Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1820 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 61  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 19 cze 2017, 18:15 
Offline
W Boże Ciało miałem to sprawdzić, w miejscu gdzie jest pustynia ? :) Stan oleju sprawdzany na bieżąco. Ps. Ile placiles za remont silnika ? Szczerze wolałem dojechać na zlecenie nawet lawetą w połowie drogi, i zapłacić za kapitalny remont. Niż nie dojechać i płacić odszkodowanie klientowi za nie wykonane zlecenie i nadszarpnąć opinii w tym co robię.

-- Dodano: Pn, 19 cze 2017, 18:15 --

Co to może być za wtyczka, odpięta przy lewej lampie?

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=594A0BC1


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 cze 2017, 19:51 
Świeżak
Offline
Od: 02.02.2017
Posty: 29
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Podobna wtyczka jest przy filtrze powietrza, ale musiałaby nisko spaść żeby przy lampie leżeć.

Remont to kwota od 3 do 5 tys, w zależności od tego co sie okaże po otwarciu silnika

_________________
Moja racja jest najmojsza


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 cze 2017, 20:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wtyczka prawie podobna jak do przepływomierza :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 cze 2017, 22:24 
Offline
No to chyba źle że ona sobie tam wisi? :) Może to jest przyczyna tego checkengine? Generalnie ostatnio mechanik naprawiał mi lewy kierunkowskaz bo raz działał a raz nie. Może odpiął i zapomniał zapiąć ... Tylko nie widzę nigdzie wtyku ...

-- Dodano: Pn, 19 cze 2017, 22:24 --

busik napisał(a):

Remont to kwota od 3 do 5 tys, w zależności od tego co sie okaże po otwarciu silnika


Ile w Twoim przypadku było ? I przestał Ci brać olej po remoncie?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 cze 2017, 23:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie no, a co tam, zajebiście że sobie wisi...
CHECK ENGINE? A w dupe z nim, ma kaprys to se świeci...
Kierunkowskaz? Ciężka sprawa przecież.

Przepływke łatwo znaleźć, jest podpięta? Jeśli tak, to luźna wtyczka będzie od reflektora, poziomowanie xenonow czy czegoś tam innego.
Wystarczy zajrzeć, mazda to takie auto idiotoodporne, jedno pasuje tylko do jednego, chyba że z "drugiej strony" ale wtedy braknie wiązki na długość.

Teczka jest prostsza, chyba że zciaga na zakrętach ....
;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 00:15 
Offline
Milerek czy Ty masz jakiś problem? Proponuję ochłonąć trochę... Poza tym skoro jesteś takim alfą i omegą od idiotoodpornych samochodów to proponuję następnym razem użyć swojej wiedzy i pomóc, zamiast nabijać kolejnego posta podniecając się aż tak... i wprowadzając w błąd. I wybacz że nie znam się i pytam się na forum. Chociaż pomyśleć można że forum jest od tego, prawda?


To nie jest wtyczka przepływomierza. Zwyczajnie zainteresowałem się nią, bo wisi luźno, a w pobliżu nie ma żadnego wtyku. Przynajmniej ja tego nie widzę.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 03:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ta wtyczka jest od reflektora, konkretniej od regulacji wysokości świecenia świateł mijania. Yyy nie nie...., jednego światła mijania.

A więcej samozaparcia w rozwiązaniu zagadki nie zaszkodzi, sprawdź lampę dokładnie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 09:31 
Offline
Jesli chodzi o ten checkengine to blad P0130. Mechanik stwierdził że sonda lambda do wymiany, koszt do Mazdy 6 2.3 166 około 1000zł. Ja znów czytam że to może być obwód, i nie koniecznie sonda do wymiany.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 09:37 
Świeżak
Offline
Od: 02.02.2017
Posty: 29
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
moim zdaniem ta wtyczka pasuje do filtra powietrza - zgodnie ze zdjęciem
wtyczka.jpg

remont się skończył u mnie na 5 klockach :mur: ale o sprawdzaniu oleju już zapomniałem <spoko>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja racja jest najmojsza


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 10:17 
Offline
Przykra sprawa z tym remontem...Wtyczka jest podpięta od filtra powietrza :-) ona idzie od dolu, ma krótką wiązkę, ale nigdzie w pobliżu nie widzę miejsca na podpięcie. Może tak jak Milerek pisał...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 11:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pany, ile przepływka ma przewodów?
Zaglądał ktoś czy nie bardzo?
Pisałem.ze to takie japońskie idiotoodporne auto, że jedna wtyczka pasuje tylko do jednego gniazda w okolicy chyba że po drugiej stronie ale długość przewodu itd...

