Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 paź 2014, 20:37 
Świeżak
Offline
Od: 16.09.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
hej, pytanko to kieruje do posiadaczy M6 z silnikiem benzynowym a mianowicie jakie paliwko tankujecie do swoich Madzi tzn. 95 czy lepiej 98?
Pozdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 paź 2014, 20:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
JA tankuje 95 a czy to lepiej czy gorzej to nie wiem :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 paź 2014, 20:46 
Świeżak
Offline
Od: 16.09.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
dawidcom napisał(a):
JA tankuje 95 a czy to lepiej czy gorzej to nie wiem :D


pytam bo wiem że jesli chodzi o dieselki z turbiną to zawsze zalecane było to wzbogacone w oktany paliwo natomiast pierwszy raz mam w Polsce auto benzynke i nie wiem jak do tego sie ustosunkować....?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 paź 2014, 21:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Ja dodatkowo LPG wiec tankuje sporadycznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 paź 2014, 21:26 
Świeżak
Offline
Od: 16.09.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
dawidcom napisał(a):
Ja dodatkowo LPG wiec tankuje sporadycznie.

a ile Twoja M6 pali ci średnio tego LPG?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 paź 2014, 22:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
na wiosne na 17stkach i jak klime uzywalem sporadycznie to 8l. teraz w lecie na 18 i caly czas włączonej klimie 9


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 paź 2014, 08:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 175
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Wydaje mi się że nie ma różnicy, dlatego poję Madzię 95-ką aż ma pełny brzuszek :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lis 2014, 19:37 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
tylko i wylacznie 95 do m6!!! (m6 ma silnik zaprojektowany pod benzyne 95)

co wiecej 98 powoduje wiecej zniszczen niz pozytku. kiedys czytalem ciekawy artykul ale nie moge go znalezc
znalazlem natomiast inny tak na szybko

http://www.wykop.pl/ramka/1263639/okta- ... ty-i-mity/


dawidcom napisał(a):
na wiosne na 17stkach i jak klime uzywalem sporadycznie to 8l. teraz w lecie na 18 i caly czas włączonej klimie 9

nie wiem jak to robisz ja mam srednio 11-12 na lpg.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 12:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
tez mi się wydaje że silniki pb,
[a na pewno 2.0mzr w zaleceniach (nie pamiętam jakich, chyba instrukcja) wyczytałem],
żeby poić 95...

a jak sprawa wygląda z 95okt. ulepszanymi takimi jak na shellu mają

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 13 lis 2014, 15:12 przez masteros, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 14:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
masteros napisał(a):
a jak sprawa wygląda z 95okt. ulepszanymi takimi jak na shellu mają


ja właśnie taka leje: Shell V-Power Nitro+


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 14:58 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
ramirez44 napisał(a):
jesli chodzi o dieselki z turbiną to zawsze zalecane było to wzbogacone w oktany paliwo


Od kiedy to ropa jest wzbogacana o oktany? Wręcz przeciwnie, w ropie powinno być jak najmniej oktanów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 19:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Panowie wy naprawdę wierzycie w te tezy że 95 leprze niż 98?

Ja podchodzę do tego po polsku. Co prawda mam od niedawna 2,5L noPB i w zasadzie mało jeżdżę tym autem ale jakoś specjalnie różnicy nie widziałem pomiędzy 95 a 98.
Generalnie przy obecnych cenach paliwa leje 98 bo jest mniej "dodatków" niż w 95. A ze 98 to wartość"sugerowana" a nie minimalna więc zakładam ze 98 ma właśnie 95. oktanów. :D
Druga sprawa jeździłem poprzednio klekotem i lałem tylko Ultimate BP ON i nie było problemów z odpaleniem przy -25*C jak tankowałem tą lepszą ropę jakoś leciała obok taksiarz lał do zwykłą to jak kisiel wyglądała i jakieś gluty leciały.
Tak czy siak pamiętajcie ze sama instalacja paliwowa na stacji też musi (powinna) być czyszczona a ze względów zarobkowych rzadko to jest robione. Ktoś z was widział żeby zbiorniki były czyszczone? Jak rozbudowywali stary CPN i zmieniali na Orlena gdzie kiedyś mieszkałem to 2 przyczepy syfu ze zbiorników wywieźli - tyle widziałem. Nie wiem po ilu latach ale na pewno długo tam nic nie było robione.
Służbowa ciężarówkę tylko na Orlenie tankuje bo Flotą płacę ale w serwisie jak mi filtry pokazali to jak by z błota wyciągnięte po 30kkm.
A czy 98 szkodzi? komp sam doreguluje parametry do paliwa. nie powinno się lać mniej niż 95
Taka uwaga z mojej strony


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 20:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Kwestia stacji czy dba o jakość paliwa, jest taki program BAQ http://paliwabaq.pl.
U mnie w okolicy są dwie stacje, które należą do tego programu, wiem, że oni czyszczą zbiorniki paliwa - nie pamiętam dokładnie interwału, ale to robią, program na nich to wymusza.

