Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
LPG do M6 GG/GY https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=5441 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | Arboos [ Śr, 19 sie 2015, 15:18 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Dzisiaj byłem pytać o gaz i jeden warsztat wycenił mi na Stag4 i Baracudzie plus Lubryfikator 2700 zł plus 100zł za montaż wlewu tam gdzie paliwo, a drugi warsztat, w którym montowałem już gaz w dwóch poprzednich samochodach za 2500 zł. Ma ktoś gaz w 2.0 po lifcie ? Facet w drugim warsztacie mi powiedział, że Mazdy nie za bardzo tolerują gaz i teraz sam już nie wiem co mam robić. Robię miesięcznie około 1000-1200 km, więc po roku spokojnie mi się instalacja zwróci... |
Autor: | bastard [ Śr, 19 sie 2015, 16:25 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
flesi napisał(a): bastard ja nie cały miesiąc temu wkładałem w gdyni: stag-4 Qbox plus listwa Baracuda reduktor R01 (150KM) butla 55l w kole wlew pod klapką PB instalacja 3000 zł Madzia płynnie jeździ bez szarpnięć i straty mocy, podczas przyśpieszania przerzucam na pb i nic się nie czuje. co do reduktora to mówili że tak naprawdę to on dzwignie całkiem dobrze silnik 170konny. Ja będę mieć taki zestaw jak ty, z tym że inną listwę chyba AC W02. Koszt 3000 zł. Również gazownik mówił że te reduktory mają spory zapas mocy i są stabilne. |
Autor: | flesi [ Śr, 19 sie 2015, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Ja jestem bardzo zadowolony z tego zestawu. Nic nie szarpie itd. Działa ekstra. Spalanie 12,5l/ 100km w mieście gdynia korki, ciężka noga. Trasa 10l/100 km, więcej mi nie trzeba. Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | flesi [ Śr, 19 sie 2015, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Arboos napisał(a): Dzisiaj byłem pytać o gaz i jeden warsztat wycenił mi na Stag4 i Baracudzie plus Lubryfikator 2700 zł plus 100zł za montaż wlewu tam gdzie paliwo, a drugi warsztat, w którym montowałem już gaz w dwóch poprzednich samochodach za 2500 zł. Ma ktoś gaz w 2.0 po lifcie ? Facet w drugim warsztacie mi powiedział, że Mazdy nie za bardzo tolerują gaz i teraz sam już nie wiem co mam robić. Robię miesięcznie około 1000-1200 km, więc po roku spokojnie mi się instalacja zwróci... Nie wiem jak w poliftowych, ale przed liftem jak narazie jest wzorowo, kiedyś miałem mondeo mk3 silnik był konstrukcyjnie ten sam 146KM żadnych problemow, kolega nadal ma takie mondeo tyle że 1.8 125KM i też bez problemowo jeździ na lpg, w jego posiadaniu około 5 lat Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | bastard [ Śr, 19 sie 2015, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
flesi masz lubryfikację? |
Autor: | flesi [ Cz, 20 sie 2015, 08:03 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Nie mam lubrykacji. W poprzednim mondeo też nie miałe. Kolega ma w mondeo ale ciągle coś tam mu się zapychało, więc nie używa. Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | bastard [ Cz, 20 sie 2015, 08:31 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Mi też gaziaż odradzał lubryfikację. Tzn niepotrzebny koszt. Stwierdził że woli ustawić instalację aby dawka była odpowiednia i gniazd wtedy nie wypala. |
