Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 18:31 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dzień dobry wszystkim forumowiczom!

Mam problem, który bardzo mnie przygnębił. Dotyczy Mazdy 6 2008r. kombi, 2.0 benz. 147KM, exclusive.

Problem polega na tym, że przy dodawaniu gazu (najczęściej obroty od 1500 - 3000) słyszę bardzo wyraźne kołatanie / kręcenie się wiatraczka / wentylatora. Pojawia się to najczęśćiej (tak 80% objawów) przy dodawaniu gazu, ale przy zatrzymywaniu się również coś się pojawia, choć dużo dużo ciszej.

To cały mój problem - nie znam się na motoryzacji - i dlatego uprzejmie proszę, mogę powiedzieć, błagam o Wasze porady / opinie / sugestie.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.


Ostatnio edytowano N, 31 sty 2016, 20:30 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono nazwę tematu (regulamin, pkt 5.2).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 18:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Z twojego opisu może to być prawie wszystko.

Nadziergane z szajsunga


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 18:57 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Przepraszam, czy możesz napisać co bierzesz pod uwagę pisząć, że może to być prawie wszystko?
wymień proszę potencajlne przez Ciebie usterki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 19:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Na dzień dobry do sprawdzenia pasek alternatora i jego osprzęt - rolki, napinacz, sprzegiełko alternatora.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 20:22 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Czy to jest poważne? Kosztowne?
A jakieś inne rzeczy do sprawdzenia?

Dodam, że jak auto stoi na postoju zapalone słychać też małe stuki-puki ....

Podtrzymuję prośbę o doradzenie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 20:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Z twojego opisu ciężko zdiagnozować usterkę i równie dobrze może to być dźwięk zaworów, a może i panewki na wale.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 21:20 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
A czy może to być coś w rodzaju wentylatora silnika? Wiatraczka jakiegoś?
- rozumiem, że mój opis może być adekwatny do wielu rzeczy

Lecz proszę o wytłumaczenie lub wstępną informację. Cokolwiek.

Bardzo dziękuję za te wpisy, może to być alternator i jego osprzęt oraz dźwięk zaworów lub panewki na wale.
- czy zawory i panewki na wale to coś poważnego?

Co jeszcze?

-- Dodano: Pt, 29 sty 2016, 21:20 --

Popatrzyłem na filmiki na youtube i chyba, podkreslam chyba, brzmi to jak panewki - nie znam tematu. Proszę powiedźcie mi jak to naprawić? Drogie? jeśli oczywiście to jest to!

Proszę o komentarze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 21:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Najpierw trzeba postawić prawidłową diagnozę, a dopiero później myśleć o naprawie.
Panewka = drogo , osprzęt alternatora = tanio w stosunku do panewki.

Najlepiej jednak byłoby udać się do dobrego mechanika w celu zdiagnozowania usterki.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 21:36 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Panewki drogo. Dobrze, rozumiem. Ile? Proszę podaj widełki.
TOMASZ - bardzo Ci dziękuję, że odpowiadasz. Proszę napisz te widełki.

-- Dodano: Pt, 29 sty 2016, 21:36 --

Ja oczywiście nie wiem czy to są panewki, ale chcę zdobyć jakieś informacje. Proszę o Wasze komentarze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 21:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Od 1000 w górę....

Myślę, że narazie niepotrzebnie się nakręcasz. Znajdź mechanika i zdiagnozuj problem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 22:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Mam proste wytlumaczenie.....nie znasz sie to jedz do mechanika. Przez internet to nikt ci nie pomoze skoro nawet nie potrafisz sam zlokalizowac co tam stuka, puka czy swiszczy.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 07:52 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Smok 86 - masz rację, ale dziś jest sobota ja pracuję i kończę pracę po 16, wtedy żaden mechanik mnie nie przymie. Niedziela - też. W poniedziałek ruszę od samego rana, ale przez weekend chcę się czegoś - ciut - ciut dowiedzieć. Póki co, przyznam, jestem spanikowany...

