Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 12:10 
Świeżak
Offline
Od: 19.02.2018
Posty: 27
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubelski
Panowie i panie. Pomóżcie mi zrozumieć te roczniki. Mam szóstkę wyprodukowaną 10.2016 a ma ona już kierownicę z roku modelowego 2017. Czy modele na 2017 rok nie powinny się zaczynać w 2017? Jak do tego podejść przy ewentualnej sprzedaży? Z jednej strony produkcja jeszcze w 2016 ale model już na 2017...

edit.

Co zostało zmienione względem modelu 2016?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 12:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ale co w tym dziwnego? Produkcja nowego modelu rusza przed następnym rokiem kalendarzowym.
Data produkcji to jedno a rok modelowy to drugie.
Przy sprzedaży podajesz, zgodnie z prawdą, datę produkcji, rok modelowy oraz możesz podać rok rejestracji. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 13:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Najważniejszy jest rok modelowy bo to czy samochód jest wyprodukowany w grudniu czy w styczniu to kwestia formalna, a to czy łapki na kierownicy się grzeją czy nie to jest już duża różnica.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 14:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Do tego gvc, klejone szyby przednie boczne, kolorowy hud, kolorowy wyświetlacz w zegarach, kamerka zamiast lasera w SCBS, jakieśtam poprawki w systemach bezpieczeństwa (rozpoznawanie znaków, asystent pasa) . Niby niewiele ale zawsze coś :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 15:00 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
zdzich44, podajesz różnicę dla najwyższej wersji wyposażenia 2.5 SkyPassion.
pokson prawdopodobnie ma wersję SkyMOTION lub SkyGO, które są bardziej uboższe w dodatkach i nie posiadają wszystkich bajerów, przez co są tańsze.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 15:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Podaję różnice dla każdej wersji silnikowej SkyPassion. Nie tylko 2.5l.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 16:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
W Polsce ponad 70% samochodów Mazda6 III generacji to wersja SkyPassion, a jakieś 50% z nich czyli ok. 35% całości to wersje z silnikiem 2,5, więc domniemanie takiej wersji ma sens.

Takie dane zasłyszałem gdzieś w internetowej prasie motoryzacyjnej i to się pokrywa ze statystyką użytkowników tego forum oraz obserwacjami w salonie.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 mar 2018, 20:30 
Świeżak
Offline
Od: 19.02.2018
Posty: 27
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubelski
Dzięki za info. Ja kupowałem samochód w Belgii i tutaj wersja wyposażenia jaka mam nazywa się Prestige Edition. Jest to wersja o oczko niżej niż najwyższa konfiguracja.

Cytuj:
Do tego gvc, klejone szyby przednie boczne, kolorowy hud, kolorowy wyświetlacz w zegarach, kamerka zamiast lasera w SCBS, jakieśtam poprawki w systemach bezpieczeństwa (rozpoznawanie znaków, asystent pasa) . Niby niewiele ale zawsze coś


GVC? Co do reszty to nie wiem czy mam klejone szyby, ale hud kolorowy i wyświetlacz też.

Czyli wszystko w porządku z moją madzią. Już myślałem że coś mi w salonie zakręcili.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2018, 10:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
chlopaki, jest mozliwosc z VIN odczytac kiedy samochod przyjechal do EU ?
JMZ..........354754. registracia jest w 6/2016

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2018, 11:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.01.2015
Posty: 230
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Tutaj masz co można odczytać z VIN
Obrazek

_________________
Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.0 Pb MT kolor Sonic Silver


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2018, 12:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W samym VINie nie jest zakodowana dokładna data produkcji. To wie tylko system Mazdy, a do takich danych nawet ASO nie ma już dostępu, jedynie MMPol.
U mnie ASO tą datę ustaliło po kontakcie MMPolem. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2018, 16:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja sprawdzałem sam. Raport historii pojazdu VWE w autobaza i jest tam podane: --
-data wydania/budowy pojazdu
-miejsce montarzu
-data homologacji poj.
-data pierwszej rejestracji
-cena katalogowa poj. itp.
https://www.autobaza.pl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 maja 2018, 20:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poszukuję katalogu Mazdy 6 po pierwszym lifcie roczniki 2015 2016 i 2017...
...Bo nie mogę dojść które wersje miały Ledy a które zwykłe z ręczną regulacją wysokości, no i różnice w kierownicach...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 maja 2018, 21:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tu jest od 1.04.2016: https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... QORq8RUHm5

