Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 20 sty 2016, 10:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.01.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
- płukanka Penrite Flush

- olej Penrite HPR 5w40 (ma niski Noack)
zswcydowalem sie na ten zestaw zobaczymy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2016, 08:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam. Posiadam mazde 6 GY 2.0 136KM przebieg 220tys. Jest zalana olejem 10w40. Z dokumentów wynika że od 190tys. poprzedni właściciel lał olej 10w40 wcześniej był 5w30. Na jaki olej wymienić 5w40 czy 5w30? Przy 185tys były regenerowane wtryski i wymieniane podkładki, spod korka nie dymi to ściągać miskę i zaglądać do smoka? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2016, 10:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czyszczenie smoka.
Olej 5W40.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2016, 16:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dzięki za odpowiedź. Ten olej będzie odpowiedni Penrite HPR Diesel 5w40?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 kwi 2016, 16:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jesli chodzi o ten olej PENTRIE to pytaj o opinię Czarne Paliwo.

Dla mnie za drogi,
ja stostuje Shell Helix Ultra Disel 5W40.

-- Dodano: Wt, 19 kwi 2016, 20:25 --

Po Elfie 5W30 z powrotem wróciłem do Shell Ultra Disel 5W40.
Może mi się wydaje, ale kultura pracy silnika była lepsza na 5W40. Dlatego do niego wróciłem i już zostane.
Dziś miałem czyszczenie smoka i wymiane oleju.
Brak mi słów do tych "naszych" mechaniorów.
Wlali mi jakieś 5.2 litra oleju.
Sprawdzam pod blokiem i ponad maksa było...
Szczykawka, wężyk i odciąganie....odciągnołem jakieś 350-400 ml żeby wyszło w połowie bagnetu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 11:44 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
Witam
Od ostatniej wymiany oleju zbliża się 10tys,wlany jest Castrol 10W40,poprzednia kartka jaka jest pod maską to Dexelia 10W40.Jaki olej wlać teraz,bo z tego co wyczytałem to ten castrol podobno nie za bardzo współpracuje z mazdą.Mam za niskie obroty tak 750 przez co są wibracje w kabinie,jeden kolega z forum napisał,że to wina oleju.Myślałem,że to wina świec,ale po wymianie dalej to samo.Chciałbym zostać przy oleju 10W40,żeby nie bawić się w płukanie.Jaki olej wlać teraz? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 14:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
A co strasznego i trudnego jest w płukance, że nie chcesz się w nią bawić ?? Wlewasz przed wymiana oleju, odpalasz auto i czekasz aż silnik popracuje na wolnych obrotach ok. 10 min. resztę wykonujesz już tak samo jak przy każdej innej wymianie oleju.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 15:06 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
Wiem,że to nic trudnego,ale nie wiem jak długo poprzedni właściciel jeździł na 10W40 dlatego nie chce mieszać i zostać już przy 10W40


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 18:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To że poprzedni własciciel był lapa i jeździł na kiepskim oleju, to nie znaczy że Ty tez musisz :) A bierze Ci Madzia olej?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 19:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
W ogole 10w40 zostawia ogrom szlamu w silniku! Nawet jak chcesz go zostawic, co jest najgorszym pomyslem, to wlej plukanke zeby wyczyscic silnik.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 20:57 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
krzysiek1980 napisał(a):
To że poprzedni własciciel był lapa i jeździł na kiepskim oleju, to nie znaczy że Ty tez musisz :) A bierze Ci Madzia olej?
Właśnie z tym braniem oleju jest coś nie tak,bo zaraz po kupnie wymieniłem olej i po przejechaniu z 4-5tys km dolałem ze 3litry .Ale przez ostatnie 5tys km ani kropli nie musiałem dolać :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 22:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mogło tak być że olej był długo nie wymieniany i dlatego taki pobór. U mnie po wymianie bez płukanki już dochodziło do 2L/1000 km, ale po zastosowaniu płukanki i zmianie na lepsza oliwę teraz mam ok. 1L/1000 km. Też nie mało, ale to już coś w porównaniu z poprzednim wynikiem. Liczę że po nastepnym płukaniu będzie ciut mniej, bo podejrzewam zapieczone pierścionki. Kup po prostu lepszy olej sprawdzonego producenta i spróbuj 5W40. Lepkość letnia się nie zmieni, ale zimą będzie lepszy rozruch i smarowanie.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2017, 16:26 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podnoszę wątek, bo mam identyczne pytanie jak w tytule.
Mam 1.8 Pb i 277tys km przejechane. 10W40 jest zalewany od powiedzmy 30-50 tys km. Wcześniej był 5W40.
Bierze sporo oleju, bo 2-3 litry na 1000km. Olej nie był wymieniany raczej długo, więc zaraz się za to zabieram.