Autor: | flesi [ Pn, 31 sie 2015, 13:22 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Witam panowie ja dostałem propozycję do mazdy: stag-4 Qbox plus listwa Baracuda reduktor R01 (150KM) cena około 3100zł co o tym sądzicie? -- Dodano: Wt, 2 cze 2015, 20:46 -- Panowie czy może ktoś mi odpowiedzieć co sądzicie o tym zestawieniu -- Dodano: N, 2 sie 2015, 10:51 -- założona instalacja: stag-4 Qbox plus listwa Baracuda reduktor R01 (150KM) butla 55l w kole wlew pod klapką PB instalacja 3000 zł na razie spisuje się świetnie na tygodniu przegląd po 1000km. jak na razie pierwszy zbiornik jazda tylko po gdyni wokół komina 49 L-360 km (13,5/100) drugi zbiornik 49L - 370km i nadal gaz jest. w przyszłym tygodniu jadę w lubelskie 560 km zobaczymy jak wyjdzie spalanie. Tak wygląda pod maską: Wtryskiwacze Baracuda Reduktor pod filtrem jednostka sterująca za aku butla w kole przełącznik http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a6a92.html wlew http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4ca9a.html -- Dodano: Pn, 31 sie 2015, 14:22 -- przełącznik wlew |
Autor: | JarekSz [ Pt, 18 wrz 2015, 08:06 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Podoba mi się twój przełącznik LPG wygląda jak w fabrycznej instalacji. w mieście nadal masz spalanie na poziomie 13,5/100 ? wydaje mi się, że jest to raczej dużo nawet jak na gaz ? a wcześniej ile miałeś na benzynie w mieście ? Ja również się zastanawiam nad podobnym zestawem STAG QNEXT PLUS reduktor AC R01 do 150KM wtryskiwacze pojedyńcze Barracuda |
Autor: | flesi [ Pt, 18 wrz 2015, 08:35 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Spalanie w mieście 12,5l w gdyni korki dla mnie bardzo ładnie. Benzyna nie wiem ile pali bo odrazu po zakupie zagazowałem. Wcześniej miałem accorda 2.0 gaz nie sekwencja palił 15-16 po mieście. Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MaciekZBK [ Pt, 30 paź 2015, 15:16 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Witam. Zakupilem w ostatnim czasie Mazde 6 i chce zamontowac instalację LPG czy jest ktos z okolic Szczecina i mógłby polecić warsztat w którym zakładał instalację? Pozdrawiam |
Autor: | swyniu [ Cz, 3 gru 2015, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Sterownik- techa parownik - kme watryski techo filtr - tomasetto wlew- tomasetto 1294.31 l. gaz 12673 km. zużycie poaliwa 9,97 średni koszt za kilometr 0,19 gr. |
Autor: | rondel [ Pt, 5 lut 2016, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
flesi a czemu masz wtryski polozone a te strasznie dlugie wezyki z wtryskow przecierz musza byc max krotkie ja mam okolo 2 cm |
Autor: | munio [ N, 7 lut 2016, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Będąc mniej/więcej w temacie - chciałbym zapytać o to, czy warto kupować świece zapłonowe dedykowane do instalacji LPG. Niby mają odstęp elektrod mniejszy, bo gaz trudniej się zapala. Czy faktycznie jest różnica pomiędzy zwykłą świecą z odstępem 1,3mm a taką "do gazu" z odstępem 0,8mm? warto dopłacać? |
Autor: | TEDEW [ Pn, 8 lut 2016, 12:51 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Mój gazownik powiedział, że nie warto bo to jest tylko chwyt marketingowy. I wymieniać tylko na takie jakie zaleca producent samochodu. |
Autor: | laki [ Pn, 8 lut 2016, 18:44 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Potwierdzam co napisał TEDEW. Niema świec specjalnych do gazu (info od mojego instalatora). |
Autor: | grand007 [ Pn, 18 kwi 2016, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Witam. Po przeczytaniu chyba wszystkich postów dalej nie mogę się zdecydować w jakiej konfiguracji założyć gaz. Mazda 6 2.0 z 2004 Pomóżcie dobrze wybrać. Stag Q-Box czy Stag 300 premium (cena u gazownika ta sama) reduktor STAG ACR-01 wtryskiwacze pojedyncze Barracuda czy Hana zielone czy na jednej listwie staga AC W02 (gazownik polecał te AC niby są nie do zajechania, a do tego nie zanieczyszczają się) |
