Teraz jest Cz, 28 sty 2021, 09:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 9 sty 2021, 12:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 442
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A czytałeś ten wątek? Dosłownie kilka postów wyżej masz patent z WD-40. Wiele osób potwierdzało że działa.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2021, 17:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 218
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Działanie WD 40 potwierdzam zrobiłem test na jednym lusterku kierowcy bo zacinało się 3x częściej niżeli pasażera po myciu .
Zasada prosta psikam w nadmiarze ( szmatka w zanadrzu bo leci po drzwiach ) tak by się wylało i tak na początek z 3 - 4 razy w ciągu dwóch dni potem co jakiś czas ( raz na 40 - 45 dni w zależności od częstotliwości mycia auta ) teoretycznie nie powinno pomóc ale pomaga .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2021, 18:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 442
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja właśnie jestem w trakcie "procedury WD-40", bo byłem na myjni 2 stycznia i lusterka zaniemogły. Co ciekawe złożyłem lusterka żeby woda nie lala się do środka, a i tak nic to nie dało.
Kupiłem dziś rano Wurth Multi (to jest takie coś jak WD-40). Popsikałem ale cudów narazie nie ma :(
Lusterko rusza 2 cm i stoi. Jutro pójdę jeszcze raz zapodam dawkę preparatu i trzeba obserwować. Z pewnością temperatury nie pomagają w tym wszystkim.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2021, 18:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1668
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tak czasami czytam i nie wieże że po 8 latach od produkcji, nie mogą poradzić sobie z tymi lusterkami :idea: wd-40 dobre na wszystko ;) ale pewnie na długo nie pomoże.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2021, 22:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 753
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
9 stycznia 2021, o 18:06 Lucasbadboy napisał(a):
wd-40 dobre na wszystko ale pewnie na długo nie pomoże.

Na długo, na długo. No chyba że ktoś bardzo często myje. Ale to nawet nie przeszkadza jak się nie wali z bliska w lusterko. Przynajmniej u mnie tak jest. Jak opłukuję samochód na ręcznej BP (bo myciem tego nazwać nie można) to nie mam problemów z lusterkami. Jak oddam do myjni ręcznej, to zawsze potem jest problem. Ale przechodzi jak wyschnie albo po dawce WD40.

mirpo, jak napsikasz do środka, to złóż/rozłóż parę razy, jak nie chce samo to pomóż ręką.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2021, 22:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 442
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No właśnie musi chyba wyschnąć woda tam w środku :(
Bo już psikałem, ręcznie pomagałem lusterku i nadal tylko kilka centymetrów idzie samo (obydwa tak samo).
W lecie przechodziło na drugi dzień, a w zimie niestety trwa to długo.
WD-40 (czy tam Wurth) wody nie usuną, ale zapobiegnie później przedostawaniu się wody. Więc teraz chyba muszę się uzbroić w cierpliwość.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 11:49 
Świeżak
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Powiedzcie mi proszę bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam napryskać preparatu "za lusterko" ? Za tą szybkę ? Czyli przyciskiem skręcić maksymalnie tak żebym widzial np. bok samochodu , wtedy powstaje szpara pomiędzy szybka a obudowa i właśnie w ta szparę psiknąć wd40?

-- Dodano: 11 stycznia 2021, o 11:49 --

Tutaj wklejam fotki.
To jest ta "szczelina" w którą należy nalać tego WD40 ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 11:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie, masz wsadzić wężyk od preparatu do wnętrza, pomiędzy obudowę lusterka a korpusem na drzwiach.
Musisz lekko odchylić tak, aby powstała szczelina do aplikacji wężyka i psikasz do środka na "oś" tak gdzie jest praca składania lustra.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 11:52 
Świeżak
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
ale u mnie ta szczelinka jest mała i mam wrażenie że tam nic nie wejdzie...
no ale dobra, spróbuję tak jak mówisz, dziękuję !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 11:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak się popieści to się zmieści

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 12:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 785
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lusterko odchylasz od strony szyby samochodu, bo z tej strony bliżej do silnika napędu lusterka. A nie jak na zdjęciu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 12:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 724
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
https://m.youtube.com/watch?v=bT_EdbUetDE

