Teraz jest Wt, 19 mar 2024, 11:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 16:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Posiadam od niedawna mazdę 6 GY 2004 r. disel 136 KM, przebieg 216 800 km, bez DFP, za 6 tys. km będę wymieniał olej. Poprzedni właściciel zalał Castrolem Magnatec A3/B4 10W40. Bo twierdził, że przy takim przebiegu tak trzeba.
Silnik nie kopci przy otwartym korku wlewu oleju, a podczas jazdy oleju bierze niewiele może 0,2-0,3 l na 1000km.
Jeśli chodzi o samo auto, to odpala bez problemu, ale nie wiem czy ten olej nie szkodzi silnikowi. Czasem przykopci z rury, ale jak się pociśnie...
Z tego co się naczytałem to wszyscy polecają oleje 5W30, po za tym Castrol, że jest beee... dla silnika
Ale czy w tym przypadku zmiana na 5W30 jest bezpieczna? Czy zostać na tym co jest? Czy robić płukankę?

Jakim olejem mam go zalać? Proszę o konkretne nazwy, bo jednego producenta rodzajów olejów czasami jest sporo...


Ostatnio edytowano N, 1 lut 2015, 17:16 przez Ventru, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 16:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Zrób płukankę i zalej olejem zalecanym przez producenta. Olej możesz kupić od naszego partnera z forum Czarne Paliwo. Zrobiłbym to od razu i nie czekał z wymianą póki wszystko jest w porządku.
viewtopic.php?p=104251#p104251

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 17:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Ventru napisał(a):
oleju bierze niewiele może 0,2-0,3 l na 1000km.


Chyba zapomniałeś o jednym zerze...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 17:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
a jeszcze jakiś olej oprócz oryginału mazdy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 17:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lej 5W30
Może być ELF;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 18:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
albo Millers XF Longlife ECO 5w30 jeden z najbardziej polecanych.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 18:27 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1236
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Przejście na 10w40 przez poprzedniego właściciela to jak nóż w plecy dla silnika. 10w40 zostawia po sobie mnóstwo szlamów i osadów. Nie patrzyłbym nawet na wspomniane przez Ciebie 6 tys. km do wymiany tylko zrobił to w najbliższym czasie.

Silnik trzeba najpierw wypłukać. Polecam płukankę Archoil AR2820 - jest całkowicie bezpieczna, ponieważ nie zawiera w swoim składzie agresywnych rozpuszczalników, które mogłyby uszkodzić uszczelnienia. Dodatkowo w składzie posiada tymczasowy środek smarny.

Po płukaniu zastosowałbym jakiś olej dedykowany do silników diesla. Zszedłbym na razie do 5w40. Niższa lepkość niskotemperaturowa zapewni już dużo lepszą kulturę rozruchu. Odwdzięczy się to szczególnie zimą.

Jest kilka olejów do wyboru w różnym budżecie , w ofercie mam np.:
- Amsoil Premium Diesel 5w40 49zł / 1qt (1qt=0,946L) (http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... e=DEOQT-EA)
- Penrite HPR Diesel 5w40 168zł / 5L (http://www.penrite.pl/produkty/oleje-si ... 2856a71589)
- Shell Helix Ultra Diesel 5w40 92zł / 4L; 27zł / 1L

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 18:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzięki za konkretne informacje. To nie przechodzić od razu na 5W30 tylko najpierw 5W40?
A ile kosztuje płukanka do silnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 19:30 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1236
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie wiadomo ile poprzedni właściciel jeździł na tym 10w40 i jak go zmieniał. Biorąc pod uwagę zużycie oleju, które podałeś (chyba, że się pomyliłeś o jedno zero) to płukanie i 5w40 będzie najrozsądniejsze. Wtedy już będziesz sobie obserwował ew. konsumpcję.