Autor: | mudol [ Wt, 19 kwi 2016, 09:32 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
JarekSz napisał(a): w mieście nadal masz spalanie na poziomie 13,5/100 ? wydaje mi się, że jest to raczej dużo nawet jak na gaz ? a wcześniej ile miałeś na benzynie w mieście ? To jest normalne spalanie, np mi w Poznaniu po miescie przy sporym trybie "eko" udaje sie zejsc do 12.5, ale normalnie to wlasnie 13-14, przede wszystkim podawajcie tez srednia predkosc z kompa, mi obecnie wynosi 26km/h, korki, swiatla, no i wychodzi takie spalanie. |
Autor: | kogh [ N, 29 maja 2016, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Witam, chcę zamontować LPG do swojej mazdy 6 2,3 166KM (mazda I). Byłem w kilku warsztatach i każdy mówi co innego:/. Zastanawiam się nad instalacją BRC i mam kilka wątpliwości: 1) czy zakładać lubryfikator? Jedni mówią ze koniecznie inni że nie ma sensu... Podobno są też różne rodzaje montażu lubryfikatora np tzw pajączek – dokładnie nie wiem o co chdozi ale podobno srodek smarujący jest dostarczany na każdy zawór osobno. Wiecie coś na ten temat? 2) jaki parownik do tego silnika – jedni doradzają taki do 200KM a inni do 150KM 3) polecicie jakiś warsztat w okolicach: Leszno, Rawicz, Śrem, Gostyń, Krotoszyn |
Autor: | PrzemoCh [ Wt, 16 sie 2016, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Jako, że jest to mój pierwszy post to na początek: witam! Tak więc planuję zakup M6 z silnikiem 2.3 z lpg i chciałem zapytać Was - bardziej doświadczonych - o wasze uwagi odnośnie spalania lpg oraz współpracy tej jednostki z instalacją. |
Autor: | welsh [ Wt, 23 sie 2016, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
a może znacie jakiegoś dobrego gazownika w Warszawie lub okolicach który zająłby się moją madzią? |
Autor: | kakao [ Śr, 24 sie 2016, 12:11 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
viewtopic.php?f=56&t=1152 w temacie o dwójce masz sporo info |
Autor: | welsh [ Pn, 5 wrz 2016, 14:22 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
dzięki. widzę że Ty też masz zagazowaną madzię, co powiesz o warsztacie w którym to robiłeś? bo wrażenia z jazdy już poznałem polecasz? |
Autor: | Zimnyyy [ N, 6 lis 2016, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Siemanko, mam mazde 2005r po lficie 2.0 benzynka będzie szła w gazozo renomowany gaziarz poleca brc - lepsza instalacja w przypadku duzych przebiegów mniej problemów i niby trwalsza dodam ze montuje też stagi mówi że też okej, ale ma wiecej pracy z serwisem cena brc 2700 cena stag 2300 powiedział mi że fajnie jakby zrobić jakiś myk zeby chłodzenie było pb jest to zluzycie 5-10% i nie wiem czy takie coś wybrać, mowil ze w kazdej chwili mozna to wyłaczyc. , twierdzi ze jest to lepsza opcja od lubryfikatora. prosze o odpowiedz, pozdrawiam:) |
Autor: | bastard [ Śr, 14 gru 2016, 09:02 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Zimnyyy napisał(a): cena brc 2700 cena stag 2300 Trochę tani ten STAG. Ja zakładałem do siebie chyba IX.2015 r. i płaciłem 2800 za:
Cena po znajomości, brat zakładał i serwisuje, ojciec serwisuje. Instalator mówił co prawda że może założyć STAGa za 2200-2400, ale na najtańszych podzespołach. Mazda na gazie ma zrobione 25-30 kkm, i wszystko chodzi jak powinno. Nie trzeba jej kalibrować gdyż ma "Autoadaptację OBD". Czyli można co kilka tys km przejechać na Pb i sterownik STAG sam zmieni mapę LPG. Zresztą mam STAG 4 Plus w Toyocie Starlet EP91 od 6 lat i nie narzekam (montowane było w innym zakładzie). Po wymianie wtrysków na AC W01 nic nie robię oprócz wymiany filtrów co 10 kkm. Mam kabel do sterownika, więc sam kasuję przeglądy i sprawdzam co jakiś czas mapy i kalibruję. Jeżeli chodzi o świece zapłonowe, to powinno się wymieniać na dedykowane do auta, ewentualnie zwiększyć odstęp elektrod z np 1,1 na 1,2. Ponoć gaz potrzebuje większej iskry do zapłonu. |