Jeśli to nie zadziała, a od początku były robione przeglądy w ASO, warto zapytać, czy nie wymienią mechanizmów w ramach dobrej współpracy.
Nowe mechanizmy są według mnie subiektywnie lepsze, widać, że lusterka dużo szybciej i ciszej pracują.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 13:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 753
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bobibob, dokładnie tak jak na filmiku. Czyli prawie tak jak na Twoim zdjęciu, tylko od strony szyby a nie końca lusterka. Ja tak robię i działa bardzo dobrze. Nie trzeba tak jak pisał Millerek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 14:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może nie trzeba, nie mam pewności, ale ja tak aplikowałem jakiś środek smarny i lustro ruszyło jak nowe.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2021, 21:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
cześć!
po różnych przygodach z lewym lusterkiem, przestało się składać ale motorek kręcił dalej. Zdecydowałem się wymieć cały wkład. Wszystko pięknie działa po za tym że cały czas pokazuje się błąd BSM. Sensory wyczyściłem z brudu, włączyłem wyłączyłem silnik. Nic to nie dało. Czy trzeba sterownik tego lusterka na nowo zainstalować? Co w tej sytuacji zrobić ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 11:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Patrząc na film, gdzie gość wciska pomiędzy szkło a obudowę za pomocą wężya i aplikuje środek smarny, to ja się zastanawiam po co i w jakim celu.
Ewentualnie, ten sposób pomaga w kiepskiej pracy składania i rozkładania, ale aplikując w tym właśnie miejscu jakiś środek, to kwestią przypadku jest smarowanie elementu docelewego jakim jest przegub czy tam oś obrotu mechanizmu.
Zdjąłem lakierowaną nakładkę lusterka.
Patrząc na lusterko to Starasznie daleko i marnie skuteczny musi być ten sposób, albo jak wyżej, kwestia napsikania na wszystko... wewnątrz całego lusterka. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Jak widać, u mnie smar koloru białego jest aplikowany centralnie na te oś mechanizmu, na miejsce w którym osiada brud syf i skutecznie powoduje większe tarcie które elektronika wykrywa jako zwiększony opór i odłącza napięcie na silniczek zatrzymując nie do końca rozłożone lusterko. Stąd też, możliwa jest następną próba po chwili, no i oczywiście na chwilę bo po chwili znów zatrzymuje się.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 11:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 753
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 stycznia 2021, o 11:21 Millerek napisał(a):
aplikując w tym właśnie miejscu jakiś środek, to kwestią przypadku jest smarowanie elementu docelewego jakim jest przegub czy tam oś obrotu mechanizmu.

Ponieważ ten sposób działa, to nietrudno się domyślić, że np. WD40 w postaci ciekłej spływa w okolice osi składania i ją czyści/smaruje. Jak widać nie jest to kwastią przypadku, a raczej sporej ilości wstrzykniętego środka :) Niewątpliwą zaletą jest brak potrzeby demontowania czegokolwiek.
12 stycznia 2021, o 11:21 Millerek napisał(a):
możliwa jest następną próba po chwili, no i oczywiście na chwilę bo po chwili znów staje...

Tak, trzeba psiknąć parę razy. Natomiast nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc że po chwili znów staje, u mnie po aplikacji środka, działa już parę miesięcy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 11:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie ważne, ja nie widzę sensu aplikacji środka smarnego na lewo i na prawo, wszędzie do okola aby przez przypadek trafiło tam gdzie trzeba.
Oczywiście aplikując WD40 nie ma szans aby coś zciekło centralnie tam gdzie powinno, to nie rynna aby spłynęło w jedno miejsce.
Środek WD40 (nawiasem pisząc) to nie jest środek smarny, ponieważ w 90% to rozpuszczalniki a smaru jako takiego to może z kilkan% jest ja nie 0.5%
To tak w nawiązaniu do płastiku gumy i tworzyw sztucznych.

Zdjąłem nakładkę tylko po to, aby przykładowo ujrzeć system spływu środka WD40 który wpuszczany w najdalszym miejscu, zcieka konkretnie do jednego.
U mnie tego systemu rynnowego nie ma.

To że napisałem staje i ponownie rusza i znów staje (wykorzystując magiczny klawisz w drzwiach chociażby) , odnosiło się do zacierającego już lustra w kontekście sterowania elektroniką, a nie już nasmarowanego.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 11:52 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 753
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 stycznia 2021, o 11:39 Millerek napisał(a):
Nie ważne, ja nie widzę sensu aplikacji środka smarnego na lewo i na prawo, wszędzie do okola aby przez przypadek trafiło tam gdzie trzeba.

Ja widzę sens, bo się sprawdza. Nie chcesz - nie stosuj :)
12 stycznia 2021, o 11:39 Millerek napisał(a):
Środek WD40 (nawiasem pisząc) to nie jest środek smarny, ponieważ w 90% to rozpuszczalniki a smaru jako takiego to może z kilkan% jest ja nie 0.5%

Oczywiście to jest wiadome. Dlatego napisałem o właściwościach czyszczących, bo wiem że WD40 nie smaruje raczej.