Pytanie zasadnicze: robić płukankę i zmieniać olej na 5W40 lub 5W50? Czy może to zbyt ryzykowne?
Drugie pytanie: Czy w benzynowych smok też się zatyka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2017, 19:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Też kiedyś myslałem nad 5W50, ale producent nie przewiduje takiej lepkości więc to trochę ryzykowne. Olej musi mieć odpowiednie parametry, a 5W50 jest stosowany do bardziej wysilonych silników lub w sporcie. Miedzy 5W40 a 10W40 nie bedziesz miał raczej wiekszych różnic w spalaniu oliwy, a zimą silnik Ci podziękuje za 5W40. Dodatkowo taki olej szybciej dotrze do elementów smarowania po porannym rozruchu. Olej znika w temperaturze pracy, a 10W40 i 5W40 mają zblizoną lepkośc letnią, więc nie widzę podstaw do stosowania gorszego jakościowo oleju jakim jest 10W40.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2017, 20:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja mam inne odmienne zdanie i jest to potwierdzone w autopsji.
Miałem kilka mazd benzynowych, znajomi również...
Wszyscy próbowali historii z 10W, a ja w szczególności...
Olej 5w40 czy 5w30, choćby 5w50 ma tyle wspólnego ze sportem jak malowane czerwone zaciski hamulcowe czy zakładane spojlery itd...

Swojego zdania nie zmieniłem do dzisiaj, 5w50 czy 5w40 a nie zaszkodzi 5w60 a nawet 0w60.
Lać i jeździć, lać i jeździć... dolewki będą mniejsze o ponad połowę...
Jak się nie poprawi po dwóch wymianach oleju (20kkm) to szykować kasę na remont....

Ps, albo ja i moi znajomi, mieliśmy szczęście albo też nie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2017, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No nie wiem...? Kiedys były trochę inne silniki i faktycznie pokutowało stwierdzenie, że im większy przebieg czy jak silnik przepala olej to zalewać takim o większej lepkości. Dzisiaj silniki są przystosowane do chyba konkretnych parametrów olejów i są inaczej spasowane. Ja bynajmniej nigdzie w necie nie natknąłem się na wpis żeby ktoś do M6 stosował 5W50 a już nie mówiąc bardziej lepki. Cena tu nie odgrywa roli, bo mozna kupić w tej samej co 5W40.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2017, 19:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kiedyś tzn kiedy i jakie silniki? :)
Mówimy o super japońskich silnikach których zaletą jest to że są "wrażliwe" słabe i "ogólne opinie z internetu" jak również "majstrów" naprawiajacych auta, niestety dominujące na rynku, wskazują na 10W40? ;)

Lać 5W.. plukac silnik przed wymianą, jeździć 10kkm, znów plukac i znów zalać 5W.. czy 40 czy nawet 50.
Za każdym razem u mnie i u nas to pomagało.

Polsynyetyk czy nie daj Boże minerał 10w a wspomnę że prawie każdy 10w to minerał... zarzyna japoński super zmęczony silnik. :-)

Ps. Instrukcja płukania silnika, wskazuje, żeby silnik trzymać na wolnych obrotach przez "x" czasu.
Ja tego tak nie stosowałem, dwa trzy razy max obroty bez obciążenia, i kilka kilometrów normalnej dynamicznej przejażdżki... i nikt z nas nie zatarl silnika, i wszyscy jeździmy na pełnym suntetyku lub polsynyetyu 5W... przeważnie 50.

A jeszcze dodam... Bo dobrze mi idzie :-)... pisanie dzisiaj ;)
Omijamy "my" w japonczykach , PB: Castrol, Valvoline, Milers, Liquy Moly, Elf, dla japońskich ON: j/w oraz ory Mazdy, Millers.

