Teraz jest Wt, 21 lis 2017, 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 10 lis 2014, 20:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 773
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Dziś korzystając z pięknej pogody i dnia wolnego od pracy postanowiłem wymienić olej i filtry w mojej
Mazda 6 GY MZR 1.8 120 KM.
- olej Millers XF LongLife Eco 5W30 (165 zł /5 L Gdyby ktoś był zainteresowany przy zakupie zbiorowym idzie coś urwać z ceny)
- filtr oleju MANN FILTER (nie mieli Knechta)
- płukanka do silnika VALVOLINE
- filtr powietrza KNECHT
- filtr kabinowy KNECHT
Całość zajęła około godziny pracy.
1. Wjeżdżamy na kanał odkręcamy osłonę silnika od spodu i mamy dostęp do korka spustowego (śruby) oraz filtra oleju.
2. Rozgrzewamy silnik do temp. roboczej (ok. 90 stopni) Aby olej był rzadszy i łatwiej spłynął.
3. Wyłączamy samochód, wlewamy płukankę do silnika i ponownie go uruchamiamy na ok. 5 min na biegu jałowym bez jakiegokolwiek dodawania gazu wedle instrukcji producenta.
4. Wyłączamy silnik, odkręcamy korek wlewu oleju u góry silnika. To w celu eliminacji bulgotania i rozchlapywania oleju dookoła. Bo bez tego będzie się tworzyć podciśnienie i powietrze z silnika będzie chciało również się wydostać.
5.Wracamy do kanału, odkręcamy śrubę spustową oleju podkładając pod miskę jakieś naczynie na spływający zużyty olej (Olej oddajemy do utylizacji)
6. Gdy olej spłynie przechodzimy do filtra podstawiamy naczynie z olejem i odkręcamy filtr (z niego również wylewamy resztkę oleju i oddajemy z olejem do utylizacji)
7. Odkładamy naczynie ze zużytym olejem i starym filtrem na bok i czyścimy śrubę spustową, gwint i górna pokrywę mocowania filtra.
8. Wymieniamy podkładkę miedzianą pod śrubą spustową i wkręcamy mocno ale z wyczuciem
9. Nowym olejem delikatnie palcem smarujemy uszczelkę nowego filtra oleju i wkręcamy do oporu TYLKO PRZY UŻYCIU SIŁY WŁASNYCH RĄK !!!
10. Wlewamy nowy olej (u mnie weszło ok. 4.3 L)
11. Wymieniamy filtr powietrza i kabinówkę.
12. Odpalamy samochód, wchodzimy do kanału i sprawdzamy czy wszystko jest szczelne jeżeli tak przykręcamy osłonę silnika i cieszymy się własnoręcznie wykonana pracą.
13. Następnego dnia sprawdzamy czy jest odpowiednia ilość oleju (najlepiej jak auto stoi na płaskiej w miarę prostej nawierzchni) ewentualne braki uzupełniamy.
Obrazek

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 10 lis 2014, 20:29 przez TEDEW, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 10 lis 2014, 20:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Co do pkt.4 to jeszcze można dodać odkręcenie korka wlewu oleju u góry silnika. To w celu eliminacji bulgotania i rozchlapywania oleju do okoła. Bo bez tego będzie się tworzyć podciśnienie i powietrze z silnika będzie chciało również się wydostać.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 13:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 773
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
szczypik Święta racja wykonałem ale zapomniałem dopisać :wink:

-- Dodano: Śr, 19 lis 2014, 13:10 --

Przejechałem 1000 km od wymiany i mam wrażenie, że silnik pracuje ciszej i łatwiej odpala niż na dexeli :idea: Wydaje mi się róznież, że silnik pracuje płynniej i lepiej niż na ww. oleju, a w dodatku nie widzę żadnego ubytku po tym przebiegu :) . Na dexeli musiałbym już dolać ok. 100 ml. Polecam zmianę oleju na millersa jestem mile zaskoczony tak dużą różnicą. <spoko>

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sty 2015, 08:23 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 47
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam.Czy ktoś może mi podpowiedzieć co ile tyś. powinno się wymieniać filtr paliwa i czy jest to taka czarna puszka po prawej stronie patrząc od przodu auta?

