Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 10:02 
Offline
Widzę, że nie ma takiego tematu. :)
A że po paru jazdach testowych mój wybór to VW Arteon to może i czas do jakichś tam porównań.
Może ktoś oprócz mnie ma ten sam dylemat, ma spostrzeżenia na temat tego auta.

W poprzedni weekend od piątku do poniedziałku objeżdżałem obie najmocniejsze wersje silnikowe.
Benzynę 280 KM oraz diesla 240 KM. Oba w wersji Rline, z napędem na 4 koła.
Na plus:
- osiągi :bartek:
- spalanie benzyny
- zawieszenie DCC + szybkość zmiany z Eco np. na Indyvidual
- 4x4+DCC - nie wiem co trzeba zrobić aby uzyskać jakikolwiek uślizg
- hamulce (mam porównanie do wielotłoczka, szału nie ma ale hamują) - ważne że można zastosować całą gamę produktów wielu producentów
- aktywny tempomat działający do zera. Aby ponownie ruszyć wystarczy dodać gazu. Toczenie się w korkach też działa.
- miejsce w środku, z tyłu jest lotnisko, przy więcej niż 185 cm jest problem z dachem, ale bez przesady
- liftback
- ogólne wyciszenie - nie ma huku od połaci blaszanych
- maska nie drży :)
- fotele, nawet w wersji półelektrycznej (sam chcę przesuwanie przód/tył i góra/dół manualne)
- podłokietniki w boczkach
- dość przepastny bagażnik, jak dla mojej rodziny 2+1 w sam raz
- instalacja telefoniczna business z możliwością wzmocnienia sygnału telefonu (bluetooth, SAP itp.)
- ogólna masywność i solidność auta, grubość lakieru, czy spasowanie elementów we wnętrzu.
- Mirrorlink, AndroidAuto, CarPlay - niby oczywiste ale ja jestem mile zaskoczony że jest.. :)
- wirtualne zegary, których nie chciałem, ale po jednej jeździe zmieniłem zdanie..
- możliwości konfiguracyjne poza ASO - np. wyłączenie start/stop
- samochodu nie zwiewa z drogi

Na minus:
- lag DSG, który po 3 dniu już mi nie przeszkadzał, deko zmieniłem technikę jazdy na bardziej przewidującą i w sumie przestał mi przeszkadzać
- spalanie diesla
- system multimedialny - niby intuicyjny ale trzeba się naklikać, nie ma pokrętła dzwięku, nie ma niczego podbnego do HMI w Maździe
- miejsce na telefon z ładowarką Qi - nie wiem jaki trzeba mieć telefon aby tam coś weszło - chyba Nokię 3210.
Wszystko przez port USB który jest kompletnie bez sensu wciśnięty w pole ładowania i ogranicza wymiar o dobre 2-3 cm.
- dość spory hałas od kół i szyb - oczywiście nieporównywalnie mniejszy niż w Maździe, ale moje ucho po Maździe wychwytuje wszystko.. :wink:
- dolna część tapicerki jest mega plastikowa - nie ma wyściełania tunelu środkowego ekogumą jak w Maździe.
- taki sobie wybór kolorów, wziąłem srebrny ale to nie to co w Maździe, nie ma takiej głębi. Jasnego niebieskiego np. z Octavii RS nie ma.
- dość dziwny konfigurator, który wersję Rline dość mocno ogranicza i np. nie pozwala na 19, tylko albo 18, albo 20.
- ani razu w 2 egzemplarzach nie działał system opóźnionego zamknięcia klapy
- ani razu nie udało mi się zamknąć samochodu bez naciśnięcia przycisku na kluczyku
- podłoga bagażnika nie jest płaska po złożeniu siedzeń
- chyba nie było haczyków na zakupy, albo był tylko jeden, nie pamiętam
- jakość standardowego systemu audio to jeden wielki średni ton. Lipa.
- DynAudio w porównaniu do Bose Mazdy z wyciszonymi drzwiami no nie umywa się
- aby wziąć DynAudio trzeba dorzucić oświetlenie Ambientowe (beznadzieja zagrażająca życiu bo listwy diodowe odbijają się w szybach bocznych i nic nie widać w lusterkach - można ten badziew wyłączyć na szczęście) oraz srebrne listewki wnętrza za bagatela 2110.
- dźwięk silnika z głośników dla trybu sport - co za żenada... :lol:
- radar od tempomatu także tak jak w Maździe przegrał nierówną walkę ze śniegiem

