Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 15:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam,
no i niestety zaczęły się mrozy :roll: Diesel w mojej mazdzie 2003rok zrobił mi niemiła poranną niespodziankę, auto zostało na podwórku. Mróz był spory -15 stopni a to pierwsza noc auta poza garażem a tu taki klops. Autko kręciło z cała mocą (akumulator 95A ma pół roku) wyglądało, że się uda ale niestety. Silnik jakby cały czas łapał ale odpalić nie chciał i to przez kilka minut, z rury wydechowej równomierne kłęby dymu, mina mojej żony bezcenna :evil:
W poprzednią zimę przy równie dużych mrozach było podobne, może macie jakieś pomysły co może być tego przyczyną?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 16:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Według mnie sterownik świec żarowych lub same świece żarowe, bo myślę ze paliwo jest zimowe :idea:

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 22:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Paliwo jest lane na bieżąco na Orlenie wiec chyba powinno być ok. Akumulator prawie nowy (pół roku 95ah) to też kreci raczej jak szalony. Zacznę od tych świec, wymiana w czwartek, zobaczymy czy to da rade i autko nocuje na mrozie dla testu :roll: Zawór SCV też wykluczam bo był wymieniany 2 lata temu. W zeszła zimę już było dość trudno odpalić madzie ale teraz to już przesada: kręci,niby łapie, dymi i nic :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 22:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
cybuch co do paliwa z orlen-u to różnie z tym bywa

" diesle zmieszany z benzynką też sie trafia nawet na cpn-ach"

ludzie na parkingu zabierają akumulatory do domu i u nich nie ma problemu z odpalaniem rano

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 05:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Świece można szybko sprawdzić bez dokręcania domowym sposobem. Kiedyś tak robiłem ale nie w M 6.
Wystarczy żarówka12 v. I kawałek kabla ok 1 metr może być więcej.
Odkręcić przewody od świecy żarowej i połączyć świece przez żarówke do akumulatora na minus na świecy żarowej jest plus . Jeśli żarówka zaświeci to świecą jest dobra . I tak po kolejno każda spr. Jeśli świece będą ok to jest jeszcze bezpiecznik i sterownik świec .
Zacznij od bezpiecznika potem świece i na końcu sterownik.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 09:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Irys, pokaż koledze gdzie jest bezpiecznik od swiec żarowych, będzie prościej ;)

Ja powiem tylko tyle że problem może leżeć jak najbardziej po stronie układu paliwowego. Nie z powodu złego paliwa, jest narazie około -15stC, bez paniki.

Filtr, sito, pompa CR, itp...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 10:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Udało się dzisiaj odpalić autko, po podładowaniu akumulatora. Tak jak poprzednio kreci bardzo ładnie, łapie ale odpalić nie chciała. Jak już odpaliła to gasła po kilku sekundach i tak kilka razy dopóki nie przytrzymałem troszkę gazu (łącznie 5 minut mordęgi) . Nie sprawdzałem jeszcze tego bezpiecznika od świec żarowych, ale skoro jednak odpaliła to raczej jest ok? Jak się troszkę nagrzała to pali tak jak zawsze na dotyk, dosłownie na pół obrotu rozrusznika (parę lat temu paliła tak nawet przy prawie -30 :hophop: ) Gaśnięcie po odpaleniu mogło by sugerować uszkodzony zawór SCV - ale nie ma falowania ani gaśnięcia na ciepłym silniku i zawór wymieniany 2 lata temu na nowy Denso więc raczej świeży. Filtr paliwa wymieniany pół roku temu razem z olejem. Świece sprawdzę w czwartek i dam znać czy są ok.
Dziki wielkie za podpowiedzi.

-- Dodano: Pn, 4 sty 2016, 10:08 --

Sprawdziłem ten bezpiecznik od świec żarowych (opis GLOW-40A) jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 11:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
W większości przypadków najczęściej zawodzi tylko jedna ze świec żarowych. Przy niskiej temperaturze powietrza silnik zaczyna wtedy pracować na 3 z 4 cylindrów co objawia się dużymi wibracjami pojazdu, szarpaniem w początkowych minutach jazdy (zanim motor się rozgrzeje) oraz spadkiem mocy. Po kilku minutach zazwyczaj sytuacja się uspokaja a jednostka pracuje normalnie.
Przy 2 uszkodzonych świecach jest ciężko uruchomić silnik, twoje objawy wskazują na co najmniej 2 świece uszkodzone.
Moja rada jak będą do wymiany świece, bardzo łatwo się zrywają , wtedy głowica do odkręcania, są warsztaty co mają sprzęt do wykręcania zerwanych świec żarowych ale cenią sobie co najmniej 100 zł od wykręcenia, najlepiej jest je posikać środkiem penetrującym parę godzin wcześniej .