Przepływka ma pięć przewodów.
Ta wtyczka na zdjęciu ile ma? Też pięć czy cztery?

Żadnemu tutaj w ostatnich postach nie chce się pomyśleć nawet w minimum, a sprawdzić na alle coś tam przepływke lub lampę na zdjęciach to co?! Trudno strasznie?

Łehehe :)
Zdjęcia panom załączyć? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 12:38 
Offline
Sprawdzałem, przepływka jest przypięta i jest tak jak Millerek napisał 5 pinów i wtyk jest większy od tego co wisi ... ten luźny przewód jest faktycznie 4 pinowy i jest umiejscowiony blisko, a nawet pod lampą. Nawet nie sięga do przepływomierza...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 12:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Gniazdo tej luźnej wtyczki, znajduje się w okolicy pod światłem mijania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 13:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
koledzy jako iż moja furka nie jest wyposażona w CD nadejsza wiekopomna chwiła kupna zmieniarki mp 3. czy ktoś z was ma takie urządzenie ? jak to się sprawuje ?? ----> http://allegro.pl/zmieniarka-mazda-2-3- ... 69343.html

może polecacie coś z innej firmy ??


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 14:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
ZoZo mam dokładnie to u siebie.
Ma problemy z dużymi plikami audio - wolno je otwiera, ale po zaczytaniu wszystko działa.
Czasami potrafi złapać małą "zawiechę", ale ogólnie polecam.

Do instalacji będziesz musiał zdjąć konsolę środkową z radiem.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 14:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
z tego co wiem to będę musiał też coś polutować, ale sprzedający daje instrukcje co tam trzeba wymodzić ;)

ale dobrze rozumie ze do tego potrzebuje kartę pamięci ? albo pendrive?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 16:47 
Offline
Millerek napisał(a):
Gniazdo tej luźnej wtyczki, znajduje się w okolicy pod światłem mijania.


Czyli to, to co mówiłeś ? :D
Generalnie nie mam problemów ze zdolnościami manualnymi, potrafię coś dokręcić, przykręcić, zlutować i takie pierdoły, ale totalnie brakuje mi wiedzy w grzebaniu w samochodach - chyba że znajdzie się jakaś instrukcja, poradnik dla takich laików jak ja, odnośnie tej Mazdy ? :D :geek:

-- Dodano: Wt, 20 cze 2017, 16:46 --

victor napisał(a):
ZoZo mam dokładnie to u siebie.
Ma problemy z dużymi plikami audio - wolno je otwiera, ale po zaczytaniu wszystko działa.
Czasami potrafi złapać małą "zawiechę", ale ogólnie polecam.

Do instalacji będziesz musiał zdjąć konsolę środkową z radiem.


Może to problem wolnych kart, pendriva ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 21:39 
Świeżak
Offline
Od: 13.07.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Dzisiaj odkryłem w radio funkcję CLEAN, ktoś wie do czego służy? Uruchamia się ją poprzez dłuższe przytrzymanie prawego pokrętła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 22:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Z tego co zauważyłem to czyści ustawienia odnośnie dźwięku np.bass :D przywraca ustawienia fabryczne. Jak sie mylę to proszę o poprawkę ;)

-- Dodano: Wt, 20 cze 2017, 23:21 --

Z tego co zauważyłem to czyści ustawienia odnośnie dźwięku np.bass :D przywraca ustawienia fabryczne. Jak sie mylę to proszę o poprawkę ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 22:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cleen kasuje ewentualne kody błędów w radiu oraz przywraca ustawienia zerowe jak np korekcja dźwięku i coś tam jeszcze.
Kurkablade, odwagi, mazda to taki prosty samochód że sobie nie zdajesz sprawy, wszystko przed tobą, trzymam kciuki ;) Pozdro!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 09:16 
Offline
Wracając do kwestii checkengine i zepsutej sondy lambdy - dostałem telefon od mechanika, że to jest 5 przewodowa sonda org. kosztuję 1200zł, ale znalazł jakiś tańszy zamiennik - podobno zamienniki ciężko dostać - czy wiecie coś na ten temat ?
Przypominam, M6 rocznik 2006 2.3 166


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 09:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Jeżeli jest to sonda 5-cio przewodowa, 2wtyczki to chodzi o 1-szą sondę.