Ci "my" tzn ja i znajomi, którzy mają Japończyki, lejemy do PB ory Mobil a w ON z lub bez DPF Pentrite.

END, ciao ;) zresztą, każdy robi dla siebie lub pod siebie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2017, 20:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Millerek żebyśmy się dobrze zrozumieli. Ja również popieram lanie oleju 5W zamiast półsyntetyka 10W, bo to nic dobrego nie wnosi. Natomiast, ja byłbym ostrożny w stosowaniu olejów o normach czy lepkosciach innych niż zaleca producent. Jezeli by to było bez róznicy, to nie byłoby ścisle narzuconych lepkości które mozna stosować w danym silniku? Gdyby ktoś na forum ( mówię o ekspertach/mechanikach) mnie zapewnił że lejąc olej 5W50 czy 5W60 nic złego mi się z silnikiem nie stanie, że nie będzie żadnych skutków ubocznych stosowania takiej oliwy to pewnie bym zalał, z racji tego żeby zredukowac pobór oleju. Kiedyś jak dzwoniłem do Jaksy ( każdy chyba wie o kogo chodzi) to mi zalecił zalanie ciut bardziej lepkiego niż zalecany, czyli 5W40 zamiast 5W30 i ani słowem nie wspomniał o mozliwości zalania W50 czy W60. Nie uważasz że w tych czasach silniki to trochę inna konstrukcja niż 30 lat temu, gdzie mogłeś zalać olej roslinny i pewnie nic by się nie stało? Czemu teraz w silnikach zalecają lac nawet oleje 0W20, gdzie przecież by mozna było zalać np. 5W40 i mieć spokojniejszą głowę o zerwanie filmu olejowego? Czy to tylko chodzi o eko. i normy Euro, to nie wiem ale uważam że chyba producent bezmyslnie nie narzuca Nam takich olejów aby po 100 tys km silnik nadawał się do remontu?


"Omijamy "my" w japonczykach , PB: Castrol, Valvoline, Milers, Liquy Moly, Elf, dla japońskich ON: j/w oraz ory Mazdy, Millers.

Ci "my" tzn ja i znajomi, którzy mają Japończyki, lejemy do PB ory Mobil a w ON z lub bez DPF Pentrite."


Stary, tutaj się kompletnie nie zgodzę. Valvoline, Millers czy LM robią bardzo dobre oleje i są zachwalane przez użytkowników Mazdy. Penrite - bdb. olej, natomiast co do Mobila to juz mam mieszane uczucia. Zbyt duża mozliwość trafienie podróbki.

"Ps. Instrukcja płukania silnika, wskazuje, żeby silnik trzymać na wolnych obrotach przez "x" czasu.
Ja tego tak nie stosowałem, dwa trzy razy max obroty bez obciążenia, i kilka kilometrów normalnej dynamicznej przejażdżki... i nikt z nas nie zatarl silnika, i wszyscy jeździmy na pełnym suntetyku lub polsynyetyu 5W... przeważnie 50."


Ja zawsze stosowałem się do zaleceń na opakowaniu płukanki i nie kręciłem wyżej na obrotach, chociaz niektóre płukanki jak czytałem tak mają w instrukcji. Zależy jaki produkt. Millerek co oznacza "My"?, bo ja jakoś nigdzie nie wyczytałem żeby ktoś stosował olej W50 na forum?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2017, 20:21 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Jestem nowy ale sam zmieniałem olej (w sumie nie wiem z jakiego dokładnie ale juz rok)

zalałem Volvoline 5W30 i jestem zadowolony
przed zalaniem 193tyś (ciekawe czy org)
teraz 205 juz i planuję kolejną wymianę.

z tego co zaobserwowałem silnik pracuje równo cicho i ogólnie jest dobrze.

