Teraz jest Wt, 19 mar 2024, 06:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 20:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Serio dzwoniłeś po serwisach z pytaniem o stosowanie 5w50?
Nie wierzę....
Jak widzisz nawet w serwisie brak spójnej wiedzy, niestety.
Pierwsze słyszę o złapaniu temperatury dla 5w50 i innej temperatury dla innego oleju, ale ja to nie tomek i mogę nie wiedzieć :(

Druga sprawa, to nie wiedziałem nawet że wciska się klientom, poprzez marketing czy ala'eco coś tam, oleje a raczej cała gamę oliwy od 0w do 50.
Może, może, też tego nie wiem.
W czasach gdzie np GE i początki GF były nowszymi Mazdami, nie jak teraz raczej trupami, znajomi i ja jeździlismy na olejach od 5w 30 do 50. Niektóre dalej jeżdżą jak wspomniana GE i 400kkm na blacie i prawie żadnych dolewek remontów wymian szklanek etc...
Nie wiem, serio, ale zawsze "nam", wydawało się że oleje typu 10w40 są dobre ale do polonezow czy starych VW itp ale nie do osobowych Japończyków....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 20:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
nie tyle nie lubie co nigdy nie miałem

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzwoniłem, bo sam byłem ciekaw co odpowiedzą Panowie z serwisów. Te lepkości o których pisalem to były przykładowe i nie dotyczą bezpośrednio Naszych M6, ale np. w GJ juz olejami zalecanymi są 0W20 i 5W30. Sam chciałbym się dowiedzieć ile w tym tego marketingu i dbalości o środowisko, a ile o Nasze silniki? :-P Pewnie szybko się tego nie dowiemy. A na oleju 5W50 nie zaobserwowałeś jakiś negatywnych skutków, tzn. stukających zaworów na zimnym silniku, mniejszej mocy z powodu wiekszych oporów czy jakiś niepokojących odglosów? Dlaczego zdecydowaleś się na stosowanie takiego oleju?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 20:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A szkoda....

Wracając do 5w..
Przykład Nissana Probe, tam jest taki sam (raczej był) silnik jak w GE.
Nie ma szans na zalewanie probki 10w40, spytaj się czy wlewaja 10w to będzie śmiech.
To czemu w mazdzie trzeba lać "zalecają" 10w zamiast 5w jak u chłopaków w probe?
Samo się nasuwa, im wcześniej wlejesz 5w.. tym dłużej silnik działa bezproblemowo..
;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 20:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pewnie chodziło Ci o Forda Probe, a nie Nissana? :wink: Stary, ja pomijam te 10W40, bo to wiadomo że są w przewazającej ilości półsyntetyki, mnie chodzi o te lepkości letnie czyli W30, W40 i W50. Dwie pierwsze są dopuszczalne w M6 Pb, natomiast W50 juz nie. Tutaj własnie pytanie skierowane było do serwisów pod kątem tej konkretnej lepkości, bo teraz ja sam mam wlane 5W40. Też już w żadnym aucie nie zaleję żadnego 10W, bo to gorsze oleje i zimą są wieksze problemy z odpaleniem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 21:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Holewka, Nissana Probe? Przecież takiego nie ma... hehe, sory Fiord oczywiście (...a bo mi znajomy o nissanie suszy non stop głowę od kilku dni....)

No i dobrze, 5w40 jak najbardziej słusznie, do 5w50 to już mały krok ;)

Jak Tobie z nim dobrze to ..50 nic nie zmieni.

Chodzi mi tylko o samą myśl zgodnie z tematem,.... nie lać 10w40.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 07:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kurcze, kusi mnie właśne ta lepkość W50. Powiem Ci że na 5W30 na początku jak kupiłem auto potrafiło przepalić już pod 2L/1000 km ( może silnik też był zasyfiały). Później zmieniłem na 5W40 i przepały spadły do 0,8 - 1,2 L, więc na lepkości W50 podejrzewam że dolewki by były jeszcze mniejsze.