Obrazek

Zmieniałem u siebie, ktoś z forum też zmieniał.

Zamawiałem z Chin, założona dawno temu i po kłopocie.
Co do zamienników to są jakieś kombinacje z lutowaniem wtyczek.
Sonda od jakiegoś VW/Audi, wtyczki od Mazdy - opinie różne.

Oznaczenie tej sondy to LFH1-188G1 LZA07-MD2

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 10:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jakie miałeś objawy uszkodzonej sondy?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 12:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Zaczęło się od poszarpywania przy równomiernym przyśpieszaniu.
Większe spalanie no i check engine.

Błędy:
P0133 - zbyt wolne przełączanie
P2195 - uboga mieszanka

Myślałem, że to od LPG, ale po kasowaniu błędów i regulacji u gazownika błąd powrócił.
Wymiana sondy + kasowanie i do dzisiaj (odpukać w niemalowane <oczy> ) wszystko jest OK.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 20:11 
Offline
U mnie ciężko było wyczuć szarpanie, bo czasami szarpałem sprzęgłem, bo wcześniej auto miałem z dużo słabszym silnikiem i diesla, a mazda od niedawna.

Większego spalania nie zauważyłem. Ale mam wrażenie że jak sonda była zepsuta to pedał gazu był bardziej czulszy, auto było tak jakby bardziej zrywne, nawet mam wrażenie że lepiej się zbierało. Czy to możliwe że sonda ma na to wpływ ? Zrobiłem dzisiaj 250km i nie zapalił się checkengine :)

U mechanika zostawiłem 600 zł na samą sondę jest paragon jakoś 475zl


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 22:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ja dzis znów zobaczyłem ładny znaczek silniczka w kolorze pomarańczowym... Zrobiłem na Pb 70km a na lpg 250 i jezeli to sie potwierdzi to zauważyłem jedna rzecz. Ze lampka zapala sie na lpg gdy w butli jest blisko rezerwy. Wczesniej przed regulacja, lpg działało do konca bez problemu. Wiec może to przypadek ale u mnie takie akcje pojawiły sie po reg.lpg. Zresetowałem kompa zatankowałem do pelna lpg. I zobaczymy czy znów przy pełnej butli będzie spokój.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 19:32 
Offline
Jeszcze pytanko. Silnik 2.3 PB . Ile ma litrów bak ?
I ile jest w baku paliwa, jak się zaświeci rezerwa ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 cze 2017, 09:55 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Szybkie pytanie - jest ktoś w stanie odpowiedzieć na pytanie z ostatniego postu w temacie viewtopic.php?f=84&t=5031


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 24 cze 2017, 15:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Gazownicy mogli zauważyć zużycie 1-szej sondy kiedy ustawiali dawkowanie na gazie.
Przy ustawianiu LPG, gazownicy są to w stanie zauważyć, poprzez zbyt wolne przełączanie się sondy.
Na benzynie nie będzie to odczuwalne, na gazie może już się pojawiać poszarpywanie, ale to znak, że sonda lambda jest zużyta.

Tak mniej-więcej tłumaczył mi to mój gazownik, ale u mnie już pojawił się check-engine. Regulacja gazu nie pomogła - skończyło się wymianą.

Czy ustawili Ci LPG i Mazda śmiga jak należy ?
TAK - ciesz się jazdą, ale rozglądaj się za sondą
NIE - czeka Cię wymiana sondy

Taka jest moja opinia na podstawie doświadczenia ze swoją sondą oraz z częściową wiedzą gazownika.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 cze 2017, 16:21 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Dzięki za odpowiedź. Auto jeździ normalnie, wcześniej zrobiłem jakieś 200-250km na benzynie i też było OK.
Kupił ktoś z was taki zamiennik http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-6- ... 62363.html
Jak się spisuje?
I ostatnie pytanie - czy we wszystkich wersjach są 2 wtyczki, 5 przewodów? Wiem, można zaglądnąć ale kanał u kolegi zapchany i dopóki nie uprzątnie nie mam dostępu. Mam M6 2006 1.8 polift.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1820 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 61  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.