Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 19:31 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Witam zrobiłem sobie chip tuning w mojej mazdzie posiada ona teraz 170km i teraz mam pytanko myslę o zmiane filtra na stożek ale slyszałem ze w dieslu to zły pomysł , myśle o zmianie turbosprężarki i intelcoolllerze na wiekszy tylko nie wiem od czego zeby za duzych kombinacji nie robic , i mam takie pytanko jak do diesla założe przypuśćmy taki tłumik
Kod:
http://allegro.pl/kadex-sportowy-tlumik-ulter-nm-242-07-sport-i5610358815.html
to dzwięk będzie inny czy taki sam jak był ?

czy lepiej poprostu wywalic cały wydech od kolektora i zrobić czysty przelot i zalozyc koncówke dwu-rurową , docelowo chce aby mazde zrobic na około 250-300km.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 20:02 
Amator
Offline
Od: 25.12.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Diesel raczej nie powinien zbytnio zmieniać dźwięku aczkolwiek jeśli chcesz yczarować z silnika tyle mocy to lepiej zrób przelot. Wywalisz przy okazji kata. Mozesz tez zagłuszyć filtr cząstek stałych

_________________
Mazda - Jak dbasz, tak masz. Ja nie narzekam. :) A ty?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 20:34 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Kolego DPF'a nie mam na szczęście , z tym tłumikem też tak myśle ze przelot wyspawać i tyle , ale co z turbem i collerem ? jest ktos coś wiecej powiedziec ? od jakiego auta mozna założyć zeby to w miare pasowało i nie było dużo przeróbek i zeby motor wytrzymał to bez jego wzmacniania.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 06:00 
Amator
Offline
Od: 25.12.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
A myślałeś o collerze z MPS'a? Widziałem nawet ostatnio na alledrogo. A prawdę powiedziawszy to motor itak ci nie wytrzyma za długo bez wzmacniania jesli chcesz go tak rozkręcić...

_________________
Mazda - Jak dbasz, tak masz. Ja nie narzekam. :) A ty?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 10:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Jak chcesz mieć taką moc silnika to bez odpowiedniego warsztatu, który to zrobi się nie obejdzie. Trzeba odpowiednio dobrać wszystkie elementy. Zmiana turbo i intercoolera to za mało. Będziesz musiał wzmocnić silnik, zmienić mapę itd. itp. :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 10:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Sa firmy robiace turbiny hybrydowe, ktore znacznie podnosza moc. Poprzednio mialem AR i na alfaholikach koles do swojej GT 150KM wsadzil cos takiego i zachipowal i wyszlo mu jakos 220 kucy, ale wtedy licz sie, ze trzeba zainwestowac w auto wiecej hajsu na mocniejsze sprzeglo, hamulce itp... jak dla mnie nieoplacalna zabawa tylko dla pasjonatow.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 17:31 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Wiem ze dużo zabawy z tym ale liczę się z tym. Myślę ze zmiana turbo i collera i tłumik na przelot nie wiąże się aż z zmianą sprzęgła , wzmocnienie silnika tak ale hamulce myślę mogły by zostać seria , właśnie w okolicach Tarnobrzega nie znam takie warsztatu który się takim czymś profesjonalnie zajmuje. Może ktoś z was się orientuje na Podkarpaciu?.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 23:37 
Amator
Offline
Od: 25.12.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
A nie wolał byś może zrobić swapa na 3l V6 ?

_________________
Mazda - Jak dbasz, tak masz. Ja nie narzekam. :) A ty?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 wrz 2015, 07:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Swap by wyszedl pewnie najtaniej ;-) no dobrze ale zmiana turbo czy intercoolera wiaze sie i tak ze zmniana parametrów silnika i wysterowaniem tego wszystkiego ;-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2015, 08:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
sprawa wyglada nieco inaczej , pierwsze co robisz z autem to przebudowujesz uklad wydechowy w tym przypadku pod nowe turbo. Wiec trzeba go zaprojwktowac od zera,wyliczyc tak jak nalezy,a nie kupowac jakies gowniane puszkinz allegro ktore nic nie daja. Nowy intercooler,skoro ma byc wiekszy, to dolot ma byc rowniez inny i znow to musi byc policzone. Stozek nie zaszkodzi, nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyna. To ile mocy i momentu przybedzie zalezy od wystrojenia,nie oczekuj ze ze 150KM jednostki zrobisz 300+ bez otwierania jej i dokonania takich zmian jak,odprezenie-jesli silnik ma miec wieksze doladowanie,zmiana korbowodow,panewek i tlokow. Jak juz ktos wyzej zauwazyl potem trzeba przeniesc jakos moc ,wiec sprzeglo potzrbne bedzie inne ,a potem mocnoejsze polosie zeby ich nie urywac.Pzy znacznym wzroscie mocy zmiana hamulcy no i zawieszenia zeby uzyskiwac trakcje jakakolwiek,duze kolo i odpowiednie ogumienie.Na koniec trzeba dotrzec silnik ,wystroic go i shamowac. Koszty ogromne ,wiec taniej,szybciej i latwiej zrobic SWAP,tez juz ktos o tym pisal wyzej. Koszta modyfikacji przerosna koszt innej jednostki o podobnych parametrach


