Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 06:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 18:38 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
może odezwie się ktoś z wersji polifice i opisze jak to u niego działa...

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 18:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
Bo takie coś to co innego i z chęcią bym założył http://www.rymi.pl/ess.html

Millerek, muszę cię zmartwić, ale to jest to samo co w loganie.
Działa tylko na podstawie opóźnienia (nie bierze żadnych sygnałów z ABS, czy innych).

Inna sprawa, to ja nie wiem, czy w mercedesie światło stop miga, gdy samochód wpadnie w poślizg, np na lodzie, przy małej prędkości i gdy warunki opóźnienia według poniższego przepisu nie są spełnione? Jeśli tak, to byłoby to niezgodne z tym przepisem.

Cytuj:
Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach:
"Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2."


Millerek napisał(a):
PAnowie, mnie chodzi jak w temacie o ESS:
http://www.mazda.pl/galeria-filmow/tech ... amowanie-/
..tylko tu świecą awaryjne czy STOP, bo mnie chodzi o przerywanie światła STOP jak w BMW Mercedes i innych.

U mnie świecą się (mrugają) awaryjne, tak jak na filmiku, a nie stop.

Testowałem to kiedyś hamując awaryjnie na suchym asfalcie, więc opóźnienie było duże.

Czy działa przy kręceniu piruetów to nie wiem, nie testowałem ;)

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 19:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
ok <modlisie> , uczepiłem się tej lampy RYMI-STOP z http://www.rymi.pl/zd.html i tyle <nuta>

Konkretnie, to ja wsadziłbym ten badziew z Loganki coś jak ten Moduł ESS (ABL) z http://www.rymi.pl/ess.html i po pewnych modyfikacjach zadziałałby tak jak ten w Mercedesie czyli błyski świateł STOP,
...a w taki sposób co loganka ma podłączone jest nieakceptowalne prze zemnie :-P
I włączające sie tylko awaryjne, też mnie się nie podobają :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 19:12 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
...a w taki sposób co loganka ma podłączone jest nieakceptowalne prze zemnie
I włączające sie tylko awaryjne, też mnie się nie podobają


nie pozostaje nam nic innego jak znaleźć rozwiązanie by było podłączone jak w mazdze poliftowej a działało jak w mercedesie :lol:

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 19:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
smagur napisał(a):
znaleźć rozwiązanie by było podłączone jak w mazdze poliftowej

Czyli jak? Wiecie jak jest to podłączane w maździe po lifcie?

A druga sprawa to jak w końcu działa to w mercedesie?
Bo, to że mrugają światła stop, to wiadomo, ale kiedy? Czy tylko przy dużym opóźnieniu (mocne hamowanie), czy przy kręceniu piruetów na lodzie też? Macie jakieś potwierdzone info?

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 20:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
arecki napisał(a):
Czyli jak? Wiecie jak jest to podłączane w maździe po lifcie?

no właśnie nad tym się zastanawiam... może jest to równie proste jak w przypadku wspomnianego wcześniej asystenta zmiany pasa ruchu... systemu MMP Czyli zakupujemy moduł i montujemy w odpowiednie miejsce :)

arecki napisał(a):
Bo, to że mrugają światła stop, to wiadomo, ale kiedy? Czy tylko przy dużym opóźnieniu (mocne hamowanie), czy przy kręceniu piruetów na lodzie też?

wydaje mi się że system działa tylko przy hamowaniu... wynika to z przepisów które przytoczyłeś... zadziała zawsze jeśli wciśniesz hamulec a czujnik odczyta opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2 i nie będzie miało to znaczenia czy będziesz wtedy już jechał do przodu czy w bok :)
zresztą nie uzyska się takiego opóźnienia przy wpadnięciu w poślizg i kręceniu piruetów... ogólnie właśnie systemy ESP ABS mają spowodować byś hamował prosto bez piruetów właśnie z ewentualnym ominięciem przeszkody

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 21:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Patrząc na schemat elektryczny który posiadam do GH to światła awaryjne (kierunkowskazy) i poniekąd ESS, zasilany jest bezpośrednio z głównego BCM.
Także podejrzewam że nie ma odrębnego modułu ESS :|

...mogę się mylić, ale mimo wszystko plik w pdf jest z systemem Keyless, czyli również do wersji po FL i nie znalazłem nic co by naprowadziło mnie do osobnego modułu systemu Emergency Stop Signal ESS.