Trochę tego jest po stronie minusów (dobre pytanie czy to minusy czy jakieś niedogodności). W mojej subiektywnej ocenie świadczy to tylko o tym, że kolejny samochód już jest kupowany z głową, a nie tylko oczami. Byłem w BMW (3GT), Audi (A5), KIA czy inne orienty odpadały z zasady. Więcej tego błędu nie popełnię i niczego poza niemiecką technologią nie kupię. Koszty Premium są jednak ileś tak n razy 10k wyższe niż Arteona, który plasowany jest jako segment E co ciekawe. No i wielkość auta no kładzie i 3GT i A5. VW także w polskich warunkach biznesowych nie boli w "biznesie". :hihi:


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 10:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Miałem takie wrażenie, że będzie Arteon dla ciebie ;)


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 11:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
rkarcz, Czyli decyzja już zapadła czy to na ten moment pierwszy wybór?
No i podaj jaka cena ostatecznie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 11:59 
Offline
Decyzja tak, negocjujemy cenę...


 Zobacz moją 6tkę  
 

moderator
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 12:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Trzymam kciuki... Jak rozumiem dwa bierzecie, dla aktualnych wspólników?

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 12:28 
Offline
Taaa, 2 sztuki. Flota... :)
Poziom rabatowania dość podobny, ale to przecież nie ma znaczenia bo liczy się cena końcowa.


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 15:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Na mnie Arteon również zrobił pozytywne wrażenie i również będę go rozważał przy zmianie:
- dużo miejsca jak na auto ze sportowym wyglądem
- sporo gadżetów i dobre wyposażenie
- wygodne fotele
- spory bagażnik

Minusy:
- zdecydowanie gorsze materiały niż w Audi - boki drzwi poniżej podłokietnika to żart w aucie za taką cenę (nie to, że w Maździe jest lepiej ;))
- zdecydowanie gorsza trakcja niż w Audi pomimo, że jest to również 4x4 (haldex vs quattro)
- brak sterowania navi, etc. przy dźwigni zmiany biegów
- paliwo 98 w wersji 2.0 280 KM


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 16:39 
Offline
Naprawdę nie wiem skąd ty wziąłeś to paliwo 98 do tego silnika. Nigdzie tego nie znalazłem.
Plastikowe wnętrze takie jak w Maździe. Śmiałem się ze wspólnikiem, że taka Mazda made by VW.. :)
No i nie ma co gabarytowo porównywać tego samochodu do A5, tylko raczej do A6.
Wtedy wychodzi mega tanio i można sobie poprawić samopoczucie.. :hihi:


 Zobacz moją 6tkę  
 

moderator
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 17:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To raczej miała być A7 dla uboższych :P

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 19:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
rkarcz napisał(a):
Naprawdę nie wiem skąd ty wziąłeś to paliwo 98 do tego silnika. Nigdzie tego nie znalazłem.
Plastikowe wnętrze takie jak w Maździe. Śmiałem się ze wspólnikiem, że taka Mazda made by VW.. :)
No i nie ma co gabarytowo porównywać tego samochodu do A5, tylko raczej do A6.
Wtedy wychodzi mega tanio i można sobie poprawić samopoczucie.. :hihi:


Taka informacje uslyszalem w trakcie jazdy probnej, a pytalem o to, bo wczesniej widzialem to w jakims tescie Arteona - mam skan.

Byc moze tradycyjnie sprzedawca wiedzial mniej niz kupujacy i wprowadzil mnie w blad ;).

