Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 03:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 20:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam kilka dni temu dokonałem zakupu mazdy 6 2.0 mzr 163 diesel kombi.
Przy oglądaniu samochodu przed kupnem dowiedziałem się ze rozrząd i dwu mas był wymieniany jakiś miesiąc temu ale po włączeniu silnika dochodziły z pod maski dziwne odgłosy właściciel stwierdził ze do wymiany jest tylko napinacz paska alternatora wiec pomyślałem ze to pewnie tylko mała wada.Wchodząc do środka samochodu w oczy rzuciły mi się 2 kontrolki świecące się cały czas (ABS DSC) jak i tym razem właściciel stwierdził ze do wymiany jest tylko sensor ABS.
Dzis rano znajomy polecił mi polskiego mechanika (obecnie mieszkam w Niemczech) który ma warsztat w okolicach Koln.Po przyjeździe do warsztatu postawił diagnozę ze to nie żaden napinacz ale łożysko w napinaczy alternatora i ze będzie trzeba wyciągnąć cały silnik bo nie ma innej możliwości wymiany.
I teraz kieruje pytanie do was czy aby wymienić łożysko w napinaczu alternatora trzeba wyciągnąć silnik czy to tylko naciąganie na pieniądze jakie są wasze rady czy jest możliwość wymienienia tej części samodzielnie z tego co dowiedziałem sie to jest do tego specjalny klucz .
To chyba wszystko w tym temacie dziękuje za przeczytanie i pomoc .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 22:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witaj, jestem początkującym na tym forum i mam benzyniaka ale wcześniej miałem tylko diesle /innej marki/.
Sugeruje /skoro masz wątpliwości/ również konsultacje z ASO Mazdy. Myślę , że zadajesz konkretne pytanie i będą w stanie Cię naprowadzić.
Sam poszukuję zaufany warsztat i mechanika /znawcę japońskiej myśli technologicznej/.
Na tym forum jest sporo wątków / nie zdążyłem wszystkiego przerobić / i mam nadzieje, że również znajdziesz "światełko w tunelu".
Sięgnij również do instrukcji.
Moje doświadczenia z ASO są pozytywne. Na ogół chętnie udzielają informacji / socjotechniczne zabieganie o klienta / więc zadzwoń na serwis ASO.
Pozdrawiam. papa

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 wrz 2014, 17:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Czyżby nikt nie miał tego problemu w tym samochodzie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 wrz 2014, 17:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Co tu dużo pisać , kupiłeś strucla wygląda na to.
Zawsze mój mechanik mnie uczulał przy zakupie , że jak się palą kontrolki na desce nie tykaj tego samochodu
Oczywiście może być to też blachy problem , ale przeważnie jest odwrotnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 wrz 2014, 18:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mateusz94 napisał(a):
Wchodząc do środka samochodu w oczy rzuciły mi się 2 kontrolki świecące się cały czas (ABS DSC) jak i tym razem właściciel stwierdził ze do wymiany jest tylko sensor ABS.

Trzeba się podpiąć pod kompa (Forscan, IDS) i odczytać co jest przyczyną, może czujnik, a może coś innego.

Mateusz94 napisał(a):
z pod maski dziwne odgłosy właściciel stwierdził ze do wymiany jest tylko napinacz paska alternatora

Mateusz94 napisał(a):
postawił diagnozę ze to nie żaden napinacz ale łożysko w napinaczy alternatora i ze będzie trzeba wyciągnąć cały silnik bo nie ma innej możliwości wymiany.

Jeśli to faktycznie łożysko/a w napinaczu paska wielorowkowego do wymiany, to nie ma potrzeby wyciągania silnika. Trzeba wyciągnąć napinacz i wymienić w nim łożysko.

adrian41 napisał(a):
Na ogół chętnie udzielają informacji / socjotechniczne zabieganie o klienta / więc zadzwoń na serwis ASO.

