Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 01:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 10 mar 2021, 10:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
U mnie, w te mrozy po -20stC mimo SOC 78%, tez istop nie działał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 mar 2021, 11:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
No mi nie działa od 4 miesięcy mniej więcej, a ostatnio przecież było u nas po 20 stopni kilka dni i nadal nic. W międzyczasie nawet olej wymieniałem w ASO i zapomniałem o tym ale niby stan aku sprawdzali i był ok. Niemniej nie płaczę z tego powodu, wręcz jestem zadowolony ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 mar 2021, 11:16 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
szymonpoznan1, nie ciesz się tak, jak podładuje trochę w wyższej temperaturze, to Ci na wiosnę ruszy... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 mar 2021, 14:32 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.01.2021
Posty: 26
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
10 marca 2021, o 09:09 szymonpoznan1 napisał(a):
Mi istop nie działa od 4 miesięcy i uważam to za niewątpliwą zaletę :D

Dla mnie też zaleta...
ale to jest szybka diagnostyka czy madzi wszystko pasuje,
po awarii jestem uczulony bo to może być ukryta awaria np. nieprawidłowa temp. chłodzenia itp.
Więc raz na czas będę pozwalała na i-stop i obserwował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 maja 2021, 10:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja w mojej nowej6stce sprawdzałem miernikiem ładowanie, to przed rozruchem było 12,5 v, a po rozruchu 13,1 nie szło do góry, tam może być iteligentne ładowanie w fordach tak jest wali nawet do 15v..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 maja 2021, 10:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W Maździe też tak jest, często podskoczy nawet do 15.00V.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 maja 2021, 11:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
I pomimo takiego ładowania 15v cały czas. mój fordzik nówka w pierwszą zimę min 5 było i echo, te akusie to jakaś lipa, teraz po 3 latach mam tak, że jak postoi 1 dzień to napiecie mam 11,6v ale jeszcze zapala.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sie 2021, 20:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.02.2021
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Też miałem problem z akumulatorem i wątpliwa przyjemność z Voyagerem z Poznania. Już pisze o co chodzi. Kupiłem używkę 2,5 letnią. Auto stało trochę czasu u poprzedniego właściciela. Wymienili mu na gwarancji akumulator na nowy ponieważ nie trzymał parametrów. Kiedy odkupiłem 6 i zacząłem ją użytkować po około 2 miesiącach akumulator dosłownie szlag trafił w przeciągu 5 dni. Nie mogłem nawet auta odpalić. Byłem w potrzebie i w okolicach Poznania i tu zaczyna się ciekawa historia z grupą Voyager na czele. Pan z serwisu jak usłyszał ode mnie historię auta od razu stwierdził bez diagnostyki, że to z winy użytkownika i będzie trzeba płacić. Pytałem czy tego nie robią na gwarancji bo poprzedni taki przypadek u poprzedniego właściciela dało się tak zrobić. Wzięli auto na warsztat. Co się okazało zasiarcziny akumulator - moja wina płacić. Pytam o gwarancję, był piątek, chrzciny córki na drugi dzień auto potrzebne. Usłyszałem że muszę czekać na decyzję gwaranta ale auto musiałby zostać co najmniej do poniedziałku w serwisie Voyager w Poznaniu. Pytam ok, zostawiam, ale czy należy mi się auto zastępcze na ten czas. Odpowiedz zmieszanego, zakłopotanego serwisanta brzmiała mniej więcej tak: nie mam teraz auta zastępczego przed panem jest dwóch innych klientów i będzie trzeba za auto zastępcze płacić (posiadam cały czas aktywny pakiet mazda assistance). Wkurzyłem się zapłaciłem wziąłem auto i pojechałem (ponad 900 zł). Zadzwoniłem po weekendzie do Mazdy Polska. Pan na infolinii postanowił wybadać sprawę i powiedział że pracownik powinien dać mi za darmo auto w ramach assistance. Za kilka dni w odpowiedzi z Voyagera przekazywał, że Pan z serwisu twierdzi iż od razu byłem nastawiony na odpłatna wymianę akumulatora (gdzie od razu trąbiłem że auto jest na gwarancji i chciałbym załatwić sprawę w oparciu o gwarancję) i że sam mi proponował auto zastępcze! Gdybym ryja nie otwarł o auto zastępcze temat w ogóle nie był by poruszony na miejscu. Serwisant okazał się wierutnym kłamcą. To że byłem z daleka i w potrzebie utwierdza mnie że zrobili mnie poprostu na kasę. Akumulator nowy mam od początku lipca tego roku. Byłem ostatnio na trzecim przeglądzie serwisowym i stan naładowania akumulatora wskazuje około 50% gdzie zdążyłem zrobić przez niecałe dwa miesiące 4 tys km. Czytając ten wątek zrozumiałem że nie jestem odosobniony i chętnie przyłącze się do wspólnej walki z wiatrakami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 wrz 2021, 02:38 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
10 marca 2021, o 12:08 szymonpoznan1 napisał(a):
No mi nie działa od 4 miesięcy mniej więcej, a ostatnio przecież było u nas po 20 stopni kilka dni i nadal nic. W międzyczasie nawet olej wymieniałem w ASO i zapomniałem o tym ale niby stan aku sprawdzali i był ok. Niemniej nie płaczę z tego powodu, wręcz jestem zadowolony ;)
. Ja zauważyłem że istop jest bardziej zależny od rozładowanego kondensatora niż akumulatora a kondensator ładuje się tylko w czasie hamowania, sama jazda np. Autostradą go nie naładuje, natomiast jak auto stoi to w pierwszej kolejności rozładowuje się kondensator.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 wrz 2021, 13:34 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 179
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Chyba jednak zależy od poziomu naładowania akumulatora(parametr SOC). I od stanu(temperatury silnika) oraz urządzeń elektrycznych w samochodzie. To te dwie dodatkowe ikonki, oprócz aku, na ekranie CMU - muszą także być niebieskie.. Kondensator zaczyna się ładować( podczas hamowania silnikiem) gdy tylko SOC osiągnie niezbędny poziom. Naładowany kondensator oddaje energię zasilając urządzenia elektryczne samochodu, podczas normalnej jazdy czy zatrzymania samochodu. To jest funkcja nazywana w Maździe i-eloop.
Dopiero dalszy (kilka procent) wzrost poziomu naładowania akumulatora (SOC) pozwala uruchomić funkcję i-stop. Aby wyłączył się silnik, kondensator musi być naładowany (działający już wcześniej i-eloop)bo ma zasilać wtedy samochód, bez obciążania aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 wrz 2021, 13:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 września 2021, o 14:34 arpi napisał(a):
Aby wyłączył się silnik, kondensator musi być naładowany (działający już wcześniej i-eloop)bo ma zasilać wtedy samochód, bez obciążania aku.

Naładowanie kondensatora nie ma wpływu na i-stopa. Jak kondensator będzie rozładowany, to i-stop też się załaczy. Chociaż nigdy nie będzie tak, że kondensator będzie zupełnie rozładowany, bo przecież zatrzymując się (zwalniając) trochę dołądujesz go.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 wrz 2021, 16:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 179
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 września 2021, o 14:45 Luke napisał(a):
kondensator będzie rozładowany, to i-stop też się załaczy

Masz rację, źle to napisałem, chodziło mi o to, że najpierw musi dzialać i-eloop, bo startuje przy niższym SOC, dopiero potem i-stop. A jak kondensator będzie całkiem rozładowany to silnik albo nie gaśnie albo zaraz uruchamia się ponownie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 wrz 2021, 23:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 września 2021, o 17:10 arpi napisał(a):
A jak kondensator będzie całkiem rozładowany to silnik albo nie gaśnie albo zaraz uruchamia się ponownie.

Nie zaobserwowałem czegoś takiego u mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 wrz 2021, 07:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 179
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Aż sprawdziłem u siebie. Pojeździłem trochę z włączonym power monitorem i faktycznie, jak akumulator jest lepiej doładowany to mimo braku energii w kondensatorze i-stop działa.
Wcześnie patrzyłem na działanie tego systemu gdy nie chciał działać - niski SOC - i wtedy wyglądało to tak jak pisałem, co sugerowało jakieś powiązanie.
A przecież są chyba wersje z i-stop a bez i-eloop.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 wrz 2021, 07:03 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 179
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Aż sprawdziłem u siebie. Pojeździłem trochę z włączonym power monitorem i faktycznie, jak akumulator jest lepiej doładowany to mimo braku energii w kondensatorze i-stop działa.
Wcześnie patrzyłem na działanie tego systemu gdy nie chciał działać - niski SOC - i wtedy wyglądało to tak jak pisałem, co sugerowało jakieś powiązanie.
A przecież są chyba wersje z i-stop a bez i-eloop.

arpi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 paź 2021, 04:46 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W mojej nowej 6 stce wygląda na to że aku jest niedoładowywany, jak postoi z 4 dni to trzeba zrobić z 200km żeby i-stop zadziałał, natomiast jak zrobiłem trasę 500km to stał tydzień i było ok. Krótkie trasy powodują niedoładowanie, efektem tego będzie zasiarczenie i na złom.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 gru 2021, 22:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie poniżej moje spostrzeżenia po roku eksploatacji M6 2.5 PB w kontekście poruszanego problemu.

Stan przed pierwszym przeglądem gwarancyjnym:

1. i-stop nigdy się nie aktywował, bez względu na stan naładowania akumulatora (nawet jeśli akumulator został doładowywany na 100 % ładowarką mikroprocesorową po dłuższym postoju);
2. system e-loop nigdy nie wskazał 100% naładowania kondensatora, nawet podczas jazdy po mieście:

Stan po pierwszym przeglądzie:

1. według "zeznań" opiekuna akumulator został poddany kontroli i nie stwierdzono zasiarczenia żadnej celi;
2. nie zdiagnozowano też żadnej innej awarii, mogącej mieć negatywny wpływ na działanie systemu i-stop;
3. opiekun zalecił doładowywanie akumulatora według przekazanej mi instrukcji i w przypadku dalszych problemów z systemem i-stop wizytę w ASO w celu dogłębnej analizy stanu akumulatora;
4. po przeglądzie wjechałem na południową obwodnicę Warszawy i ze zdumieniem stwierdziłem, że system e-loop ładuje kondensator błyskawicznie przy zdjęciu nogi z gazu (nigdy wcześniej nie miało to miejsca !) a po zatrzymaniu pojazdu w korku zadziałał system i-stop.

Uwagi:

1. zauważyłem, że podczas przeglądu prawdopodobnie zdejmowane były klemy z akumulatora (zresetował się licznik przebiegu dziennego);
2. opiekun nic nie wspominał o aktualizacji oprogramowania i ewentualnym resecie komputera;
3. aktualnie system działa, choć zauważyłem pewną zależność związaną z ładowaniem akumulatora. Polega to na tym, że po naładowaniu akumulatora (bezpieczna ładowarka mikroprocesorowa więc bez zdejmowania klem) system e-loop nie ładuje kondensatora na 100 % i nie uaktywnia się system i-stop podczas pierwszego etapu jazdy (10 km trasa + 25 km miasto). Po kilkugodzinnym postoju w trasie powrotnej oba systemy działają prawidłowo.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.