Polecam tym bardzoej że nie jest drogi za 5L zapłaciłem 140zł mniej więcej w bańce (nie z beczki)



przepraszam że nie ma opisu jeszcze mojej Madzi będzie niebawem (borykam się z probleme zacisku hamulca tylnego urwany odpowietrznik)


Pozdrawiam

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2017, 22:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Krzychu, dobrze że się zgadzamy.
A to moje "my" to nie forum tylko tak jak wyżej napisałem ;)
Pentrite jest lepszy od dexeli , millersa, elfa, Valvoline... dla diesla czy PB Mazdy. Przerobione w kilku Mazdach.
Oryginalny Mobil to taki pospolity szajs który bardzo dobrze sprawuje się w starych tzn do GH i wcześniejszych jednostkach PB Mazdy PB.
Taką mamy opinie wśród znajomych z "rogatki" i stosujemy taką procedurę płukania j/w.
Poprostu i już. ;)


Aaa, jeszcze zapomniałem.
Wszyscy ci "my", lejemy 5W.. 30, 40, 50.

Moja stara mazda (kupiłem jak miała 130kkm)z silnikiem Millera, zrobiła u mnie na mobilu 5w50 prawie 100kkm (później sprzedałem, i wiem ze jeździ dalej na Mobilu 5w50) gdzie dolewki były i raczej są, w granicach 200-400mml na wymianę czyli 10 kkm.

Znajomego GE 1.8 PB +LPG, ciągle ten sam olej + plukanka i nalatane ma już ponad 400kkm... hehe, na Mobilu 5w50.
Ale, każdy ma swój samochód i to on o niego dba ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 06:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czy Mobil szajs to nie wiem, ale bardzo pochlebne opinie zbiera Mobil 1 5W50, tylko ponoc to już nie jest pełny syntetyk jak było w przypadku "Rally Formula". Teraz to chyba jest nazwa "Peak Life". Widzisz, niektorzy chwalą ten olej a niektórzy np. Valvoline VR1 5W50, że trochę tańszy a mniej go ubywa jak Mobila. Jesli chodzi o parametry, to niektóre ma lepsze Valvo a niektóre Mobil. Ja też czytalem że na forach np. Hondy leją od 5W30 do 5W50 i ponoć silniki dobrze chodzą, a na forum Golfa jest że Mobil 1 5W50 zalewają w ASO nawet do silników o małej pojemności. Sam bym chętnie spróbował, bo może te dolewki by nie były tak częste, ale jak napisałem obawiam się o silnik i elementy smarowania. Lepkość 5W30 czy 5W40 jest ok., ale o 5W50 juz nie ma nawet wzmianki i nigdzie na forum nie spotkałem się żeby ktoś zalewał benzyniaka czy diesla taką lepkością? Silnik Millera w Xedosie to specyficzna konstrukcja, dlatego chyba nie powinniśmy ją porównywać do 1.8, 2.0 czy 2.3 w M6. A powiedz, spalanie Ci nie wzrosło na oleju 5W50?

P.s. Powiem Ci że ja przerobiłem już olej ELF SXR 5W30, Penrite HPR 5W40 i teraz Valvoline Maxlife 5W40 i różnic w pracy silnika nie zauważyłem. Jedynie to ELF'a mi sporo przepalała, ale porównując bezpośrednio Maxlife i HPR już żadnych róznic nie zaobserwowałem? Oliwy mi znika tyle samo.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 07:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie no zgadza się, pisząc szajs o Mobilu to tak potocznie zważywszy na jego ilości rodzajów podróbek opini itd...

Są lepsze i gorsze oliwy, za niektóre warto przepłacać a za niektóre nie.
Niektóre nie powinny mieć opini jakie mają, a najlepsza opinia to oczywiście przerobiona metodą prób i błędów w niejednym silniku pochodzący z kraju kwitnącej wiśni ;) serio!

Mobil kiedyś był Really Formula, później Peac Life, Valvoline również zmienia swoje nazwy, nie wnikam.

Chodzi o poranne rozruchy, kopcenie na niebiesko gdzie mówi się że to para itp.
Chodzi o dolewki a konkretnie ich ilości...

Stąd wspomniany mój czy też "nasz" czyli znajomych olej do PB czyli Mobil i Pentrite a do ON Pentrite.

Najmniejsze dolewki w PB zauważyliśmy, ja również, na oliwie Mobila 5w30 i 5w50 W X9 lalem 5w50, jak również znajomy w leksie V6, pomaga...