Millerek nie odpowiedziałeś mi na powyższe pytania. Czy na oleju 5W50 widzisz jakieś nieprawidłowości w pracy silnika, poranne stukanie zaworów, jakiś spadek mocy, głośniejsza praca silnika itd? W podobnej cenie co Maxlife jest Valvo VR1 5w50 i mam ochotę go przetestować, ale w tym roku jeszcze zrobię druga wymianę na Maxlife i zobaczę co się będzie działo.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 20:32 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Nie wiem co by tu wnieść silnik silnikowi nie równy i różnie eksploatowany. . . Od ostatniej wymiany na 5w30 Volvo Line longlife w moim 1,8 na 10k km nie dolewam nic i nie zauważyłem żeby coś ubywalo.



Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Stary, to jesteś szczęściarz i powininieneś się cieszyć :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 20:58 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Pewnie ze się cieszę [WHITE SMILING FACE]
Ogólnie robie między 30-60k km w zależności od roku i natężenia pracy. Wracając do oleju życie mnie już nauczyło że to co napisane na opakowaniu jest spoko fajnie się czyta nie sądzicie!?? Każdy ma inny motor i różnie nim jezdzono a każde auto indywidualnie przyswaja oleje. Też bym chciał wiedzieć co się stanie jak użyje tego czy innego oleju ale jak to mawia Dalajlama

Jak nie spróbujesz to nie wygrasz ciastka heh

Sprawdźcie te oleje i podzielcie się info z opisem jaki silnik i jego stan techniczny. Dzięki i pozdro

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 21:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tak od siebie, to jeżeli Ci nic nie bierze to pozostań przy 5W30 volvo FE A5 lub zwykłym 5W30 A3. To niezłe oliwy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 21:36 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Nie zamierzam zmieniać tak jak mówisz Krzysiek ciekawe czy jest tu ktoś z Włocławka lub okolic? :)

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 11:27 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
krzysiek1980 To trąciło teorią spiskową :) Zalecają zalewać olej, który skraca żywotność lub jest dobrany tak, aby tylko spełniać normy. Może być w tym trochę prawdy. Nigdy się nie dowiemy.

Ja chętnie bym porównał jak chodzi mój silnik w porównaniu z innymi.
Kto jest z Warszawy, do kogo mógłbym podjechać na kwadrans w celu "osłuchania" Mazda 1.8 Pb?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 14:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Niedługo będę wymieniał olej w swojej GG (oleju nie bierze, nie ma żadnych problemów - bo ma tylko 45tys przejechane) - i chyba przetestuję 5W50 - jakiegoś mobila, lub valvolina. Może już będę też miał hondę maxiskuter - tam zalecają 10W30 - też zaleję ten sam 5W50.
ps. doleję też w ramach testów kapkę k2 militeca :geek:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 15:17 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
PanPawel Skąd taki unikat?! 45 tys?! Masz od nowości czy może ktoś płakał jak sprzedawał?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 15:20 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
45tysi to po obrocie licznika kolejny raz heh

Tak serio to chyba jakaś nówka sztuka może nie ten model Madzi??
Daj jakieś fotki oozdro

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 15:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Tak, mam ją od nowości, po prostu używana raczej okazjonalnie, nie trzepane ileś kilometrów na co dzień - foty i opis wrzucę w odpowiednim dziale, może teraz jak się ociepli, umyję po zimie itd. Kiedyś miałem mitasubishi carismę 1.6i z 98 roku i tam lany był zawsze 5w50 - a jakoś mi się nie wydaje, żeby konstrukcyjnie parę lat młodsza mazda już musowo musiała mieć olej 5w30 (bo ciaśniej spasowana <hahaha> )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 17:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
człowieku 5 lat stana bez odpalania wiesz co to robi z autem? za niski przebieg też niedobrze

