Teraz jest Cz, 7 lip 2022, 05:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 13:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Koledzy, które konkretnie miejsca są pod lewarek? Nie znalazłem oznaczeń na progach, a nie chciałbym czegoś ukruszyć czy zrobić dziury w podłodze ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 13:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3304
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Wsadź głowę pod próg (przy kołach) i zobaczysz miejsca przeznaczone pod lewarek :-)

Prawy przód :

Obrazek

Prawy tył:

Obrazek

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 13:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Pytam, bo widzę 3 potencjalne miejsca, więc chyba to najbardziej na środku odpada...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 14:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3304
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Po środku bym nie ryzykował :-)

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 19:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 307
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Pod oryginalny podnośnik jest miejsce ,ale nie ma pod żabę takich punktów do podnoszenia ,tylko trzeba podkładać pod zawieszenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 22:19 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
khad
Ja tylko pod wahacze nigdy karoserie, 90 % ze cos powyginasz w mazdzie sa po prawej stronie oryginalne trapezowe lewarki wiec zaden problem. Trzeba tylko dywanik pod kolana podlozyc i schylic sie troche,.

-- Dodano: So, 7 maja 2016, 23:19 --

hubert0001
Zabe to juz nie ma nawet pytan, zawsze przod z boku pod sruby wahacza a tyl od strony rufy :hihi: jak nizsze auto czasem trzeba lekko podciagnac zeby zawieszenie sie podnioslo i poprawic zeby elegancko wjechac. Spedzilo sie troche godzina na asfalcie. Dobrze miec stojaki. Kiedys taki klocek podkladalem, zawsze jak nie cegly pod opone chociaz.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 09:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
No dlatego zapytałem, bo kupiłem sobie taki podnośnik wózkowy, bo ten podnośnik z Mazdy to jakaś pomyłka i zastanawia mnie gdzie najbezpieczniej podłożyć ten okrągły "talerz" żeby było stabilnie i bezpiecznie i żeby mi czasem nie zjechało z tej belki. Podkładanie pod wahacze brzmi rozsądnie w tym wypadku. Dzięki.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 10:38 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
khad
Zawsze miej dwie podpory, stojak z trzypunktowym podparciem, belka drewniana klocek lub cegly pod opone. Koniecznie zablokowanie kola po przeciwnej stronie , ja mam oryginalny klin za. 5 zeta z auchana i git. Po podlozeniu opusc delikatnie lewarek na podkladany przedmiot aby zluzoeac bardzo napiety lewarek i podciagnij go tak na 90 % zeby auto jednakowo bylo na dwu podporach ktore sa obok siebie. Stojak belke obok pod wahacz tak zeby auto bylo stabilne. Wlazisz i dzialasz. Jak chcesz cay np tyl to 2 podkladki i lrwarek zostaje tez z jednej strony.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 11:13 
Offline
Ja mam dodatkowo najazdy, świetna sprawa i bezpiecznie przede wszystkim. Polecam jak ktoś nie ma dostępu do kanału.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 11:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6681
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A co jest takiego w oryginalnym lewarku że się nie podoba? :)

...only by Tapatalk...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.
CBDC is coming, freedom is gone.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 12:28 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
maciek261081 napisał(a):
Ja mam dodatkowo najazdy, świetna sprawa i bezpiecznie przede wszystkim. Polecam jak ktoś nie ma dostępu do kanału.

No to juz masz wypas , dobre do wszelakich prac ale ciezkie i zajmuja kupe placu. Zazdraszczam jednak sprzyntu bo robilem juz wiele rzeczy na lewarku, najgorsza wyciaganie filtra paliwa w focusie spod rurek lpg na srodku tylu auta przy zbiorniku. :hi:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 12:51 
Offline
Kupę placu? Ciężkie? Wiesz jak to wygląda? Wpisz w Google i zobaczysz że dwie sztuki są niewiele większe od "żaby "


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 13:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Prosze: Obrazek

Tez mam po zlozeniu jeden w drugi moglbym je wcisnac do bagaznika Tico i jeszcze by miejsce zostalo :D

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 13:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5660
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
hubert0001 napisał(a):
ale nie ma pod żabę takich punktów do podnoszenia ,tylko trzeba podkładać pod zawieszenie.


Ja tam ostatnio jak wymieniałem koła to podkładałem w tym samym miejscu co oryginalny podnośnik. Może i powinienem pod zawieszenie, ale jak na razie nic nie wygiąłem tylko guma żaby jest lekko odkształcona.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:03 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
maciek261081 napisał(a):
Kupę placu? Ciężkie? Wiesz jak to wygląda? Wpisz w Google i zobaczysz że dwie sztuki są niewiele większe od "żaby "

E no spoko takie z pretow . Fajne kurde ostatnie jakie widzialem to od kumpla, trzymal w garazu z takiej ciezkiej stali, na kolkach, kazdy chyba z 2 metry dl. <oczy>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
maciek261081 napisał(a):
Kupę placu? Ciężkie? Wiesz jak to wygląda? Wpisz w Google i zobaczysz że dwie sztuki są niewiele większe od "żaby "