Jakie warunki muszą być spełnione do uaktywnienia systemu ESS... czy wystarczy tylko opóźnienie lub przeciążenie DSC ESP ABS i inne... ?... nie wiem.

Dodam że przeanalizowałem to i tamto w sieci, i raczej w Mazdach 6 GH, ten ESS działa raczej skromnie jako kierunkowskazy.

Co innego jest w nowej generacji Sky Passion, bo tam ESS działa jak powinien czyli przerywanie świateł STOP (tak jak inne pospolite marki), myślę że ktoś kto posiada ESS w nowej M6 GJ mógłby więcej wnieść do tej kwestji niż ja niechcący namieszałem <slabo> :X


Ostatnio edytowano Wt, 6 sty 2015, 21:40 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 21:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Millerek: viewtopic.php?p=110677#p110677


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 21:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aha, dzięki.
Czyli ESS w Mazdach to jednak tylko miganie kierunkowskazów.

Też tak mi się wydawało ale jak natknąłem się na filmik z nową GJ to mrugało coś w lampach STOP ale, tzn... to jednak były kierunkowskazy, zresztą sygnalizowane w kabinie dodatkowo... ogólnie dobrze że jest ale szkoda że nie są to lampy stopu... <slabo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 21:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czyli reasumując u nas w GH przed liftem tego cuda nie ma??

Tapatalk wydziergał...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 22:03 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
Patrząc na schemat elektryczny który posiadam do GH to światła awaryjne (kierunkowskazy) i poniekąd ESS, zasilany jest bezpośrednio z głównego BCM.
Także podejrzewam że nie ma odrębnego modułu ESS

w przypadku systemu MMP dokłada się jedynie moduł a kierunki tak jak piszesz są zasilane z BCM... może ESS też wymaga jedynie jakiegoś modułu...
hmm... zapytać trzeba chyba w ASO :-)

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 22:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kamratek napisał(a):
Czyli reasumując u nas w GH przed liftem tego cuda nie ma??


<hahaha> no raczej tylko w wersji po FL <spoko> <oczy> :-P :-P niektóre posty o tym mówią :wink:

Ale kto wie, może ja w przed liftingowej założę ESS, w technologi ogólnie panującej jak chociażby w Mercedesach <offtopic> <spoko>

smagur napisał(a):
w przypadku systemu MMP dokłada się jedynie moduł

...ten tylko moduł przeciążeniowy ?? ja takowej wiedzy nie zgłębiłem, jeszcze.

Dowiedziałem się z sieci że ten moduł Moduł ESS (ABL) z http://www.rymi.pl/ess.html to koszt zaledwie około 60PLN z wysyłką więc okazyjnie :X


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 22:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
ten tylko moduł przeciążeniowy ??

akurat w MMP nie jest on przeciążeniowy a jedynie starujący kierunkami :)
na pewnym takim innym forum jest fotorelacja wprawdzie do trójki

ale tutaj cały wątek na naszym:
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=36&t=1630
na którym się udzielałeś :)

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


Ostatnio edytowano Śr, 7 sty 2015, 17:21 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Proszę nie zamieszczać odnośników do innych forów motoryzacyjnych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 22:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie nie nie, to co podałeś to jest odnośnie Asystenta Zmiany Pasa Ruchu.... a to chyba ma się nijak do ESS....

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 22:27 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
tak bo w wątku padło kilka skrótów... MMP - asystent pasa ruchu, ESS awaryjne hamowanie... trochę namieszaliśmy :)))

Millerek napisał(a):
Dowiedziałem się z sieci że ten moduł Moduł ESS (ABL) z http://www.rymi.pl/ess.html to koszt zaledwie około 60PLN z wysyłką więc okazyjnie


czyli moglibyśmy mieć trochę mercedesa w mazdzie :))) pytanie czy ktoś zna kogoś kto by podłączył... a przy okazji zrobiłoby się fotorelację :)

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 22:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, znam go osobiście ;) ale to jak czas pozwoli, jak narazie plan jest w mojej pustej głowie hehe;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 00:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Smugar i Tomasz mają rację z tym, że system ESS działa na zasadzie mierzenia siły przeciążenia. Jest jakis algorytm umiejscowiony w bcm i mierzy on siłę nacisku i prędkość z jaką w danym momencie naciskamy podał hamulca. Gdy spełnią się pewne rzeczy podczas jazdy to ESS zaczyna działać...