AR2820 400ml/ 45zł

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 20:06 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie pomyliłem się o jedno zero. Mam to auto jakieś 3 miesiące, zrobiłem nim jakieś 3 tys. km i myślę, że jakieś 1/2 litra poszło przez te 3 miesiące. Czyli dużo mi bierze? Wychodzi, że jakieś 0,17 na 1 tys. km. Chyba będę musiał to dokładnie sprawdzić ile wychodzi. Wcześniej podane prze ze mnie dane były szacunkowe.
jeśli chodzi o olej 10W40 to producent również go poleca.
Czy będę musiał wymienić podkładek pod wtryskami?


Ostatnio edytowano N, 1 lut 2015, 20:29 przez Ventru, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 20:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
0.3litra na 1000km do duuuzo.. To masz 4.5 litra na 15tysiecy kilometrów!

Takie branie no ponad jakąkolwiek normę :(

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 20:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
a ile to norma?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 20:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ventru napisał(a):
jeśli chodzi o olej 10W40 to producent również go poleca


Jaki producent? Mazda? ;) Mazda nie poleca, ale dopuszcza 10w40 i to jest świństwo, gdyż będąc konsekwentnymi z rekomendacją japońską powinno się dopuszczać 10w30 w Europie, ale ze względu na słabą dostępność 10w30 wpisuje się w instrukcje 10w40, które po prawdzie są olejami mineralnymi tworzącymi w silniku sodomę i gomorę.

Twoja konsumpcja może być związana z zaszlamieniem silnika przez 10w40. Płukać, wlać 5w40 i obserwować. Powinno być na wstępie lepiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 20:54 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Millerek, ze słowami norma to ostrożnie, bo jak mówimy o normach producenta to kolega się jak najbardziej mieści :) Z tego co pamiętam to mi krzyczeli litr na tysiąc :) Taka jest oficjalna norma :)

Ja zdroworozsądkowo rozumuję, że litr, półtora na 10tys może łyknąć ;)

Ventru zapodaj mu tę płukankę o której pisze Tomek (to bardzo dobra płukanka, z doświadczenia piszę :D), potem zalej porządnym olejem i obserwuj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 21:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
To ja w golfie IV TDI (130KM) pompowtryski na 13-15 tys lałem 0.7l przy Castrolu, a po zmianie na Motula nie dolewałem nic przez ostatnie 2 wymiany. Dodam, że o ile to prawda miał nalatane przy sprzedaży 280tys.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 21:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzięki za info Panowie,
Czyli reasumując:
Płukanka AR2820 400ml
A potem olej:
Shell Helix Ultra Diesel 5w40 lub ELF Evolution 900 SXR 5w40 lub MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W40


Chcę przy okazji wymiany oleju i filtra oleju zrobić jeszcze czyszczenie smoka i wymienić filtr paliwa (Knecht)
Na razie wymieniłem filtry powietrza i kabinowe (wszystko Knechta).
Mam nadzieję, że to pomoże mojej Madzi.

Może ktoś z doświadczeniem potwierdzić moje wnioski dotyczące oleju?
Jest szansa, że przestanie go tyle pić?


Ostatnio edytowano N, 1 lut 2015, 21:47 przez Ventru, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 21:44 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ventru napisał(a):
Ps. Szykują mi się jeszcze do wymiany klocki przednie - szukam jakiś ze średniej półki i nie drogich (do 100 zł/kpl.)
Brembo może być?

W sprawie klocków pisz do Riki'ego (viewtopic.php?f=55&t=1169), a jesli chcesz o tym pogadać to zapytaj w odpowiednim wątku, żeby nie robić bałaganu :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 22:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ventru napisał(a):
Dzięki za info Panowie,
Czyli reasumując:
Płukanka AR2820 400ml
A potem olej:
Shell Helix Ultra Diesel 5w40 lub ELF Evolution 900 SXR 5w40 lub MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W40


Chcę przy okazji wymiany oleju i filtra oleju zrobić jeszcze czyszczenie smoka i wymienić filtr paliwa (Knecht)
Na razie wymieniłem filtry powietrza i kabinowe (wszystko Knechta).
Mam nadzieję, że to pomoże mojej Madzi.

Może ktoś z doświadczeniem potwierdzić moje wnioski dotyczące oleju?
Jest szansa, że przestanie go tyle pić?