Dla mnie glowny minus to zachowanie na sliskim- oczywiscie lepsze niz Mazda z racji 4x4 i szerszych opon (jezdzilem chyba na 245) ale gorsze i mniej przewidywalne niz A4, ktorym
przyjechalem na jazde probna i ktore standardowo daje 90% mocy na tyl. No i wspomniane materialy. Ale to chyba szukanie dziury w calym. Ogolnie auto duzy pozytyw.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 20:34 
Offline
Złożyłem sobie teraz A4 i A5. A4 w cenie katalogowej 267k, A5 285k.
Rabat jaki mógłbym uzyskać na całość tej ceny średnio to pewnie 17-18%.
Czyli A4 za 217k, A5 za 234k. W cenie pomiędzy mam Arteona z kołami zimowymi 18' z oponami Conti (jakieś 8-10k wartości).
Więc ten Arteon jest w cenie A4ki w zasadzie. A4ki która jest koszmarnie mała..

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 9&c2=27078

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 4&c2=27078

Arteonowi bliżej do A6 (gabarytowo of course) niż A4 czy A5 do Arteona:

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 5&c2=27078

Na kanapie z tyłu Arteon ma więcej miejsca, to normalnie są jakieś jaja... :hihi:

Wracając do cen to od katalogu mieliśmy nawet 21.5 na Q5. Ale tam nie liczy się to do ofert pakietowych już z definicji w "promocji".
Zamotana ta ich oferta jest dość mocno. Ale reasumując:
Na Arteona mamy ofertę na różne finansowanie - 10.7% z leasingiem zewnętrznym i 9.5% z ich leasingiem.
Różnica w ich ofercie i tym co daje mi najlepsza oferta leasingowa jest ok. 1.6% odsetek "kredytowych" - nie mylić z ze słynnymi "mitycznymi" 101% itp.
Każdą ofertę da się rozłożyć na czynniki pierwsze i policzyć faktyczne, realne oprocentowanie kredytu jakim jest leasing..
I jestem skłonny wziąć ofertę od nich, czekamy na warunki, koszty, prowizje, opłaty.
Nawet mimo GAPu 150 v. 60 nadal jest taniej.. Ale to decyzja na 2-3 tygodnie przed dostawą.
Na razie jest problem z moim egzemplarzem w wersji Rline. Nie ma felg 19 i 20 i jest jakaś obsuwa..
Salon chce nam pójść na rękę i zamieni mi koła z demówki którą równolegle zamówią z kołami jakie chcę.
Ja chcę Chennai 19':

Obrazek

a ja zamówię Montevideo 19' - straszne szkaradztwo... jak stalówki z kołpakami, masakra..

Obrazek

i będzie podmiana. Ale tych Montevideo nie ma i jest jakiś konflikt produkcyjny.
Miesiąc obsuwy mniej więcej.. :(


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 21:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Skonfigurowałem sobie Arteona w wersji z Dieslem 4x4 DSG, wyszło 250 tys. Gdybym zamiast Diesla zrobił konfigurację z 2.0TSI to by wyszło kolejne 12 k więcej. Strasznie dużo jak na takie auto. Oczywiście wyposażenie trochę lepsze niż w M6 m.in. area view i siedzenia nappa z masażem fotela kierowcy ale silniczek tylko 2.0, więc akcyzy praktycznie nie ma. Ja się nadal cieszę Mazdą bo pomimo niektórych denerwujących rzeczy (lusterka, hamulce) autem jeździ się bardzo fajnie. :-)

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 21:23 
Offline
Ile lat grarancji bo to ważna sprawa ?