Jak zwykle Millerek jesteś genialnym teoretykiem, który wszystko zmierzy i zdemontuje żeby udowodnić że nie może coś działać. Po czym okazuje się że jednak lusterkom pomaga, a akumulator wytrzymuje 8 lat bez doładowywania... :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 12:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak zawsze Luke to jest Twoje zdanie ma temat mojej osoby, a ja nie podważam innego zdania, więc daj sobie spokój
Więc o co ci chodzi znowu? bo jak zacięta płyta jesteś na tym forum.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 12:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 753
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To proste. Podsumowałem w ostatnim zdaniu. Chodzi o to, że zawsze musisz krytykować inne rozwiązania i nie przyjmujesz do wiadomości że coś można zrobić inaczej, może spojrzeć na sprawę pod innym kątem, z innej perspektywy? Występujesz z pozycji osoby która "zawsze wie lepiej", a nie zawsze to prawda. Ponieważ sporo osób czyta to forum szukając rozwiązania swoich problemów, to znając inną drogę/sposób rozwiązania problemu staram się to przekazać.

Wystarczyło by np. zdjąć tę obudowę i stwierdzić że po prostu nie zauważyłeś miejsca gdzie może dojść do czyszczenia / smarowania, ale być może takowe jest. A nie wartościować od razu że jest to "marny sposób". Nie jest taki marny, skoro działa.
Tyle :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 12:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zapraszam na Priv, nie będę publicznie zniżać się do twojego poziomu.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 12:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 stycznia 2021, o 12:11 Millerek napisał(a):
Zapraszam na Priv, nie będę publicznie zniżać się do twojego poziomu.

<spoko>

Tutaj już proszę zluzować.
- Luke jeśli Ci działa to ok, napisz, że może i mniej dokładnie i celowo ale pomaga... i nie rób wycieczek osobistych... bo imć Millerek może i jest czasem upierdliwy, ale tym razem nie można mu odmówić, że podszedł do sprawy faktologicznie i przedstawił tylko swój pogląd wynikający z budowy lusterka...
- Millerek jeśli uważasz, że lepiej tak nie psikać na lewo i prawo, napisz tak jak napisałeś przy zdjęciach, dodaj że wg Ciebie to marnotrawstwo WD40, ale jeśli komuś pomaga to ok, ale Ty zalecasz albo ściągnięcie osłony, albo psikanie w szparę między lusterkiem a mocowaniem na drzwiach... i tyle nie musisz odpowiadać na zaczepki... i nawracać innych na skuteczniejsze Twoim zdaniem działanie...



Podsumowując dla potomnych, wielu osobom pomaga tylko psikanie pod szkło od strony samochodu, ale żeby to miało większy sens warto zrobić to porządnie jak zaleca Millerek...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 13:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Uważam, że nie warto łac oleju na cały rower skoro tylko łańcuch piszczy.
Wyraziłem swoją opinię, że taki sposób jest marny, ale nie napisałem że nie skuteczny, bądź nie wolno a co gorsza że nie działa.
Nie wnikam i nie krytykuje żadnego ze sposobów poradzenia sobie z objawem, gdzie przyczyna dalej pozostaje.
Nie zdejmowałem lakierowanej nakładki aby smarować problematyczne miejsce. Jedynie chciałem jeszcze raz spojrzeć jak to wewnątrz dokładnie wygląda.

Ja, staram się metodą analityczną, przemyślaną, skuteczną i środkami metodologii dotrzeć do sedna sprawy.

Wracając do smarowania, użyłem środka smarnego docelowo, nic więcej, ponieważ nie widzę sensu psikać wszystko wewnątrz a tym bardziej WD40, który rozpuszcza a n ie bardzo smaruje.
Samo czyszczenie czyli zmywanie zabrudzenia bez odpowiedniego nasmarowania, moim zdaniem mija się z logiką. Ale nie napisałem że WD40 nie pomaga. To dobry środek używany nawet tam gdzie nie powinien być używany.

Idąc dalej, od siebie napisze że przepraszam za swoje zachowanie na forum i nie zamierzałem nigdy nawracać nikogo na czyiś a tym bardziej mój styl myślenia.
Nie wnikam czemu kolega Luke depcze mi po piętach (jak przysłowiowy wrzód na dupie, albo pchła na ogonie), skutecznie rażąc moje odciski powstałe od maszerowania logicznymi ścieżkami życia codziennego.