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 12:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
I wyciagac je na cieplym silniku jezeli to mozliwe ;)

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 12:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Miałem kiedyś tego diesla 136km, i z doświadczenia mogę napisać że sprawny silnik, ten właśnie silnik, pali nawet bez sprawnych swiec żarowych, i to nie jest bajka. Tak samo jak miałem poprzedniego diesla RF2A w GF, dwa lata jeździłem bez swiec zarowych, przy temp -30 uruchamiał się ale odgłosy sanozaplonu były straszne.
Sprawa niby się wyjaśniła, napisano że akumulator kręci silnikiem, ok ale widać za słabo. Najważniejsze aby uzyskać temperatury w cylindrach na poziomie ponad 400stC6by by nastąpił sanozaplon. Świece tylko pomagają uzyskać większą temp wewnątrz cylindra. Dodam że świece jeszcze przez jakiś czas dogrzewają uruchomiony silnik.
Ta temp uzyskiwana jest ze sprężania, słabe sprezanie a zwłaszcza w niskich temp jest gorsze do uzyskania.

Najważniejszy jest rozruch, słaba bateria słabo kręci więc jest problem z uruchomieniem silnika, widać że słowo kręci nie zawsze jest rozumiane tak samo.

Ja w tych naszych silnikach temat swiec zarowych, spostrzegam tylko jako wspomagacz w uruchomieniu silnika, bezpośredni wtrysk paliwa ze wstępną komorą spalania w tłoku daje nam przewagę nad innymi silnikami innych marek, nawet z takimi samymi rozwiązaniami.

Diesel musi kręcić żwawo i już ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 14:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Kup sobie środek do paliwa przeciwżelowaniu ropy w zbiorniku. Też mam taką mazdę i nawet teraz jak mam przedmuchy uszczelki pod głowicą pali od strzała na mrozie;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 23:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Ok rozumiem, że praktycznie każdy diesel musi mieć kopa i dotyczy to również i tego silnika... ale pisałem że akumulator jest prawie nowy (Varta Silver 95Ah), nawet po jego naładowaniu auto odpala po 5 minutach kombinowania. Na forum są wpisy o montowaniu mniejszych aku do diesla i piszą że dają rade. Idąc tym tokiem myślenia to potrzebuje akumulatora od Stara.

-- Dodano: Pn, 4 sty 2016, 23:09 --

Poniosło mnie z tym aku od Stara :) ale wiem że akumulator jest OK


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 23:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Sam akumulator to nie wszystko. Musi dopływać paliwo!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 18:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Myślę, że sprawa ciężkiego odpalania auta została rozwiązana. W dnu dzisiejszym wymieniłem świece żarowe, z czego aż trzy okazały się popsute. Tak jak pisał kolega Millerek, możliwe jest użytkowanie auta bez widocznych problemów nawet z taką ilością uszkodzonych świec. Przy temperaturach rzędu do -5 stopni auto paliło bez problemu, ale przy większych mrozach sprawne świece chyba są jednak potrzebne :lol: Kiedy temperatury ponownie spadną do około -15 stopni na pewno to zweryfikuje.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc w rozwiązaniu problemu papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 18:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.01.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Nie wiem czy u mnie będzie to samo, dzisiaj rano auto nie chciało zapalić. Akumulator kręcił, ale żadnego dymu, nie wydawało mi się żeby brakowało mocy akumulatorowi. Dzisiaj wieczorem spiąłem kablami, ten sam efekt silnik nie chciał zaskoczyć, rozrusznik słychać, ale jak by brakowało tego jednego mocnego kopnięcia. Próbowałem też delikatnie ciągać auto i odpalać na 4 i na 3 biegu ale żadnych efektów. Odpinałem klemę aby zresetować komputer. Może immobilizer nie puszcza? Reasumując: rozrusznik kręci, na kablach nie dało rady, na popych też. Wcześniej żadnych problemów, nawet jak mrozy były po -15 stopni a dzisiaj przy -5 nie odpalił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 20:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Używałes Samostartu? ...środek na bazie eteru.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 21:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Moze byc zwykly Plak Millerek :D :D :D

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 22:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.01.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Jak plaka sie stosuje?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 22:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Demontujesz rurę od filtra powietrza psikasz plakiem do kolektora ssącego, druga osoba odpala samochód i powinien odpalić :D

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 23:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
O plaku nie chciałem pisać, ale owszem, też można :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 14:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Na dezodorant też da radę, ale uwaga!! Nie stosować takiego co zostawia biały osad:D Tak załatwiłem gaźnik w skuterze:P hehe


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 17:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wszystkim posiadaczom diesla w gg/gy, którzy mają problemy z uruchomieniem silnika w mrozy, proponuje zajrzeć i wyczyścić sito w zbiorniku paliwa. Dostęp jest pod siedziskiem tylnej kanapy, zawartość może zdziwić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 18:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.01.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Kupiłem samostarter. Akumulator na kable. I ładnie zakręcił do momentu aż samostarter się wypalił. Wygląda na to, że pompka paliwowa nie podaje paliwa. Filterka pod kanapą nie czyściłem bo trudny dostęp nie mogę odkręcić.

Sytuacja wygląda tak, pompka paliwa która jest pod maską (blisko szyby pasażera) była miękka, bo potraktowaniu filtra paliwa samostarterem i pompowaniu pompki samochód odpalił, pochodził z 1 min jak trzymałem nogę na gazie i zgasł. Akumulator jest już całkowicie wyczerpany. Pompka pod palcem czuje że twarda, samochód na kablach odpala tylko jak się potraktuje filtr samostarterem. Pochodzi tylko przez moment i gaśnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.