czy wezyki do sprezonego powietrza, wykonane z tworzywa, np takie Obrazek nadaja sie do transportu plynu do sprysikwaczy?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 23:04 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 10.02.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Thomas już Ci mówię, że lepiej byłoby założyć wężyki silikonowe (które mają większą odporność na alkohole) niż poliuretanowe, które są na zdjęciu. Natomiast co do złącz, to odradzam plastików, przy małych ciśnieniach niestety ze względu, że mogą być przecieki na łączeniach. Lepiej zastosować system skrętny (http://www.bibusmenos.pl/fileadmin/_processed_/csm_szybkoz%C5%82%C4%85czki_i_Camozzi_Szybkoz%C5%82%C4%85czki_i_Mosi%C4%99%C5%BCne_1000_01_44a3577fdc.jpg. Tylko niestety te złączki już trochę ważą. Na pneumatyce się "wychowałem" ;) Np. na takich systemach kupowali ludzie i robili sobie chłodzenie wodne do komputerów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 20:33 
Offline
gzesiolek napisał(a):
Znam osoby które w Mitsu Lancerze Sportback robiły sobie modyfikacje, że przy spryskiwaniu tylnej szyby dorobili spryskiwacz na kamerkę i rejestracje...ale rzeczywiście mechanizm obrotowy który chowa obiektyw gdy się go nie używa byłby idealny (ale patrząc na składanie lusterek padałoby to minimum raz do roku )


Dziś właśnie udało mi się założyć spryskiwacz kamery, działa rewelka, koszt około 100zl.
Niestety wiąże się z przewierceniem w jedym miejscu klapy ale i tak uważam że warto. Udało mi się to zrobić na podstawie
viewtopic.php?f=59&t=1889
Ale dokonałem kilku modyfikacji. Użyłem dyszy spryskiwacza od skody, i naprawde fajnie pasuje i nie rzuca się w oczy.
Jak ktoś bedzię zainteresowany to jutro wrzuce kilka fotek.


Ostatnio edytowano So, 25 lut 2017, 00:59 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 07:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
m6fanboy Oczywiście, że są zainteresowani. Aczkolwiek oryginał był bez wiercenia, co mnie trochę odstrasza w twoim pomyśle ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 09:08 
Offline
Zgadza się jest to minus, ale za kilka dni może ktoś walnąć w tył i klapa i tak do wymiany, a auto musi być funkcjonalne.
Dziurka 6mm jest wywiercona zaraz obok kabla od kamery cofania, pomalowana. Weżyk przechodzacy przez nią uszczelnia ją aby woda nie przechodziła do wewnątrz klapy. Całość jest w "przestrzeni" za rejestracją wysoko nad światełkami rejestracji.
Poniżej przedstawiam zdjęcie poglądowe złączek jakich użyłem.
Nie są to wszystkie złączki

Obrazek

Efekt końcowy

Obrazek

Nie wykorzystałem tego kolanka 90 stopni, i zastanawiam się czy nie przejść nim przez blachę gdyż posiada ono uszczelkę. ale wiązało by to się z dziurą 13mm a nie jak w tym przypadku 6mm. Jakieś rady?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 09:41 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.01.2015
Posty: 230
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Świetne.
Gratuluje.Już gdzieś widziałem taki pomysł na zagranicznym forum, ale nie miałem czasu wprowadzić go w życie
Zainspirowałeś mnie. Kopiuje u siebie
Dzięki

_________________
Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.0 Pb MT kolor Sonic Silver


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 11:43 
Offline
Swietny mod. Niemniej pamietajcie, zeby wysylac swoje komentarze i uwagi odnosnie auta do Mazda Europe lub Poland.
Skoro Hyundai/Kia moze posiadac spryskiwacz kamery to nie widze powodu, aby Mazda nie zastosowala podobnego rozwiazania pod presja klientow.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 19:30 
Offline
Martinus , limo Dzięki za dobre słowo,

Do wykonania należy zakupić:
-2m wężyka poliuratynowego o średnicy zew 6 i wew 4
-1m a w zasadzie to 15 cm ale nie sprzedają takich krótkich, wężyka o średnicy zew 4 a wew 2
-1x https://www.bibusmenos.pl/oferta/pneumatyka/zlacza/szybkozlacza/szybkozlaczki-wtykowe/sang-a/szybkozlaczki-wtykowe-py/ 6mm
-1x https://www.bibusmenos.pl/oferta/pneumatyka/zlacza/szybkozlacza/szybkozlaczki-wtykowe/sang-a/szybkozlacza-wtykowe-pig/ 6mm na 4mm
-1x https://www.bibusmenos.pl/oferta/pneumatyka/zlacza/szybkozlacza/szybkozlaczki-wtykowe/sang-a/szybkozlaczki-wtykowe-pg/ 6mm na 4mm
-1x zawór zwrotny sterujący przepływem. Sang a NSF-06 6mm Linku brak ale kupiłem w tym samym sklepie.
-1x dyszka link http://allegro.pl/show_item.php?item=6675265113&snapshot=MjAxNy0wMi0yMVQxMzoxNzozMFo7YnV5ZXI7N2JkMWE2NTU5MzFhOWJjMmMzYmNlYjNmM2Q3NDAyNTI5YTkxYTVlYjhhYTdmNGNjZWVjNzhjZjIwNWI5NzFhNw==
-wiertło do metalu 6mm
-kawałek taśmy izolacyjnej samowulkanizującej
-no i trochę czarnej farby.

Ze złożeniem tych puzzli raczej problemów nie będziecie mieli.
Z oryginalnej instalacji usunąłem tylko 1 element ( kolanko plastikowe 90 stopni) które łączyło wężyk zasilający z dyszą spryskiwacza tylnej szyby. Użyłem natomiast oryginalnego gumowego kolanka które aktualnie łączy dysze spryskiwacza tylnej szyby z nowym wężykiem zasilającym. Łączenie to zostało to połączone za pomocą łacznika 6/4 oraz zawulkanizowane taśmą.
Wszystko jest na 6mm ale na samym końcu (już w "przestrzeni" tablicy rejestracyjnej za odwiertem) jest przejście na wężyk 4/2 gdyż dysza ma 2.5mm szerokości. Nadmiar wężyka z owej przestrzeni wciąga się do środka.
Dodatkowe fotki pod adresem.
https://www.dropbox.com/sh/cxh6rddtr56i1oh/AAB6kZ1Bx16uwQDRve3w6XEia?dl=0


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 20:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
super dzialanie i rozwiazanie

wymyslcie jeszcze patent na sedana ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.