Pewnie, na forum Superba już jeden 280 KM wymieniali po 10kkm. Coś się pop...ło ze smarowaniem.
I najlepsze że gość lał olej nie z ASO, ale z z VW 502. I uznali. Także przynajmniej to bez problemów.
DSG suche 7biegowe tak jak już pisałem, nieporozumienie. Także poza małpami, emisją mają swoje za uszami.
Jestem po 144 stronach wątku Awarie, zgłoszenia gwarancyjne w Passacie B8 to też 1-1,5 roku od początku produkcji się działo...
Grube:
dwumasy (jakby ktoś nie wiedział to DSG to ma nawet w benzynie) - winny tryb eko i normal - 7 bieg przy 1200 obr/min
sprzęgła DSG, mechatronika DSG - dotyczy to DSG 7 z suchymi sprzęgłami
elektronika która potrafiła rozjebać DSG przez niewłaściwe sterowanie zaworami
znikający płyn chłodniczy
usterki AdBlue - uszkodzenia sondy od AdBlue "niskiej jakości"
brak info o niskim poziomie, ciśnieniu oleju - problemy z panewkami - silniki diesla i benzyny
napierdalające tylne zawieszenie
trzeszczące przednie zawieszenie
wieszające się stacje multimedialne w pełni dotykowe
Upierdliwe:
trzeszczenia wielu elementów we wnętrzu, od tapicerki drzwi, obrysówek głośników, na kablach wewnątrz kończąc
pękające rączki boczków drzwi
odklejające się chromy z drzwi
opadające spryskiwacze reflektorów
odpadające klapki tych spryskiwaczy
przeciekające spryskiwacze
matowiejące chromy (na szczęście dobra chemia pomaga)
pukające o grodź przewody od nagrzewnicy
rezonujący filtr kabinowy
furczący fartuch/kierownica powietrza przy chłodnicy
Także wszędzie się dzieje. Ogólnie o tyle mi się to podobało, że większość jest załatwiana i się do tego nie wraca.
I ta lista powyżej w grubych sprawach tylko kwestia suchej DSG jest dyskusyjna jeśli chodzi o wytrzymałość.
Na szczęście w Arteonie nie ma jej w ogóle, ale interesowałem się tematem przez Golfa (ostatecznie w manualu
)
Nie jest też jak w Maździe, że będę miał 3cią ramę fotela, albo 10ty napęd lusterek. Trochę inne podejście.
Ale są i kwiatki dystrybutora typu: chromy zostały wystawione na działanie soli drogowej.
Można się śmiać, ale to było oficjalne stanowisko VW w Polsce. Kabaret.
Jeżdżąc Arteonem tych problemów nie zauważyliśmy.
I są osoby które do Arteona przesiadają się z Passata z pierwszego okresu produkcji bo mieli dość.
Mamy znajomego który ma B8 z 2017 (55 kkm przebiegu) i nic się nie dziej. Nawet był zdzwiony bo w serwisie załapał się na jakąś akcję serwisową choć nic nie zauważył.
Jego sąsiad za to zmienił Passata B8 2015 na Arteona i mg niego to jest przepaść i nie ma co nawet porównywać.
Środek, silnik, skrzynia ok, ale generalnie to jest inny samochód bez dwóch zdań. Także tak..