Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 18:11 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam, potrzebuję kogoś miłego (lub niekoniecznie ;) ) komu by się chciało sprawdzić jak działają te czujniki, na osi tylnej i przedniej po lewej stronie. Chodzi o to czy działają na zasadzie oporu czy raczej cyfrowo, jeśli jak potencjometr (opór) to w jakim zakresie i na których pinach, czy wogóle są tam więcej niż 2 piny we wtyczce?
Pozdrawiam i liczę na pomoc, kupiłem lampy xenon, mosfety do przetwornicy już zamówione ale czujników nie mam gdzie kupić i nie wiem nawet czy z tyłu jest kostka dostępna (z przodu wiem że jest) więc muszę kombinować.

-- Dodano: 4 września 2018, o 18:11 --

A wie ktoś chociaż gdzie znajduje się wtyczka tylnego czujnika? Udało mi się zdobyć przedni, i namoerzyłem tylny ale nie wiem gdzie ten drugi podłączyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 wrz 2018, 07:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W większości to czujnik potencjometryczny, 3 pinowy, zasilanie 5V DC, zakres napięcia wyjściowego 0.5-4.5V DC :wink:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 wrz 2018, 17:43 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Niestety wygląda na to że Mazda poszalała trochę z tymi czujnikami... Przedni ma 6 pinów, a do tego wtyczka która myślałem że jest od czujnika, jednak jest od czegoś innego :/ No i jestem w d... Bo jak zamontuje te lampy to nie będę mieć żadnej regulacji...

-- Dodano: 6 września 2018, o 17:43 --

Udało mi się ustalić jak dotąd tyle że z "niebieskimi" tak czy tak problemu mieć nie będę- lampy "tańczą" po rozruchu nawet bez czujników podpiętych, ale to nie rozwiązuje problemu ew. oślepiania.
Za to udało mi się ustalić że projektanci się zabawili i dodali niepotrzebne piny, bo wtyczka wykorzystuje tylko 3 z nich, a przynajmniej są 3 kable. Teraz tylko ustalić które z tych pinów są w użyciu i będę mógł się bawić w dorobienie potencjometru do regulacji ręcznej :)
Wiem jeszcze ze do lampy dochodzi wtyczka z 4 żyłami z obu czujników, czyli niektóre piny są zmostkowane między nimi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 wrz 2018, 20:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W manualu nic nie znajdujesz? Tam jest (powinno być), wszystko rozpisane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 04:49 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Szukałem, w manualu serwisowym online i nic o tym nie ma, tylko jak wymienić czujnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 08:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mostki masz porobione na zasilaniu czujników: +5V i GND jest wspólne dla obu czujników, indywidualne są sygnały z czujników stąd razem 4 żyły.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 18:19 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Niestety nie jest to zwykły potencjometr, daleko temu od niego :/ Ma to jakiś sens- działki temu się nie ma jak zużyć, nie ma wiązki do wytarcia etc.
Czujnik działa w oparciu o sensor pola magnetycznego umieszczony wewnątrz namagnetyzowanego pierścienia.
Obrazek

-- Dodano: 8 września 2018, o 18:19 --

Próbowałem podawać napięcie na piny w lampie, jednak bez reakcji silniczka. Najprawdopodobniej poza zakresem, najlepiej jakby ktoś zmierzył jakie jest napięcie zwrotne z czujnika, ale forum widzę średnio aktywne i do tego taki okres że pewnie mało komu by się chciało, nawet jak trafi na ten temat :/


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 07:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Przecież napisałem Ci wyżej, że sygnał wyjściowy z czujnika to 0.5-4.5V..

Natomiast sam silniczek regulacji reflektora potrzebuję zasilania 12V oraz sterowania od 1.2 do 10V - im wyższe napięcie tym wiązka światła jest niżej.

Nie ma przełożenie 1:1 czujnik - silniczek sterujący, po między nimi jest jeszcze moduł wykonujący obliczenia.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 07:32 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Silniczek do regulacji ma 4 wiązki dochodzące do niego, do tego kiedy jest włączony- wydaje z siebie ciągły dźwięk buczenia, co sugeruje ze jest to servo, czyli steruje nim przetwornica, nie tylko napięcie.
Co do sygnału to dzięki za informację. Zabiło mnie z tropu to iż napisałeś "w większości" czyli że nie wiesz czy ten też tak działa ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 08:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie spotkałem się z innymi standardami niż zasilanie 5V i sygnał 0.5-4.5V choć może są, dlatego napisałem "w większości".