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 21:57 
Offline
U mnie z Webasto wyszedł benzyniak za ok. 255. Docelowo ok.230 z tymi kołami zimowymi na Conti. Każdy ma jakieś priorytety. Ja z czegoś tam zrezygnowałem aby mieć Webasto. Fajnie że są fotele pół elektryczne. Fajnie że jest Alcantara i nie muszę mieć pełnej skóry. I jak ktoś chce oszczędzić to jest coś zbliżonego do M6 z mocą 190 KM. Szkoda że nie ma wersji 220 KM z 4x4. Myślę że taka miałaby największe wzięcie. Ale wiadomo kombinują jak Mazda. Jakby w Maździe była wersja 2.5 SkyEnergy z MRCC to kto by kupił SkyPassion? Można tak bez końca. W VW żeby wziąć lepsze audio to jakieś kolejne badziewie za jakieś koszmarne pieniądze wciskają. Wziąłem bo wiem że z tym podstawowym audio bym się wkurwiał. Płacisz i płaczesz.. :) ale wiem że teraz nie wezmę to później będę uprawiał jakieś druciarstwo aby coś dosztukować. Czytam forum Passata i tam takich przypadków jest masa...

Gwarancja? Nawet nie wiem bo i tak przy moich przebiegach rozszerzamy to do 2+3 i do 150 kkm. I pewnie przy tym przebiegu kolejna zmiana.


 Zobacz moją 6tkę  
 

moderator
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 22:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hmm... a nie chciałeś rkarcz jednak A6? Wiem, że brak liftbacka... ale jak mi kumpel ostatnio powiedział, że ma ofertę poniżej 200tys PLN (ok 30% rabatu) na Avanta quattro TDI 190KM z s troniciem i b. mocnym wyposażeniem to mu troszkę zazdrościłem, że teraz szuka jak generacja A6 schodzi...
Jeździ na razie Mitsu Outlanderem II z dieslem 2.2 4x4 i jest tym Audi zachwycony... a jeszcze leasing mu zaproponowali groszowy, ale z wysokim wykupem...
No i jakby na to nie patrzeć konstrukcja dopracowana na maksa...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 22:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Ja oczywiście też konfigurowałem z ogrzewaniem postojowym i tu już + dla Mazdy za opcję Thermocall do Webasto. VW Ma chyba Eberspaecher i tam jest tylko pilot, a ja bardzo często uruchamiam to z dość dużej odległości. Ogólnie to Arteon jest jednym z niewielu VW, które mi się podobają ale Mazdę też lubię i ja nie mam aż tylu zarzutów aby ją zmieniać, a w każdym innym aucie też się znajdą rzeczy, które nie są idealne.

Audio? Ja nie pamietam kiedy słuchałem coś dłużej w aucie, ostatnio nawet radio wyłączam, a do komunikatów z NAVI dużo nie potrzeba.

Brakuje dostępnego jeszcze kilka lat temu rozszerzenia gwarancji do 200 tys. km.

W ogóle to mam w życiu różne priorytety i uważam, że w tej chwili Mazda jest najlepszym autem w stosunku wyposażenie/cena/jakość (to nie tylko wnętrze i lusterka, ale również silnik, skrzynia biegów, zawieszenie).

P.s. @rkarcz Na kiedy masz odbiór? Jak już odbierzesz to jakiś spocik warszawski na weryfikację tego cuda, a kolejny po 2 latach aby sprawdzić czy nadal jesteś zadowolony.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 22:55 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Mnie najbardziej dziwi opinia że Mazda 6 jest wykonana z kartonu. Ok nie mówie tutaj o lakierze ale o ogólnym wrażeniu. Nie wiem czy coś się zmieniło w najnowszych modelach ale maska jest mega ciężka(solidna) wlew na płyn do szyb stabilny- z jakimś plastikowym uchwytem więc wcale nie lata, wlew paliwa również jest normalny nie dostrzegam tu żadnej tandety a drzwi może i są cięższe w innych autach ale nie jest to też tak że otwieramy i jest jakieś zdziwienie że są jak piórko.
Co do Aertona to jest to auto co najmniej 50 tys droższe więc w teorii powinno "dać" nam więcej, ma swoje plusy i minusy ale chyba trzeba żeby trochę na rynku pobyło aby móc je ocenić. Ja osobiście tej trochę większej namiastki premium szukałbym w Volvo a nie VW no ale wiadomo każdy ma jakieś swoje upodobania.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 23:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
mariuszcom o matko...
Cytuj:
ale maska jest mega ciężka(solidna)
gdzie? Wagę ma piórkową... powierzchnię ogromną. O daćkę mogłem się oprzeć, położyć prawie na niej, mitsu ASX oprzeć się mogłem lekko ale pamiętałem że lepiej nie. Maska w M6? Klękajcie narody. Myjąc trzeba uważać z siłą nacisku.

A tam, trzeba się bardzo starać ze względu na lakier.

Mazdę trzeba traktować delikatnie. Leciutko. Lakier może zejść, wgniecie się, po co ryzykować.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 23:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Ja z ogólnego doświadczenia wiem, że nie warto być królikiem doświadczalnym i warto z kupnem auta, które jest wołem roboczym poczekać 2-3 lata zanim nauczą się je serwisować, poprawią usterki itd.

Z branży. PLL LOT lubi kupować nowe zabawki, najpierw testowej brazylijskie Embraery (dobre samoloty, ale jak wszystko miało choroby wieku dziecięcego), a teraz Boeingi 737 MAX8. Enter Air też zamówił Maxy i odroczył ich odbiór o ponad rok bo stwierdził, że woli poczekać aż się nauczą to obsługiwać niż odwoływać loty i wypłacać odszkodowania.

Usterki Mazdy są drobiazgami, które nie uniemożliwiają dalszej jazdy. Navi można zrestartować w trakcie jazdy, lusterek można nie składać, z lekko bijącymi tarczami da się jechać, a najważniejsze jest to aby ewentualna usterka nie uniemożliwiała dalszej jazdy. Niby jest assistance, laweta, auto zastępcze ale to jest 3-5 godzin w plecy, a ja często muszę być u klienta za godzinę lub dwie (dyżur) pod rygorem bardzo dużych konsekwencji.

Zatem. Arteon jest autem z pewnością godnym rozważenia, ale mój leasing na M6 kończy się w 2021, a do limitu gwarancyjnego zostało mi odpowiednio 57 i 107 tys. km. To są progi, przy których rozważa się wymianę auto i do tego czasu Arteon ma szansę stać się dojrzałym produktem.

Do tego jest ryzyko, że Arteon ze względu na cenę, podzieli losy Phaetona, który teraz można kupić za groszę, a serwis jest kosmicznie drogi.

P.s. Co do Maski w M6. To nie jest auto do kręcenia filmów XXX nawet gdy partnerka ma masę piórkową. ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 24 sty 2018, 23:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
jordanj Wrażenia przeciwne do ASX, do tego była potencjalna mina ciężka - silnik. Już nie robią go, przynajmniej na europę, nowy od podstaw ;) był. Reklamowali jako pierwszy diesel z czymś tam. W zastosowaniach cywilnych.

Tylko 70% części to był outlander/lancer. Arteon to design + 95% recyklingu. Marketing z księgowością podjął decyzję, audyt zamieszał w trakcie. Ważne żeby Robertowi auto się sprawowało :) I nie uciekał z forum tylko dzielił się wrażeniami. I jak za czas jakiś złapie dystans - dalej się dzielił ;)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 08:33 
Offline
24 stycznia 2018, o 22:51 jordanj napisał(a):
VW Ma chyba Eberspaecher i tam jest tylko pilot, a ja bardzo często uruchamiam to z dość dużej odległości.


https://forum.vw-passat.pl/topic/54725- ... tp/?page=2
https://www.amazon.de/Volkswagen-Fernst ... B01M11OV1R

Ma i to i to. I z tego co się doczytałem to Webasto robi dla VW. W Oplu miałem Eberspacher i faktycznie tylko pilot lub zegar w kabinie.
Tak było w samochodzie którego produkcję skończono w 2008. Myślę, że Eberspacher się też rozwija.. :)

Co do faktu że Arteon jest parę miesięcy na rynku a gdy do nas dojedzie to nadal będzie nowa konstrukcja.
Hmm. Pewnie tak, z zewnątrz. Pod blachami i jakimś tam nowym designem (nowym VW, bo one wszystkie są takie same :) ), jest platforma MQB:

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... B_platform

I tak naprawdę przecież silnik nie jest nowością, skrzynia też, heble 340 mm to jest przecież to samo co wszędzie. Zawieszenie, system multimedialny.
Fotele dostały jakiś tytuł od niemieckich ortopedów. :hihi: Podobno skóra tych z Rline się sypie, dlatego wziąłem alcantarę - bo nie lubię skóry przy okazji.
To nie Mazda i jej wynalazki dla małej serii swoich samochodów, czy Stinger który pewnie właśnie po 1 lifcie będzie można uznać za coś godnego uwagi.
To jest stary, sprawdzony VW z jego bolączkami i zaletami. Przejrzałem forum VW odnośnie B8, czy nawet B7 i nic tam nie znalazłem tak naprawdę.
Nic naprawdę groźnego co by spędzało mi sen z powiek. W kwestii olejowej radziłem się kolegi CzarnePaliwo.
Ten zakup jest naprawdę przemyślany i sprawdzony pod wieloma względami. Jakkolwiek nie twierdzę że to auto idealne - to na pewno.
Smialiśmy się z plastikowego wnętrza, słabego systemu multimedialnego, czy deko gwizdających szyb.
I doszliśmy do wniosku, że to coś lepszego niż Superb, próbuje udawać A6, ale nim nie jest. Taka A6 dla nędzarzy.. :hihi:
Wolałbym A5 w rozmiarze Arteona. To jasne. Nawet za cenę +20-30k. Ale takiej A5 nie ma niestety.
A6? W wersji z normalnym benzyniakiem to kosmos cenowy. Druga sprawa że mnie promocje, wyprzedaże nie ruszają.
Ja chcę mieć konkretny produkt z konkretnym wyposażeniem. Dlatego to co jest na "stock'u" odpadło.
Np. nie chciałem elektrycznego przesuwania fotela. I takich samochodów nie ma. Webasto? Zapomnij.
Jest to co się sprzedaje. A sprzedają się wersje za 160-170k. Schodzą jak ciepłe bułeczki. Sam rabat mówi za siebie.
Polityka cenowa jest jasna. Przejrzałem forum BMW odnośnie 3GT. Start rabatów to 6%, a obecnie Bonifacy miał chyba 20.5 - na osobę prywatną.
I pewnie, można czekać na lift i coś tam urwać. Być może. W mojej Maździe skończyła się gwarancja, nawet ta dodatkowa.
Obecnie to już mina dla mnie przy 50-60kkm przebiegu. Dla kogoś kto robi 10-20 wokół komina będzie jak najbardziej ok.
Nawet jak coś nawali to jest tyle towaru z dziupli na rynku że wszystko można wymienić - silnik, skrzynię, wszystko.
Ale ja nie mam na to czasu. Każdy serwis to moja strata. 1 dzień w ASO to brak 1 dnia przychodów. Mi to się nie opłaca.
Dlatego wolę zmienić samochód na nowy - tak wiem co pisałem, że nigdy więcej. Ale właśnie gwarancja nowego mnie przekonuje.
Mimo, że to kosztuje, to jednak ma same plusy. I zawsze siedzi się w swoim fotelu a nie wypierdzianym przez kogoś.
Raz tego zasmakowałem i jakoś cholera ciężko się odzwyczaić. :)

24 stycznia 2018, o 22:55 mariuszcom napisał(a):
Ja osobiście tej trochę większej namiastki premium szukałbym w Volvo a nie VW no ale wiadomo każdy ma jakieś swoje upodobania.


