Teraz jest Wt, 19 mar 2024, 09:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 19:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
No dużo będziesz musiał kupować 5L baniak 2 razy do roku.
Niedobrze ze przegapiłeś, przepalanie jest jak reakcja łancuchowa, za mało oleju - większe przepalanie
Niby 2.3 lubi olej a po zrobieniu niecałych 3tys z połowy bagnetu zeszło mi do 1/4 co odpowiada 0.2L wiec jestem dobrej myśli

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 20:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
andix84 napisał(a):
No właśnie ja miałem wcześniej mondka mk2 w 2 litrowej benzynie i tam robiłem dolewkę tego co zostawało z wymiany czyli ok. 0,8l na 10 000 (przy przebiegu 250tys wg licznika ;)), dlatego mnie zdziwiła ta ilość - mam przejechane dopiero 150 tysięcy. Można gdzieś w instrukcji doczytać na temat tej "normy"?


Ktoś kiedyś wklejał na tym forum lub konkurencyjnym, ale nie pamiętam już w jakim temacie. Co by tam nie pisali, to nie jest to normalne dla zdrowego silnika. To też mój pierwszy nabytek, do którego tak duzo muszę dolewac oliwy... i z tego co czytam nie tylko ja czy Ty, bo problem jest szerszy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 16:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Pozwolicie,że się podłączę do tematu.
Moja Madzia 6 2.0 po lifcie 2006r.śmiga niby całkiem normalnie.Jeżdżę mało.Mam drugie autko do "roboty". :wink: Od ostatniej wymiany oleju minęło jakieś 4-5 miesięcy.Na bagnecie na zimnym silniku zauważyłem (może coś źle odczytałem-też możliwe) stan bliski minimum. Dolałem ok.0,5 L oleju,było O.K. Po pewnym czasie okazało się ,że poziom jest ponad stan.Sprawdzałem kilka razy,trochę się wystraszyłem i szukając porady odwiedziłem fachowca. Pozostawił auto na jakieś 20 minut (nie było zbyt rozgrzane-warsztat mam blisko), bagnet wyciągał kilka razy wycierają go za każdym razem. Stan był taki sam jak wykazywał mnie, czyli do końca zgrubienia tej miarki, nie do górnej kreski. Powiedział,że jest normalnie, a miarki w Mazdach to ...one tak mają. Otwór jest bardzo wąski i wkładając bagnet -miarkę jest ona ciągle brudzona olejem znajdującym się w tym kanale dlatego tak trudno jest odczytać prawidłowo poziom. Jest brudzona bardziej niż powinna.
Nie wiem co o tym myśleć. Fakt,że mnie też nie udawało się tak łatwo odczytywać prawidłowo poziomu na tej miarce. Może jest jakiś sposób na wytarcie (wyczyszczenie) tego kanału, tak aby olej na miarce nie fałszował wyniku stanu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 17:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Niestety, musisz nie nauczyć odczytywać na miarce i raczej nie ma na to patentu. Zauważyłem że dużo zależy od ukształtowania terenu i niekiedy teoretycznie nawet płaska powierzchnia może powodować inne odczyty. Ja zawsze starałem się parkować w tym samym miejscu i sprawdzałem olej po nocy. Niekiedy oczywiście kilka razy wycierając bagnet i ponownie sprawdzając

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 20:34 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
krzysiek1980 nie wiem czy wiesz ale olej mierzy się na ciepłym silniku - po zgaszeniu silnika powinieneś odczekać 10 minut aż olej spłynie i wtedy dokonujesz pomiaru.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.