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 09:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odnośnie silniczka
ObrazekObrazekObrazek
Przewody idą do przetwornicy.
Przewody z czujników położenia, trzeba sprawdzić dokąd idą i czy nie ma czegoś po drodze do przetwornicy. Domniemywam że nie. Trzeba sprawdzić Wiring Diagrams Workshop Manual.


Ostatnio edytowano N, 9 wrz 2018, 09:43 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 09:36 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Silniczek jak wygląda wiem, mam rozklejone teraz obie lampy bo odbłyśniki wysłałem do napylenia ;)
Zamówiłem kilka potencjometrów i będę testował w tym tygodniu. Jak się uda bezproblemowo to zaadaptować to napiszę co i gdzie dokładnie podłączyłem dla najlepszego efektu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 09:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aha, bo ty chcesz to podłączyć tak aby tylko działało tak?
Masz Wiring Diagrams w PDF?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 09:59 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Dokładnie, chodzi o to by jak najmniejszym kosztem mieć xenony, a w miarę możliwości jak z fabryki, z odrabiania wiązek dla czujników zrezygnowałem więc chcę zrobić bezstopniową regulację ręczną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 10:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiązki powinny być do czujników.
Ale do lamp już nie za.bardzo....

Patrząc na schemat połączenie jest proste.
Jak patrze to oryginalnie jest tak.

Dwa czujniki zawiasu z przewodami lecą do przetwornika lampy xenonowej lewej.
przetwornik lampy lewej i prawej różnią się, w lewej lampie jest sterownik autopoziomowania, a w prawej już tylko odbiornik wykonawczy sygnału poziomowania z lewej lampy.

Wszystko odbywa się między dwoma czujnikami i dwoma lampami.

Masz ten DPF?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 10:25 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Jaki DPF? (czy miało być PDF?) Wszystkie kable do lampy są, tylko kawałek dalej wychodzą z głównej wiązki i są zakończone wtyczką, z której jak wywnioskowałem ze zdjęć aukcji idą wiązki do czujników.

Manuala w którym zawarte są te informacje nie udało mi się znaleźć, więc liczę że nie będę go potrzebować (do instalacji lamp już nie potrzebny- wiem co wiedzieć muszę o ile mam rację)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 11:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak PDF a DPF :)

W manualu jak teraz patrzę, to nic wielkiego z przerobieniem układu aby dzialalo. Tak jak pisałem wyżej.
Dodam że lampa lewa ma podłączenie przewodem do ABS i DSC oraz do gniazda OBD.

Nic nie trzeba przerabiać, lutować itp. Wystarczą oryginalne wiązki między czujnikami a lampami oraz zasilanie w bezpieczniku METER IG 15A z którego zasilanie idzie do obu lamp.

...oczywiście piszę o tym co widzę w pdf, trzeba by porównać instalacje obu lamp xenon i zwykłych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 15:50 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Niestety, popróbowałem z 3 różnymi potencjometrami (1k,5k i 50k) w kilku różnych konfiguracjach, i nie udało mi się uzyskać zamierzonego efektu, tj jakiejkolwiek zmiany ustawień lamp :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 16:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A oryginalny czujnik co generuje we wtyczce jak nim poruszasz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 17:27 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Problem polega na tym iż albo kupiłem uszkodzony, albo źle go podłączyłem, ale nie generuje nic.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 19:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Hej,

Zwykle w 6-tkach przed i polift (do 2007) kolory:
-czerwony / żółty, to +12
-czarny / brązowy, to Gnd
-trzeci - sygnał.

Warto też zwrócić uwagę na to, że sporo układów ma sterowanie "minusem" / czyli wartości mierzone od +12 w dół rosą; innymi słowy (sygnał wyjściowy na sterowaniu 0V = 100%).
Nie zawsze ale zauważyłem, że przy module oświetleniowym tak to działa.