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 08:51 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
To jednak trzeba zostawic ze 170km i dac sobie spokój :) a powiedzcie mi jaki byście polecali tłumik sportowy żeby diselek troche mruczał :)? albo ew. jakie są koszty zrobienia przelotu ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 09:50 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
szpefter jaki czip zakładałeś? Ile to Cię wyniosło? Ile już zrobiłeś na nim km? Jak auto się zachowuje "po czasie", jak spalanie? Nagrasz jakiś filmik jak to teraz przyśpiesza:)?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 10:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
caly od kolektors zbudowany z kwasowki a nie koncowy tylko. wtedy bedzie dobrze. raz a na zawsze


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 wrz 2015, 15:44 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Bartek2580 napisał(a):
szpefter jaki czip zakładałeś? Ile to Cię wyniosło? Ile już zrobiłeś na nim km? Jak auto się zachowuje "po czasie", jak spalanie? Nagrasz jakiś filmik jak to teraz przyśpiesza:)?


Nagram dzis lub jutro :) przed a po Chipowaniu jest ogromna różnica :) Kosztowało mnie to 700 zł , cała mapa robiota i ustawiana pod auto a nie jakis gotowiec wrzucany , hamownia przed i po moc oscyluje w granicach 170-175km spalanie hmm raczej tyle samo pali kolo 8-10 w miescie , trasa 6,5 . KM mało zrobiłem koło 1000 dopiero ale narazie nic sie nie dzieje. Olej zmieniam co 10tyś


Ja nie chce koncówki wydechu tylko pytam o cały od kolektora ile by mnie to mogło kosztować ? cały przelot.


PS. Mam jeszcze pytanko odnośnie "blow off" do diesla , da to coś w tym dieslu czy tylko sam dzwięk ?

-- Dodano: Pt, 11 wrz 2015, 23:57 --

Wrzucam filmik

Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=6tsitIUQdHQ&feature=youtu.be


Jutro wrzuce filmik w dzien z pełnej mocy ;) tutaj pedał nie był depniety do podłogi .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 wrz 2015, 16:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
od 2 tys w gore za wydech. blowoff w dieslu raczej nic nie zmieni,to nie sluzy do zwiekszania mocy pozatym;) Odrazu przy zmianie wydechu strojenie i hamownia od nowa


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 wrz 2015, 18:26 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
o kurde przy nowym wydechu przelotowym od nowa trzeba wrzucac mapy ? tego nie wiedziałem co to zmienia ze trzeba w kompa ingerować znow ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 wrz 2015, 20:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
wszystko


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2015, 09:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
szpefter powiem CI tak, że moja podobnie bez chipa lata:D Może dalej lepiej się kreci.. Jakiś namiar na gościa który ci to robił? I czekam na ten drugi filmik:) Dzięki za informacje:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2015, 17:43 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Tak sie na filmiku wydaje ale w normalnie jak było bez chipa w wsiadłem po chipowaniu to naprawde robi wielka rożnice jutro moze wrzuce filmik jak jej dam do odciecia hehe ;P i depne do podlogi .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2015, 18:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Tak serio to 2.0 MZR-CD na oryginalnych mapach jeździ po prostu słabo, chip nawet bez podnoszenia mocy dałby sporo, wystarczyłoby dobrze poprowadzić moment, a to co wgrała fabryka jest po prostu średnio-słabe (mam porównanie na dwóch Mazdach GH z tym silnikiem). U mnie (GH) po chipie różnica jest bardzo zauważalna, auto ciągnie od dołu do wysokich obrotów bez żadnych dziur i ma się wrażenie, że ta tendencja nie ma końca. Ogólnie nie było wgniatania w fotel przed chipem (chyba, że ktoś jest miłośnikiem smrodu palonego sprzęgła), teraz koła potrafią zaboksować i na trójce przy znacznej prędkości. Obecnie 171 KM i 390 Nm. Jedno na minus to słabo dociążony przód, który przy agresywnym ruszaniu przy tej mocy powoduje lekkie pływanie po asfalcie, trzeba to kontrować.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2015, 19:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
to nie kwestia slabo dociazonego przodu ,tylko zawieszenia i specyfiki FWD oraz braku szpery. Jak tobie przy 170km i 390nm traci przyczepnosc na 3biegu to na jakich ty kolach jezdzisz? 14 ?15? i 185?195?/ 65 oponie ?? Pozatym takie osiagi to nie wgniatanie w fotel nie przesadzajmy;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2015, 20:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
na oryginalnych 17", jeździłeś kiedyś Mazdą GH?