Potwierdzi ktoś moje wnioski, bo nie chciałbym kosztownego remontu robić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 22:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bez obaw, kupuj, lej i jeździj spokojnie;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 22:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
5 litrów przy tym co chce zrobić wystarczy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 22:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, bo do twojego silnika wchodzi jakieś 4.3 litra.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 1 lut 2015, 23:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ventru napisał(a):
Może ktoś z doświadczeniem potwierdzić moje wnioski dotyczące oleju?
Jest szansa, że przestanie go tyle pić?


Shell jest tutaj jakby najtańszą propozycją. Uczulam natomiast na jego pochodzenie. Jest na rynku mnóstwo podróbek. Mnóstwo. Oryginalny Shell kosztuje nieco więcej niż te na allegro.

Jest szansa, że po płukaniu zużycie oleju spadnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lut 2015, 07:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kupie chyba trochę lepszego ELF Evolution 900 SXR 5w40.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 2 lut 2015, 10:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Kupiłbym raczej produkty dostępne u Tomka Penrite albo Amsoil ewentualnie Millersa. Poprzednio miałem zalane dexelia 5w30 i musiałem często uzupełniać bo dexelia lubiła znikać. Dzięki Tomkowi dowiedziałem się, że dexelia to jest to samo co elf evolution 900 sxr 5w30 i tak samo jak dexelię moja mazda lubiła go chlapnąć w większej ilości. Mam złe wspomnienia z ww. olejami, po zmianie na Millersa problem się zmniejszył i to bardzo mocno w porównaniu do dexeli. Co prawda Ty kupujesz 5w40 ale ja bym się zastanowił czy warto oszczędzać na oleju.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lut 2015, 14:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wziąłem wg zaleceń Tomka z czarnego paliwa:
Płukanka AR2820 400ml
Shell Helix Ultra Diesel 5w40

Na sobotę jestem umówiony u mechanika.
Przy okazji będzie czyszczenie smoka, wymiana fitru paliwa i oleju (obowiązkowo).
Dzięki wszystkim za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 2 lut 2015, 16:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
TEDEW, dzięki za rekomendację, cieszę się, że dobrze ma się teraz Twój silnik ;)

Z dużymi producentami jest tak, że mają różne produkty w swoich gamach... Elf raczej, że tak powiem tyłka nie urywa. Ale za to właściciel Elfa - koncern Total ma niektóre "fajniejsze" oleje. Tak samo jest z Shellem. Mam w ofercie tylko dwa - Helix Ultra i Helix Ultra Diesel 5w40, bo w całej gamie Shella te dwa mają akurat dość dobre parametry (lepsze z pewnością niż Elf w tej lepkości) i przy okazji przystępniejszą cenę. Aczkolwiek do Amsoila i Penrite to i tak nieco daleko.

Ventru, pamętaj - 30min płukania na biegu jałowym, zwiększając co jakiś czas obroty do maks. 2000obr/min. dla lepszej cyrkulacji płukanki z olejem.

Temat myślę można zamknąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 17:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Mechanik to chyba powinien wiedzieć. Ale przypomnę. Jeszcze raz dzięki.

-- Dodano: So, 7 lut 2015, 17:04 --

Dziś odebrałem auto od mechanika.
W misce olejowej nie było na szczęście żadnych opiłków.
Ale smok był za....szlamiony tak, że sitka nie było nawet widać. Mechanik fotki mi zrobił. Szlam wyglądał jak świeży asfalt.
Poszło mu 5 litrów oleju.

Dzięki jeszcze raz za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 17:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zdążyłeś na czas, inaczej smok zrobiłby duuuużo bałaganu;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 10:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witam,
Zrobiłem na nowym oleju 3,5 tys. km.
Dolewki oleju na 1 tys. km - 0,16 l.
Wychodzi 1,6 l na 10 tys. km
Chyba do przyjęcia.
Czy przy następnej wymianie oleju przechodzić z 5W40 (Shell) na 5W30 (Milers)?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 16:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Zostałbym przy 5w40, ale teraz kupił coś lepszego. Konsumpcja powinna jeszcze spaść.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.