Teraz jest Wt, 22 sty 2019, 19:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 11:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1176
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Nie przeginajcie, że rdza w aucie doprowadzi do śmierci kierowcy/pasażerów. Diagności na przeglądach na prawdę zwracają uwagę na stan podłużnic, podłogi itd itp.
Wiadomo, że auto skorodowane nie będzie tak samo wytrzymałe jak nowe, ale zachowajmy zdrowy rozsądek.

Każda marka ma swoje wady i zalety. Mazda boryka się z łatką rdzewiejących, ale jest na to prosta i tania metoda.
Zabezpieczyć auto we własnym zakresie w sprawdzonym zakładzie. Koszt - 1000zł? 2000zł?
To chyba niewiele, w zamian za niezawodność.

Osobiście mam Mazdę z 2006r - najbardziej gnijący model, a ludzie na stacjach benzynowych oczy przecierają ze zdziwienia, że rdzy nie ma.
Jak DBASZ tak MASZ! Nie będziesz dbał o odpryski przy cienkim lakierze? Na pewno za pół roku pojawi się tam ognisko i zaczątek rdzy.
Zabezpiecz podwozie, zabezpiecz lakier i ciesz się niezawodnością Mazdy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 11:45 
Bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
10 stycznia 2019, o 11:33 Plaski napisał(a):
Rdza była ważnym czynnikiem katastrofy Silver Bridge

Po 40 latach od wybudowania... Poza tym most był notorycznie przeciążany.
10 stycznia 2019, o 11:33 Plaski napisał(a):
W 2003 roku Kinzua Bridge uległ zniszczeniu

Po 120 latach...
:D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 12:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 107
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
10 stycznia 2019, o 11:41 Smook napisał(a):
Ja na poważnie pytam. Dlaczego profile zamknięte mają korodować bardziej niż np. dach czy bagażnik od wewnątrz?

domyślam się że w takich profilach są otwory inspekcyjne, wentylacyjne, spustowe (jak zwał tak zwał) i być może tamtędy zimą dostaje się mieszanka wody z solą (lub tym czym sypią) która z upływem czau robi swoje?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 12:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 221
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
O przegnicie elementów nośnych bym się nie martwił. Nie piszę w tym kontekście. Chodzi bardziej o spokojną głowę.

_________________
Moja M6 Machine Gray: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=89&t=10370


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 14:01 
Adept
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 135
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
@Luke, chodziło mi o to, że rdza potrafi narobić szkód. Nawet w takich solidnych konstrukcjach.
Ciężko jest porównywać lata mostu i samochodu osobowego, zarówno pod względem wytrzymałości konstrukcji jak i czasu użytkowania.
Te 40 czy 120 lat może się okazać wcale nie tak dużo jeśli weźmiemy 20-30 letni samochód osobowy. Jeżdżą takie jeszcze ale nie każdy przejmuje się co ma pod spodem.
Jeśli sprzedajesz przed upływem 10 lat to raczej nie ma się co martwić, że się coś stanie. Najwyżej taniej sprzedasz.

Jakiś czas temu słyszałem historię jak kolega robił coś przy samochodzie jego teścia. Nie pamiętam marki, wiek samochodu pewnie z 15-25 lat.
Szczęście, że robił z kanału bo mogło się źle skończyć. Progi nie wytrzymały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 16:21 
Bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No właśnie, pytanie ilu z nas, kupując samochód za ok. 150 tys (bo takie wersje przeważają), ma zamiar jeździć nim dłużej niż 10 lat?
Moim poprzednim Lancerem jeździłem 8 lat. Od 2 lat jeżdżą znajomi - nie rdzewieje. Nie robiłem zabezpieczenia. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 16:58 
Adept
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 135
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Ja zamierzam.
Po drugie lubię sam przy nim dłubać a jest dużo prościej cokolwiek zrobić jak podwozie nie jest skorodowane.
Po trzecie pytanie nie dotyczyło ile kto ma jeździć tylko co może się stać w przypadku olania tematu. Nie brałem pod uwagę, że dla niektórych samochód powyżej 10 lat to złom do odsprzedania.
Poprzedni mój samochód kupiłem właśnie ponad 10-letni (sprzedałem po równych 9 latach) i pomijając to, że nie miał bajerów to jeździło się nim bardzo dobrze.