Może zdefiniujmy w takim razie wgniatanie w fotel, zapraszam do dyskusji :facepalm:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 wrz 2015, 21:05 
Amator
Offline
Od: 25.12.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
No to sie wypowiem :) wgniatanie w fotel jest wtedy gdy startuje samolot i przednie koła oderwały się już od pasa, tylne nie, a my siedzimy z tyłu :) to jest wgniatanie fotel :)

_________________
Mazda - Jak dbasz, tak masz. Ja nie narzekam. :) A ty?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 07:41 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
khad napisał(a):
Tak serio to 2.0 MZR-CD na oryginalnych mapach jeździ po prostu słabo, chip nawet bez podnoszenia mocy dałby sporo, wystarczyłoby dobrze poprowadzić moment, a to co wgrała fabryka jest po prostu średnio-słabe (mam porównanie na dwóch Mazdach GH z tym silnikiem). U mnie (GH) po chipie różnica jest bardzo zauważalna, auto ciągnie od dołu do wysokich obrotów bez żadnych dziur i ma się wrażenie, że ta tendencja nie ma końca. Ogólnie nie było wgniatania w fotel przed chipem (chyba, że ktoś jest miłośnikiem smrodu palonego sprzęgła), teraz koła potrafią zaboksować i na trójce przy znacznej prędkości. Obecnie 171 KM i 390 Nm. Jedno na minus to słabo dociążony przód, który przy agresywnym ruszaniu przy tej mocy powoduje lekkie pływanie po asfalcie, trzeba to kontrować.



Tutaj kolega ma racje , auto po chipe zbiera sie od samego dołu i nie ma efektu turbo dziury , najlepiej to u mnie widac jadac na drugim biegu 40km/h i jak sie depnie do konca to jest kolosalna różnica z tym co było w serii.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 08:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Macie jakiś polecany zakład w Łodzi którzy robią to dobrze i bez przesady z cenami?:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 10:11 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Oto filmik w dzien , ale jak dla mnie nie ma dużej różnicy z tamtym filmikiem i tutaj jest trakcja wyłączona .


Cytuj:
https://www.youtube.com/watch?v=rXXtFD8ubaI&feature=youtu.be


Widac że coś słabo gazu na początku na drugim biegu dałem :p


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 11:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jezdzilem wieloma autami fwd ,rwd awd, z moca mniejsza i wieksza niz 170km i nienpowiesz mi ze 170 km i 390nm w dieslu po chipie czy tez nie upala na 3biegu 17" kolo. Mam 175Km i 420 w GJ i nie traci trakcji na 3m biegu ani na 19 ani na 17


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 12:47 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 35
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
170km i 340 NM a nie 390NM (chyba nie pisałem ze 390 NM a jak tak to sie pomiliłem) 1 ,2 traci trakcje na 3 nie ma raczej opcji .


PS . To chyba nie do mnie bylo ;P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 13:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
do khad to bylo;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 14:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Bo masz GJ, ktora nie ma problemu z dociazeniem przodu przy ruszaniu. Tez jezdzilem wieloma autami wlacznie z ciezarowymi, a poprzednie moje auto to bylo sportowe coupe i tez mi sie wydaje ze mam jakies tam porownanie :) btw. uprzedzam pytania - opon lysych nie mam i sa to gumy z gornej polki. I owszem - wkurza mnie to czasem jak mi miga kontrolka utraty trakcji gdy chce dac w palnik.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.