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 maja 2018, 23:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzięki za katalog ;)
...tak są pomieszane te feace liftingi, że hoho :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 21:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam, jak rozpoznać czy Mazda 6 jest po FL z 2016 roku oraz czy posiada silnik z systemem iLOOP? Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 23:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
MZD jest od FL, a w nim aplikacja monitor paliwa i tam info o iEloop.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 10:12 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
W benzynie przed liftem tylko SkyPassion posiadają IEloop.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam, czym na zewnątrz różni się Mazda 6 2017 lift od przed lift. Czy np maska jest taka sama?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 maja 2019, 08:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 53
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Czy ktoś mi może powiedzieć czym się różni GJ / GL / GH ?
W numerze VIN mam JMZGL****. Natomiast w danych pojazdu widnieje GH.
A na forum jest dział GJ/GL :D.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 3 maja 2019, 10:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Gataeu informacje są w tym wątku: viewtopic.php?f=48&t=1953


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 20:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.12.2015
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Cześć,

jedyną różnicą, którą (ja zauważyłem) można zauważyć z zewnątrz są inne kierunkowskazy w lusterkach bocznych. Pierwszy lift ma dwie diody (chyba diody) pionowe na samym brzegu lusterka. Drugi lift długi pasek poziomy wzdłuż obudowy lusterka.
4 lutego 2019, o 22:45 senatorusa napisał(a):
Witam, czym na zewnątrz różni się Mazda 6 2017 lift od przed lift. Czy np maska jest taka sama?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 08:22 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
2 marca 2018, o 14:53 zdzich44 napisał(a):
Do tego gvc, klejone szyby przednie boczne, kolorowy hud, kolorowy wyświetlacz w zegarach, kamerka zamiast lasera w SCBS, jakieśtam poprawki w systemach bezpieczeństwa (rozpoznawanie znaków, asystent pasa) . Niby niewiele ale zawsze coś :)


Witam,

Czy poziom halasu w czasie jazdy sie duzo poprawil po 2 FL tzn ( rok modelowy 2017 ) ?

Mam na mysli wersje SkyPassion .

Mam na oku 2 egzemplarze - podobne przebiegi , jeden z 2015 , drugi z 2016 po 2 FL ( na pierwszy rzut oka inna kierownica i opcja grzania kierownicy ) .

Roznica w cenie ok 1500 euro i zastanawiam sie czy warto doplacac do Mazdy 6 kombi po 2 FL ?

Co myslicie Panowie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 09:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jest różnica 2 db, z tego co wychodzi z testów. z auto śwait, przy tej samej prędkości.
to tylko testy, moim zdaniem jest większa różnica miedzy fl1 vs fl2 niż fl2 vs fl3.

fl2.


zmiana, która debiutuje w "szóstce", nazywa się G-Vectoring Control.
zwiększono ilość materiału izolacyjnego w drzwiach, podwoziu, tylnej części konsoli i podsufitce. Zastosowano również trwalsze uszczelki, a dodatkowo, szumy wiatru są lepiej tłumione przez laminowane szyby boczne z przodu.
Kolorowy hed up z wyższa rozdzielczoscią
podgrzewanie kierownicy.
W zestawie wskaźników pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 4,6 cala.
Wprowadzono system rozpoznawania znaków drogowych oraz zaawansowanego asystenta wspomagającego hamowanie i zapobiegającego kolizjom przy niewielkiej prędkości (Advanced SCBS).
Lesza jakość skóry na kierwnicy
inna kierownica.
laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą, aby zwiększyć zakres prędkości, przy której możliwe jest wykrywanie obecności innych pojazdów.


