Teraz jest Cz, 6 sie 2020, 08:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 14:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Wcześniej wskaźnik temperatury zawsze (czy to lato czy zima) był na połowie skali. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że temperatura wskaźnika spada tak na jedną trzecią skali, a nawet niżej.
Tak jakby silnik był nie dogrzewany. To chyba nie jest dobrze dla auta? No może gdyby na zewnątrz było z minus 30-40st.C to bym się raczej nie zastanawiał, teraz jest +7st.C.Tyle,że jeździłem w zimę przy -15st.C i w lato, gdzie bywało +30st.C i zawsze był na środku skali. Czy może być coś walnięte? Np.termostat lub jeszcze coś innego? A tak swoją drogą gdzie znajduje się termostat w Maździe6 GG 2.0 ? Czy to duży koszt naprawy?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 08:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 449
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Może być uszkodzony termostat i faktycznie nie dogrzewa silnika (tak jest to złe dla silnika) a może być uszkodzony czujnik temperatury który wariuje ale to zazwyczaj pokazuje temp -40. Możesz podpiąć komputer i sprawdzić jaką ma temperaturę po przejechaniu paru km. Możesz też wyjąć termostat i wrzucić go do wrzącej wody i zobaczyć czy się otwiera a późnej do zimnej wody i zobaczyć czy się zamyka. Koszt naprawy obu tych rzeczy nie jest duży


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 12:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Mam już nowe spostrzeżenia.Po uruchomieniu silnika i przejechaniu ok.5 km wskazówka ledwo drgnęła węże raczej chłodne. Po przejechaniu ok.10 km węże ledwo ciepłe wskazówka na 1/3 . Jak jadę szybciej temperatura spada-dziwne. Przygazowałem na postoju i temperatura spadła (a powinna przecież rosnąc). Na wolnych obrotach troszkę się podniosła ale wentylatory zaczęły pracować. Na postoju na wolnych obrotach zauważyłem też coś dziwnego -wskazówka dochodzi do 1/3 lub ciut wyżej i natychmiast włączają się wentylatory.Jak temperatura spadnie to się wyłączają. Nie pozwalają zwiększyć temperatury do połowy skali na wskaźniku (a tak było ostatnie lata). No i chłodnica zimna! Powinna być chyba ciepła lub gorąca.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 12:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 449
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
benek30 Tak jak mówiłem, sprawdź temp silnika przez komputer i porównaj ze wskaźnikiem. Później sprawdź termostat. Jeśli termostat będzie ok to czujnik do wymiany.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 18:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 36
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: zachodniopomorski
Akurat wymieniałem i jedno i drugie zaraz po płukance chłodnicy, tak przy okazji, więc moje spostrzeżenia:

Czujnik temperatury drogi nie jest (25-50pln) i łatwo się do niego dostać, na pewno łatwiej i szybciej niż do termostatu, bo jest na górze, z tyłu silnika po prawej patrząc od przodu auta. Jedyne co trzeba mieć, to długi nasadowy żeby cały czujnik się zmieścił w kluczu. Co do termostatu, trochę droższy niż czujnik i jest to cała obudowa z termostatem, a przynajmniej ja nie znalazłem jako części, no i dostęp dużo gorszy - lewa strona silnika patrząc od frontu, poniżej głowicy (osobiście miałem łatwiej bo i tak cały przód madzi sciągałem do wymiany chłodnic).

Najlepiej zrób jak Burman mówi. No i pamiętaj, że mniejsze/większe ubytki płynu chłodniczego zawsze jakieś będą przy demontażu jednego i drugiego.

_________________
2006 2.3 Mazda 6 Hatchback
2005 2.3 Mazda 6 MPS
Moje dwie piękne Japonki :D --1-- --2--


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 11:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
11 stycznia 2020, o 12:36 Burman napisał(a):
benek30 Tak jak mówiłem, sprawdź temp silnika przez komputer i porównaj ze wskaźnikiem. Później sprawdź termostat. Jeśli termostat będzie ok to czujnik do wymiany.

Oczywiście sprawdzę to w najbliższych dniach i dam znać co wyszło.
Jeszcze tylko pytanie: Jaki (nowy) płyn wlać do chłodnicy i jaki zastosować kompletny termostat.
Najlepiej oryginały lub równie dobre lecz nieco tańsze.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 12:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 449
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
benek30 Po oryginalny płyn i czujnik możesz się zgłosić do mazparts.pl na pewno uzyskasz dobrą cenę :) A co do zamienników się nie wypowiem. Płyn na pewno każdy który spełnia wymagania. Z termostatami bywa różnie bo w różnych temp się otwierają.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 18:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Już jestem po wymianie termostatu (Mahle) i płynu (FL22) wszystko dostałem w mazparts.pl.
Tu należą się podziękowania dla "Burmana". Trochę męczarni i...
...wszystko wróciło do normy. Szwankował termostat.Dzięki wszystkim za porady.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 08:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1711
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Podczas wymiany termostatu odkręcałeś całą pompę od wspomagania czy tylko 1 śrubę i odchylałeś?

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 10:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Niestety pompę całkowicie odkręcałem. Jeśli masz odpowiednie klucze to może samo odchylenie się sprawdzi, ale kluczami standardowymi nie łatwo to idzie. Jest trochę zabawy aczkolwiek da się to ogarnąć. Dojście do śrub termostatu zwłaszcza tej dolnej niezbyt łatwe. Trzeba sobie dorobić parę kluczy (do rolki napinającej pasek, przedłużki standardowe nie zawsze pasują miedzy gęsto upchany osprzęt silnika), aby nic nie uszkodzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.