Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 2 paź 2015, 10:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Witam,
posiadam problem z rosnącym poziomem oleju w mojej Mazdzie.
Jeżdżę nią od dwóch miesięcy, przed zakupem był czyszczony smok i zmieniane podkładki pod wtryskiwaczami.

Zrobiłem niecałe 4tys. km i ostatnio zajrzałem na poziom oleju, a tu 3/4 w drodze do X. Dodam iż wcześniej spojrzałem po 1000 km i poziom ani drgął z Max. Zatem czeka mnie ponowna wymiana oleju za chwile.

Samochód użytkowany powiedziałbym 50/50 miasto trasa, ale jazda na obrotach 1800—2300.
Czy to wina stylu jazdy, że DPF się nie wypala, czy powinienem szukać przyczyny gdzieś indziej?

Z góry dziękuję za wskazówkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2015, 14:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Obstawiałbym styl jazdy i słabe wypalanie filtra, ale poczekaj na wypowiedź większych znawców.
Na trasie powinieneś bardziej przegonić auto

...tapnięte z konserwy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2015, 18:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Zapchany dpf... Możesz wyczyścić chemicznie w odpowiednim warsztacie, ale nie daje to praktycznie żadnego efektu a jak już to jest krótkotrwały


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2015, 15:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Czyli powinienem zainteresować się wymianą mimo, że nie komunikuje mi tego żadna kontrolka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2015, 16:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Kontrolki nie zawsze się świecą. Szwagier miał taki przypadek z golfem 6, najpierw wariował komputer, wchodził w tryb awaryjny, niby wypalał dpf, na komputerze wszystko ok, czas od wypalenia itd się zgadzał, najpierw wymiana egr'u na nowy, potem zaczął mu się tak jak u Ciebie podnosić poziom oleju. Oczywiście zapchał się dpf. Podjechał do nas na warsztat, chłopaki wyczyścili go chemicznie, pojeździł może z 2 miesiące i znowu to samo, skończyło się na wycięciu tego i tamtego ;) od tej pory spokój z tym ustrojstwem, poziom oleju w normie, nic się nie dzieje.
Możesz oczywiście zacząć od wyczyszczenia dpf'u, może u Ciebie to wystarczy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2015, 18:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Dziękuję za informację.
Wymienię na razie olej, zwiększe trochę obroty jazdy i dam znać za jakiś czas co i jak.
Znów urośnie, to dam do czyszczenia DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lis 2015, 10:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Najważniejsze zmień styl jazdy zamiast 4 bieg dawaj 3 w tych samych warunkach itd i będzie ok
Olej zmień na niskopopiołowy


iPhone


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2015, 10:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Witam,
przejechałem kolejne około 2500 km po wymianie oleju na Dexalia i zmianie stylu jazdy na rpm 2000+. Dbam też o wypalanie DPF o którym wiem po obserwacji spalania (znaczny wzrost) co około 160-180km od poprzedniego wypalania.
Po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się, że nie zmienił się on wcale albo o poziom nie zauważalny.
Także uważam, że problem został rozwiązany, dziękuję wszystkim za wskazówki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.