No własnie są najazdy i "najazdy":) Ja osobiście tez miałem w zamiarze kupic coś takiego jak kolega wkleił na zdjęciu, ale czytałem że niektóre mają zbyt ostry kąt natarcia i trzeba uważac na zderzak. Są tez rózne konstrukcje, od firmowych np. Unicraft KR 2000, po sporo samoróbek. Powiem szczerze że żadne na zdjęciach jak dla mnie nie sa jakoś super bezpieczne, bo brakuje zabezpieczeń z przodu żeby nie przejechać na wprost poza najazd, brak w większości kątowników lub takich szyn uniemozliwiających zjechanie w bok, więc nie wiem czy samemu najeżdżanie jest to do końca bezpieczne? Najlepsze by były takie porządne najazdy z szerokich kątowników jakie kiedyś mieliśmy w szkole na warsztatach samochodowych, ale to potrzebuje trochę miejsca i cena tez nie jest niska. Te z fotek to fajna sprawa do prostych czynności jak wymiana oleju, czy drobne robótki, ale już np. konserwacji podwozia, wymiany skrzyni biegów, czy po prostu dłuzszego grzebania pod autem sobie nie wyobrażam.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzieki za rady, no tez mi kolega mowil, ze kliny byc powinny. Co do oryginalnego lewarka - jest slaby, ciezko sie kreci tym pałąkiem, trzeba go ciągle przekładać, można zarysować próg nawet. Jak pożyczyłem lewarek od kolegi ze starego audi to widać było różnicę w podejściu do tematu...

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Powiem ci że mi ten Mazdowski lewarek nie przeszkadza, a miałem tez taki sam w 626. Nie wiem jak mozna nim próg zarysowac jak cała konstrukcja bez pałąka wystaje sporo poza obrys auta? Dodatkowo ja krecąc nigdy nie przekładałem tego haczyka, bo po co jak trzymasz lewa reką na zgięciu i prawa kręcisz jak korbą od studni?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:36 
Offline
krzysiek1980 napisał(a):
.. mają zbyt ostry kąt natarcia i trzeba uważac na zderzak.... bo brakuje zabezpieczeń z przodu żeby nie przejechać na wprost poza najazd...


Są przedłużki w razie gdy auto ma za duży zwis z przodu, a zabezpieczenie z przed zjechaniem do przodu też jakieś jest. Ja używam od kilku lat i nie narzekam, kosztowały mnie 30 funtów.
Mam dokładnie takie jak te które wrzucił smok plus przedłużki.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:41 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
Najlepsze by były takie porządne najazdy z szerokich kątowników jakie kiedyś mieliśmy w szkole na warsztatach samochodowych
no myslalem o takich, słusznie zauważasz ze ja raczej ze soilerami prawie do ziemi za chjny bym nie wjechal na te prostokątne, nie maja tez zakotwiczenia i mogą przec do przodu podczas wjezdzania
khad napisał(a):
Co do oryginalnego lewarka
trzeba mieć do zmiany kola, do napraw zaba za 70 pln sluzy mi już 10 lat, 4 auta przezyla a uzywana non stop do czegos a i sąsiedzi biora


Ostatnio edytowano N, 8 maja 2016, 14:45 przez christtoph, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3304
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Khad, najpierw pytasz o miejsce na lewarek, a w zamyśle masz miejsce pod żabę. Trzeba było odrazu napisać :-) Mazda przewidziała takie miejsca, są pokazane w instrukcji. Jak będę miał chwilę to poszukam i wrzucę.

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 14:45 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
a tu koniec tematu , nie widze nic lepszego :alcapone:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 15:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzieki Tomasz

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 18:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3304
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Wydawało mi się, że w instrukcji było to pokazane. Nie zajrzałem do niej, ale w Manualu znalazłem :

Obrazek

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2016, 19:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzięki, na wszelki wypadek ściągnąłem sobie ten obrazek na telefon, bo pewnie będę szukał i się zastanawiał 100 razy czy to na pewno tu ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2016, 15:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ja podnosze tam gdzie jest to zaprojektowane do normalnego lewarka a potem podkladam koziolek pod zawieszenia i jest bezpiecznie i nic sie nie wygina


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2016, 21:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
No tak, niestety u mnie na obniżonym aucie nie ma możliwości podjechania w okolice środka tak żeby móc jeszcze poruszać prętem od żaby...

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 maja 2022, 21:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Koledzy, odkopię troszkę temat.
Chciałbym niedługo odświeżyć trochę zaciski hamulcowe. Planuję to robić parami, ponieważ posiadam tylko 2 kobyłki. I teraz się zastanawiam czy łatwiej i bezpieczniej będzie podnieść najpierw jedną oś czy może jeden bok.
Byłbym wdzięczny za wskazówki (a najlepiej rysunek) gdzie konkretnie podkładacie kobyłki. Czy najlepiej faktycznie pod wahacze czy są jakieś dedykowane miejsca konstrukcyjne do podparcia?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 maja 2022, 09:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 310
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Jeżeli ponosisz jedną oś nisko i stawiasz na kobyłkach, to nie ma większego problemu. Gdybyś chciał podnieść wysoko jedną oś, to wówczas samochód przesuwa się po kobyłce, gdy podnosisz drugi bok. Najlepiej odkręcić koła, dopiero po ustawieniu samochodu na obu kobyłkach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 maja 2022, 13:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki za odpowiedź.

Ale biorąc pod uwagę to co załączył Tomasz z manuala, wychodzi na to, że można unieść cały przód lub tył jednocześnie (mając oczywiście do dyspozycji odpowiedni podnośnik). Bardziej zależy mi na odpowiedzi pod które miejsca wahacza podłożyć potem kobyłki. W ubiegły roku wymieniałem wahacze, więc są niby jeszcze na gwarancji. Wolałby w razie W, żeby nie było na nich jakichś niepotrzebnych śladów po podnoszeniu samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.