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 17:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
fate napisał(a):
człowieku 5 lat stana bez odpalania wiesz co to robi z autem?

nie wiem, nie miałem takiego - jeżeli to było do mnie człowieku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lis 2017, 13:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: łódzki
Witajcie. Kupiłem mazdę pól roku temu. Zalana była olejem 10w40, nie wiem jakiej firmy.
Zaufany mechanik "starej daty" powiedział mi, że nie powinno się przechodzić z 10w40 na 5w30, choć miałem wątpliwości, ale zalałem Castrol 10w40 . Samochód kupiłem w Pb, ale założyłem gaz sekwencyjny, przebieg około 160 000.
Po trasie około 1000 km, musiałem dolać około 700ml. I trochę poczytałem i zastanawiam się na opcje płukanki + dobry olej 5w40, a później ewentualnie 5w30.
Wiem, że cały temat jest o tym, ale czy gaz nie ma wpływu na moja decyzję? Bezpiecznie jest przejść na operacje powyżej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 lis 2017, 13:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
LPG nie ma wpływu na konsumpcję oleju silnikowego.
Dłuższa trasa, stała i wyższa prędkość - to są powody ubytku oleju.

Osobiście zrobiłbym płukankę i zalał dobrym olejem 5W40 o niskiej odparowalności.
Później kontrola poziomu oleju co 500km.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 06:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Myślę że jak łyka olej to łykać dalej będzie, bo to chyba urok tych silników. Natomiast, zrobił bym to samo co kolega Victor. Jazda na 10W40 nie ma żadnego uzasadnienia. Kup porządny, ale niekoniecznie drogi olej 5W40 i poprzedź wymianę markową płukanką. W przypadku już brania oleju nie widzę sensu przechodzenia na lepkość 5W30.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 17:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2015
Posty: 85
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: wielkopolski
14 listopada 2017, o 06:44 krzysiek1980 napisał(a):
Myślę że jak łyka olej to łykać dalej będzie, bo to chyba urok tych silników.

tak nie do końca. po zakupie auta zastosowałem płukankę. zalałem 5/40 elfa sxf. Zrobiłem już trzecią zmianę i zauważyłem znaczny spadek zużycia oleju. silnik 2,0 147KM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 19:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wiesz co, najczęściej właśnie róznica jest zauważalna po pierwszej zmianie oleju, ponieważ nie wiadomo co za syf zalegał w silniku i kiedy ostatnio był wymieniany olej. Możliwe że miałeś już przelataną oliwę lub po prostu źle dobraną, dlatego to spalanie było ciut większe? Owszem, komuś tam może po płukance i zmianie oleju lekko spaść zużycie, ale nie spadnie na tyle żeby zapewnić komfortową jazdę. Nie oszukujmy się że przepały rzędu 1-1,5 L/1000 km da się wyeliminować przez płukankę za 30 zł i zmianą producenta oleju. Wczesniej jak miałem z tym problem, to chyba przeczytałem w necie wszystkie wpisy jakie były możliwe. Stosowałem rózne oleje i płukanki. Kumple nawet zalewali na noc cylindry naftą, stosowali ceramizery... i nic. Na dłuższą metę jeżeli był jakiś spadek zużycia to marginalny. Często to też efekt autosugestii. Przez ponad 2 lata z tym walczyłem i dałem sobie spokój. Zużycie u mnie wyglądało bardzo różnie i uzależnione było od pory roku, prędkości obrotowej i czasu trwania jazdy z daną prędkością obrotową. Nie ma co ukrywać że problem dotyczy bardzo wielu osób posiadających M6 z silnikami benzynowymi i to niezależnie od pojemności.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 23:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2015
Posty: 85
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Przy tak wysokim zużyciu oleju to faktycznie zmiany i płukanki nic nie dadzą.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 19:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak ludziom by brało nawet 1L na 12-15 tys km, to myslę że nikt by nie szukał problemu. Na obu forach i sam z doświadczenia wiem że te silniki nawet 2L oleju na 1000 km potrafią przepalić, i wtedy już jest problem. Remont trochę kosztuje ( przeciętnie ok. 3,5 tys), więc nowy właściciel auta i tak jest spłukany po zakupie i zaczyna się kombinowanie z chemią, która i tak na niewiele się zda w perspektywie czasu. Ja mało jeździłem bo praca na miejscu, więc taniej mnie wychodziło dolewać ale jak ktoś robi nawet te 15 tys rocznie to już współczuję :? Niby się mówi że olej tani i mozna dolewać, ale jest kilka "ale". Po pierwsze brak kontrolki poziomu oleju w aucie powoduje że jadąc w dalszą trasę ciągle myslimy czy już musimy zrobić dolewkę czy jeszcze nie. Nawet nie ma tej przyjemności z jazdy, bo im więcej wciśniemy gazu tym więcej oleju zniknie. Druga sprawa to katalizator, ktory dostaje w dupsko. Dochodzi do tego czyszczenie co jakiś czas przepustnicy i świec, bo oblepiają się nagarem i może prowadzić do wypadania zapłonu i świecenia się check engine.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 14:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.04.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Hej,