No właśnie po Maździe nie chcę ryzykować i wiązać się znowu z Marką niszową. Tak jak napisałeś mam swoje upodowania. I pierwszą rzeczą jaką sprawdzam jest swap hamulców czy też dostępność zamienników o podwyższonej wytrzymałości. Do VW znalazłem to w 5 minut. I mnie to przekonuje. Co do Volvo to po złożeniu S90 wyszło nam ponad 320k. S90 które ma koszmarny tył. V90 jest przepiękne, ale jest niestety ciężarówką. A ja takimi nie jeżdżę... :hihi:

24 stycznia 2018, o 23:34 jordanj napisał(a):
Usterki Mazdy są drobiazgami, które nie uniemożliwiają dalszej jazdy. Navi można zrestartować w trakcie jazdy, lusterek można nie składać, z lekko bijącymi tarczami da się jechać, a najważniejsze jest to aby ewentualna usterka nie uniemożliwiała dalszej jazdy. Niby jest assistance, laweta, auto zastępcze ale to jest 3-5 godzin w plecy, a ja często muszę być u klienta za godzinę lub dwie (dyżur) pod rygorem bardzo dużych konsekwencji.


Jordan 3 lata z usterkami? To nie jest przejazd z usterką do ASO i po problemie. To jest ciągła jazda w nie do końca sprawnym samochodzie. Pewnie że to są pierdoły, bo Mazdę kupuję się za napęd. Ale GJ zamyka pewien rozdział w historii Mazdy o nazwie niezawodność i pewność. Niestety. Sam złapałem się na ogólnie panującą opinię i dałem się złapać. Kiedyś dostałem w korporacji Forda Focusa Sedana po 2 lifcie. Każdy z kim rozmawiałem oceniał że będzie to król lawet bo to Ford. Oj jakaż to była krzywdząca opinia. Przejechałem 155 kkm i poza dwumasą (wada) i rolką paska alternatora nie była tam żadnych problemów. To co zastałem w Maździe 6 to żenada dla producenta. Wstyd aby taki produkt wypuścić na rynek. 3ka produkowana w Meksyku jest lepiej złożona niż 6 z Hiroszimy. Ale w 3 fotele latają po 20 kkm.

24 stycznia 2018, o 23:56 Wedrowiec napisał(a):
Tylko 70% części to był outlander/lancer. Arteon to design + 95% recyklingu. Marketing z księgowością podjął decyzję, audyt zamieszał w trakcie. Ważne żeby Robertowi auto się sprawowało I nie uciekał z forum tylko dzielił się wrażeniami. I jak za czas jakiś złapie dystans - dalej się dzielił


To jest mieszanka Passata (wnętrze), Superba (rozmiar) i A5 (liftback). Także pełna zgoda. :)
A gdzie ja mam pójść. To forum to jest jedna z niewielu dobrych rzeczy z posiadania Mazdy..
Ale ja mam do Arteona dystans. To nie zakup Mazdy. Sporo rzeczy mi się nie podoba... Lista powyżej.
A jak będzie z czymś kupa to po to jest ten wątek, aby każdego komu przyszło na myśl kupić go odpowiednio zniechęcić.


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 10:42 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Wedrowiec napisał(a):
mariuszcom o matko...
Cytuj:
ale maska jest mega ciężka(solidna)
gdzie? Wagę ma piórkową... powierzchnię ogromną. O daćkę mogłem się oprzeć, położyć prawie na niej, mitsu ASX oprzeć się mogłem lekko ale pamiętałem że lepiej nie. Maska w M6? Klękajcie narody. Myjąc trzeba uważać z siłą nacisku.

A tam, trzeba się bardzo starać ze względu na lakier.

Mazdę trzeba traktować delikatnie. Leciutko. Lakier może zejść, wgniecie się, po co ryzykować.