Diesle jak mój, zalewam Pentritem tylko z tego względu że "tak".
Dexelia w mojej GG czy w GH jak również Millers nie sprawdził się z powodu małych dolewek.
Leje Pentrite i po drugiej zmianie tego oleju mam spokój.
Swift 5D z 2009 r mojej żony 1.5 PB lata również na Pentrite, zero dolewek a kręci się pięknie do czerwonego pola za każdym razem jak ja wsiadam, lubię ten samochód ;)

Jeżdżąc ja jakimś oleju nie sprawdzam czy spalanie wzrasta czy spada. Tak samo nie zwracamy uwagi czy silnik jest cichszy, ale różnica podlegająca rozmowy to płynność pracy zimnego silnika czy chociażby proces rozpędzania się silnika do jego odcięcia, tudzież jego max obrotów ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 08:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wszystko ma uzasadnienie w sytuacji poboru jakiś tam małych ilości, ale jak mnie znika ok. 1L/1000 km to wolałem zalewac tańszy olej, którego mi przepala tyle samo co Penrite, który jest o 50 zł droższy na bańce 5L. Kupując 10 L Penrite mam praktycznie w gratisie 5L Valvoline. Juz nie mowię o sytuacji autora tematu, któremu bierze 2-3 L/ 1000 km. Niestety, w Naszych przypadkach podejrzewam zapieczone lub zużyte pierscienie, więc jakim olejem byśmy nie zalali to będzie go ubywać, a czy 100 ml mniej czy więcej w zalezności od marki oleju, to już trzeba sobie przekalkulować opłacalność. Odniosłem się do Valvoline VR1 bo jest on praktycznie w tej samej cenie co mój Maxlife i jeżeli by go miało mniej ubywac nawet o to 100 ml bez szkody dla silnika to jest to opłacalna zmiana. Mobil wychodzi ok. 150 zł/ 5L, więc tutaj już bym osobiście się zastanawiał.
Millerek a powiedz, czemu zdecydowałeś się lać oliwę 5W50 skoro jedyną zalecaną lepkością do ON jest 5W30? Brał Ci silnik olej?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 11:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
lać to co podaje producent

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 11:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Coś więcej? Czy to tylko fantastyczna chwilowa oznaka przebłysku? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 15:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
to się broni samo przez się nic nie trzeba dodawać <czas>

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 16:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...a zwłaszcza pierścienie :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 17:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
chyba w dieslu
:poker2:

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 18:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ogrom informarmacji :-)
Nie lubisz diesla?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Panowie, tak do końca to chyba nikt nie wie dlaczego sugerowane sa teraz oleje tzw. lekkiego biegu np. 0w20, 0W30, 5W30, czy faktycznie z uwagi na spasowanie silnika czy może ze wzgledu na śrubowane normy Euro? Czasami tez się nad tym zastanawiałem, czy zalanie np. 5W40 zamiast 5W30 od samego poczatku przygody z autem nie wydłuzylo by jego dobrej kondycji? Może faktycznie sporo w tym wszystkim marketingu a klientom wpaja się że to dla dobra silnika, żeby w rzeczywistości klient częściej odwiedzał serwis lub zmieniał auto na nowsze.

Millerek że jestem upaty i lubię drążyć tamat, to dzisiaj obdzwoniłem kilka nieautoryzowanych serwisów Mazdy. W pierwszym w W-wie panowie potwierdzili że zalewają czasami olej 5W50, w drugim nie zalewają a w trzecim po prostu nie odradzali takiego zabiegu, twierdząc że może coś tam pomóc jak auto już przepala olej i że nie powinno się nic stać silnikowi. Dzwoniłem tez do Naszego forumowego Tomka i pogadalismy troszeczkę. Tomek mi wyjasnił, że ogólnie w olejach uaktywniają się wszelkie dodatki w odpowiedniej temperaturze, a że olej 5W50 potrzebuje dluższego czasu na odpowiednie "złapanie" tej temperatury, to jak ktoś jeździ na krótkie trasy może doprowadzić do szybszej degradacji takiej oliwy i konieczności wymiany co powiedzmy 5-6 tys., bo olej ciągle bedzie niedogrzany. Osobiście dalo mi to trochę do myslenia, bo z jednej strony stosowanie wiekszej lepkości to nie lekarstwo na pobór oleju, a z drugiej zredukowanie choć trochę tego poboru oszczędziło by grosza w kieszeni i kłopotu z ciągłym kontrolowaniem stanu na bagnecie.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.