Mogę gorąco prosić koledzy o schemat elektryczny tego układu poziomowania (manualnego oraz automatycznego) ? (=


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 19:35 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Schematu nie posiadam, automatycznej wiązki także nie posiadam a po kilku próbach z potencjometrem zrezygnowałem z opcji manualnej. Aktualnie jeżdżę bez regulacji, rozwiązanie mało optymalne ale wiązkę z czujnikami ciężko zdobyć (i nie wiadomo gdzie jaki kabel idzie- czujniki mają po 6 pinów a kabli jest tylko 3 w tym, jak mniemam zasilanie, 5V) i z potencjometrem jak pisałem nie udało mi się nic osiągnąć. Mogę ci powiedzieć jakie kable idą z wtyczki do silniczka przy regulacji manualnej bo mam jeszcze obudowę lampy lewej, ale to chyba już wiesz bo te informacje były już na forum przerabiane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 21:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Na 99% obstawiam, że z przetwornicy idzie sygnał PWM na serwa "silniczki" sterujące odchyleniem soczewek+odbłyśników. Samo serwo potrzebuje 3 przewody (jak to krokowiec) i przetwarzania cyfrowego. Czwarty obstawiam, że to sprzężenie zwrotne pozycji serwa dla informacji przetwornicy. Myslę, że mimo silnika krokowego jest jeszcze jakiś dodatkowy układ pomiarowy sprzężenia zwrotnego.

Teraz ten dłuuugi obwód od +12 do GND dla czujników ugięcia podwozia... Tutaj podejrzewam, że zasilanie układów +5 V jest przycięte z +12, aby zapewnić "jakość" napięcia (mam na myśli brak spadków). Wystarczy filtr lub diodka by przyciąć z wyższego napięcia od+5, do tych pewnych +5V.
Wydaje mi się, że kolega maciekelga dobrze podrzucił info z tym sterowaniem analogowym. Sporo jest układów, które zamieniają sygnał analogowy na PWM aby parametrem wypełnienia sygnału dokładnie ustawiać na konkretną pozycję.
Leżą tu obok mnie obie lampy w częściach pierwszych (xe) i dochodzę do wniosku, że wejście do lewej lampy (od sterowania poziomem) będzie mieć skrajne piny od sterowania własnie na napięcie grad. od 0,5 do 4,5 V.
Teraz powstaje pytanie inne - sterowanie z "+" czy sterowanie z "-" ?
W module oświetleniowym, a konkretnie w oświetleniu powitalnym zauważyłem, że PWM na źródła światła nie wypełnia "+", tylko wypełnia "-". Jeśli taka sytuacja jest też w sterowaniu poziomem świateł, to będą miały one zmienny poziom przy napięciu od 11,5 V do 7,5 V. Umyślnie 11,5V jest pierwsze, bo przy sterowaniu minusem 11,5V będzie tym naszym 0,5V na przetwornicy.
Jeśli mowa o tym układzie poziomowania na 4 piny, to myślę, że piny skraje, to analogi z czujników (potencjometrów podwozia), drugi od góry (biały) to będzie GND, Trzeci od góry (czerwony) +12.

Narazie tak dywaguję nad tym, co widzę przed sobą i na tyle, co wiem, niemniej w drodze do mnie są dwa czujniki położenia podwozia. Za niedługo będę to badał dokładniej. Warto zwrócić uwagę, że wejście do reflektora lewego jest jedno na 4 piny i kolory skrajnego górnego i skrajnego dolnego są kolejno niebiesko-białe i niebiesko-żółte, a środek, to czerw i biel.
Wtyczka główna (ta duża na 12 pinów) ma także w reflektorze lewym 12 pinów zajętych, a ta sama wtyczka w prawym reflektorze ma już tylko 11 pinów aktywnych. Jest opcja, że sygnał po wejściu sterowania na lewy reflektor idzie do jakiegoś przetwornika (wiązką) i wraca do reflektorów na pozostałe dwa piny.

Co do wtyczki na 6 pinów, to widział bym to najzwyczajniej nie rozdzielone; mianowicie dwie pary po trzy. Tzn +,-, sygnał ster. We wtyczce na 4 piny plus oraz minus pewnie będą zmostkowane (mniej kabli=taniej) / warto pamiętać, że to automotiv ;)

Narazie tyle. Pomierzę, zbadam i może coś z tego wyjdzie. Jeśli ma ktoś schematy przedniego oświetlenia od strony wiązki pojazdu, to prosił bym aby wrzucić. Ciekawi mnie konkretnie ten układ sterowania poziomem strumienia światła. xP


