Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 13 sty 2015, 13:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów :)

Jeden problem zauważyłem dzisiaj, drugi już jakiś czas temu.

1. Problem z przyspieszeniem

Wracając dzisiaj z pracy poczułem, że madzia coś wolniej się zbiera. Normalnie w okolicy 1800 obr/min zaczynała żwawo ciągnąć do przodu. Teraz nie ma żadnego bum, tylko spokojnie ciągnie do ok 2500 obr/min i dopiero wtedy czuć jakąś zmianę, ale też bez rewelacji. GPS'em zmierzyłem przyspieszenie do 100 km/h, wychodziło w kilku próbach średnio ponad 11s. Około miesiąc temu też robiłem taką próbę przy niższej temperaturze, na tych samych oponach i zawsze wychodziło ok 9s. Auto nie kopci, obroty nie falują. Jakiejś zmiany w spalaniu nie zauważyłem. Leję tylko na stacjach typu Orlen, Shell, BP - ostatnio Shell ten co zwykle jakieś 5 dni temu. Około 1,5 miesiąca temu serwis z wymianą wszystkich filtrów i oleju w ASO. Także przed zakupem (4 miesiące temu) była sprawdzona w ASO i oprócz wymian eksploatacyjnych nic nie wykazali.

2. Wskazania licznika

Jakiś czas temu zauważyłem podczas jazdy z nawigacją, że licznik coś dużo pokazuje. Gdy na liczniku jest 130 km/h na GPS'ie 105 km/h. Koła fabryczne 225/45/18. Mam porównanie z poprzednim samochodem (W210 2.9 TD 1998 r.) - licznik 130 km/h a GPS 124 km/h. Jednak do tego maksymalnie jedzie jakieś 230 km/h licznikowe, na GPS już się nie gapiłem :P

Dzięki za sugestie i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sty 2015, 16:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Byłem na szybko w ASO bo, nie ukrywam, zaniepokoiłem się tym brakiem mocy. Wcisnęli mnie od ręki na szybką diagnostykę. Komputer nic nie wykazał. W komorze silnika coś próbowało pożywić się matą wygluszeniową ale żadnych większych zniszczeń i usterek nie znaleziono. Turbina zaskakuje przy 3100 obrotów i tyle. Kazali mi planowo na dłuższe oględziny przyjechać bo nie wiedzą z czym problem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sty 2015, 17:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tą startującą turbiną dopiero przy 3100 rpm..... to ja bym się głęboko zastanowił, bo gdzie tu sens w ogóle?

Masz 2.0 diesel,?

Jeśli twoje problemy były z dnia na dzień i to stosunkowo niedawni, to sprawdź sobie układ podcisnien układu sterowania zmienną geometrią turbiny.
Układ jest skromny raczej, ale jest niewidoczny mały wezyk około 6cm tuż przed turbiną, przejrzyj wszystko dokładnie, od filtra powietrza poprzez jeden zaworek, i jeden tłumik powietrza i dalej przez rurkę metalową i na końcu ten wezyk 6cm.


Może jeszcze sprawdzić wezyk od czujnika BOOST SENSOR ,jest on z lewej strony kol. ssacego.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sty 2015, 18:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Przycisnąłem go przed chwilą i rzeczywiście tak przy 3000 czuć przyspieszenie, ale nie jest to tak jak zwykle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sty 2015, 18:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sprawdź i zweryfikuj układ podcisnień.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sty 2015, 22:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Stawiasz millerek ze to cos pogryzlo sobie rowniez ktorys z wezykow?

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sty 2015, 22:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wykluczam;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sty 2015, 20:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
I Millerek miał rację :) Jakiś gryzoń dorwał się do jednego przewodu podciśnienia i go nadgryzł. Wymiana 215 zł i po sprawie :)

Niestety co do wskazań prędkościomierza ASO nie potrafiło mi pomóc. Wg nich błąd jest ok 12%, kontaktowali się z centralą w Wawie, i ostateczny werdykt jest taki, że jak nie ma żadnych błędów to nie ma problemu.
Dzisiaj sprawdziłem wskazania licznika kilometrów na odcinku 10 km (słupki i gps) - zamiast 10 przejechałem 10,8 km.