A informacja zazwyczaj brzmi: zapraszamy do naszego serwisu :wink: Nikt nie postawi 100% diagnozy przez telefon.

therion napisał(a):
jak się palą kontrolki na desce

http://www.youtube.com/watch?v=4-Sx7DgDX6A :wink:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Śr, 17 wrz 2014, 18:08 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 wrz 2014, 19:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dziękuje wszystkim za pomoc dziś oddałem samochód do autoryzowanego serwisu mazdy jak się ta historia zakończy to opisze ja ze szczegółami na forum :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 wrz 2014, 01:16 
Amator
Offline
Od: 16.07.2014
Posty: 87
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
A tak z ciekawości, to który masz rocznik swojej Mazdy? W modelu GG/GY nie występował silnik diesla 2.0 o mocy 163KM, dopiero w wersji GH pojawił się silnik o tej mocy, ale pojemność 2.2 litra.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 wrz 2014, 05:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
2003r z grudnia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 wrz 2014, 08:28 
Amator
Offline
Od: 16.07.2014
Posty: 87
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
W takim razie masz silnik 2.0 o mocy 121KM lub 136KM.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 wrz 2014, 16:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
tak przepraszam pisałem post na szybko :P moja wersja ma 136km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 wrz 2014, 18:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ok. Daj również znać do którego ASO oddałeś autko. :idea:
Życzę pomyślnego rozwiązania problemu. <czekam>

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 wrz 2014, 18:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
I jak tam?
bład ABS i DCS to może być bład czujnika biegu jałowego.

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 23:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam po długiej nieobecności ale nie było czasu by dokończyć post a wiec problem rozwiązano przyczyna padnięty prawy tylny sensor ABS błędy usunięte.W serwisie stwierdzono ze samochód zaczyna coraz bardziej dymić dlatego postanowiłem wymienić wtryski jak i uszczelki z których już nie wiele zostało.Po powrocie do Polski Madzia wydawała dziwne odgłosy z silnika okazało się ze sprzęgło w rolce na alternatorze się zacięło wiec wymieniłem wszystkie rolki napinacze i pasek przy okazji zmieniłem świece i cała obsługę silnika.
W koln (Niemcy) Madzia była w serwisie Autohaus Schmitz Porz.
Obecnie od kupna zrobiłem Madzią 4 tys km i jestem zadowolony z kupna :wink: próba na autostradzie ukazała na letnich 210km/h 215/65/16 na zimowych 190km/h 205/55/16.
Na wiosnę chciał bym założyć jakaś większa felgę jakie proponujecie 18" odpada ze względu na brak komfortu w jeździe a chciał bym zauważyć ze co 2 miesiące pokonuje 1200km do polski i jednak ten komfort jest mile widziany.
A wiec dziękuje wszystkim serdecznie za pomoc chciał bym zauważyć ze jeden z kolegów mówiących o tym ze kupiłem strucla grubo się mylił.
Dziękuje za uwagę :P
szerokości i przyczepności


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 23:42 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2014
Posty: 41
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
18" i brak komfortu? Miałem w Passacie CC 18" na lato i 17" na zimę. Nie dość, że pięknie się zbierał, to i równie dobrze trzymał się drogi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 00:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dodatek, powiem tak: Mazda6 GG/GY jest płynna w zawieszeniu, a w dodatku to nie ma co porównywać Paska w dodatku jeszcze CC :-P :-P <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 11:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Millerek ma całkowita racje <brawo>
Poza tym im większa felga a co za nią idzie to i opona tym większy opór toczenia "tak mi się zdaje" wiec nie chce jakoś dodatkowo obciążać Madzi bo chce by mi przez jakiś czas potowarzyszyła.
A i zapomniał bym kilka dni temu pech chciał i zapach wylał się na środkowy panel ;(( może wie ktoś jak to można usunąć zamaskować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 18:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Mateusz94 cięzko to widzę, bo to wchodzi w reakcję chemiczną.
Dlatego najlepsze są zapachy w puszeczkach > viewtopic.php?f=92&t=602&hilit=+zapachy

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 19:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
W tej sytuacji nie pozostaje mi nic innego jak wyszukać na aukcjach nowego elementu tunelu i dalej dbać i cieszyć się z posiadania tego samochodu <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.