Jest już wątek o fitrach :) - Sabat


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sty 2015, 08:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1044
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Instrukcja mówi o 10 tyś i tego trzeba się trzymać.
( dobra mi się czasami zapomni i wymieniłem ostatnio po 13tyś..)

Obrazek

Filtr oleju do GG ON 2.0 136KM to knecht OC205 lub Mann W 811/80

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 12:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.01.2015
Posty: 69
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: małopolski
Jakby ktoś szukał filtrów i oleju do GY 2.0 147KM PB to ja wziąłem po zebraniu informacji taki komplet:

FILTR OLEJU: Knecht OC1063 (OC466 juz nie produkowany)
FILTR POWIETRZA: Knecht LX936
FILTR KABINOWY WĘGLOWY: Knecht LAK158

Olej: Elf Evolution 900 SXR 5W30 5L
Płukanka: VALVOLINE ŚRODEK DO CZYSZCZENIA SILNIKA 350ML

Olej do skrzyni: FUCHS Titan Sintofluid 75W-80 3x1L

Znalazłem dobre ceny w Krakowie jakby ktoś potrzebował kontakt to pisać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2015, 22:52 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 04.04.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Z tego co czytałem polecane są filtry Knechta. Czy te będą dobre:
FILTR OLEJU: Knecht OC466 (puszkowy, wkręcany)
FILTR POWIETRZA: Knecht LX936
FILTR KABINOWY WĘGLOWY: Knecht LAK158

Mój numer nadwozia to 198241, z tego co widzę ta pasują mazd od numeru nadwozia VIN : 195596 czyli powinno być ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 kwi 2015, 18:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1044
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
A co jest napisane nad twoim postem?

Re down:

Wybaczam :)

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 kwi 2015, 21:19 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 04.04.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Sabat napisał(a):
A co jest napisane nad twoim postem?


Wybacz nowo przyjętemu :) Wiem pytanie nie trzymało poziomu, obiecuję się poprawić.

Filtry zakupione, olej też + kilka innych pierdół ... niedługo czas na wymianę:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2015, 16:08 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 29.05.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 2002 diesel - jeszcze nie wiem czy szczęśliwym bo auto jest w warsztacie. możecie mi podpowiedzieć gdzie znajdę jakiś katalog z oznaczeniami filtrów bo olej to już wiem jaki ale filtra nie jestem pewien czy np KNECHT OC205 to do mojej mazduni czy nie :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 16:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Tak, OC 205 jest do diesla ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 19:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1044
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Krystian napisał(a):
Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 2002 diesel - j


To masz źle opisany model w awatarze :)

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 21:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Ważne ze filtr będzie pasować ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 18:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 29.05.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Sabat napisał(a):
Krystian napisał(a):
Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 2002 diesel - j


To masz źle opisany model w awatarze :)




a jak powinno być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 19:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1044
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Miałeś PB jak pisałem posta :P

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 cze 2015, 21:40 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 29.05.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
no, kapnąłem się co jest nie tak


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Olej filtry
PostNapisane: Pt, 12 cze 2015, 10:01 
Świeżak
Offline
Od: 14.05.2015
Posty: 15
Rok produkcji: 2005
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Witam przymierzam się do wymiany oleju i filtrów. Mam Mazde 6 2005r. 1.8 + LPG. obecnie wlany jest olej castrol edge 5w-30. Proszę o podanie najlepiej z allegro odpowiedniego filtra oleju, powietrza, paliwa i czy ten olej jest ok. Z góry dziękuję za pomoc :) przebieg 96000 km

-- Dodano: Pt, 12 cze 2015, 10:01 --

Może coś takiego:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5370517202 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Olej filtry
PostNapisane: So, 13 cze 2015, 13:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1338
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W temacie olejowym to mozna całą noc spędzić, czytając to wszystko:) Ogólnie Mobile i Castrole są nie polecane z powodu sporej ilości podróbek. Ja leję na razie Elf SXR Evolution 5W30, bo to jest to samo co Dexalia lana w ASO. Możesz też zobaczyć Valvoline Maxlife lub Synpower. Chłopaki leją też Liqui Moly czy Total. Są droższe i lepsze oleje typu Millers, Motul, AMSoil, Penrite, RED Line, Royal Purple itd. Najlepiej kupować olej który nie jest rozlewany w PL. Filtra paliwa te samochody jako takiego nie posiadają, czytalem że jest jakieś sitko w zbiorniku paliwa. Co do reszty to:

Filtr oleju -

Filtron OP 532/2
BOSCH - 0451103363
HENGST FILTER - H90W27
MANN-FILTER - W 712/73

Filtr powietrza:

BOSCH: 1987429188
FILTRON: AP 113/1, AP1131
KNECHT: LX936
MAHLE: LX936
MANN FILTER: C 3233,
MAXGEAR: AF-9766, AF9766
MAZDA: R F2A-13Z40 A, RF2A13Z40A, RF4F-13Z40, RF4F13Z40, RF4F13Z409A
PURFLUX: A1157
NIPPARTS J1323041
NIPPARTS J1323055
QUINTON HAZELL WA9441
UFI 3017100
ALCO FILTER MD9766

Filtr kabinowy:

AKS DASIS 831207N
ALCO FILTER MS6279
AMC Filter MC5112
BLUE PRINT ADM52520
BOSCH M 2092
BOSCH 1 987 431 092
BOSCH 1 987 432 092
CLEAN FILTERS NC2200
COOPERSFIAAM FILTERS PC8212
COOPERSFIAAM FILTERS PC8146
CORTECO 21653145
CORTECO 80001039
DELPHI TSP0325139
DELPHI TSP0325176
DENSO DCF136P
FEBI BILSTEIN 19439
FILTRON K1161
FRAM CF9862
HENGST FILTER E1926LI
HERTH+BUSS JAKOPARTS J1343010
JAPANPARTS FA-AMA5
JAPANPARTS FAA-MA10
JAPANPARTS JFA-AMA5
KNECHT LA158
LAUTRETTE ELR7168
MANN-FILTER CU 2043
MAZDA DD1061P11
MAZDA GS1D61P11
MAZDA GJ6A61P11A9B
MAZDA GJ6A61P11A9A
MAZDA GJ6A61P11A
MECAFILTER ELR7168
MEYLE 35123190000
NIPPARTS J1343010
NIPPARTS N1343019
ORIONE S1551
PEX 420077
PUROLATOR C18336
SOFIMA S 3093 C
TECNOCAR E482
UFI 53.093.00
VALEO 698693
VALEO 698870
VALEO 708693
VEMO V32300001

Ja ostatnio wymienialem kabinowy i powietrza na Knecht i wszystko ładnie pasuje. To z linku wydaje się być ok., chociaż nie wiem jak to wygląda z filtrem oleju, bo na allegro podają jako zamiennik Knecht OC 466, natomiast na stronie Knecht do Naszych silnikow zalecają OC 1063. Możliwe że to tylko inne oznaczenie a gwint jest taki sam?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Olej filtry
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 08:09 
Świeżak
Offline
Od: 14.05.2015
Posty: 15
Rok produkcji: 2005
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
czyli dobrze jest wziąć tę dexelię ?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5043986679


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
 Tytuł: Re: Olej filtry
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 08:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3390
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dexelia to stara gama. Od dłuższego czasu oleje Mazdy nazywają się już Mazda Original Oil.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 22:23 
Świeżak
Offline
Od: 14.05.2015
Posty: 15
Rok produkcji: 2005
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Reasumując wybrałem takie komponenty. Proszę o ocenę :)
http://allegro.pl/millers-oils-xf-longl ... 29344.html
http://allegro.pl/millers-oils-engine-f ... 70696.html
http://allegro.pl/filtr-kabinowy-knecht ... 52052.html
http://allegro.pl/filtr-powietrza-knech ... 44097.html
http://allegro.pl/filtr-oleju-knecht-oc ... 72672.html
PS. Mazda 6 1.8 Pb


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 22:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6403
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Filtry kabinowy i powietrza najwyższa półka. Filtr oleju weź oryginalny, z zamiennikami potrafią być jaja.

A olej ma w nazwie ECO. A jak coś ma w nazwie ECO to na bank jest do dupy :) Tak jak Eco driving, Eco paliwo i Eco lakier do parkietu.

:D

_________________
SPRZEDAM Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion na gwarancji BARDZO ZADBANA


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 22:54 
Świeżak
Offline
Od: 14.05.2015
Posty: 15
Rok produkcji: 2005
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
filtr oleju http://allegro.pl/filtr-mazda-3-5-6-cx- ... 99853.html
bez eco w nazwie http://allegro.pl/5w30-millers-xf-longl ... 43427.html
??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 23:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6403
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W sprawie filtrów odezwij się do http://www.mazparts.pl, albo do użytkownika Riki: viewtopic.php?p=44783#p44783 (to ten sam sklep), kupisz wszystko w jednym miejscu od naszego partnera (jeśli Ci oferta podpasuje oczywiście).

A w sprawie oleju odezwie się do Ciebie CzarnePaliwo. Tomek Ci na bank dobrze doradzi, może się dogadacie :)

_________________
SPRZEDAM Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion na gwarancji BARDZO ZADBANA


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 09:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witam,
Filtry kabinowe BluePrint ludzie stosują w swoich autach.
A czy filtry: paliwa, powietrza i oleju firmy BluePrint ktoś stosował?
Czy ich jakośc jest wystarczająca?
Prosze o opinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 10:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1044
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Filtr powietrza Blueprint kiedyś zastosowałem i w sumie nie widziałem różnicy , ale jakoś tak z przyzwyczajenia biorę knechta zawsze.

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 10:30 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pytam, bo jeśli ich jakość jest taka sama lub porównywalana to po co przepłacać....?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lip 2015, 18:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Cześć,
Odświeżę temat dlatego, że szukam szybkiej ale szczerej odpowiedzi.
Czy mogę przeciągnąć wymianę do (po przejechaniu) ok 16tyś??
Pytam ponieważ to by była moja druga wymiana od zakupu Madzi a wcześniej miałem Lagunę 2 wiec nie miałbym z tym problemu, ale o Madzię chcę dbać mimo, że już nie będzie tak często zaglądała do ASO.
Wymieniałem wszystko w Październiku 2014 kiedy kupiłem auto, zalałem Dexellię a filtry wszystkie Knechta i przejechałem ok 10,5tyś . Nie musiałem nic dolewać, cały czas trzyma poziom!
Dlaczego pytam? Bo w następnym tygodniu jadę na urlop do Włoch i nie wiem czy muszę się pchać jeszcze w koszty i na gwałt wymieniać wszystko bo i tak przed wyjazdem już zainwestowałem 1200zł... A zamierzam zrobić ok 5 do max 6tyś. Z góry dzięki za SZCZERĄ odpowiedź czy mogę.
Wiem, że zaraz usłyszę Wymień. Ale chodzi mi o to, że po powrocie ok 2.5 tygodnia mogę to zrobić na spokojnie i znów eksploatować samochód przez kolejne miesiące.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lip 2015, 20:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
Na Twoim miejscu jadąc w taką trasę nawet jakbym miał przejechane na oleju 7 tys. to dla świętego spokoju bym wymienił filtr i olej :) Wiadomo, że olej pod koniec interwału wymiany słabo już trzyma parametry. Jak chcesz dbać o swoją Mazdę to wymień.
Niby w manualu jest by wymieniać co 20 000, ale w przypadku jak auto użytkowane w ciężkich warunkach (np. dużo zimnych startów, krótkie trasy etc.) to 10 000.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 22:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
No i w sumie jak napiłem post to zdecydowałem, że wymieniam wszystko.
Tylko czytam te wasze zestawy i się zastanawiam czy mi nie brakuje płukanki?
Olej Mazda i wszystkie filtry Knechta już leżą w bagażniku, wymiana jutro, więc kolejne pytanie czy w dieslu z dpf'em stosować taka płukankę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.