Teraz jest Śr, 11 gru 2019, 13:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 17 paź 2018, 18:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.10.2018
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Witam !
Od poniedziałku jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2.0l jednostką diesla o mocy 121km z 2005 roku. Chciał bym dowiedzieć się parę rzeczy o mojej Madzi. Poprzedni właściciel poinformował mnie że trzeba dobić klimatyzację i chciałbym się dowiedzieć ile czynnika wejdzie do układu, oraz gdzie znajduje się filtr kabinowy. Kolejnym mankamentem jest EGR, jeszcze co prawda go nie wymontowałem lecz już wstępnie zakładam że nie jest w najlepszej kondycji i trzeba będzie go wymienić, więc pytanie jest następujące, czy lepiej kupić nówkę czy używaną (czy zaślepić :idea: ) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 paź 2018, 00:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: opolski
jakubw666
Ahoj!
Do klimy wchodzi 470g czynnika. Oby układ był szczelny. Ja też miałem tylko napełnić klimę, a skończyło się na regeneracji sprężarki :)

Filtr kabinowy znajduje się za schowkiem po stronie pasażera. Trzeba go otworzyć i z wyczuciem wyjąć szufladę. Łapiesz za ścianki, naginasz do środka i ciągniesz do siebie. Za białą klapką ze strzałkami ukrywa się filtr.

Są jakieś objawy wskazujące na uszkodzony EGR? Błędy na desce? chmura czarnego dymu za autem? Może nic mu nie dolega? Choć pewnie będzie brudny, jeśli nikt go wcześniej nie ruszał. Przygotuj sobie klucz nr 36 i zdaje się nr 14. Najpierw duża dolna nakrętka(o ile tak można nazwać ten element) , później dwie szpilki i masz egr w ręce. Benzyna ekstrakcyjna, trochę czasu i gotowe. Nowy EGR to droga zabawa, regeneracja to około 400 zł, blaszka do zaślepienia 15 zł. Ja jeżdżę ponad 3 lata z zaślepionym i nic szczególnego się nie dzieje, prócz dwóch kontrolek na desce: silnika i kontroli trakcji - wskazujących na zbyt mały przepływ spalin. Generalnie silnik ma być po tym zabiegu mniej zmulony a przepustnica czystsza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 paź 2018, 14:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.10.2018
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Wyświetlają się błędy kontroli trakcji i silnika, jeżeli go wyczyszczę i zamontuję z powrotem to kontrolki same znikną czy trzeba podpinać kompa ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 paź 2018, 08:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 388
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
17 października 2018, o 19:04 jakubw666 napisał(a):
Od poniedziałku jestem szczęśliwym posiadaczem

18 października 2018, o 15:34 jakubw666 napisał(a):
Wyświetlają się błędy kontroli trakcji i silnika

<boisie> <brawo>
jakubw666 odepniesz aku to bledy sie skasuja, ale najpierw je zczytaj, mozesz to zrobic sam z ELM327 na swoim telefonie bo mi ta trakcja do egru troche nia pasuje. Ile dales za tego diesla? Od handlarza?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 paź 2018, 17:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.10.2018
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
@neo1977 Za auto dałem 5600 polskich pieniążków, kupiłem go od prywatnej osoby. Wymontowałem EGR i go dokładnie wyczyściłem, jak już go zamontowałem to przejechałem się 2km i błędy ponownie się wyświetliły :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 paź 2018, 11:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 388
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Musisz zczytać kody błędów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 18:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.10.2018
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
b2453-zwarcie z masą w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy Moduł: moduł zasilanego paliwem układu ogrzewania płynu chłodzącego
u2516-szyna CAN odłączona - brak przekazu danych Moduł: tablica przyrządów
b1871- usterka deaktywacji modułu poduszki powietrznej pasażera Moduł: Moduł układu SRS
C1119- Błąd sygnału wejściowego TSC w skrzynce rozdzielczej Moduł : Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (ABS)
U1900- usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (ABS)
U2516 - Wykryte usterki CAN zestawu wskaźników Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (ABS)
błędy po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 17:48 
Świeżak
Offline
Od: 12.04.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Filtr kabinowy do M6 (2.0 147 KM, 2005) czy ktoś zna kod?
Pytam, bo strony z częściami przyporządkowują mi np. takie kody:
GJ6A 61 P11 9A
GJ6A-61-P11 9B
GJ6B-61-P11
GJ6A 61 P11

Głupio było by kupić do nie tej generacji 6... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.