Autor: | darioc [ Pn, 19 gru 2016, 10:38 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Witajcie, też naszła mnie myśl o LPG, tylko męczy mnie ciągłe tankowanie, normalnie na benzynie tankuję 2-3 razy w tyg, więc gaz będę co tydzień albo i częściej. Jaka jest max. pojemność baku do zamontowania zamiast zapasu ? Przy okazji - skoro zapas wypada to co wozicie w zamian ? Ostatnie - ile wynosi serwisowanie tego ustrojstwa, co 10kkm trzeba to robić, coś tam wymienić (filtry?) i pewnie przegląd instalacji, ile płacicie za to ? dzięki nie jestem fanem lpg i grzebania w silniku, ale za duzo osob sobie chwali zeby przejsc obok tego obojetnie |
Autor: | TEDEW [ Cz, 22 gru 2016, 13:37 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Max butla jaka wchodzi tak aby podłoga była prosta to jest 50 L lecz zatankować możesz tylko 80 % jej pojemności. U siebie mam taką butlę i wchodzi do niej ok. 40-42 L i robię na tym jakieś 360-400 km zależy jak się jeździ. Koło zapasowe wożę w bagażniku. Koszt przeglądu co 10 tyś. km to jest jakieś 100-120 zł zależy od warsztatu i przy takim przeglądzie wymieniają filtr fazy lotnej, kontrolują szczelność i podpinają komputer żeby sprawdzić czy nie ma jakiś błędów. Co 3 przegląd wymieniają dodatkowo filtr fazy ciekłej i tj. jakieś + 20 zł do ceny zwykłego przeglądu. |
Autor: | Arboos [ Pn, 26 gru 2016, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
TEDEW mylisz się. Ja mam butle 59L i mój gaziarz chciał mi zamontować nawet 67L tylko musiałby troszkę przerobić podłogę w bagażniku, więc zdecydowałem się na tę mniejszą butlę. Podgięcie pływaka pozwala napełnić butlę w 90% i wchodzi mi dokładnie 55L - W wakacje piękna sprawa bo pozwala spokojnie przejechać 500km bez tankowania. W mieście troszkę mniej, bo trzeba liczyć, że auto spala te 13L nawet 14L gazu. Darioc skoro robisz tyle km to ja bym się nie bał gazu, bo w pół roku Ci się inwestycja spokojnie zwróci, a dodatkowe koszty przeglądów wcale duże nie są jak pisał TEDEW |
Autor: | TEDEW [ Wt, 27 gru 2016, 09:39 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Ja pisałem o butli gdzie nie trzeba przerabiać podłogi, a co do podginania pływaka to powiedzmy istnieje taka możliwość ale po pierwsze po takim zabiegu pływak lubi się blokować i nie odbijać, po drugie wskaźnik ilości przestaje być miarodajny i wiarygodny i po trzecie jest to niezgodne ze sztuką i niebezpieczne bo gaz pod wpływem temperatury się rozszerza i dlatego zostawia się te 20 % pojemności butli na to aby miał miejsce. Znam przypadki rozszczelnienia się wielozaworu przez taki zabieg. |
Autor: | rdabrow [ Wt, 28 mar 2017, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: LPG do M6 GG/GY |
Witam, Kieruje do Was pytanie odnośnie istalacji LPG . Wiecie może czy wymagana jest wymiana głowicy w M6 rok 2007 , silnik 2.0 Pb aby móc bez problemu zainstalowac drugi napęd ? Słyszałem/ czytałem że po jakims czasie w silnikach z lpg z nieprzystosowaną głowicą dochodzi do wypalenia zaworów itp. Chciałbym mieć pewnośc ze ten silnik zniesie ten zabieg bez zadnych problemów. Pozdrawiam |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |