Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 28 mar 2017, 12:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
rdabrow

Nie wiem kto Ci naopowiadał takich cudów :)
Instalujesz gaz i śmigasz. Gniazda zaworowe wypalają się szybciej w każdym silniku z instalacją LPG.
Wyższa temperatura spalania LPG od benzyny - tak coś kojarzę.

Problemem lub tylko dodatkową czynnością zapobiegającą nadmiernemu wypalaniu się zaworów jest regulacja luzów zaworowych. W Mazdach nie ma popychaczy hydraulicznych, luzy zaworowe regulowane są płytkami. Zawory się rozklepują, luz się zmniejsza, trzeba płytki podpiłować lub wymienić.

Koszt regulacji w zakładzie, który ma od tego narzędzia i podtoczy te płytki, a nie wymieni to około 250-300zł. Zakład, który zamawia takie płytki pod wymiar zawoła więcej, w zależności ile płytrk trzeba wymienić, koszt od 500 do 1000zł.

Podsumowując, zakładaj LPG u porządnego gazownika i ciesz się tanią jazdą.
Ja już przejechałem 23000km na gazie, za parę tysięcy km planuje regulację luzów zaworowych.

Koniec przekazu :-P

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 10:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dzięki wielkie za rozwianie wątpliwości :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 mar 2017, 09:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.02.2017
Posty: 13
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Witam, Czy ktoś z łodzi mógłby polecić mi dobry warsztat gdzie założę instalacje LPG i jakie to będą mniej więcej koszty?
Teraz mazda spala mi 11 litrów pb wiec wydaje mi się ze to troche dużo.
Pozdrawiam
Krzysiek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 kwi 2017, 05:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To jest normalne spalanie w mieście. Mnie zimą na trasach miastowych po 3 km w jedną stronę spala 10,5L. Zobaczysz że latem o ten 1 L będzie mniej, a na autostradzie mnie wyszło 6,5 L przy 120 km/h. Uważam że jak na masę auta i moc to spalanie jest niskie, bo mi więcej potrafiła spalić Mazda 626 gdzie masa była sporo niższa i miała 90 KM. Zakładam że te 11 L to też tylko jazda wokół komina?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 1 kwi 2017, 08:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Romanek88

Pracuję w Łodzi i dużo osób chwali NAGAZ Stefanowski
http://nagaz.pl/

Widziałem założoną instalację z nagazu, wygląda chyba nawet schludniej niż u mnie :)
Koszt ? Myślę, że w zależności co tam wybierzesz to około 2500PLN-ów

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2017, 18:08 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Obrazek . . Tak wygląda to umie. Montaż z instalacją wyniósł na fakturze 3 tysiące i sprawuje sie idealnie (nie licząc lampek o poziomie gazu w baku)

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 10:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Poszukuję dobrego gazownika w Poznaniu. Mam instalację Prins i po ostatniej regulacji instalacji, przestało mi ubywać lubryfikatora.
Niestety klika zakładów odesłało mnie z kwitkiem, nie wiedząc jak wyregulować podawanie lubryfikatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 10:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
lukaszpoznan trochę offtopic zrobię, ale może warto się zapoznać:

Info o lubryfikacji

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 maja 2017, 15:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Witam, wszystkich.
Fajnie się czyta całe forum ale odpowiedzi potrzebuje na temat suba w kole,co z nim zrobiliście i jak? Nie mam pojęcia gdzie go przełożyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 20:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.06.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
poleciłby ktoś jakiś zakład w pomorskim (najlepiej okolice trojmiasta) do montażu LPG?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 21:07 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.08.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Witam
Właśnie przymierzam się do montażu instalacji LPG w swojej Madzi. Będę zakładał w firmie "Teraz" W. Szymaniak w Łodzi gdzie już raz zakładałem jakieś 8-9 lat temu LPG firmy KME do Primery 2.0 115 KM. Auto przez 4 lata hulało bez żadnych usterek ze strony gazu, tak więc byłem zadowolony.

Teraz zaproponował mi:
sterownik - KME nevo (zbiera dobre opinie na LPG-forum)
reduktor - KME do 200 KM (niestety nie pamiętam nazwy/oznaczenia)
wtryski - Barracuda
butla 53 l brutto w miejscu koła zapasowego
wlew pod klapką
nawierty w kolektorze. Tu są dwie szkoły, jedni mówią i nawiercają tylko w głowicy, inni w kolektorze.
koszt takiego zestawu 2500 PLN

Co myślicie o takim zestawieniu?

Jeszcze jedno pytanie: ma ktoś jakiś patent na zamontowanie suba, może jakieś foty, czy pozostaje wozić go luzem w kufrze?
Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 21:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Mam to samo tylko z butlą 45L, reduktor SILVER, zasięgnąłem opinii speców z EGP że w porównaniu to np BRC może się schować, nię będę zachwalał bo mam dopiero kilka miesięcy, pomyka jak na benie aczkolwiek nie byłem jeszcze na hamowni, zakładaj :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 08:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Hej,
W przyszłym tygodniu Mazda idzie do gazowania. Mam do wyboru dwie instalacje: BRC lub Lovato - różnica w cenie to 200zł.
Ktoś może ma i może polecić? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 17:14 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Hej!

Też zastanawiam się nad założeniem LPG do mojej nowo nabytej Madzi. Silnik 2.0 141KM. Gdzie w Ostrowie Wielkopolskim lub w Kaliszu można znaleźć dobrego fachowca?

Piobotras widziałem na forum jak jeden z użytkowników przeniósł SUB zaraz za tylną kanapę i zamocował na rzepy. Ponoć nie trzeba nawet przerabiać instalacji SUBa.

Pozdrawiam

-- Dodano: 17 maja 2018, o 17:14 --

Przepraszam, że post pod postem piszę ale niestety nie mogę (nie wiem dlaczego) edytować swojego poprzedniego postu.

Gaz założony!

Stag 4

Jeszcze tylko regulacja i powinno być dobrze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 13:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.01.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
17 maja 2018, o 18:14 perzyk23 napisał(a):
Gaz założony!

Stag 4

Możesz podać na jakich podzespołach masz założoną instalację? Masz dotrysk czy lubryfikację? Strojenie miałeś przez sondę AFR, czy tradycyjnie?
Trochę naczytałem się odnośnie instalacji do Vectry C 2.0, którą chciałem nabyć i stąd moje dociekania co do Mazdy
Też powoli przymierzam się do wyboru gazownika do Mazdy 6 2.0 147KM, gratów i ogólnie instalacji LPG, a że chciałbym mieć dobrze założoną, a później bezproblemową eksploatację to chcę dowiedzieć się jak najwięcej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 10:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Panowie, czy ktoś może zerknąć na poniższe propozycje i poradzić czy warto dołożyć te 500zł?
Jak z resztą podzespołów? Pan powiedział, że lubryfikacja nie jest konieczna i ewentualnie można to zastąpić specjalną "chemią" co podnosi koszt przeglądu o ok. 100zł co 10-15k km.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 12:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.01.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
Na sam sterownik STAG Q-BOX/QNEXT PLUS i na STAG-4 Q-BOX BASIC firma AC daje 5-letnią gwarancję.
Widzę, że wszystko jest to samo, a równica tylko w sterowniku - Basic lub Plus. Może ktoś napisać co daje wersja Plus przy silnikach 2.0 147KM i czy faktycznie różnica w cenie to aż 500 zł?

I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Czy w wymienionym silniku macie dotrysk benzyny przy wyższych obrotach? Jeśli tak to przy ilu rpm on występuje? Czy rzeczywiście jest on potrzebny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 19:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Nie warto


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 21:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
A poza samym sterownikiem reszta propozycji jest w porządku? Widziałem, że tutaj chłopaki mocno polecają wtryski HANA natomiast nikt chyba nie wspominał o wyżej wymienionych.
Z góry dzięki <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 12:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: wielkopolski
19 czerwca 2018, o 19:39 neo1977 napisał(a):
Nie warto


Dlaczego?

Koniec końców u mnie gaz jest już wyregulowany ale zanim gazownik to zrobił to wymieniłem świece na takie same jak dała fabryka oraz kable zaplonowe. Przy okazji przeczyścilem przepustnice oraz co ciekawe ustawiłem linkę od gazu (nie wiem dlaczego poorzednia właścicielka jeździła z luźną linką... ). Teraz jest dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 15:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W zimę na mrozach przypomnisz sobie, dlaczego i po co linka gazu kiedyś była luźna ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 21:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
to bylo do Mateo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 22:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie, to było Do kolegi perzyk.

perzyk23 napisał(a):
...co ciekawe ustawiłem linkę od gazu (nie wiem dlaczego poorzednia właścicielka jeździła z luźną linką... ). Teraz jest dobrze.


;) dodatkowo, książka serwisowa, wskazuje dokładnie jaki luz ma.byc na ograniczniku, a w trybie serwisowym na jakiejś wartości w mm, załączał się wentylator chłodnicy.
Ale to dawne.dzieje,.i każdego silnika nie pamiętam :) trzeba się wczytać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 19:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.07.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
moja instalacja lpgTech 224, wtryski barracuda, reduktor shark, wielozawór tomaseto, filtr fazy lotnej PERFECT BLUE LPG-TECH ,butla w kole 55l, wlew pod klapką .Zestrojenie +- 0.2 ~0.0. Co o tym sądzicie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lip 2018, 22:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
a za ile?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 07:46 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Czy jest sens zakładać instalacje LPG przy rocznym przebiegu max 15 000 km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 09:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na czas użytkowania 20 lat napewno ;)
..no dobra, 10nlat jeszcze się opłaca.
Ale jak zatankujesz do pełna el pi dżi to fajnie jest zapłacić około 100zl zamiast około 250zl zł za Pb


Miałem kiedyś ten podtlenek gazu LPG, niby fajnie ale krótkie dystanse między tankowaniem, mniejszy bagażnik, ciągłe jakieś regulacje itd, stanowczo mnie zniechęciły.

Jakby nie myśleć, jakby nie pisać, trzeba to mocno przeanalizować, przekalkulowac (są takie fajne strony www...), no i ta jakość LPG...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 13:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
18 lipca 2018, o 08:46 tomurbanowicz napisał(a):
Czy jest sens zakładać instalacje LPG przy rocznym przebiegu max 15 000 km?

Tak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 14:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zwrot kosztów LPG i serwisu, będziesz mieć po upływie prawie dwóch lat.
Więc tak, opłaca się :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 19:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.07.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Cena za jaką zakładałem instalację 2600 zł.A to już druga Mazda w rodzinie z lpgTech więc sprawdzona a zwłaszcza kumaty gazownik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.