Teraz jest N, 26 mar 2017, 12:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 08:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: wielkopolski
Mam pytanko.

Otóż od kilku dni jestem szczęśliwym właścicielem Madzi 6 z 2002 roku. I zauważyłem, że przydało by się dolać trochę oleju. Pod maską jest informacja o wymianie około 6 000 km temu. Na karteczce jest info, że wlany został olej 5W40. Jednak była właścicielka powiedziała mi, że już po wymianie dodatkowo dolali 10W40.

I teraz pytanie. Jaki olej mam dolać? A czy może najlepiej od razu pojechać i wymienić olej? A jeżeli wymienić to na jaki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 08:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1021
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Zasada jest prosta kupujesz auto, robisz całą eksploatacje.
równie dobrze mogła ten olej wymieniać 5 lat temu ;)

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 09:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: wielkopolski
No w sumie racja. Chyba nie ma co się bawić i od razu wymienić. Pytanie tylko jaki najlepiej wlać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 09:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1021
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Poszukać :) viewtopic.php?f=54&t=3003

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 mar 2015, 15:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zalej 5W40 i obserwuj tak jak ja .....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2015, 19:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1119
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Też miałem ten problem ze sprowadzoną M6. Handlarz mi polecił zalać 10W40, ale coś mnie tkneło i po przeczytaniu wielu tematów na forum i rozmowach w 2 serwisach zalałem 5W30. Mnie w serwisie powiedzieli że do silników benzynowych nie przewidują 10W40, co też jest z jednej strony dziwne bo w instrukcji PL tak faktycznie piszą, natomiast w książeczce Niemieckiej już jest że można a do Diesli nie można :lol: Gdzieś jest przekłamanie. Ja bym lał 5W30 lub 5W40 i obserwował co się będzie dalej działo. Osobiście zakupiłem olej ELF Evolution SXR, bo ponoć jest to samo co serwisowy olej Dexalia, a sporo tańszy. Nawet na innym forum były porównywany skład jednego i drugiego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 07:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jakby olej ci brał to wymień podkładki pod wtryskiwaczami. Ja zaplaciłem 130 z robocizną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 08:31 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 30.03.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
same branie oleju może być mało na wskazanie, że to podkładki pod wtryskami. Sprawdz jeszcze czy dymi spod korka. Mnie też czeka wymiana podkładek ;/ a co do oleju to ja leje 5w40 castrola i jest dobrze ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 11:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.10.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Witam serdecznie.
Od około pół roku mam mazde 6 2002 , ma około 220tys przbiegu , od razu po kupnie dałem samochód do mechanika, żeby wymienił oleje + filtry, wlal mi 10w40 a wcześniej nie wiem jaki olej był stosowany a rozmawiałem z kilkoma właścicielami mazd 6 i twierdzili ze powinien być 5w40 bo coś tam z pierscieniami podajrze może coś się stac, jak myślicie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 15:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
5W30 dla spokojnosci ;)
Oby nie Castrol, może być ELF, tak najprościej ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 16:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.10.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Dzięki za odpowiedź, a mam pytanie jeszcze czy mogę dojezdzic te pół roku czy jak najszybciej zmienić? Może sobie wkrecam ale może mi głośniej silnik chodzić ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 16:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Mazda zaleca 5W30 Dexelia, to jest to samo co Elf.
Masz diesla tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 17:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1119
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Taką najbardziej zalecaną lepkością jest 5W30, ale na początek bym przeszedł na dobry 5W40. Jeżeli będzie ok., to można spróbować 5W30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 17:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.10.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Nie nie , mam benzynę 1.8 120 km

-- Dodano: N, 3 sty 2016, 17:16 --

Jeżeli będzie dobry ? Tzn? Panowie a mogę zaczekać z wymianą te pół roku czy jak najszybciej ? A dobry 5w40 to jaki Waszym zdaniem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 17:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1119
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Silnik nie wybuchnie jak poczekasz pół roku :wink: Ja jeździłem wcześniej na ELF Evolution SXR 5W30, a teraz na Penrite HPR 5W40. Dexalia jest dla mnie niepotrzebnym wydatkiem, bo parametry ma identyko co ELF i produkuje go ten sam koncern Total, który produkuje Elf'a. Wiadomo, nalepka z Mazdą i cena zaraz wyższa. Napisz do kolegi Czarne Paliwo, bo sprzedaje oleje i ma sporą wiedzę.


Ostatnio edytowano N, 3 sty 2016, 18:53 przez krzysiek1980, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 18:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 549
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
krzysiek1980 ile płacisz za Elfa?

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1119
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja kupowałem przez Allegro i żeby nie skłamać ok. 100zł za 5L z przesyłką wychodziło. Ogolnie to też autko mi ładnie chodziło na tej oliwie i nie bylo zimą problemów z odpalaniem czy głośną pracą zaworów, ale własnie sporo mi jej M6 przepalała. Jak wyliczyłem to w roku i tak taniej mnie wychodzi kupno lepszego oleju w cenie 150-160zł/5L niż częstsze dolewanie tańszego. Pomijając kwestię komfortu użytkowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 19:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 549
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Moja mazda lata na oryginalnym dexelia 5W30 i w gdyni kosztuje 120 za 5l. wymiana za 2000km i chyba będę taki zalewał chyba że Czarne Paliwo doradzi coś innego.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 19:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1119
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pewnie że zawsze można coś lepszego :wink: Z drugiej strony to powiem szczerze, że jeżeli nie zamierzamy jeździć 20 lat jednym autem to czy jest sens...? Pewnie z perspektywy kondycji silnika zakup lepszej oliwy jest zasadny, z drugiej 90% z Nas nigdy nie zobaczy silnika w środku i nie oceni jego zużycia. W tych czasach to podejrzewam że korozja prędzej zeżre blachę albo padnie elektronika niż silnik przez stosowanie np. oleju HC zamiast Full Syntetyka (oczywiście nadal trzymając się norm i zaleceń producenta). Mnie gdyby silnik nie przepalał oliwy, to pewnie do tej pory bym lał ELF'a albo Totala i nie wnikał w parametry, ale w tej chwili jednak ta lepkośc, odparowalność, TBN ma znaczenie. Ktoś kto się interesuje tematem dostrzeże spore różnice między olejami i ich jakością, ale zwykły Kowalski który raz do roku wymienia olej tego nie zweryfikuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 22:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3478
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
M6skori napisał(a):
Dzięki za odpowiedź, a mam pytanie jeszcze czy mogę dojezdzic te pół roku czy jak najszybciej zmienić? Może sobie wkrecam ale może mi głośniej silnik chodzić ??


Za oknem mam właśnie -13'C. Nie chciałbym odpalać swojego silnika na 10w40 przy takiej temperaturze ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 06:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2451
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Chwila bez smarowania, wielki rzeczy ;)

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.10.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Dobra dzięki wielkie Panowie :) miłego dnia życzę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2016, 07:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 02.02.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Osobiście wlewam 5W40Shella (2.3 Benzyna). Chodzi jak talala :)

_________________
Stilgardozaurus


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 15:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 9
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
U mnie po wstawieniu mazdy do mechanika(zaufanego) na wymianę oleju stwierdził, że skoro był lany 10w40 to wymienił na Total Quartz 7000 10w40 i powiedział, że trzeba obserwować, w razie czego zawsze można zmienić Nadmienione było, że powinien być 5w30 lub 5w40. Stwierdził, że zależy od przejechanych kilometrów i ogólnie od paru rzeczy. Zobaczymy jak to będzie. Jeśli chodzi o filtry to wszystkie były wymienione na Knecht :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 lis 2016, 16:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1119
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kiedyś tak się robilo, że im większy przebieg auta, tym więksża lepkośc się stosowało lub z syntetyka przechodzilo na półsyntetyk lub minerał. Teraz silniki sa konstruowane pod okreslone lepkości i zastosowanie innych może znacząco wpłynąć na szybsze zużycie. Do M6 benzyny można stosować 5W30, 5W40 lub dopuszczany jest również 10W40, chociaż ja nie widzę żadnego uzasadnienia dla tej lepkości. Nigdzie na forach nie spotkałem się żeby ktoś do silnika 1.8, 2.0 czy wolnossącego 2.3 stosował olej o lepkości np. .W50 czy .W60. Oleje takie stosowane są najczęściej do silników które są dość luźno spasowanych z przeznaczeniem na tory wyscigowe lub cyklicznego upalania. Jeżeli silnik nie będzie Ci brał oleju, to z racji wieku lub przebiegu bym przeszedł na w miarę dobry 5W40 i przy nim pozostał. Docenisz taką lepkośc szczególnie w mrozy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2016, 08:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 9
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dzięki, właśnie tak zrobię. Pozdrowionka :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.