No to musieli coś zmienić bo moja jest mega ciężka przed chwilą podjechał kolega obejrzeć Talizmanem i był zdziwiony również bo aż mu pokazałem i poprosiłem o opinię.
Tak jak pisałem nie oceniam samego lakieru itp tylko odparłem opinię o kartonowym aucie. Ja tego nie widzę. Co do wskakiwania na maskę to czy dzisiaj są takie jeszcze auta że można na niej się bezpiecznie położyć/usiąść/ oprzeć i być pewnemu? Wszędzie robią jak robią i tyle.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 10:48 
Offline
Ja w swojej Maździe mam maskę dodatkowo wyciszoną matami a i tak przy pewnej prędkości drży.
Kartonowość Mazdy określa jej wytrzymałość elementów, lekkość drzwi itp.
Jest taka i co poradzić..


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 12:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ciężar maski GL był pierwszą rzeczą na jaką zwróciłem uwagę w salonie jeszcze. W GH to było piórko w bezpośrednim porównaniu mimo że auto było cięższe jako całość o ok. 100kg. Może coś dociązyli w stosunku do GJ po narzekaniach użytkowników na drgania?
Co do arteona - ładny wózek jak na VW :), życzę bezproblemowego użytkowania.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 12:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
24 stycznia 2018, o 10:02 rkarcz napisał(a):
Więcej tego błędu nie popełnię i niczego poza niemiecką technologią nie kupię.
<spoko> :wink:

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 13:08 
Offline
irys to między innymi twoja wina, ty się pierwszy wyłamałeś.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 21:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Panowie no nie uogólniajmy... Honda robi świetne auta, gdyby nie durna decyzja o wycofaniu się z Accordem z Europy to pewnie dzisiaj bym jeździł jakimś Accordem. Accord CL7 był świetnym autem i złego słowa nie dam na niego powiedzieć :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 22:42 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Również marzyłem swego czasu o Accord ale jak już pojawiły się możliwości to ten zniknął a podejrzewam że mogłoby się na Hondzie skończyć.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 sty 2018, 23:15 
Offline
Hm... jako, że mam okazje czasami użytkować nowego civica 1.5 to nie do końca się zgodzę z tymi opiniami na temat hondy. Samochód jeśli chodzi o osiągi to oczywiście mazda się nie umywa. 1.5 jeździ znacznie lepiej jak 2.5 w maździe nie mówiąc już o 2.0. Jakość wykonania, niby w hondzie wszystko lepiej spasowane ale z uwagi na same materiały wykorzystane we wnętrzu nie jest lepiej. Po 8000 w hondzie kontra 30 tyś w maździe to w civicu tu coś tu puknie tu zaskrzypi tu zapyka. Ogólnie mazda/ honda jakość plastików 70/30 dla mazdy, spasowanie 70/30 dla hondy. Ogólnie arteon na pewno jest pod każdym względem lepszy od mazdy. Nowa konstrukcja, inna cena, inny segment. M6 to do passata trzeba porównać a nie arteona. Z passatem czy superbem przegra to wiadomo, że i z arteonem. Obecnie to z tej klasy samochodów tylko avensis, levorg, hultaj i40, optima i peugeot 508 jest porównywalny z m6. Reszta odskoczyła już daleko. Mazda szykuje lifting ale jeśli dalej będą sprzedawać samochody z mechanizmem lusterek jednorocznym i silnikami bez turbo to się szybko na swojej polityce poparzą. Dodać do tego jeszcze arogancką politykę cenową i niekompetentność serwisów i mazda zawinie się z polskiego rynku jak w 1998 roku. I nie pomogą kotlety typu nowy cx5 czy nowa m6. To ten sam cukierek w nowym opakowaniu. Polacy są wybredni, a mazda z gj poległa na najważnieszej kwestii, która z nią przemawiała czyli bezawaryjności.


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Pt, 26 sty 2018, 08:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
...nie porównywał bym Civica do M6 bo to inny segment. Mogę porównać Accorda CL7 do M6 bo tymi jeździłem. Accord mimo, że o wiele starszej konstrukcji był autem o wiele lepszym, trwalszym, lepiej "złożonym", wykonanym z należytą starannością i dobrze zaprojektowanym. Nic nie drgało, wichrowało, ścierało się, huczało, psuło etc.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.