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 21:36 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
No silniczek skokwy wiadomo jak działa, dlatego go nie ruszam- w sumie dorobienie sterownika do nich nie byłoby takie trudne, ale przerasta mój zakres umiejętności. Dodatkowy kabel do lampy lewej nie zdziwiłbym się jeśli to po prostu sygnał zapłonu czy coś, lewa lampa jest tą sterującą- ona mówi prawej co ma robić jeśli chodzi o poziom, mogę być w błędzie oczywiście. Z tym sterowaniem po minusie nie jestem pewien czy do końca rozumiem o co chodzi, ale narazie mniejsza o to. Super że znalazła się jeszcze jedna osoba której chce się bawić w takie badanie zasady działania sprzętu :) Może uda się coś tu osiągnąć <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 12:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Mnie dziwi trochę fakt, że nie ma tu jeszcze szczegółowych schematów. W zasadzie pierwsze "Magdaleny" (szóstki), są już pełnoletnie. Nie wierzę, że ludzie się nad tym przez tyle lat nie pochylali. Problem obwodów (który gdzie) można szybko rozwiązać miernikiem, gdy ktoś ma instalację w rękach ale jeszcze musiało by się chcieć to wrzucić dla innych.
Patrzyłem na te schematy z

https://manuale.clubmazda.ro/index.php?dir=

Lecz niewiele z tego wynika. Ogólne opisy dot. tematu. Brakuje schematów sterowników / urządzeń. Tylko opis przewodów po kolorach i w niektórych opcjach są opisane ich funkcje.

Z tego forum (mazda6forum) przeczytałem wszystkie wpisy w dziale "elektrycznym" (jest ich trochę ponad 500) :P ale żaden nie wyjaśnia szczegółowo (opis schematem) sterowania poziomem świateł.
Natrafiłem jeszcze na taką stronkę pokrewną:

https://www.mazda6club.com/threads/3rd- ... op.307129/
Jeszcze tu kopę i szukam tego, co mnie interesuje ale cudów się nie spodziewam ;P
Niezmiennie czekam na te "czujniki" (najprawdopodobniej potencjometry) ugięcia zawieszenia.

(=


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 12:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Lukaszomazda6o147 Ogólnie przez te wszystkie systemy w autach nie opłaca się dokładać xenonów bo za dużo roboty i kosztów. Większa ilość kabli w czujnikach położenia to nic dziwnego w końcu odpowiada nie tylko za światła ale i za alarm. Schematy znajdziesz bez problemu w programach serwisowych (Oczywiście płatnych trochę pieniędzy) Dlatego nikt nie wrzucił bo mało kto chce swoje pieniądze wydawać dla wszystkich to raz a dwa są regulaminy które tego zabraniają podczas kupowania takiej licencji :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 12:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
OJJJ

Teraz jeszcze raz przeczytałem swój post z 10.01.2020 z 21:07;

W tym sieścio pinowym czujniku, to chodziło mi o :

"Co do wtyczki na 6 pinów, to widział bym to najzwyczajniej niepołączone; mianowicie dwie pary po trzy. Tzn
2 x [1) +, 2) -, 3) sygnał ster.]
We wtyczce na 4 piny "plus" oraz "minus" ; pewnie będą zmostkowane GND oraz +12 (mniej kabli=taniej) / warto pamiętać, że to automotiv ;)

-- Dodano: 11 stycznia 2020, o 12:51 --

11 stycznia 2020, o 12:40 Burman napisał(a):
Lukaszomazda6o147 Ogólnie przez te wszystkie systemy w autach nie opłaca się dokładać xenonów bo za dużo roboty i kosztów. Większa ilość kabli w czujnikach położenia to nic dziwnego w końcu odpowiada nie tylko za światła ale i za alarm. Schematy znajdziesz bez problemu w programach serwisowych (Oczywiście płatnych trochę pieniędzy) Dlatego nikt nie wrzucił bo mało kto chce swoje pieniądze wydawać dla wszystkich to raz a dwa są regulaminy które tego zabraniają podczas kupowania takiej licencji :)


A podrzucił byś może jakiś link do takiej serwisówki ? Jeśli mowa o M6 I, to zakopałem się przy module komfortu i trochę czasu mi zeszło nad modułem oświetlenia. Jest to dla mnie mocno skomplikowane ale jeszcze do ogarnięcia, niemniej na poziomie M6 II i III gen., to myślę, że zginął bym z kretesem. Wiedza z prostszych układów może posłużyć do analizy trudniejszych. Jeśli obczaję te konstrukcje, to już dalej będzie łatwiej (przynajmniej mam taką nadzieję). ;)

Jeśli możesz, to podrzuć proszę link. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 13:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Niestety nie posiadam takich schematów.