Czy reset komputera może coś pomóc?

I drugie pytania- znasz ktos jakiegos godnego mechanika od mazdy w okolicach Poznania?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 08:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
shakalinho napisał(a):
...

Czy reset komputera może coś pomóc?

...


Tak oczywiście, że pomoże... W sumie to nie musisz go resetować wystarczy, że do czasu wizyty u mechanika nie będziesz szukał na siłę ewentualnych problemów z autem. Skoro się nie znasz, to po co drążyć temat i wczytywać się w internecie o problemach innych samochodów... I brać sobie to wszystko do podświadomości.

Pojedź do mechanika najpierw... Najlepiej może do 2 lub 3 skoro nie masz żadnego zaufanego. Bo jak, któryś wyczai, że kompletnie nie znasz się na mechanice to być może zechce cie skroić na niepotrzebne wydatki.
Powiedz, że przyjechałeś bo coś cię nie pokoi, a byłeś już u dwóch innych i każdy z nich postawił inną diagnozę. Oczywiście nie mów co sugerowali inni mechanicy. Przyjechałeś do tego właśnie, aby zaczerpnąć kolejnej diagnozy i oczywiście poznać szacowany kosztorys całej ewentualnej naprawy...
Tą samą historyjkę opowiedz w 3 innych warsztatach.

Sent from my E6653 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 08:56 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dziękuję szczypik. Tak zrobię.

Czy mogę poprosić, aby ktoś (tylko informacyjnie) powiedział mi ile by ewentualnie kosztowało (widełko "od" - "do"):
- wymiana alternatora
- wymiana panewek
- wymiana sworzenia

W razie "W" chcę być przygotowany na wszystko...


I druga sprawa - w aucie wymiana oleju i filtrów ma być przy 120 000 tysiącach, auto ma teraz 120 900 - czy to może też mieć wpływ na te objawy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 09:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
shakalinho napisał(a):
I druga sprawa - w aucie wymiana oleju i filtrów ma być przy 120 000 tysiącach, auto ma teraz 120 900 - czy to może też mieć wpływ na te objawy?

Nie.

Poza tym popraw profil, bo na pewno nie masz silnika disi. To jest silnik benzynowy montowany w wersji po lifcie (od 2010 r.).

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 10:41 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Już poprawiłem - po prostu, źle wdusiłem.

Czy mogę poprosić o podanie widełek cenowych?

-- Dodano: So, 30 sty 2016, 10:41 --

Jak zresetować komputer w Maździe 6?
Czy wie ktoś gdzie w necie znajdę instrukcję obsługi? (może jakiś link?)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 11:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Hehe kolego, po co tyle nerwów? Już sam tytuł tematu brzmi jakbyś siedział w płonącym budynku ze stanem przedzawałowym. Auta się psują, części się zużywają, normalna sprawa. Jedź najelpiej do jakiegoś speca od japońców i będziesz miał jasność, bo to co teraz uskuteczniasz przypomina diagnozę zapalenia wyrostka przez Internet - już szukasz ceny i terminów operacji, a może się okazać, że pomoże Espumisan ;) wyluzuj, raczej nie zbankrutujesz ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 11:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
shakalinho,wymiana oleju i filtrów co 10 max 15 tyś ,a nie przy 120 tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 12:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Czy może ktoś przenieść w odpowiedni dział? Wg profilu kolega shakalinho ma GH.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 14:26 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Nagraj dźwięk telefonem i wrzuć tutaj link do filmiku to wtedy będzie można coś więcej powiedzieć a tak to wróżenie z fusów. W Poznaniu jest kilku dobrych fachowców, którzy znają się na robocie. Jakby co to mogę podać więcej szczegółów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 14:30 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
keramik
oto mój e-mail : szakimat@o2.pl

Byłbym bardzo wdzięczny, chcę się tym zająć od razu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 14:47 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Wysłałem dane na Priv


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 16:29 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Zrobiłem reset komputera i nadal słychać, lecz mam wrażenie, że ciut mniej.