Warto dopłacić, mało tego że masz rocznik 2016 za miast 2017 to jeszcze to co wymieniłem.
Dodatkowo w fl2 dodali jakieś osłonki hamulców i fl2 ma mniejszy problem z biciem tarcz jak w fl1.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 09:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
benyrac, dużo zależy od konkretnych egzemplarzy i np. występowania EUS (efektu uchylonej szyby - prześwisty), bo ten można trafić i FL1 i FL2... A lepiej trafić FL1 bez niż FL2 z...
Statystycznie FL2 jest wyraźnie lepiej wyciszony od FL1, na pewno mocniej niż FL1 od przedlifta i podobnie do FL3 w stosunku do FL2 (to moja opinia z tych egzemplarzy którymi miałem okazje się przejechać)...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 00:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
benyrac napisał(a):
2 marca 2018, o 14:53 zdzich44 napisał(a):
Do tego gvc, klejone szyby przednie boczne, kolorowy hud, kolorowy wyświetlacz w zegarach, kamerka zamiast lasera w SCBS, jakieśtam poprawki w systemach bezpieczeństwa (rozpoznawanie znaków, asystent pasa) . Niby niewiele ale zawsze coś :)


Witam,

Czy poziom halasu w czasie jazdy sie duzo poprawil po 2 FL tzn ( rok modelowy 2017 ) ?

Mam na mysli wersje SkyPassion .

Mam na oku 2 egzemplarze - podobne przebiegi , jeden z 2015 , drugi z 2016 po 2 FL ( na pierwszy rzut oka inna kierownica i opcja grzania kierownicy ) .

Roznica w cenie ok 1500 euro i zastanawiam sie czy warto doplacac do Mazdy 6 kombi po 2 FL ?

Co myslicie Panowie ?


Każdy lifting to dobra rzecz, auto młodsze też dobra rzecz, gvectoring - nie doświadczyłem, ale założenie i sens systemu świetne, rozpoznawanie znaków coraz bardziej przydatne przy ilości ograniczeń, asystent pasa przy nudzie jazdy na wprost autostradowej. Łatwo innym doradzać :) ale jak dla mnie za 1500 euro za te rzeczy zdecydowanie warto. I łatwiej sprzedasz kiedyś młodszą. Hałas tu najmniej istotny zwłąszcza jak pisałeś że masz ograniczenia do 110km/ h. To w takim zakresie jest jak makiem zasiał w każdymn rodzaju liftingu czy pierwszych egz również.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 09:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Co się przydaje: wykrywanie martwego pola, wykrywanie ruchu poprzecznego z tyłu, odczytywanie znaków ale uwaga: musi być karta z mapami. Nawet nieaktualnymi, ale musi być działająca karta w gnieździe.
Matrycowe led: dobrze ze led - świeca bardzo dobrze. To że matrycowe - taki bajer, nie zawsze dobrze działa na automacie. Dla mnie zbędne.
Co do g-vectoring to oglądałem testy na śniegu, różnica jest, ale niewielka... Asystent pasa działa na zasadzie korekty jak się zagapisz, nie można puścić po prostu kierownicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 11:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Luke ale poza rozpoznawaniem znaków i GVC wszystko jest już wcześniej...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 11:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No i trochę inny wyświetlacz z prawej? Czy też nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 12:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wyżej napisałem co doszło w fl2. :wink:

trochę wiecej o SCBS w FL2.

W systemie wspomagającym hamowanie - Advanced SCBS, laserowy czujnik bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą monitorującą obszar przed samochodem, co umożliwiło zwiększenie zakresu prędkości przy których system jest aktywny z 4-40 km/h do 4-80 km/h. Co więcej system jest w stanie wykryć przechodniów, a dodatkowe czujniki ultradźwiękowe zapewniają działanie podczas cofania w zakresie prędkości 2-8 km/h.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej kamery monitorującej zwiększono też zakres prędkości (do 15-160 km/h z 14-145 km/h), w których działa system inteligentnego wspomagania hamowania SBS, który wykrywając przed pojazdem szybko zbliżającą się przeszkodę, najpierw uaktywnia ostrzegawczy sygnał dźwiękowy i zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, a gdy wciąż kierowca nie reaguje, wyhamowuje samochód do zatrzymania.

Nowa kamera umożliwiła także rozszerzenie funkcji komputera pokładowego o system rozpoznawania znaków drogowych, które są też wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu head up.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: piwo i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.