Przeprosić przeprosiłem, i nie wymagam wzajemności.

Dziękuję Grzesiolek za dobre słowo, i obiecuję poprawę.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 20:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 442
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@Millerek fantastycznie że chciało Ci się zrobić zdjęcia wewnątrz lusterka.

Ja już jakiś czas temu analizowałem sobie fotorelację z naprawy i też doszedłem do wniosku i pisałem że psikanie za szkłem nie spowoduje dostania się środka w newralgiczne miejsca.
Ale tonący brzytwy się chwyta... :) Parę dni temu spray Wurth Multi w dłoń i poszedłem psikać. Ruszałem lusterkiem w lewo, w prawo. Odczekalem jakieś pół godziny, ale nic to nie dało. W moim przypadku spray nie pomógł.
Zaczekalem kolejne 3 dni (w sumie 10 dni od wizyty na myjni) i dziś poszedłem do auta. Dziś mały progres, prawe lusterko złożyło się i rozłożyło dwa razy i stanęło. Lewe lusterko bez zmian.
Ale zimową porą u mnie zawsze tak było. Musiało minąć kilka dni i lusterka się naprawiały. Widocznie coś tam musi sobie wyschnąć czy coś i przy obrocie nie ma oporów. Latem dzieje się to szybko (1-2 dni), a zimą sporo dłużej.

Co do psikania, to jest ciekawe z tym spływaniem płynu, bo u mnie ten cały siuwaks zaczął wypływać na łączeniu tylnej osłony z dolną podstawą lusterka. Czyli mimo tej całej zabudowy za szkłem, gdzieś są otwory i spray przechodzi w różne szczeliny.

Jeszcze przyszło mi do głowy żeby potraktować wszystko sprężonym powietrzem. Wszystkie szczeliny za szkłem i szparę między lusterkiem a jego podstawą. Sprawdzę po następnym myciu. Teraz akumulator wyjęty, idą większe mrozy a ja i tak autem mało co jeżdżę...

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 09:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 634
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Millerek tak poza konkursem, jak zdjales obudowy lusterek tylne? Wystarczy pociagnac ? Kiedys probowalem, nie chcialo zejsc i dalem spokoj bo nie chcialem urwac.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 11:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1619
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ale w 2017 już jest chyba to nowe lusterko z długim migaczem i może obudowa inaczej być zaczepiana.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 12:51 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 724
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jeśli chodzi o sposób z WD-40 to nie jest on do końca bez sensu. Lusterka zazwyczaj odmawiają posłuszeństwa po myciu. Latem jest to mniejszy problem bo wszystko szybciej wysycha. Ale w innych porach roku według mnie takie WD40 po psiknięciu wypiera wodę i prawdopodobnie usuwa też zalegający brud po myciu. WD-40 nie jest środkiem smarnym, to środek czyszczący, wypierający wodę (Water Displacement—40th Attempt).

Jeśli komuś wymienią mechanizmy w ASO za darmo, to warto spróbować. Ale jakbym miał płacić ekstra za to, wolę najpierw psiknąć WD-40, w teorii może jest to bez sensu ale w praktyce działa. Niestety budowa tych lusterek jest taka, że nawet po wymianie problem prędzej, czy później wraca, czego sam doświadczyłem. A skoro można to "naprawić" samemu w 5 minut to po co sobie głowę zawracać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 14:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6508
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zapomniałem z tego wszystkiego napisać, powiedzmy wskazówkę....

Jak mamy lustro normalnie otwarte, i odchylimy je ręką jeszcze bardziej do przodu, lustro całe przeskoczy w pozycje odchyloną w drugą stronę.
Tutaj robi nam się taka mało istotna rzecz o której zamierzam wspomnieć. Powiedzmy że nieistotna nawet

Mianowicie, w tej odchylonej pozycji, całe lustro unosi się o dodatkowe 2 do 3mm. Robi się większa szczelina pomiędzy ramieniem /podstawą a samym lustrem.
Chodzi o to że nie będzie wtedy żadnego problemu z aplikacją WD40 czy innego środka za pomocą cienkiego aplikatora czyli rureczki.

Mało tego, sam element powiedzmy uszczelniający, ewentualnie same części które podczas obrotu są ciasno spasowane..., one konkretnie w tym miejscu też się unoszą.

Dalej pisząc, nie dość że mamy większą szczelinę pomiędzy plastikami, to jeszcze elementy te... w osi obrotu, mają/dostają większa szczelinę do aplikacji jakiegoś psikadła smarującego czy czyszczącego do wnętrza samych elementów pracujących w osi obrotu.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.