A jeżeli chodzi o jakość paliw, to chyba komuś się coś pomyliło, jak myśli, że Orlen dostarcza PB, które nie spełnia parametrów, tzn., że 98 ma tyle oktanów ile powinno mieć 95. <nie>
Przecież oni nie mogą sobie na takie coś pozwoić. Praktycznie wszyscy biorą paliwa od nich lub Lotosu, na bank ich sprawdzają, w tych czasach nie może być inaczej. <suicide>

Jeżeli gdzieś występuje problem z jakością, to dotyczy wyłącznie stacji a nie producenta, który musi dbać o to, żeby jego paliwo spełniało normy.

GJ, którą zrobiłem niespełna 25 tys km jeździ wyłącznie na 95 i nie mam zamiaru tego zmieniać - nie mam powodu. Silnik pracuje jak zegarek, jeszcze się nie zdarzyło, żeby szarpnął, zadławił czy nie zareagował na pedał gazu natychmiastowo. Do tego na wolnych obrotach pracuje miękko i cicho. Dla mnie zakup 98 zmiast 95 nie ma żadnego uzasadnienia. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Cały mój poprzedni post dotyczył stacji bo z rafinerii nie kupujemy paliwa

Czyszczenie na pewno jest wymagane przy legalizacji tylko nie pamiętam czy te beczki (zbiorniki paliwa) podlegają pod ustawę prawo o miarach. Być może pod UDT nie wiem jakoś trzeba ich stan kontrolować. Da się to sprawdzić. I znów życie pokazuje jak to różnie z tym bywa :)

Prawdę piszesz że Orlen dostarcza.
No właśnie dostarcza .....
Na systemowych stacjach jest bardzo małe prawdopodobieństwo przewałek na paliwie choć jak historia pokazuje jesteśmy wyjątkowo twórczym i pomysłowym narodem by rodaka wydymać a się wzbogacić. Taka ogólna uwaga bez picia do kogokolwiek :)
Na małych stacjach u prywaciarzy różnie bywa. Jedni jak piszesz są w BAQ innym wiedzie się dobrze bez jakiś programów.
Osobiście parę lat temu w na jednej stacji usłyszałem od pracownika by nie tankować bo tu syf. Było to jak nie miałem jeszcze folty w firmie i lałem na przypadkowych stacjach.

Jak na Poznań 2 stacje w programie to mało.
Sam program ciekawy powiem że nie zwróciłem na to uwagi.
Nie mniej nic o laboratorium nie pisze. Zwieńczeniem wiarygodności byłby certyfikat PCA ale oby tak dalej. Wewnętrzne procedury jeśli sa respektowane i wiarygodne także mogą być.

Ja po 98 mam leprze samopoczucie - i mniejszy portfel :lol:
to pewne na 100% :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 21:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja jestem wierny słabej 95PB.
Te wszystkie dodatki czy czary mary z 98PB są jak dla mnie kiepskie, a przedewszystkim że nasze mazdowskie silniki nie potrzebują 98PB :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 21:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Millerek mam podobnie. 95 Pb powinna wystarczyć, zwykła nieulepszona. Baa... chyba innych czarów nie ma co lać.

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 23:15 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja leje 98 i w moim przypadku silnik 2.5 roznica jest odczuwalna w stosunku do 95:) Auto reaguje zwawiej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 23:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mnie bardziej chodzi o przystosowanie silnika do etyliny, mazda deklaruje etyline 95PB i nie wiem czy dopuszcza stosowanie 98PB.
Pewnie że mozna stosować 98PB ale trzeba wnikliwie się zastanowić, ja mam ropniaka traktora...
Ale, kiedyś starej maździe w benzynie (jak jeszcze benzyna była tansza o połowę) lałem 98PB.. bo lepiej szybciej było latać na 98PB, szkoda tylko że świece mi wypalało sporo szybciej niż na 95PB, ale tak jak wspomniałem jeżdżę na ropolu <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 23:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
O ile dobrze pamietam to na pokrywce od wlewu paliwa pisze zeby lac Ron98 ale sprawdze jeszcze;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 23:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sprawdź bo chyba 95... :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 01:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zgadza sie min95:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 05:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A w MPS-ach napisane, żeby lać 98…

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 07:12 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No wlasnie gdzies widzialem te 98...;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 13:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
95 to liczba minimalna
skoro LPG ma 105 to co też szkodzi?
nie komp doreguluje parametry
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.