Teraz moje pytanie jest takie: wydziwiam, czy rzeczywiście coś jest nie tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 08:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Prędkość dość dużo przekłamuje. Normalnie jest do ok 5%. Jeśli nie masz założonych kół od taczki (np 16" na niskim profilu) to coś jest raczej nie tak.
W Volvo była możliwość korekty wskazań prędkościomierza. Robiło się to po podłączeniu do kompa. Nie wiem czy w mazdzie tak się da.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 lut 2015, 22:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam koledzy. Przepraszam że nie na temat piszę, ale nic nie znalazłem na mój problem, jeśli to jest problem. Chodzi mi o to , że przyciskiem od tepomatu mam lepsze przyśpieszenie niż pedałem gazu. Czy to jest normalne? Moje auto to 2.0 benzyna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 15:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ponawiam pytanie zwłaszcza do kolegów pracujących w serwisach :)
Wczoraj i dzisiaj 2x robiłem trasę Wrocław-Katowice-Wrocław A4. Wg GPS trasa ma 204 km w jedną stronę, czyli łącznie ~820km, plus powiedzmy 10km bo wczoraj miejsca parkingowego szukałem. Na liczniku KM 955 !!!. Opony zimówki 205/60/16. Rozumiem lekkie przekłamanie, ale to już jest przesada lekka. Przy tym przekłamanie licznika nie jest takie tragiczne (licznik 150km/h, GPS 126 km/h).
W ASO Mazdy na Mińskiej we Wrocławiu stwierdzili, że problemu nie widzą...
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 16:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Obie podane przez Ciebie wartości mają zbliżone proporcje (84-85%). Jak się ma zawyżanie prędkości pokazywanej przez prędkościomierz do przebytej drogi, nie wiem. Ale u Ciebie wydaje mi się, że prędkościomierz podaje stanowczą za duża prędkość. U mnie w GH czy w GJ po ustawieniu na tempomacie prędkości 149km/h wg. wskazań GPS'a, licznik mazdy pokazywał ok. 160km/h. Generalnie odchyłka przy prędkościach rozwijanych normalnie w Polsce nie przekraczała 12km/h. Kiedyś w Niemczech doszedłem w GH odszedłem do 214km/h wg. GPS, mając na liczniku 230km/h.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 17:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Że jest za dużo to wiem, ale co z tym zrobić? Na każde 1000 km realnego przebiegu licznik nabija ok 1200. Rocznie 5000 więcej.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 20:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Musisz założyć koła z większym obwodem.




Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 12:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Damianko napisał(a):
Musisz założyć koła z większym obwodem.

Niby tak, ale:

sniper108 napisał(a):
Opony zimówki 205/60/16


Cytuj:
Dla opon letnich -- felgi
– 195/65 R16 92V, 16x6J ET50
– 205/60 R16 92V, 16x6J ET50 lub 16x6,5J ET55
– 215/50 R17 91W, 17x7J ET60
– 225/45 R18 91W, 18x7,5J ET60

Dla opon zimowych -------------------- felgi
– 195/65 R16 91Q/T/H ... lub 92Q/T/H/V ; 16x6J ET50
– 215/50 R17 91Q/T/H/W lub 92Q/T/H/V ; 17x7J ET60
– 205/60 R16 91Q/T/H .....lub 92Q/T/H/V ; 16x6J ET50 lub 16x6,5J ET55
– 225/45 R18 91Q/T/H/W .lub 92Q/T/H/V ; 18x7,5J ET60

Rozmiar się zgadza, różnice miedzy zalecanymi rozmiarami oczywiście będą, ale nie tak duże.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 14:45 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Silnik 2.0 i u mnie sytuacja bardzo podobna jak u autora tematu. Przy 130 na liczniku ok 110 na gps . Kilometry również mi się nie zgadzają. Dzwoniłem do Pana Tadeusza z Katowic i nie widzi problemu... mi się wydaje , że jednak jest coś na rzeczy. Auto posiadam 4 dni heh

-- Dodano: Pn, 27 lut 2017, 14:45 --

Napiszę co udało mi się ustalić po kilku telefonach. Aso nie kalibruje liczników, twierdzą, że prędkość zczytywana jest z czujnika abs. Nowy licznik 3500 netto.

Dzwoniłem do elektryka. Mówi żeby zacząć od sprawdzenia licznika bo mógł go ktoś rozbierać i źle złożyć. Jeżeli licznik jest ok, to czujnik vss na skrzyni biegów który odpowiada za odczyt prędkości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 15:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Prędkość odczytywana jest z czujnika w lewej piascie, a nie z czujnika w skrzyni.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 15:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Jak ten czujnik się nazywa ? Czy jest to stały element piasty ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 15:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W łożysku jest pierścień magnetyczny, z którego czujnik abs-u zczytuje prędkość. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 13:44 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Mógłby ktoś porównać u siebie jak leży wskazówka?

Obrazek

-- Dodano: Wt, 28 lut 2017, 13:44 --

Wracając do piasty. Na aukcji znalazłem taki opis :

PIASTA (łożysko) KOŁA PRZEDNIEGO
renomowanej firmy NTY LTD.
Strona zabudowy: z lewej
Strona zabudowy: z prawej
Strona zabudowy: Oś przednia
artykuł uzupełniający: ze zintegrowanym magnetycznym pierścieniem czujnika

Ten magnetyczny pierścień czujnika to jest to?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 16:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
5en5i ten typ tak ma. U mnie też przekłamuje licznik, jest to dość wkurzające przy większej prędkości.
A prędkość sczytywana z gps'u zależy od pogody tak mi się wydaje bo różne prędkości mi pokazuje np. przy 140.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 17:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Ja rozumiem 10 km /h ale 20 ? Tu musi być coś nie tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 20:02 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
tez tak miałem pomógł forscan i wymuszone wypalenie dpf i wszystko wróciło do normy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 13:31 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Co może mieć DPF do przekłamań licznika ?

