Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 09:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam, moje auto to mazda 6 1.8 LPG z 2003r.
Od pewnego czasu mam dziwny problem chyba z elektryką w aucie.
Przy naciskaniu pedału hamulca przygasają mi przednie światła (na ok sekundę dość mocno, potem się rozjaśniają i już nie reagują na naciskanie pedału do momentu kiedy nie przejadą kilkudziesięciu metrów, wtedy znowu hamulec je przygasa). Kiedy mam włączony kierunkowskaz idzie zaobserwować lekkie przygasanie oświetlenia w kabinie.
Auto odpala normalnie, po ok 2 sek pracy rozrusznika.

Jednak najdziwniejsze rzeczy dzieją się jak mocno obciążę silnik, np parkując na pół sprzęgle i wspinając się na krawężnik, bo czasem podczas tego manewru potrafią mi niemal całkowicie na chwilę zgasnąć przednie światła, do tego wskaźniki na desce rozdzielczej wszystkie lecą do max i potem wracają na porzednie pozycje, włącz się klimatyzacja i ustawia na auto i czasem silnik gaśnie, a przeważnie po odwaleniu tej szopki auto dalej pracuje jak by nigdy nic ;) Czasem też włączenie się ABS albo DSC wyłącza radio na sek. Światła przednie też mogę sobie przygasić o jakieś 30% np zamykając już zamkniętą szybę :p

Sprawdziłem aku, 12.1 więc podpiąłem go pod prostownik automatyczny (taki z lidla), który po 3h uznał że aku jest naładowany jednak po ponownym zamontowaniu nie widzę specjalnej różnicy. Przy włączonym silniku multimetr wskazuje ok 13.9. Po kilku dniach poranny pomiar aku pokazuje 12.3, nawet po zapaleniu i po kilku sek zgaszeniu świateł na wyłączonym silniku.

Ktoś ma jakiś pomysł o co biega bo to się robi już naprawdę wkurzające :facepalm:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 11:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
a sprawdzałeś kostki - spinki - przewody może czas wymienić coś poprawić - czasem wystarczy wypiąć wyczyścić i spiąć spowrotem

klemy na baterii też papierem ściernym możesz potraktować i rozkręcić i dokręcić tak samo bezpieczniki

ja bym zaczął od tego - później szukam dalej

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 paź 2015, 15:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Problem rozwiązany, przyczyną była niedokręcona śrubka mocująca kabel plusa do klemu i przez to rozgrzewająca się do czerwoności blaszka ściskająca zaczep. Oczyszczenie styku i solidne dokręcenie śrubek mocujących rozwiązało wszystkie problemy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 paź 2015, 16:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
<spoko> i niech śmiga jak najdłużej

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.