Zapytaj w tym temacie viewtopic.php?f=36&t=9533

Możliwe, że ktoś pomoże tam jeśli chodzi o Gh. Kiedyś miałem plik pdf z chyba 120 stronami schematów do GG i Gh ale znikły po formacie. Poszukam jeszcze jak znajdę to podrzucę


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 16:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Panowie,
tak czytam sobie te posty i trochę Wam podpowiem :wink:

W ogólnym skrócie działanie systemu jest następujące:
Dwa czujniki umieszczone jeden na przednim, drugi na tylnym wahaczu są 3 przewodowe, pracują z napięciem zasilania +5V DC, sygnał wyjściowy jest proporcjonalny do ugięcia, z zakresu 0,5-4,5V DC. Poniżej wykres z alfaholicy, ale zasada działania taka sama jest w naszych M - badałem czujnik przy dorabianiu poziomowania.

Obrazek

W normalnych warunkach te dwa sygnały trafiają do modułu, który na podstawie przechylenia auta oblicza kąt o jaki należy obniżyć światła. W nowszych rozwiązaniach jest tylko jeden czujnik na tylnym wahaczu, natomiast dodatkowy kąt przechyłu auta jest brany z modułu ESP. Dlaczego tak? Bo załadowanie bagażnika to jedno, ale dodatkowe obciążenie pasażerów to drugie. Jeśli załadujecie bagażnik, tył idzie w dół, przód w górę, światła świecą wyżej. Ale jeśli do takiego zestawu z przodu usiądą pasażerowie to w pewnym stopniu skompensują podniesienie przodu, zatem nie trzeba tak mocno obniżać wiązki światła.

Jeśli chodzi o silniczki w lampach, są również 3 przewodowe, zasilanie +12V DC, 3 przewód steruje silnikiem - tu jest regulacja odwrotna, czyli zmniejszając napięcie na przewodzie sterującym z 12V do ok 2V światła opadają.
Dlatego też ręczna regulacja świateł to w zasadzie 3 rezystory w szeregu i z ich odczepów brane jest napięcie do sterowania ręcznego podawane bezpośrednio na sterowanie silnika. I nie są to silniki krokowe tylko zwykłe DC ze sterowaniem, dla jasności. Silniki krokowe stosuje Hella w swoich rozwiązaniach, m.in w Audi od 2012r, mam takowy jeśli chcecie zobaczyć.

Obrazek

Obrazek

Ja mam poziomowanie zrobione właśnie na podstawie sygnału z czujnika na tylnym wahaczu i Arduino. Sygnał z czujnika jest przeliczany wg odpowiedniego wzoru (charakterystyki) i daje sygnał analogowy na silniczki lamp. Nie mam kompensacji z przedniego zawieszenia ale nie ma z tym większego problemu, choć może dla sportu dorobię w wolnej chwili.
Jeśli chcecie powiązać bezpośrednio czujniki (które nie są potencjometrami) z silniczkami bez żadnego modułu to raczej to nie wyjdzie.
Informacje te odnoszą się do GH, w GG może być nieco inaczej bo moduł sterujący jest osobno, we wcześniejszej wersji jest faktycznie w przetwornicy AL tak jak w Fordzie.

viewtopic.php?p=304339#p304339

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 17:05 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Tylko że ten schemat dotyczy lamp z ręczną regulacją, one są sterowane zwyczajnie napięciem, te w lampach xenon jestem na 90% pewny że są silniczkami skokowymi- rozebrałem jeden bo mi się zacinał (wystarczyło przeczyścić i nasmarować) i w odróżnieniu do tych manualnych, jest bezszczotkowy, także nie może być zwykły DC. Mój pomysł (i jak mniemam Łukasza) jest taki żeby dać przetwornicy, a więc sterownikowi silniczka, sygnał podobny do tego jaki wysyłają czujniki poziomowania, a więc po prostu je zastąpić potencjometrem czy co tam będzie potrzebne. Jakbym miał użyć arduino, jakbym umiał, to bym się nie bawił w żadne odkrywanie sposobu działania, tylko bym po prostu sterował silniczkami na krótko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.