Kupiłem Mazdę 6 2006 2.0 147KM Benzyna od szwagra. Niestety ale szwagier dał mi wszystkie zawieszki z wymian oleju i wynika z nich że Mazda od 115 000km w 2013 do 220 000km w 2018 jeździła na Castrolu 10W40. Oczywiście inteligent informatyk branie oleju nie połączył z tym parchem które lał w silnik i wymienił pierścienie tłokowe, uszczelkę pod głowicą i jeszcze coś za kupę kasy.
Madzia teraz nie pije oleju, albo pije znikome ilości i od wymiany do wymiany nawet tego nie zauważam.

Czy przy obecnych 220 000km robić płukankę i zalać DEXELIA ULTRA 5W30?
Czy może skoro nic nie pije to lać DEXELIA 10W40?

Jeśli mam robić płukankę, to proszę napiszcie jaką oraz jak to rozegrać, żeby Madzi nie spierdolić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 21:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Czytam i każdy pisze swoje mądrości, więc spytam.

Mazda 6 2.0 benzyna 141KM przebieg 275 000 km. Bierze minimalną ilość oleju. Nie mam pojęcia czym jest zalany. Płukanka + olej.

Jaki olej do tego silnika po zastosowaniu płukanki ze średniej półki ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 06:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W sumie odpowiedź skierowana zarówno do kolo86 i krajowy. Osobiście bym przeszedł na 5W40 . Producenta możemy sobie wybrać wdl. uznania i zależy ile mamy kasy na taki zabieg. Żeby nie przeginać finansowo i nie kombinować z olejami za ponad 200 zł jak się zaleje coś ze stajni Liqui Moly, Motul, Valvoline, Penrite, Millers, Revanol czy Fuchs będzie dobrze. Nawet Polski Specol ma dobre parametry. Mozna też kupić coś znacznie droższego ( AMSoil, Redline, Royal Purple) lub tańszego ( ELF, Total itd), tylko czy jest potrzeba i sens...? Co do płukanki to też wybieramy czołowych producentów, a nie te marketowe i będzie bezpiecznie. Ja w swojej M6 stosowałem Penrite Engine Flush, Liqui Moly Pro Line i Valvoline bez żadnych skutków ubocznych dla silnika.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 22:02 
Amator
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 85
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
13 kwietnia 2018, o 15:28 kolo86 napisał(a):
Czy przy obecnych 220 000km robić płukankę i zalać DEXELIA ULTRA 5W30?

Ogólnie nie zalecane jest, przechodzenie z gęstego oleju na rzadszy. Skoro po remoncie zalano go olejem 10W-40 to powinieneś na takim jeździć. Zresztą z tego co pamiętam, to Mazda dopuszcza stosowanie oleju 10W-40


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.