Photo kopie z instrukcji obsługi...
UObrazekObrazek

I z doświadczenia które przeprowadziłem pod koniec listopada wiem, że przy aktywacji tego systemu na desce rozdzielczej kontrolki kierunkowskazów ani świateł awaryjnych nie świecą się wcale ;)

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 16:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Masakra, napiszemy panowie pracę doktorską na ten temat ;D (we Fiorino mrugają Awaryjne bardzo szybko, co widać na desce również) robiłem test

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 18:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, może w GH nie, Ale w GJ chłopaki opisują że jak ESS zadziała mruganiem tylnych kierunków to również świecą kierunki na desce.

Dostałem odpowiedź od tego producenta, koszt tego ustrojstwa to zaledwie 44zl, dość kuszące;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 18:54 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Panowie potwierdzam włączają się awaryjne światła na 4 sekundy

i niestety lipa gdyż na desce nie ma żadnej dyskoteki- prawdę powiedziawszy gdyby nie kumpel który za mną jechał autostradą to bym nawet nie wiedział że system zadziałał
Chyba że byłem tak zajęty sytuacja na drodze że mój wzrok tego nie zarejestrował- w każdym razie do tej pory miałem jedno tego typu ostre hamowanie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 20:13 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
kitor napisał(a):
i niestety lipa gdyż na desce nie ma żadnej dyskoteki

może intencją autora systemu było to by ta dyskoteka nie odwracała dodatkowo uwagi kierowcy i by skupił się na mocnym trzymaniu kierownicy, wciskaniu hamulca i powtarzaniu w myślach... jebnę w nigo... jebnę... ufff nieee.... udało się :D

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 20:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
Dostałem odpowiedź od tego producenta, koszt tego ustrojstwa to zaledwie 44zl, dość kuszące

Millerek, nawet się nie zastanawiaj. Podłącz normalnie pod światła stop i będziesz miał jak w mercedesie.

Tak samo działający moduł montował ten gość w loganie, tyle że on podłączył tylko pod trzecie światło (pewnie tylko po to aby pokazać).

Według tej strony:
http://www.rymi.pl/ess.html
montaż jest banalny, tyle że u nas trzeba ten czwarty kabelek (szary) też podłączyć (z jakimś rezystorem odpowiedniej mocy i rezystancji), aby nie było błędu przepalonej żarówki. Z drugiej strony ciekawe jak komputer zareaguje na takie pojawianie się i znikanie żarówki, może będzie to dodatkową sygnalizacją działania systemu ESS ;) Po zatrzymaniu się, gdy światła świecą się już normalnie, ewentualnie przy następnym naciśnięciu stop, sygnalizacja przepalonej żarówki powinna zniknąć.
Ja bym jednak nie ryzykował podłączania tego układu przed komputerem, aby nie zakłócać pracy całego systemu, a jedynie podłączył przed samymi żarówkami.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


Ostatnio edytowano Śr, 7 sty 2015, 20:57 przez arecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 20:54 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
arecki napisał(a):
montaż jest banalny

dla kogo banalny dla tego banalny... mogę komuś położyć glazurę ale za rezystorki się nie łapię... tak czy siak jestem zainteresowany tym tak samo jak Millerek :)

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 21:50 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Co do 4 sekund to oczywiście tyle czasu potrzebowałem pieścić hamulec ażeby nie uderzyć w idiotę zajeżdżającego mi drogę :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
wnioskując.. w mojej też by można było to zamontować?

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pewnie że tak, pod warunkiem zmiany żarówki na LED;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
dlaczego LED?

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bo żarówka ma za długi czas zwłoki między OFF a ON.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
no to jeszcze będzie trzeba zainwestować w te żarówki.. a wiem że tanie nie są

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 23:03 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Piotrekonio napisał(a):
dlaczego LED?

choćby ze względu na częstotliwość mrugania światłą... reakcja ledów jest znacznie szybsza od zwykłych żarówek... a więc przy zwykłych żarówkach może się to miganie trochę... hmm... jakby zlewać ale to nie znaczy że nie będzie to widoczne

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.