Na postoju (co widać na filmikach) są objawy, w czasie jazdy też. Jak po jeździe zatrzymam się, to coś tam słychać delikatnie spod maski.

Dwa filmy ode mnie

1: https://www.youtube.com/watch?v=CbDmYIP ... e=youtu.be

2:https://www.youtube.com/watch?v=T257M_0KrQk&feature=youtu.be

Bardzo proszę o pomoc i porady.

Użytkownikowi KERAMIK bardzo dziękuję za e-mail.
Pozdrawiam wszystkich, którzy tu komentują i są w stanie udzielić mi rad.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 16:53 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Kurde kilka razy odsłuchałem te filmiki i nic za bardzo nie słyszę niepokojącego. Jakość dżwięku na youtube jest słaba i do tego te basy generowane przez silnik zagłuszają ewentualny problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 17:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Ten silnik pracuje prawidlowo jak na moje ucho :piatka:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 17:30 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Chyba, że słychać coś czego ten filmik nie oddaje dobrze np. pierdzenie wydechu itp. Trzeba na żywo badać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Kolego, tam coś wpada w wibracje dlatego słychać takie "charczenie" w okolicach 3 tys.
Pamiętaj, że tam wszystko pracuje, więc może kwestia poduchy? Może jakiś luz przy układzie wydechowym? Bankowo nic poważnego, raczej kwestia dociągnięcia czegoś albo wymiana jakiejś pierdoły.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 22:39 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
khad - Twoja odpowiedź daje mi nadzieję.

Czy możesz to rozwinać, proszę? Np. skąd masz pewność, że to nie panweki? Tak, wiem, że oceniasz tylko na podstawie filmików, lecz jak kolegaTOMASZ pisał o panewkach to mi to się zgadzało, ale podkreślam ja się KOMPLETNIE nie znam i dlatego proszę tutaj Was o pomoc.

Chciałbym poznać, dlaczego sądzisz, że to nic poważnego, że kwestia poduchy lub układu wydechowego? - powtórze, dzieje się tak w czasie jazdy i postoju na biegu neutralnym.

POZDRAWIAM SERDECZNIE i czekam na komentarze. Każdego (potrafię sobie wyobrazić, że moje teksty mogą kogoś wkurzać, ale wybaczcie mi proszę.)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 23:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Tu nikt nie ma pewności. To są tylko przypuszczenia po obejrzeniu filmików z których mało widac/słychać. Nawet na żywo by Ci raczej nikt nie powiedział co to jest na 100%.
Koledzy z forum Ci nawet radzą, żebyś jechał do kilku mechaników, bo i oni pewności mieć nie będą pewnie (i żeby Cię żaden nie naciągnął na niepotrzebne wymiany i koszty).

Nie podpalaj się tak ;-).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 23:47 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Też uważam że to raczej nic poważnego i coś rezonuje.
Tutaj masz filmik jak stukają wyrobione klapy w kolektorze ssącym:
https://www.youtube.com/watch?v=5gaD0TXOASQ

a tutaj masz panewki:

https://www.youtube.com/watch?v=nu1rGVo38ZM

Silnik w maździe to zmodyfikowany duratec 2.0 od Forda, który jest obecny na powyższych filmikach. Swoją drogą kiedyś wracaliśmy z kumplem Mazdą 3 MPS 280KM i na autostradzie nam się panewka obróciła i dźwięk był jak ten z drugiego filmiku. U ciebie kolego raczej takiego dźwięku nie ma a bynajmniej ja takiego nie słyszę. Jedź do mechanika i niech Ci powie i posłucha a tak to wróżymy z fusów i odprawiamy magię zarówno co do kosztów jak i dźwięku :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.