-- Dodano: Śr, 1 mar 2017, 13:31 --

Licznik sprawdzony. Jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 22:54 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.04.2016
Posty: 62
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
@5en5i nie wiem co ma wnosic to zdjęcie licznika ale jeżeli prosisz to prosze

Obrazek

u mnie przekłamanie według GPS 6-8km/h <spoko>

mam jakis inny licznik :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 14:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Myślałem, że u mnie licznik był rozbierany ale nie, jest ok.

-- Dodano: Cz, 2 mar 2017, 14:07 --

Na elektrodzie dostałem pewien trop.

Cytuj:
U brata w maździe 3 duże przekłamanie prędkości było gdy przy wymianie łożyska koła mechanik odwrotnie założył pierścień abs-u (słowa mechanika), może nie jasno napisałem, ale po wymianie łożyska (a dokładnie dwóch) licznik zaczał bardzo przekłamywać (około 16 km/h przy prędkości 100km/h), po następnej wymianie łożyska (jednego) przekłamanie spadło do około 8-10km/h przy tej samej prędkosci) , na pytanie dlaczego licznik aż tak przekłamywał wcześniej , mechanik stwierdził, że być może pierścień abs-u był odwrotnie założony, cokolwiek to znaczy... jestem użytkownikiem samochodu nie mechanikiem więc mogłem coś przekręcić


Chodzi o to http://allegro.pl/lozysko-kola-piasta-p ... 45730.html ?


Ostatnio edytowano Cz, 2 mar 2017, 15:53 przez 5en5i, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 15:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Heh chodzi o to :D
http://allegro.pl/lozysko-kola-przod-ma ... 92550.html

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 22:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Odebrałem dzisiaj swoją po przeglądzie w nieautoryzowanym, ale polecanym serwisie. Poprosiłem także o rzucenie okiem na problem ze wskazaniami prędkościomierza. Wszystko wskazuje na to, że błąd pojawia się po wymianie łożysk przednich kół na nieodpowiednie. Sprawdzili zegary, przejechali się z podpiętym komputerem i wskazania były takie same jak licznika. W rozmowach poza oficjalnym kanałem w ASO stanowisko oficjalnych serwisów Mazdy jest takie, że błąd do 10% jest fabryczny i tak może być. Mieli klientów skarżących się na zbyt wysokie przekłamania ale obstawali przy swoim. W rozmowie zwróciliśmy uwagę, że zmieniałem 2 lata temu łożyska tuż po zakupie auta (Częsta przypadłość w GH). Czujnik ABS sczytuje prędkość z łożyska które jednym z o-ringów ma coś wbudowane (o-ring koloru łososiowego) dzięki czemu czujnik ABS działa prawidłowo. Zamontowanie łożyska odwrotnie skutkuje wyskakiwaniem błędu ABS.
Obrazek
Obrazek
Z tego co znalazłem są różne łożyska do diesla i benzyny. Do tego pierwszego powinno mieć oznaczenie gam6-33-047b. Z tego wynika, że nawet jak wymiarami łożysko pasuje do piasty, to niestety może nie być kompatybilne z czujnikiem ABS i być przyczyną przekłamań we wskazaniach prędkości nawet jeżeli nie powoduje to zapalania się kontrolki ABS. Jak się uda to jutro sprawdzę jakie dokładnie łożyska mam założone (nie OEM). Nawet jeżeli nie będą prawidłowe to chwilo nic z tym nie będę robił.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2017, 09:57 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Sprawdziłeś te łożyska u siebie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2017, 10:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wiem czy aby panowie nie przesadzili z tezą licznik=łożysko...

Owszem jest to wspólna składowa ale wtedy gdy założycie źle (lub odwrotnie jak wspomniano)... wszystkie łożyska czy też piasty z łożyskami jeśli chodzi o tyl...

Nie chce się rozpisywać nadmiernie ale dowodem waszej tezy byłoby błędne działanie kontroli trakcji ukazujące się błędami.... brakiem tempomatu, błędy ABSu itd...

Przrklamanie licznika o 10% jest rzeczą normalną we wszystkich autach osobowych. Nawet zdarzyć się może błąd 12%...

Dojdziemy zaraz do histori zuzycia bieznika czy ogólnie obwodu koła nawet na rozmiar opony.

Możecie wymieniać łożyska, tylko proszę wiedzieć że inaczej łożyska niż tylko w jeden sposób nie jest możliwe, wymyślicie zaraz lozysko lewe i prawe...

Ok, można odwrotnie założyć, ale wtedy nie ma współpracy pierścienia magnetycznego z czujnikiem.... tzn wogóle nie ma a to i tak prędkość pokazuje bo nie łożysko steruje wskazówką prędkościomierza.

Istnieje jeszcze czujnik w skrzyni biegów.

Sam licznik.

A jeśli jeszcze komuś wskazówka drga lub nie pracuje płynnie to wiecie co to może oznaczać.

Aha, jest jeszcze sterownik w samym liczniku który jest ostatnim czynnikiem pracy wskazań wskazówki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.