Żeby nie było to już rok jeżdżę bez dodatkowego zabezpieczenia i na razie jest w porządku. Na razie obserwuję co się dzieje i sądzę, że też zrobię zabezpieczenie antykorozyjne na wolniejszym czasie własnymi siłami chociażby z tego powodu, że nie lubię widoku rudej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 23:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 221
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Różnie to bywa, są i takie przykłady.

http://gwarancjakia.pl/?p=22

Widać, że stal stali nierówna i niektóre auta są tzw. gównolitu.

Jakby nawet była to niczym niezabezpieczona stal, nic podobnego nie powinno się wydarzyć.
Moja 10-cio letnia Octavia I ma na zawieszeniu tylko rdzawe naloty na krawędziach blach.
Dalej to nie idzie. Można czyścić, tylko poco, skoro nie koroduje w głąb.
Np belka zawieszenia czy przednie sanki są tak leciutko nadgryzione.

Kiedyś mechanik mi o tym wspominał, że akurat w Vag`u belka przeżyje spokojnie kilkanaście lat i nie ma sensu ruszać.
Nooo i miał rację.

_________________
Moja M6 Machine Gray: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=89&t=10370


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 19:42 
Amator
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Problem moim zdaniem jest taki, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd przynajmniej ja przed zakupem pytałem pomny wcześniejszych modeli i problemów z korozją czy ta wersja M6 ma ocynkowane nadwozie i sprzedawca potwierdził, że tak jest i te już na pewno nie będą miały takich problemów. Natomiast temat konserwacji, sam nosiłem się z takim zamiarem ale sprzedawca odradził mówiąc, że nie ma takowej potrzeby ponieważ jest ocynk oraz newralgiczne miejsca są konserwowane po przypłynięciu w antwerpi więc sobie odpuściłem, a teraz się okazuje że warto konserwować i tak można wyliczać co jeszcze: problem z ocynkiem a w zasadzie jego brak, problem z akumulatorem i i-loopem, i e-stopem, problem z wyciszeniem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 20:47 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 187
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak można pisać o każdym samochodzie. Tu nie ma problemu (... z ocynkiem a w zasadzie jego brak, problem z akumulatorem i i-loopem, i e-stopem, problem z wyciszeniem...) , o którym byś nie wiedział przed zakupem M6. Twój sprzedawca (jak wielu mu podobnych) cię nie oszukał, że M6 ma ocynkowane nadwozie no może nie elektrolitycznie, czy zanurzeniowo ale natryskowo. A konserwować w tej strefie klimatycznej wskazuje się każdy samochód, bo konserwacja dodatkowo zabezpiecza jego newralgiczne części.
Ja też mógłbym ponarzekać, że i-stop dzisiaj po mroźnej nocy i półgodzinnej jeździe przy (-7st.) załączył się tylko na 45 sek. a nie na 90 sek. i więcej jak to miało miejsce w lecie. Troszkę rzetelnego obiektywizmu przydało by się.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 00:23 
Stały bywalec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 902
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Obiektywnie i-stop to pic na wodę-fotomontaż. Mazda być może zbliżyła się do tego że to nie niszczy środowiska aż tak bardzo ale wg. mnie to dalej jest zaprzeczeniem idei. Czyli ochrony środowiska. Dowód - na forum było, na zero wychodzi po postoju powyżej 25s (29?). I jakoś tak wychodzi (oczywiście moje obserwacje) że albo za krótko stoję albo jednak system nie wyrabia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 10:41 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 187
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zgadzam się, dlatego z i-stopu korzystam tylko tam, gdzie zmiana świateł trwa ok. 1 min. i więcej. No bo co to za oszczędność, że na 28 tys. km oszczędziłem dzięki temu systemowi ok. 60 km, tj. ok 4 litrów Pb.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 11:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
A da się ten system i-Stop wyłączyć permanentnie? I nie chodzi mi o każdorazowe wyłączanie przy uruchamianiu silnika, bo jest to uciążliwe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 12:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 518
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Da się przez programowanie modułu np przez Forscan. Sam tak mam zrobione.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~199000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 22:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 808
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ja mam na stale wcisniety przycisk istopu i przy kazdym odpaleniu z automatu mi wylacza.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 17:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam,

Jestem tu nowy a to mój pierwszy post. Kupiłem poniższą Mazdę 6 i generalnie szukam zakładu w Krakowie który w sposób profesjonalny zabezpieczy mi podwozie. Podwozie jest okey, ale z tego co czytam w tym temacie warto chyba zainwestować w zabezpieczenie. Zależy mi na kontakcie do kogoś kto robi to dokładnie.

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-6-m ... BvdOn.html

Pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.